Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6:sta (C5) ostamassa
Collapse
X
-
Hyvin tuntuu kestävän, itsellä 367 tkm, ja toimii kuin kello. Öljyä se syö vähän, mutta muuten ei sanomista.
-
Mites tollanen 2.8 v6 kestää kilometrejä? 400tkm alkaa olemaan jo mittarissa ja öljyvuotoja on, ja laatikkokin vähän humpaa maantienopeuksissa. Hinta ei kallis joten olisko tuosta talvi-kotteroksi?
Leave a comment:
-
On lääke juu ja ihan reseptivapaakin vielä. Lääke tosin hoitaa vain oireita, ei itse sairautta.
Leave a comment:
-
On. Ei siitä koskaan parane että sinänsä sama hyväksyä. Sen myöntäminen on ensimmäinen askel sairauden kanssa elämiseen.
Leave a comment:
-
Onko tuttu auto RPF-656 a6 2.7 bit 2003 manuaali. Ostin tuollaisen hetki sitten ja on vähän epäselvyyttä että mitä tuon tekniikalle on tehty? Audifinnsin member-tarra on takaluukun koristeena.
Leave a comment:
-
Taitaa vaimokkeen B8 vaihtua vähentyneen ajon vuoksi.
Hyvä ehdokas löytyi Kuopiosta liikkeestä, vikainen kuitenkin, ilmajousitus jumittelee.
276tkm ajettu allu 2.7bit. Hinta 1990,-
Pitää nyt ensiviikolla tiistaina käydä katsomassa kun ajellaan Joensuusta/Rääkkylästä kotia kohti pohjois-pohjanmaalle.
Leave a comment:
-
Nyt on siis vaihdettu puurot & vellit voimansiirtoon ja moottoriin, Bosch tulpat ja lambdat, Hitachin MAF, suodattimet. Puolia ei huvittanut ruveta vaihdatuttamaan, pcv:stä ei osannut autopaja sanoa juuta tai jaata (että mikä se on, missä se on, millainen osa pitäisi tilata ja mistä). Onko se joku venttiili huohotinletkun päässä? Huohotinletkut on vaihdettu 2009, jos se pcv tulee osana sitä letkusettiä niin sitten se on vaihdettu silloin.
Anyways, nyt menee vitosella cruisella sellaiset mäet nikottelematta ylös, mitkä eivät koskaan mun omistajuuden aikana ole menneet. Onhan tuo kone edelleen laiska, vajaamukinen ja vajaa iskutilavuudeltaan, mutta perstuntumalta tehoja löytyy nyt selvästi aiempaa enemmän. Ajaminen on mukavampaa kun voi ajella myös vitosella ilman pelkoa siitä, että puutuu auto saman tien pieneenkään ylämäkeen. Enempää osaa tai mitään imusarjojen/kaasuläpän, suuttimien tms. putsausta en kyllä jaksa kustantaa tähän väliin, mennänä näillä.
Kulutuksesta en osaa vielä sanoa, palaan siihen kesäkuussa...
E: nyt on dataa tre-korkeasaari -keikasta Espoon kautta, ja takaisin. 388km meni 10,25L/100. Mielestäni jo melko kohtuullinen lukema ottaen huomioon, että ohi ei moottoritiellä kovin moni auto mennyt. Ennen lisäksi muutamassa mäessä laatikko vaihtoi vitoselta neloselle, nyt meni nätisti koko matka vitosella cruisella.
Voisi vähemmänkin viedä, mutta en oikein tiedä mitä seuraavaksi vaihtaisi. Huohotinletkut olivat ok, ei mitään mähmiä niissä, ja alipaineletkut tuli viahdettua. Jos ~130km/h vie saman kuin 80-100km/h ennen niin on se ehkä jo jotain kehitystä. Rengastus ekolokinen Nokian Bluet 195/65R15 2.6bar paineilla.
Leave a comment:
-
8l/100km voi olla haastava, mutta matka-ajossa 8 ja 9 väliin pitäisi mennä rauhallisella tempolla. Nurkkapyörityksessä sitten mennään jo yli 10, ajotavasta riippuu kuinka paljon.Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemies Näytä viestiVoiko tää auto oikeasti kulkea 8L/100?
Leave a comment:
-
Täällä muutenkin on aika holhoava asenne ihmisillä autojen suhteen vrt. normiporukkaan. Aika harva tollasia murehtii, vaan korjaavat sitten jos vikaa tulee.
Leave a comment:
-
Kyllä se rikkinäinen lambda-anturikin lopettaa ajamiset aika yhtäkkisesti kun se katsastuksessa todetaan kohonneiden päästöjen kautta vialliseksi ja lätkäistään ajokieltoa.Renkaita tarvii ajamiseen, vanhoilla antureilla pärjää ihan hyvin. Tyhmä vertaus.
Vaikka auton olisi saanut eurolla niin ei se tarkoita sitä että auton korjaamiseen voi käyttää "järkiperustein" maksimissaan alta 50 senttiä tai muuten kustannukset ovat liian suuret..
