Morjens. Olisin hankkimassa mahdollisesti autoa työmatkoille ja harrastuksiin. Budjetti on < 5000€ ja siinä hintaluokassa C5 Audi on aika houkutteleva vaihtoehto. Olen kiinnostunut etenkin 2.8 ja 2.7bt koneisista ja mieluiten quattrolla ja tiptronicilla. Myös etuveto ja manuaaliloota voi tulla kyseeseen jos auto on muuten hyvässä hapessa. Tuolla hinnalla näyttäisi saavan lähinnä vuosimalleja 98-00 ja ne on yleensä 190tkm< ajettuja. Siksi kysynkin nyt tietäväisiltä että mitä ongelmakohtia tuon ikäisistä A6:sista pitäisi erityisesti syynätä, ja minkälaista remppaa olisi mahdollisesti näköpiirissä?? Oletan että tuollainen reilu 200tkm ajettu pirssi olisi käypä vielä vuosiksi eteen päin, hyvin huoollettuna ainakin.?
Entäs tuollainen biturbon lastutus?? Jossain mainostettiin 310hp/425nm tms.. Kannattaako vai onko se liian riskialtista esimerkiksi vaihdelaatikolle? Mitä osia pitäisi vahvistaa?
Tämä ketju on näköjään jo aika vanha, mutta jospa joku ehtisi siitä huolimatta vastaamaan. :-D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6:sta (C5) ostamassa
Collapse
X
-
Tänne päin voi sitten tarjota noita yli jääneitä, halvalla. ;) Alpi on kyllä saanut nuo hyvään hintaan, mutta karkaa siltikin reippaasti yli budjetin. Kun en ole koskaan tuollaisella istunut niin en osaa arvostaa niin paljoa. Ehkä parempi kun ei istukaan vaan jatkaa istumista leveästi lättäpenkeillä. :)
Leave a comment:
-
C5:n menee mitään muuta vaihtamatta, itselläkin oli pappamallin jakkarat pelkällä sähköisellä korkeudensäädöllä alunperin.
Leave a comment:
-
Täältäkin löytyy nuo perus sportit sähkösellä korkeus säädöllä, yleensä iltasin auto seisoo tuossa Viikin ja Arabian välimaastossa, eli jos sille suunnalle satut, ni voipi tulla koestamaan.
Mitäs kaikkea muuten tarvii vaihtaa jos hankkis kuskin jakkaraksi sähkö Recaron? Nykysin on siis vain korkeus sähköllä.
Leave a comment:
-
Recarotkin voi saada edullisesti, jos käy tuuri. Omat huusin ebaystä 750 eurolla +rahti (etu-/takapenkit ja ovipahvit). Niidenkin koeistuminen onnistuu, kun saat sen Lahden reissun järjesteltyä.
Leave a comment:
-
Omaani olen vaihtanut sportit vakioiden tilalle, mielestäni paljon paremmat. Päivisin noita voi Vantaalla käydä kokeilemassa.
Leave a comment:
-
Sitä minä vähän mietinkin, että maksaako vaivaa tuollaiset perus-sportit kun nykyinen sisusta on kuitenkin täysin ehjä. Täyssäädettävät Recarot olisi poikaa, mutta liian kalliit. Täytynee joku päivä nykiä hihasta jos bongaan audistin, jolla on nuo napakammat penkit ja käydä pyllähtämässä. :)
Leave a comment:
-
On ne napakammat kuin peruspenkit mutta ei sovi oikein isolle ahterille ja tälläinen keskimittainen jää kaipaamaan reisituen pituussäätöä. C5:ssä minulla alkaa painamaan sivureisituesta viimeistään kahden tunnin ajon jälkeen, kun C4:n sporttipenkeillä voi istua puutumatta tuplasti pitemmän ajan. Eli koeajoa kehiin jos et ole lyhytkoipinen ajokoira ü.
Leave a comment:
-
Onko nuo sporttipenkit näissä paljonkin paremmat kuin tavan nojatuolit? En ole vielä päässyt koeistumaan, niin kertokaahan kokeneemmat. Ts. onko mitään järkeä haaveilla vaihtavansa normipenkit normisporttipenkkeihin, ei siis lähes auton hintaisiin täyssäätö-recaroihin. Onko hintatietoutta, millä hintaa sport(nahka)sisustaa myydään? Toki muutaman kympin saanee takaisin kun myy sitten omat penkit pois. Jollain täytyy autokuumetta hillitä ja sehän onnistuu haaskamalla rahat nykyiseen. :)
Leave a comment:
-
Koitan illalla muistaa tarkistaa mitkä ostin viimeksi. AQJ tosin koneena mutta tulppien puolesta ei ole mitään eroa. Jotkut nelikärkiset ne oli.
Leave a comment:
-
Mitkä sytytystulpat olisi suositeltavat ANK koneiseen S6:een? Ja mistä saisi edullisesti kyseisiä tulppia?
NGK:täkö suosittelette? Ainakaan valmistajan virallisilla sivuilla ei ollut mainintaa S6:een sopivista tulpista, allroadista ja rs6:sta kylläkin. Kumpaankin vain oli eri tulpat listoilla, eli ei ainakaan sieltä kautta löytynyt apua!
Leave a comment:
-
Etupään korinosat on V8:ssa kalliimpia. Muuten ei isoja eroja varaosien suhteen, normi kulutusosat kun ovat 90% samoja. Varaosia saa molempiin hyvin.
Leave a comment:
-
Onko biturbon ja V8:n ylläpidossa kuinka suuri ero? Varaosat, saatavuus ym.
Kallistahan se on molemmissa kuitenkin...:)
Leave a comment:
-
Guest repliedTällä verotuksella ei liene kovin järkevää, ellei löydä pilkkahintaan.
Paitsi ehkä alle 2001 rekisteröityjä.
Leave a comment:
-
Toisessa topikissa kyselin 4F A6:sen perään mutta taitaa olla niin, että pitää "tyytyä" C5 S6:seen...Nettiautossahan muutamia ässiä on myynnissä mutta hintahaarukka on aika laaja. Onko kannattavaa hakea S6 Ruotsista tai peräti Virosta?
Biturbo oli ennen tuota Passattia niin nyt haluttaisi siirtyä V8-maailmaan.
Leave a comment:
-
Kävin Audi liikkeessä, ja antoivat minulle ystävällisesti listan autoni varusteista ja selvittivät tuon aiemmin keskustellun Webasto homman; autossa on siis varuste nimeltään "parking heater" mutta ei varustetta "auxiliary heating". Eli vaikka valikossa lukeekin että Auxiliary Heating niin se on sittenkin eri juttu. Tässä ei siis ole ollut kaukosäädintä, ja että sen saisi pelaamaan, pitäisi ostaa sarja joka maksaa ~550€!
Ei kellään tulisi mieleen halvempaa vaihtoehtoa...??
Leave a comment:
-
Minäpäs myös vilkaisen huomenna paluumatkalla täältä Cesiksestä täysin rempatulla askilla.
Askilla ajettu nyt noin 80km totaalirempan jälkeen ja ei taatusti luista sitten pätkääkään siellä missä ei pitäisi. Koeajo suoritettu Siguldan luonnonkauniissa maisemissa, missä nousut ja laskut on 10% luokkaa jyrkkyydeltään ;)
Ennen remonttia oli muistaakseni noin 2000-2100rpm reilun satasen mittarinopeudessa, eikä ylimääräisistä luistoista ollut ennen porsimistaan tietoakaan.
Edit: 1800rpm, 100km/h
235/35/19 rengastuksella. Tässähän on monta muuttujaa mukana, mutta näillä nurkilla liikutaan...
Leave a comment:
-
Palaten vielä tuohon kierroskeskusteluun, niin omassa bitukassa kierrokset on 120-130 km/h:n paikkeilla siinä 2400 rpm.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sound Näytä viestiJuu, niin on. Niin on myös auton lastuttaminen ilman muutoskatsastusta, mutta silti oon kuullu huhuja isoilta pojilta, että jotkut niin tekee. :) Yhden talven on nyt ollu 35W xenonit pitkissä, eikä ole kaduttanut. Ei kai ne ketään häikäise, kun nehän napsautetaan kohdatessa pois.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viestiEikös tuollaiset puuhastelut ole laittomia? Ainakin ensi talvi mennään lyhyillä xenoneilla, ja loput lamput xenon-likeillä.
Leave a comment:
-
Minulla näyttää n. 1500 rpm satasen vaudissa viitosvaihteella. Ajokkina A6 4,2 V8 -02 tippilootalla.
Leave a comment:
-
Nordicaudin laskuri antaa melko varmasti väärän perävälityksen, useamman lähteen mukaan noissa kasikoneisissa on pitempi perävälitys (eli tuo 2.727:1).
Leave a comment:
-
Sitä en kyllä yhtään ihmettele vaikka näin olisi ollut, koska oli muutenkin aika huonossa hapessa. Ja joku sen on näköjään käynyt ostamassa poiskin jo.
Tosin Timon linkin mukaan tuo taas näyttäis normaalilta, että 130 km/h = 3000rpm.
Leave a comment:
-
Audiworldin mukaan välitykset on seuraavat:
S6 tiptronic (2002)
5. vaihde: 0.803:1
Perä: 2.727:1
A6 2.7bt tiptronic (2000)
5. vaihde: 0.742:1
Perä: 3.511:1
Pikainen laskutoimitus excelillä käyttäen renkaan piirinä 2,027 m (235/40R18) saadaan tulokseksi:
S6:
167 km/h @ 3000 rpm
A6 2,7bt:
140 km/h @ 3000 rpm
Olisiko ässässä siis turbiini luistanut?
Leave a comment:
-
Nopeuksia eri vaihteilla ja kierroksilla voi katsella myös täältä: http://www.nordicaudi.com/index.php?...a1296.php&var=
Leave a comment:
Leave a comment: