2.8 on noista perusmoottoreista varmaan kaiken paras tuohon koriin. Ovat yleensä lähes yhtä hyvin varusteltuja kuin 4.2 ökymallit. Tarina ei kerro onko kyseessä etuveto vai quattro.
Quattro menee aina kaupaksi eikä 3000€ ole ollenkaan mahdoton pyynti jos auto on oikeasti hyväkuntoinen. Mikään harvinaisuus se ei missään tapauksessa ole joten sillä perusteella hintaa ei saa hilattua ylöspäin jos meinaa joskus saada myytyä. Etuvedon kanssa on niin kova inflaatio että sen on käytännössä syytä olla nettiauton halvimpien joukossa jos meinaa saada sen mitä pyytää.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6:sta (C5) ostamassa
Collapse
X
-
Voin kertoa että ei ole harvinaisuus:) Jo nettiautossa kyseistä koria 2.8 koneella 23kpl myynnissä.
Pistä myyntiin ni sillä se selviää. Nettiautossa hinnat kaikkea 1000-3000€ välistä.
Leave a comment:
-
A6 -01 2,8 V6 -koneella
Moro,
Olis tollanen automaattivaihteinen -01 farkku A6 2,8 litran turbottomalla V6 koneella.
On varmaan melko harvinaisuus audi tällä koneella?
Näitä on rekisteröity vain 69 kpl
Kuinka tällasta arvostetaan? Antaako autolle jälleenmyyntiarvoa?
On yleisilmeeltään siistikuntoinen ja muutenkin kaikin puolin toimiva
Auto.
Saako tällasella vielä 3000€, vai onko liian kova pyynti?
Leave a comment:
-
Kokemuksia A6 2.5 TDI BDG-koneella
Morjensta heimoveljet! Menin vaihtamaan pitkään ja hyvin palvelleen Aaneloseni pari numeroa isompaan Aakutoseen jossa on 2.5TDI BDG-koneella. Nyt kaipailisin vähän kokemuksia nimenomaan tästä BDG-koneesta kun siitä ei kauheasti tunnu juttua löytyvän. Kait joku muukin on sellasen omistanut vai olenko koko universumin ainut Audimies jolla on 2.5 TDI BDG ja tiptronic ??
Leave a comment:
-
ja vaideloota, jos sattuu saamaan huonon yksilön, tämä siis automaateissa
Leave a comment:
-
Itsellä olisi myynnissä vuoden 2000, 313000km ajettu A6 johon nokkaremontti tehtynä, laita vain viestiä jos kiinnostaa :) löytyy myös myydään autot-osiosta. Ja tosiaan mitä öljyihin tulee niin kannattaa varmaan vaihdella 10tkm välein, itse olen käyttänyt teboilin diamond dieseliä.
Leave a comment:
-
2.5tdi v6 tyyppiviat
EN löytänyt ihan heti keskustelua tästä enkä ole varma onko oikealla puolella foorumia mutta miten tuo 2.5tdi v6 kone kestää?
Olen lukenu et nokat ei paljoo kestä ja aika tarkka on öljyistä?
Mutta mites muuten. Olisin hakemassa tuollaista, vuode 1999 ja 440tkm ajettu. Kuitin mukaan 370tkm kohdalla laitettu uusi tehdasmoottori. Ajettavuudela ne ovat kuulemma tosi hyviä mutta huollot kalliit.
Leave a comment:
-
Kyl se taas alkoi jotenkin c5 nelikko avantti polttelemaan. Tämä tulee ajoittain vastaan. Merkin vaihto tuntuu melko oudolta ajatukselta. Huonosti mitään bensakoneella tarjolla. Nykynen mallia '00 ja liian uuteenkaan ei huvittaisi rahaa pistää kiinni kun tekniikka on outoa ja niissäkin tuntuu olevan kalliita remppoja.
Leave a comment:
-
Öljyvuotoja lähinnä. Muuten aika perustekniikkaa. Puolavikoja joskus mutta sen kyllä huomaa heti, ei voi olla piilevänä.
Öljyvuodotkin saa verraten helposti tilkettyä mutta on siinä vähän tekemistä.
Leave a comment:
-
Audi A 6 2.4
Mitä vikoja otsikon autossa on yleensä. Mitä erikoisesti moottorissa on, mitä täytyy ottaa huomioon autoa ostettaessa.
Leave a comment:
-
Ei tuolla hinnalla oikein mitään muuta yhtä hyvää matka-autoa saa. Ehjällä alustalla oleva C5 menee aika mukavasti maantiellä eikä nämä niin kilometreistä kärsi. On tässä läpi käsien mennyt 300-400tkm ajettuja parin vuoden aikana useampia ja kaikki ovat edelleen päivittäisessä ajossa.
Noilla kilometreillä laittaisin dieselin, tuolla budjetilla pitäisi jo päästä uudempaan rullanokalliseen koneeseen kiinni. Niissä on järkiinsä kaikissa se +400tkm mittarissa, tosin vähän väliä näkyy myynnissä myös yli 500tkm ajettuja joka kertonee vain siitä että tekniikka kestää kyllä, automaattivaihteisto on ensimmäinen heikko lenkki ja sen kunto on syytä kartoittaa hyvin. Manuaalivaihteisto on dieselin kanssa vähemmistönä. Sama juttu isompien bensakoneiden puolella. Bensapuolelta ei taida isoa eroa tulla polttoainekuluissa kutoskoneiden välille, vähemmän kuitenkin kuin kuskin kaasujalan vaikutus. Biturbon tekniikka on noista se kaiken monimutkaisin ja sitä myöten kallein huoltaa. Ehjän käyttökulut samaa luokkaa vaparien kanssa mutta vika-/huoltokohteita on enemmän ja työtunteja joka hommalle kuluu.
Luonnollisesti 15 vuotta vanhoissa autoissa on kaikenlaista ropaamista ~aina mutta samaan aikaan näitä pystyy vielä itse korjaamaan ja osahinnat ovat kohtuullisia. Nelikon unohtaminen ja merkin vaihtaminen on ehkä typerin vaihtoehto edellämainituista, ei kolmella tonnilla kuitenkaan mitään kovin ihmeellisiä tehdä. Varusteita on varsinkin isompikoneisiin C5:iin ladattu yleensä aika kattavasti. Itse katsoisin noilla kilometreillä sellaisen jossa on minimivarusteina kunnolliset penkit ja cruise.
Leave a comment:
-
Samanlainen 2.7bt kuin Ristolla, 80% moottoritietä ja loput kaupunki/taajamaa, keskikulutus 11l/100.
Leave a comment:
-
Omalla ajolla (n. 80% kehä 3 sisällä) 2.7bt keskikulutus oli viideltä vuodelta 13.7l/100km. Farmari automaatilla oli tuo oma yksilö ja ajotapa dynaaminen.
Leave a comment:
-
Tuli viime talvi ajeltua Volvon nelivedolla ja olihan se vajaavetoiseen nähden luksusta, vaikkei tuo Volvon nelikko aito neliveto olekaan.
No nyt on sitten Volvo vaihtunut olosuhteiden pakosta VW Caddy malliseen henkilökuljettimeen... Työmatkaa tulee 50km/40min per suunta päivittäin ja hieman alkaa risoa Caddyllä ajo. Tästä sitten heräsi ajatus jonkin mukavamman matka-auton hankinnasta Caddyn rinnalle. Ja kun kerran talvi on jo ovella niin kyllähän sitä mieluusti nelikon ottaisi.
Yritin katsella tarjontaa ja alkoi C5 mallinen A6 kiinnostaa. A4:kin ehkä voisi olla vaihtoehto vaikkakin onkin ehkä hieman turhan pieni (A6 rinnalla Caddyä voisi ajoittain seisottaa).
Missä lukemissa todellisuudessa kulutukset pyörivät 2.4 vs 2.8 vs 2.7BT vs 2.5TDI?
Kilsoja tulee sen verran että polttoainekulut dieselissä lienee takuulla halvemmat, mutta jos ottaa huomioon dieselin mahdolliset nokka- ja pumppu-ongelmat lienee aika sama ajaako bensalla vai dieselillä...?
Automaatti olisi mukava, mutta jos luotettavuutta haetaan kannattaako pysyä manuaalissa suosiolla?
Entäs varusteet. Mielellään ottaisin mahd. varustellun, mutta onko mitään mitä kannattaa välttää? Esim. Xenonit, sähköpenkit, kattoluukku, verhoilut/nahat tms? Onko murheita jossain tietyssä normaalia enemmän luvassa?
Vai kannattaisiko miettiä jotain aivan muuta...? Vaihtaa merkkiä ja unohtaa nelikot...
Niin ja budjetti mielellään 2000-3500e ja aivan ehdoton katto 5000e... eli aika reippaasti ajettuja mahdolliset ehdokit ovat...
Leave a comment:
-
Mammalla vm 2000 2,5 tdi AKE:lainen.
Nokka-akselit laitettu (200tkm) ja pumppu (180 tkm) vaihdettu. Nokilla ajettu vaihdon jälkeen 200tkm ja käytin viime viikolla venakopat auki kun vaihdoin tiivisteet, niin ei ollut hikirupeakaan tullut ja kaikki oli kuin pakasta vedetty. Tehostajanpumpun vaihdoin nyt sekä ilmastoinnin hihnapyöränlaakerin, kun rupesi ääntämään. Jarrut käyty kerran läpi palat, levyt ja satulat. Takapään puslat sekä etupään nivelet kertaalleen meidän aikana.
Joka aamu lähtenyt käyntiin ja mamma tykää ajaa tuolla.
Leave a comment:
-
Ja voihan olla että ranetusta ollut ennätysmäärä. Jos vähä haluaa harrastaa niin iha hyviä vehkeitä [emoji14]
Leave a comment:
-
Tuon ikäsissä on ne pommikoneet. Toki joku entinen omistaja on voinut jo korjata sen pommin.
Leave a comment:
-
Audi A6 (c5) 2.5tdi v6
Eli ois kiikarissa 99vm c5 2.5tdi v6 audi quattro niin onko kellään kokemusta onko hyvä kone vai iha pommi? Ku netistä löytyny kauhutarinoita..
Leave a comment:
-
Yli 7 vuotta ja 230 tkm ajoin 2003 C5 1.9 Tdi 6-v manuaali farkulla. Ostohetkellä mittarissa oli 210 tkm. Tekniikan puolella ei ollut suurempia ongelmia. Nivelet kestivät ja pelkästään yhden vetonivelen jouduin vaihtamaan. Ruostevarioita ei ollut missään näkyvissä. Suurin murhe oli polttoainepuolen ilmaongelmat jotka korjaantuvat pumppusuuttimen tiivisteiden vaihdolla. Oman kokemuksen pohjalta mallia voin suositella muillekin.
Leave a comment:
-
Voihan se olla ihan vaan kenkien mukana tullutta. Näillä keleillä en ihmettelisi.
Jatketaan tekniikasta jne tuolla niille varatuilla alueilla.
Leave a comment:
-
Niin, ei siellä akun alla välttämättä märkää olekaan jos se vesi on jo valunut sisälle. Tuossa on kerrottu mitä pitää tehdä jos epäilee että akkukaukalosta valuu vettä matkustajan jalkatilaan.
Mattoa saa vähän raotettua kun irroittaa oven tiivisteen ja muoviset kynnyskotelolistat ja matkustajan jalkatilasta sivupanelin, sen joka on lokasuojan puolella. Jos haluat enemmän saada mattoa ylös, niin menee etupenkin irroitushommiksi.
Leave a comment:
-
No onnistuuko minun itseni räpellellä matto ylös, mistä aloitan repimään?
Osaisiko joku selittää tarpeeksi yksinkertaisesti?
Ja nyt tuntuu matto kuivalta päältä. Öljypisteellä käytin öljynvaihdossa äsken, ei nähnyt huoltomies akun alla märkää, peilillä oli kattonut, epäili ettei sieltä vuoda ainakaan. Epäili myös olisko vaan kengistä tullut märkää.. Noh. Pitää vissiin ootella seuraava pesu tai kaatosade. Sikäli asia tuttu A4 farmarista (2002) kun defan sisähaaran läpivienti vuoti näköjään. Kaikkee pikkuharmiahan näihin näyttäisi mahtuvan.
Muutoin auto on todella mieleen, hyvä ajaa ja kuulema aika hyvässä kunnossa pitäisi olla huoltomiehen mukaan. Kovaa ajoa vaan?
Leave a comment:
-
Matto ei sitten kuivu ellei sitä nosta vähän ylös. Päältä lämmittäminen on aivan turhaa.
Riittää että edes toisen kumitutin nyppää sieltä akkukaukalosta pois, jos niitä siellä vielä on. Akun alta löytyy.
Leave a comment:
-
Maton alle saattaa vettä tulla myös ilmastoinnin höyrystimen vesikaukalosta jos vedenpoistoputket on tukossa, poistoputket on auton alla. Safe Moden saa pois VCDS:llä sellainen joka sen osaa tehdä ja jos ei osaajaa löydy, niin Google auttanee tässkin asiassa.
Jos ostamasi auto on vuosimallia 2004, niin multitronicista en olisi kovin huolissani. Suurimmat ja kalleimmat ongelmat oli aivan alkusarjan laatikoissa, jos kohta kaikkihan ne voin särkyä jos huono tuuri käy. On noilla ajeltu yli 400 tkm ilman muita ongelmia kuin ohjainlaitteen vaihtoa tai korjausta, oleellista on säännöllinen öljynvaihto.
Leave a comment:
-
Ostin auton. Kaikki tuntuu toimivan. Kun pelkääjän puolen matto on hiukan kostea, pitänee hiukan huolestua. Kuka tahansako pystyy tuon safe moden ottaa pois päältä, korjaamo siis? Entä poistovesi reiät onko ne akun alla? Itse en kyllä osaa mitään tehdä. Paitsi sisälämpölämmittellä aattelin kuivatella mattoa kun muutakaan en osaa.
Heti tämä alkaa jee. Vien huoltoon kunhan joulut on ohi.
Myyjä pesetti auton, voiko tästä päätellä jotakin mistä vesi tulee?
Kaikki sähköt ja lukituksen toimivat normaalisti ainakin nyt.
Auto A6 2004 1.9tdi multitronic.Viimeksi muokannut Kaamos; 22.12.2015, 12:20.
Leave a comment:
-
Saa koodattua pois. Central locks moduulin koodaukseen lisää 8192. Tietysti sieltä voi poistaa/lisäillä muitakin ominaisuuksia (omituisuuksia) käyttöön, esim. ikkunoiden mukavuustoiminto.
Leave a comment:
-
Arto, saakos tuon safemoden koodattua ihan VCDS:llä pois? Mulla ainakin on siihen viittaavia virheilmoja harvase kerta kun koodeja lukee. Vaikka ei ne siellä oikeastaan häirinneetkään ole ... :-)
Leave a comment:
Leave a comment: