Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6:sta (C5) ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • jannekk
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Kaamos Näytä viesti
    Onko mahdollista että se hyvin huollettu ja koeajossa toimivaksi todettu vaihteisto toimisi edes muutaman vuoden (multitronic)? Jos on valmis itsekin huoltamaan ja maksamaan öljynvaihdot säännöllisesti? Ja jos laatikon joutuisi vaihtamaan kokonaan niin mitä semmoinen kustantaa jos etsii edullisemman vaihtopaikan?
    Tää sinällään on mulla tiedossa.
    Kysyinkin muitakin vikoja tai tyyppiongelmia, kun auto vaikuttaa erittäin hyvin pidetyltä ja muutoin mieluisalta, eikä muitakaan oikeen ole tarjolla.
    En ole kutosia omistanut.
    Täysin mahdollista, kun laatikko huolletaan huolto-ohjelman mukaan. Omassa autossa on nyt kohta 340tkm ajettu multitronic ja edelleen toimii moitteetta. Omani on vielä niitä alkupään malleja, ja tuohonkin vaihdettiin 6-levyinen kytkinpakka ja akseli 5-levyisen tilalle. Ohjainlaite on vaihdettu jossain 200 tkm kohdalla. Kaksoismassavaugtipyörä vaihdettiin syksyllä, se toisin ei varsinaisesti ollut vaihdelaatikkovika ja sen kestäminen näinkin pitkään on ihme :)

    Jos auto on muuten itseä miellyttävä, niin multitronicin takia sitä ei kannata jättää ostamatta.

    Leave a comment:


  • jannekni
    vastasi
    Niin, vain hyväkuntoisia, vähän ajettuja ja varusteltuja...

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Yhdistin aiheen aiempaan korimallia koskevaan keskustelusäikeeseen. Aiemmin varmaan mainitaan ABS-ohjainlaitteiden vikaantumiset ja etupään pyöräntuennat ja ajotietokoneen pikseliviat. Lukkolaitteissa on ollut vikoja ja keskuslukon safe-mode kannattaakin koodata pois käytöstä per heti.

    ABS-boksin saa monesti kuntoon (forumilla amalin) ja purkuosiakin on tarjolla paljon. Sama kaveri osaa korjata ajotietokoneen mittaristosta. Nivel- ja puslavaivaa on kaikissa yhtään ikää keränneissä autoissa. Tässäkin tapauksessa laadukkaiden osien käytöllä saa niiltä osin toimivan laitteen pitkäksi aikaa.

    Tämän ikä- ja hintaluokan autoja on tuotu Suomeen jo niin paljon, ettei Saksasta raahamalla voita oikeastaan mitään.

    Leave a comment:


  • jannekni
    vastasi
    Saksasta hyvin varusteltu manuaali? Suosittelen!

    Leave a comment:


  • Kaamos
    vastasi
    Onko mahdollista että se hyvin huollettu ja koeajossa toimivaksi todettu vaihteisto toimisi edes muutaman vuoden (multitronic)? Jos on valmis itsekin huoltamaan ja maksamaan öljynvaihdot säännöllisesti? Ja jos laatikon joutuisi vaihtamaan kokonaan niin mitä semmoinen kustantaa jos etsii edullisemman vaihtopaikan?
    Tää sinällään on mulla tiedossa.
    Kysyinkin muitakin vikoja tai tyyppiongelmia, kun auto vaikuttaa erittäin hyvin pidetyltä ja muutoin mieluisalta, eikä muitakaan oikeen ole tarjolla.
    En ole kutosia omistanut.

    Leave a comment:


  • maneesi
    vastasi
    Itse ainakin valitsisin kaikesta huolimatta manuaalivaihteiston tämän ikäluokan multissa.
    Oma mielipide vain...