Leave a comment:
-
Voiko tää auto oikeasti kulkea 8L/100? Sehän ei kuluttaisi sitten enää juuri mitään! Normaalisti olen siis n. 5tkm/vuosi ajellut, nyt vaan on välillä joutunut ajelemaan vähän pidempää matkaa ja on alkanut kulutus mietityttää. Jos tuosta pitkästä työmatkasta pääsisi eroon, niin eipä ajoa olisi enää sen jälkeen paljoakaan. Mutta jos ei pääse.. noh, katsotaan millä hinnalla paikallinen paja vaihtaisi osia.
Leave a comment:
-
Niin minä kai sitä ekana ehdotin että kaikki kulutukseen vaikuttavat palikat kun vaihtaa ehjiin niin kulutuskin pienenee. Jos se bensa on halvempaa kuin korjata vikoja niin eihän siinä mitään, turha se rahaa on hukkaan heittää. Siellä se syy pari litraa liian suurelle kulutukselle kuitenkin on.
Leave a comment:
-
Bensa lakkaa palamasta, ellei noita markan arvoisia antureita jotka maksaa miljoonan, silloin tällöin vaihdeta. Yleensä anturi vaihdetaan sitten kun se lakkaa toimimasta ja aiheuttaa vikakoodin. Vaikkapa MAF ikääntyessään alkaa pikkuhiljaa hiipumaan eikä sitä huomaa kun pieniä muutoksia tapahtuu pitkällä aikavälillä. Mutta sitten kun näennäisesti ehjän MAF:n vaihtaa uuteen, niin etenkin automaattivaihteisissa eron huomaa aika välittömästi. Lambdojen osalta olen huomannut samansuuntaisen jutun, eli kun anturit vaihtaa uusiin, niin kulutuskin pienenee. Kovin tarkkaa kilometrimäärää missä nuo anturit pitäisi vaihtaa, on vaikea määritellä, mutta jos on tieto että niillä on ajettu jo 200tkm, niin ei se kovin suuri vääryys ole niitä uusia.
MAF:n voi pestä ja puhdistaa, mutta ei se siitä uutta tee.
Leave a comment:
-
On siinä nyt vähän eroa mihin rahaa syytää. Bensa on mielekäs käyttökohde rahalle, joku markan anturi josta pyydetään miljoonaa, ei niinkään. Harmi kun valmistaja ei huolto-ohjelmaan laita juuri mitään huoltokohteita. Jos lambdojenkin vaihtoväli on esim 160tkm, miksi sitä ei ole ohjelmassa? Tällaiset asiat selviävät aina turhan jälkikäteen :D
Leave a comment:
-
Jos autoilun kustannuksien pienuus on määräävä tekijä, niin Audin/VW:n V6 bensiinikrematoriot eivät ole siihen juuri paras mahdollinen vaihtoehto. Kannattaa pitää mielessä, että MAF:n ja lambdojen ikääntyminen vaikuttaa moottorin toimintaan ja sitä kautta myös polttoaineen kulutukseen.
Leave a comment:
-
Renkaita tarvii ajamiseen, vanhoilla antureilla pärjää ihan hyvin. Tyhmä vertaus. Tavoitteena kuitenkin joskus tätä autoakin vaihtaa.. ehkei siihen ole sitten koskaan varaa, kun kaikki menee bensaan? :-) Kuitenkin hommattu uusi akku, kesä- talvinokiat + vanteey talvirenkaille, jakopää+jäähdytin+voimansiirron öljyt+polttoainesuodatin, verhoilupesu ja vuosihuolto ensi viikolla.. johonkin se raja pitää vetää.
Voisihan sitä kysellä mitä boschin osat maksaa, varmaan sen merkkiset kestää.
E: Bosch suoraan sopiva lambda 0 258 003 759 joku 100€ kpl. Ennen kattia.. pitääköhän katin jälkeenkin tulevat vaihtaa? Maf:a voisi kokeilla pestä/putsata ensin.Viimeksi muokannut Ihmemies; 12.4.2018, 11:54.
Leave a comment:
-
Tampereen AD Varaosamaailmasta lambdat ARE (2.7Bit) alle satasen kappale.
Jos originaalia haluaa, niin Speed Autoteileltä lambda 250 eur ja PVC 126 eur. MAF:n osanumero on vanhentunut, joten sen hintaa ei löytynyt.
Leave a comment:
-
Niin, jos alla on 500 euroa maksanut auto niin siihenkö ei sitten tuon loogiikan mukaan voi ostaa edes 250 euroa maksavaa rengassarjaa?
Leave a comment:
-
Jos nyt katselin oikein 2.4 v6 aps -koneelle.
