Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6:sta (C5) ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tomppez
    vastasi
    Ensimmäistä audia hankkimassa?

    Morjesta pöytää! Elikkä meikäläisellä alkaa näillä näppylöillä vakiduuni 100km päässä.Ja nyt tarttis neuvoa että minkälaista audia suosittelisitte työmatkoihin ,Viikossa tulisi noin tuhat kilometriä ajeltua.Liekö olisi kannattavaa hankkia suoraan diesel audi?


    Erityisesti itseäni kiinostaa tuo A6 2.5TDi Avant.Mitä tuon auton ostossa tulisi ottaa yleisesti huomioon?Täältä lueskelin että venttiilit saattaisivat nakuttaa joissain enempi ajetuissa? Hinnat kyseisessä mallissa ovat näemmä melko isolla hintahaitarilla.Kovin kalliiseenkaan ei ole varaa näin duunarin palkalla,Sanotaan nyt että joku 5k€ on kipuraja.

    Myös 1,8T A4 on kutkuttanut jonnin verran,Mutta ongelmaksi taitaa tulla kulutus.Vaikkakin bensan hinta on laskussa.Olisiko tuosta työmatkoihin?

    Neuvokaa tyhmää,Audeista ei vielä sen suurempaa kokemusta itsellä ole.

    Leave a comment:


  • RistoEe
    vastasi
    Ei oo :) Katellaan nyt rauhassa. Ostohousut on vielä kaapissa tiiviisti, ainakin toistaiseksi.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Ja reipaampi varmasti :)!
    Joko lentolippu Ouluun on ostettu?

    Leave a comment:


  • RistoEe
    vastasi
    Noni, taas on vähän viksumpi :)

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Manual, med din egen handu...
    Vähän niinku muniaan kouris, mutta työntää käden vielä pitemmälle :)

    Ja tarkoitit siis reisituen säätöä? Pitäisi olla samanlainen mekanismi C4:stä lähtien.

    Leave a comment:


  • RistoEe
    vastasi
    Tyhmä kysymys: Onko kaikissa sähkörecaroissa istuimen etuosan pituus säätö? Jos on niin mistä sitä säädetään?

    Leave a comment:


  • Kilu7
    vastasi
    Oletan, että olet piristänyt softalla.

    Leave a comment:


  • jcarlson
    vastasi
    240tkm mittarissa 2.7 bitissä ja eilen alkoi toinen orkkisturboista vonkumaan.

    Leave a comment:


  • alpi
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Jamaja Näytä viesti
    Niin pitäis mutta ei kyllä selviä, hinta kipuaa varmaankin lähemmäs puoltatoista. Ei ole ylivoimainen tehtävä jos vaan paikka ja hieman työkaluja.
    Lahden Laakkosella hihnanvaihto 2.8-koneeseen kustansi alle 800 euroa, hintaan kuului myös vesipumpun ja termarin vaihto osineen. Hydraulikiristimestä tulee pari sataa lisää, jos sen joutuu vaihtamaan, mutta olisi tuo siltikin juuri alle tonnin jäänyt.

    Tästä on tosin jo pari vuotta aikaa.

    Leave a comment:


  • Nikke
    vastasi
    Mulla on 346tkm ajettu biturbo tiptronicilla. toimii muuten mukavasti, mutta laatikko kaipaa kunnostusta. orkkisturbot ja lastu laitettu n 200tkm sitten.

    Leave a comment:


  • Jamaja
    vastasi
    Hihnahan siellä koneen etupäässä on, ja vaihdosta pitäisi selvitä helposti alle tonnin merkkihuollossakin.
    Niin pitäis mutta ei kyllä selviä, hinta kipuaa varmaankin lähemmäs puoltatoista. Ei ole ylivoimainen tehtävä jos vaan paikka ja hieman työkaluja.

    Leave a comment:


  • alpi
    vastasi
    Hihnahan siellä koneen etupäässä on, ja vaihdosta pitäisi selvitä helposti alle tonnin merkkihuollossakin.

    Leave a comment:


  • sv73
    vastasi
    Tervehdys,

    Audi A6 Pro 2,4 V6 quattro 125kW tiptronic-aut. 2003 vuosimalli ,224t ajettu olisi kiikarissa "ekana" Audihankintana.

    http://tasanautotalo.fi/autokuva.php...YxODZfMTAuSlBH


    Puhelimessa saadun tiedon mukaan noin 140t vaiheilla olisi tehty jakopään hihnan vaihtoa.

    Onko tässä vuosimallissa hihna vai ketju ja sijaitseeko se moottorin etu-vai takaosassa? Ilmeisesti sen vaihto olisi piakkoin edessä. Jostain 90t kilometrin vaihtoväleistä olen lueskellut ja jotain juttuja takaosassa sijaitsevan vaihdon 3000-4000 euron kustannuksista olen lueskellut kun joudutaan purkamaan vaihteistoa ym edestä pois.

    Muutamat työkaverit on bensankulutuksesta kommentoineet mutta omilla ajomäärillä tuo ei merkittävää vaikutusta toisi. Jotain pieniä ja isompia remontteja (nokka-akselien vaihtoja ym, venttiilien säätöä ym lienee tähän asti vaativimpana) on moottoripyörien kanssa jo tullut tehtyä reilut 10 vuotta joten luulisin että jotain helpompia huoltoja pystyisin tekemään itsekin jos vain ohjeita ja huoltomanuaaleja löytyy.

    Leave a comment:


  • tg78
    vastasi
    Pitää siis käydä ajamassa ja kuuntelee mille kuulostaa.jos ostas tommosen bi turbon kun.on ollut noin vuoden kauhee bi turbo kuume..

    Leave a comment:


  • Ipsi
    vastasi
    Mulla on nyt karvan yli 300 tkm ajettu MTM lastutettu bittimanuaali ollut reilun neljä vuotta alla. Ei isompia ongelmia, normaalit kulutusosat. Turbot käsittääkseni alkuperäiset. Komppaan Ristoa ja sanon, että oleellista on hoito eikä kilsat.

    Leave a comment:


  • tg78
    vastasi
    Juu turbot ei tuota ongelmia.mutta miten kone kestää?
    mitenköhän vaikeata olis muutta sinkku turboksi tommonen ja saakohan sen muutoskatsastetutta?
    tosin on hyvät suhtee saada turboja kohtuu hinnoin..

    Leave a comment:


  • RistoEe
    vastasi
    Riippuu kyllä aika paljon siitä, kuinka on huollettu ja käytetty. Turbot nyt ainakin kannattaa tarkistaa onko vaihdettu.

    Leave a comment:


  • tg78
    vastasi
    Miten tommonen 2.7 bi t kestää lastustusta ja kilsoja?kun olis kiikarissa tommonen 330t km ajettu a6 00 q/manuaali lastulla.uskaltaako ostaa?vai pitääkö kattella vähemmän ajettuja?

    Leave a comment:


  • Timpsula
    vastasi
    Ok. Ilmeisesti suurella näytöllä varustetussa mittaristossa on ajotietokone, pienellä näytöllä ei ole.

    Leave a comment:


  • Garcia
    vastasi
    Ei ole ajotietokone vakiovaruste.
    Viimeksi muokannut Garcia; 7.2.2014, 15:07. Perustelu: ...

    Leave a comment:


  • jcarlson
    vastasi
    Dieselöljy tuottaa litraa kohden enemmän CO2 grammoja kuin bensa.

    Leave a comment:


  • Timpsula
    vastasi
    Minkälainen näissä facelifteissä on muuten tuo ajotietokoneasia? Onko se vakio vai lisävaruste? Löytyykö rangea, kulutusta ym. tietoja?

    Leave a comment:


  • Ipsi
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Kontio
    Mä pääsen tällä omalla vähän alle 5l matka-ajossa, 156g tais olla päästöt.
    Hei, toihan ei mene ihan lineaarisesti, mulla menee 12,5 sadalla ja päästöt on jotain 280. :-p

    Mutta kuten olen useasti todennut, mikä hauska nyt ilmaiseksi tulisi?

    Leave a comment:


  • Lipponen
    vastasi
    Jos remontti on tehty kunnolla ja laadukkaita osia käyttäen, on uusien nokkien kesto vähintään samaa luokkaa kuin alkuperäisten. Myös käyttö/ajotyylillä ja laadukkailla öljyillä voi edesauttaa uusien nokkien kestoa.
    Viimeksi muokannut Lipponen; 17.12.2013, 15:23. Perustelu: pilkkuja ja typoja

    Leave a comment:


  • Timpsula
    vastasi
    Miten nämä 2,5 tdi V6-koneet (11/2002 eli facelift) kestävät nokka-akseliremontin jälkeen, eli onko mahdollista, että saman homman joutuu tekemään vielä uudestaan? Auto, joka on kiikarissa, on nyt alle 250 tkm ajettu ja siihen on jo tehty tuo nokka-akseliremppa.

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    Olikos 2.4i mahdollisesti perso öljylle? Edelliseltä omistajalta kun sitä kysäisee, pieni syöntihän ei mitään haittaa.
    Tukivarsia tulee ja menee,mutta ikävä se suoraan pajalle on ajaa eli katsastusmieheltä vois käydä kysymässä akuutit remontit. Eikös sen kohta sais katsastaa.

    Mutta toi laatikkohan siinä se ainoa isompi mahdollinen ongelma on

    Leave a comment:


  • J-M Koopikka
    vastasi
    Vaihdelaatikon huolloista kannattaa kysellä, ja jos ei ole mitää todisteita, niin jättäisin tuommoisen hinnat alkaen mallin kauppaan. Jos on joskus edes öljyt vaihdettu laatikkoon, niin koeajolla tunnustella vaihteiden vaihtumista, ja laatikko pitää ajaa lämpöiseksi väh 10km lenkillä.

    Leave a comment:


  • jksu
    vastasi
    Nelikko Audi olisi hakusessa ja vaihdossa tarjottiin kyseistä A6 c5 (http://www.nettiauto.com/audi/a6/6030392)

    Mitä erityisesti tuon ikäisestä autosta ja noilla kilometreillä kannattaa tarkistaa? Onko isoja huoltoja tiedossa noilla kilometreillä? Asioita mihin kiinnittää huomiota koeajolla?

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    Kyllä kulutus pitää paikkansa ainakin aika lähelle. Mä pääsen tällä omalla vähän alle 5l matka-ajossa, 156g tais olla päästöt.

    Eihän se Multi ikinä mikään luotettavuuden riemuvoitto ole...

    Leave a comment:


  • Timpsula
    vastasi
    Näitähän löytyy näköjään automaattina myös 1,9 tdi-koneella: http://www.nettiauto.com/audi/a6/6107764. Nuo co2-lukemat ovat ihan naurettavan pienet, pitävätkö paikkansa? Noiden perusteellahan kulutuksen pitäisi olla lähempänä viittä kuin kuutta litraa.

    Onko nämä multit tämän koneen jatkona samassa kestävyysluokassa kuin suuremman koneen jatkona?

    Leave a comment:

Working...
X