    Leave a comment:


  • Kaamos
    vastasi
    Ostamassa dieseliä

    En oo varma minne tämä kysymys kuuluu..
    Kiinnostaa 2003-2005 vuoden a6 sedanina. Pieni dieselmoottori olis mieluisampi, 1.9tdi siis.
    Mitä pitäisi ottaa huomioon tuon ikäluokan autoissa kun menen niitä koeajamaan? Multitronic vaihteiston olen jo kahlannut ympäri nettiä, tullut tulokseen että siinä otan tietoisen riskin yhdessä autossa koska myyjä huollattanut ohjainlaitteen äskettäin, vaihteistoöljyjen kera. Kuulema varmuuden vuoksi. Tässä olisi kiikarissa yksi 2004 a6.
    Perusajoa itsellä vaan, ei mitään ihmeitä muuta.
    Onko jokin tietty asia mihin kiinnittää huomio autoa tutkiessa ennen ostopäätöstä?
    Kiitos vastauksista!

    Leave a comment:


  • Hege
    vastasi
    Kiikarissa ois 2003 vuoden C5 2.5tdiq 259tkm mittarissa.
    http://www.nettiauto.com/audi/a6/7206597 Italian tuonti. Uskaltaako tollaseen sekaantua?

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    350 kW 1.8T ja vaunun veto? =D
    Mahtaa olla mielenkiintoista menoa. Kyllä tuolla tarpeella jättäisin neloskoneen pois laskuista.

    Leave a comment:


  • Jultsu_
    vastasi
    Ei taida ihan joka niemen notkolta löytyä 500hp 1.8t autoa. Toki youtube on pullollaan +1000hp videoita noilla moteilla, mutta ei taida alkuperäisestä moottorista olla ainuttakaan koskematonta osaa enää jäljellä.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    2.7 tietysti ;) Kyllä sillä voi ajaa hyvinkin pitkästi, todistetusti on ajettu 350 tkm aika kovilla tehoilla (enemmän kuin 350 kW). RS4 turbot kylkeen, niin pääset aika lähelle noita tehoja, riippuen vähän muista palikoista.

    Leave a comment:


  • tg78
    vastasi
    Kumpi kannattaa ostaa.a6 1.8t vai 2.7t

    Noin niinkuin siinä mielessä ett olis tarkoitus virittää ja vetää esim asuntovaunua.kummalla pääsee vaikka 350kw helpommalla.ja pitäs olla mahdollisuus muuttaa e85 toimii.ja kestäs viellä noi tehot.
    Minkä verran tommosella bi turbolla voi koneella ajella?

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Kannattaa muistaa myös, millaiseen ajoon auto on tulossa. Diesel on varsinkin kaupunkiajossa edullisempi kuin bensa, moottoritiellä ero kapenee. Itsekin ajan 100 km työmatkaa ja dieselillä on menty, vaikka viime aikoina bensaan vaihtokin on kolkutellut mielessä. Toistaiseksi diesel on tullut edukkaammaksi.

    Oikeastaan auton vaihtoa tärkeämpänä vaihtokohteena pitäisin 100 km työmatkalla kämppää. Jos tilanne olisi toinen, muuttaisin lähemmäs. Ei tuo ajelu niin kivaa ole..

    Leave a comment:


  • Ilkka L
    vastasi
    Noila kilometreillä (50tkm/vuosi) diesel on sellaiset 1300€/vuosi edullisempi. Jos huomioidaan vain polttoainekulut sekä käyttövoimavero ja se, että diesel kuluttaa n. 2l/100km vähemmän, kuin bensakone.

    Leave a comment:


  • Juniku
    vastasi
    Morjesta pöytää! Elikkä meikäläisellä alkaa näillä näppylöillä vakiduuni 100km päässä.Ja nyt tarttis neuvoa että minkälaista audia suosittelisitte työmatkoihin ,Viikossa tulisi noin tuhat kilometriä ajeltua.Liekö olisi kannattavaa hankkia suoraan diesel audi?
    [EDIT]

    Unohdetaan sittenkin ne liisarit, 50k/vuosi ajoilla maksaa jo 10k/vuosi....

    [/EDIT]
    Viimeksi muokannut Juniku; 7.2.2015, 00:57.

    Leave a comment:


  • HiTec
    vastasi
    Tuosta http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=141707
    ja tuosta http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=131934

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    Ja kun pitkittäiskone käyttää ainakin B6 korissa samaa öljypohjaa sihteineen kuin tämän vuosituhannen 1.8t (bfb,bex jne).en tiedä miksi voiteluongelma ei ole "ollenkaan" verrattuna noihin bensaturboihin vaikka sihtiä ei vaihtaskaan.

    Leave a comment:


  • Sound
    vastasi
    Varmasti skaala on aika laaja kilometreissä kuten V6:sissakin. Tuon topicin uusimmat viestit olivat viisi vuotta vanhoja (edit. sokea, olihan siellä toinenkin sivu), nykyään voi olla eri tilanne myös noissa siisteissä nokissa. :) Kyllähän tuo aamupala on liioitellusti sanottu, mutta kuitenkin jotain johon kannattaa varautua. Onhan näillä varsinaisillakin nokkasorveilla käsittääkseni joillain menty +400tkm alkuperäisillä nokilla, yksilöitä kaikki.

    Tuota poikittais/pitkittäis-asettelua jäin itsekin miettimään. Ei nyt liity A6:seen, mutta mielenkiintoista olisi kuulla erolle syy, jos sellainen todella on.

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    nopealla vilkaisulla ongelmia saattaa tulla siinä 350tkm kohdalla pitkittäiskoneissa?
    joitan oli vähän aiemmin menny, toisaalta suurin osa omansa tsekanneista meinasi että ihan siistit nokat.

    okei, eli onhan niitä. en silti sanoisi erityisemmin nokkaremonttia vaativaksi peliksi. poikittaiskoneet kuulosti vähän heikommilta,mikä lienee voitelussa erona.

    Leave a comment:


  • Sound
    vastasi
    Tuollaistakin tuli harkittua ja kyllä niitä vain interwebin syövereistä löytyy kun kokemuksia googletteli. Tältäkin foorumilta löytyy jo useampi yksittäistapaus, yksi aika tuorekin threadi. Muistaakseni Hitecin porsinutta yksilöä kehuttiin "normaaliksi 1.9TDI:ksi", joten on muitakin jotka mielipiteeni jakavat. ffp:ssä moniin oireisiin ehdotettiin nokkien kulumista yms. NA:ssakin pari Passattia myynnissä, joissa kansi-/nokkaremontti tehty, tuskin niitä huvikseen vaihdellaan. Toki en pysty varmuudella sanomaan, että öljyt ja jaot oli kunnossa. Nakataas nyt kuukelin ensimmäinen hakutulos tähän: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=108111

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    ai, kenen 1.9 on nokat syöny? jos siis koneessa on ollu öljyä ja jako paikallaan. mulla lienee aukko sivistyksessä jos moisia löytyy yksittäistä useampi?

    Leave a comment:


  • Sound
    vastasi
    Ostin 306tkm ajetun AKN-koneisen ja ajelin sillä pari vuotta ja ~40tkm ilman suuria murheita. Ohjausvaihde ja laturi oli suurimmat remontit, joita tuossa ajassa joutui tekemään. Nokat oli edellinen omistaja uusinut @296tkm, pumpusta ei tietoa, mutta oletan noilla kilsoilla olleen jo vaihdettu. Nykyisellään autossa on uudella omistajalla ~430tkm ja kuluvien vaihdolla mennyt, kytkin suurimpana. Yllättävän kauan kytkinkin kesti kun ottaa huomioon auton lastutuksen jo tuoreeltaan Saksassa.

    Nokat kun on kunnossa, niin eipä tuossakaan listassa mitään sellaista ole, mikä ei olisi voinut mennä saman ikäisestä ja yhtä paljon ajetusta 1.9TDI:stä. Ja tuntuu nekin syövän nokkia aamupalaksi, toki remontti on edullisempi. Eli en välttämättä kiertäisi, jopa tullut niitäkin hieman vilkuiltua taas sillä silmällä.. ;)

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Mulla oli 10 tkm vähemmän ajetussa kaikki isot tehtynä. Toistaiseksi ei vielä vituta. Nämä on toisaalta niin edullisia hankkia, ettei edes (kauheesti) harmita, vaikka joku pettääkin. Tokihan se siellä tien poskessa ottaa päähän, jos sinne sattuu jäämään.

    Leave a comment:


  • peiponen
    vastasi
    390tkm (ostohetkellä) ajettu C5 2.5TDI V6 on ollut ehdottomasti huonoin ja kallein auto mitä minulla on ollut. Joo, onhan sillä kiva ajaa jos joku muu huoltaisi. Ennen kuvittelin että minulla on erikseen harrasteautot mutta kyllä tämä C5 on nykyään se harrasteauto.

    Onnea vaan hankintaan jos kilometrit on vastaavat kuin omassani.

    Leave a comment:


  • Ilkka L
    vastasi
    Onko nuo AKE koneet niin surkeita, että kannattee kiertää kaukaa? Oikeilla varusteill ja hienolla värillä oleva vaan olisi kiikarissa..
    Eivät ole ja jos AKEen päädyt, niin heti lastua peliin ja EGR pois päältä. Lastulla saat koneesta irti rutkasti käyttömukavuutta ja taloudellisuuskin paranee. Jos kone ei ole kovalla laatikolla, niin tippi tosin ulosmittaa kulkupuolta jonnin verran.

    Jos itse olisin nyt ostoksilla, niin pyrkisin tekemään kaupat ehdollisena siten, että tsekataan koneen nokat ja jos ne eivät ole kunnossa, niin myyjä tulee vastaan nokkarempan kuluissa.

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Tuolla keskustelua aiheesta.

    Itse näkisin, että kun kerran tehty, voi päästää melko pitkään ilman isompia murheita. Rullakansien vaihto sitten, jos joutuu kannet vaihtamaan joka tapauksessa. Kiertokehoitus riippuu vahvasti omistajan oman tekemisen edellytyksistä, tai vastaavasti pinkan paksuudesta, jos tarvii teettää.

    Leave a comment:


  • Raispe
    vastasi
    C5 koppasta 2.5tdi Quattroa ostamassa (AKE)

    Terve!

    Otsikon mukaista autoa olisin ostamassa ja muutama juttu käynyt mielessä.. AKE konehan on vielä tolla huonommalla kannella ja mittarissa on 275tkm. Pystyykö näihin vaihtamaan niiden parempien koneiden kansia ja minkähänlainen savotta on kyseessä?

    Onko nuo AKE koneet niin surkeita, että kannattee kiertää kaukaa? Oikeilla varusteill ja hienolla värillä oleva vaan olisi kiikarissa..

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    Joo se 2,5tdi voi olla aika kallis ylläpitää jos huono säkä käy.
    Jos löydät 1,9tdi koneisen aakutosen joka on kohtuullisesti ajettu ja manuaalilla varustettu niin se olisi kova peli.joskus 2001 nousi tehot 130 heppaan. Multitronic laatikkoon en sotkeutuisi.

    Tää A4 B6 1,9tdi on oikein soiva peli etenkin 6-vaihteisena,kuten yllä todettu. saa tulla tähän Vantaan Ikean kulmalle koeajolle jos lahdesta etelään se työmatka on...en kyllä myy omaani ;) Ainoa 'vika' ettei ole ison perheen auto, jos siis sellaista on tarvis.
    Ison, edullisen ja luotettavan kriteerin täyttää myös joku 2001-2004 passat 1,9tdi pannulla. Samat 130+ heppaa kuin tässä Audin versiossakin.
    Viimeksi muokannut kontio; 26.1.2015, 20:15.

    Leave a comment:


  • Baggio
    vastasi
    Unohda se 2.5tdi kone, eti b6 koppanen 1.9 tdi ja mielellään manuaalilla. Sillä ajat pitkään :D

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Hakusanoilla AFB, AKN, AKE löytyy juttua moottorista. Tiptronic vaihteistoista riittää myös tekstiä.

    Nokat saa vaihtaa ~jokaisessa jossain kohtaa ja pumpun elinikä on luokkaa 250 tkm. Kertaalleen korjatulla päästää taas jonkun matkaa ilman isompia murheita. Vanhojahan nämä alkaa jo olla, joten kaikkea pientä saa varautua laittamaan. Alusta ja on varmaan diesselissä jo ainakin kertaalleen tehty. Turbon suunnalta voi myös odottaa huoltotarpeita jossain kohtaa. Tarkemmin löytyy tosiaan haulla.

    Leave a comment:

Working...
X