Maf 078133471ex 200€
Lambda 030906265bh 280€/kpl eli 560€
Pcv (ehkä) 077133517c 190€
Eli max 2000€ autoon 950€:llä 3 anturia ja venttiili. Juu ei.. toki voisi arpoa jotain tarvikkeita halvemmalla, mutta onko sillä sitten väliä onko uus tarvike vai vanha orggis? Kestääkö tarvikeosat :)
Leave a comment:
-
Tuota noin...A6 C5 Avant 2.7 BiT quattro automaatilla varustettuna vie 120 km/h kesärajoituksilla noin 10l/100km. Talvirajoituksilla pääsee helposti alle 9l/100km kulutuksiin.Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemies Näytä viestiAinakaan oma tippi ei luista omasta mielestäni. Turbiinissa/öljyissä vikaa? Onko lootan öljyjä koskaan vaihdettu? 2.4 quattro tiptronic vie matka-ajossa 10L/100. Siis ihan 90km pitkällä työmatkalla.. 80-100 alueella. Alle 10:n lukemia näkee tosi harvoin.
Leave a comment:
-
Ipartsilla näkyy olevan 6 eri valmistajavaihtoehtoa tuolle puolalle joista halvin on alle 80e ja kallein 102e. Bremi, Febi bilstein, hitachi, Ngk, Beru, Janmor. En minä ainakaan usko että kallein on aina paras.Ei noista kukaan pysty varmuudella sanomaan mikä kestää pisimpään.19v testikin on hiukan hankala toteuttaa :-)
Leave a comment:
-
Oma on kestänyt 19v. Jos pitää maksaa ekstraa että saa hyvän, eikä tarvitse vaihdella parin vuoden välein, niin ehkä siihe kannattaa investoida...
Onks niissä paljoa hintaeroa ? en ite ainakaa viittis vaihella vaikeasti vaihettavia osia pienen säästön takia, kymppien. tai jopa satasen. jos taas uusi puola maksais 1000e joka kestää 19vuotta ja tarvike 50e, joka kestää 2 vuotta. Rassaisin vielä mieluusti tarvikepuolat paikalleen :D
Leave a comment:
-
Puolat ovat todella ankarassa paikassa, koneeseen kiinteästi kiinni pultattuna ja kaiken kuumimmassa paikassa moottorin päällä. Jatkuva tärinä ja jatkuvat kylmä-kuuma-kylmä-kuuma lämpösyklit on myrkkyä elektroniikalle. Motonetin tai ebayn halpa tarvikepuola ei välttämättä kestä kuin vuoden tai kaksi, oem puola kestää sitten tuurillaan sen saman 15 vuotta mitä se alkuperäinen.
Leave a comment:
-
Mulla oli C5 jokunen vuosi sitten ja samaa muistelen että mullekin sanottiin.Alkuperäinen kirjoittaja Pelimies Näytä viestiViimepäivinä on paljon tullut puhetta audin luistavasta laatikosta kylmänä, että tämä on ominaisuus ettei se hajota laatikkoa. Onkohan tässäkin samasta aiheesta kyse ? näin ohi huomiona tuli mieleen
Käytännössä kylmänä vaihteisto luisti hiukan enemmän muutaman lähiössä ajetun risteyksen verran, eli pari kolme minuuttia /~1,5km. Tuon jälkeen töihin ajellessa oli pari kilometriä suoraa tietä eikä luistamista enää havainnut loppumatkasta.
Näin se toimi minun ajoissa monta vuotta, koskaan ei muuttunut mihinkään suuntaan niin oletin että noin sen kuuluukin toimia.
Tosin saattoihan se olla rikkikin, koska pari vuotta auton myymisen jälkeen silloinen omistaja vaihdatti automaattilaatikon... :D
Oma c5 oli tosiaan 2.8 koneella ja siitä paukkui keskimäärin puolentoista vuoden välein puola.
Leave a comment:
-
Tossa @Coupevesqu mainitsikin seuraavat viat mitkä oli. Takavasen ovi ei mee lukkoon eli varmaa mikrokytkin sieltä meny, ja hanttarin ikkuna laskeutuu puoleen väliin ja sen jälkeen rupee pitää epämääräisiä ääniä. Ylös tulee normaalisti. Oven alareunat vähän ruostees mutta lokarit näytti hyvältä.
Kyl mä veikkaan et mä sen haen, noin 300tkm ajettu
Leave a comment:
-
Komppaan kyllä edellistä.Viimeset parikytä vuotta kun on ajanut muutaman tonnin autoilla niin se että viekö auto 8L vai 10L sadalla ei kyllä merkkaa kokonaiskustannuksissa yhtään mitään. Eri asia tietysti jos kilsoja tulis vaikka 50tkm/vuosi mutta taitaa monella olla silloin kalustokin kalliimpaa.
Oma kokemus noista C5:sta on että V6 2.4/2.8 lienee kuitenkin se luotettavin kone keulalle kun mittarissa on +300tkm.Öljyä kuluu ja vuotoja on mutta niiden kanssa pystyy elämään.Muutoin noissa koneissa ei ole tyyppivikoja. Muut tyyppiviat C5 korimallissa on lukkojen mikrokytkimet ja sähköikkunat.Molemmat on helpot ja halvat korjata.Kori myös ruostuu etulokasuojista ja oven alareunojen listojen alta.Pitkään se kestää kuitenkin kukkia ennenkuin pelti on oikeesti puhki.Liian aliarvostettu auto minun mielestä.
Leave a comment:

Leave a comment: