Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 4.2

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ensityypit otettu kotitiellä :D
    Havainnot siitä on ainakin, että tuo laakeri pitää aika pahaa ääntä ajossakin :) toivottavasti kestää nämä pienehköt ajot ennenkuin uusi tulee. Mittaristo pitää muuttaa kasikoneelle , kun kierrokset näyttää aika paljon alakanttiin. Se pitäisi onnistua ihan vcds:llä.

    Pari kertaa tuli myös jäähdytysnesteen määrän varoitusvalo, vaikka nestettä oli tarpeeksi. Jossain topikissa oli että lika paisuntasäiliössä peittäisi anturin, ja siitä herja? Pitää tutkailla tuota kun laittaa glykolit sisään. Tuo paisari olikin aika törkyinen kun sen ostin. Hyvin se kyllä puhdistui, mutta ehkei tarpeeksi...
    Nesteet ei kai vieläkään lämmenneet jotta flektit lähtisi käyntiin, sen kyllä kuulee kun ajossa kokeilin tuota pakkosyöttöä. Joku audizinellä mainitsikin, että aikamoinen humina niistä lähtee, ja totta puhui.

    Putkiston ääni vaikuttaisi olevan aika passeli, mitä nyt tuossa tiellä kokeili. Ehkä jos huomenna ihan liikenteeseen lähtee, voi kierrättää pikkuisen pidemmällekin ;)
    Tuo automaatin ecukin tuntuu toimivan ihan normaalisti, kun tuohon on lisännyt sen kytkimen pinnin.
    Nyt vielä onnistunut muutoskatsastus, niin sehän olis siinä :)

    Comment


    • Onneksi olkoon, auto liikenteessä :) Omassa autossa min. rajalla oleva neste on kuumana max. paisuntasäiliössä. Max. säiliössä menee sitten kuumana yli. Swapit ei aina mene perinteisen kaavion mukaan :)

      Comment


      • Pieni maantie-kaupunki pyrähdys tuli aamupäivällä heitettyä, ja kaupunkipyörityksessä lämmöt tuppasi nousemaan. Tarkkaan en osaa lämmöistä sanoa, mutta viisari meni yli tuosta pystysuoraan olevasta keskikohdasta, ja silloin flektitkin käynnistyi.
        Hieman kun sitten vauhdikkaammin lähti ajamaan, niin lämmöt palautui normaaliksi. Oliko tuossa veden lämpötilassa joku haarukka, millä välillä tuo viisari pysyy paikoillaan? Sen yli se ilmeisesti kipusi.

        Laitan tuohon ne syylärin sivulla olevat ilmanohjaimetkin vielä, jotta ilma ei karkaa sivuilta ohi. Tässä ekassa kasauksessa unohdin ne kokonaan.

        Toinen juttu lenkillä oli apukuskin puolen etusatulan pieni jumitus. Levy ja vannekin kuumeni aika paljon reippaammin kuin toisen puolen. Pystyykö tässä enshätään mitään pikafiksiä tuohon liukuun tekemään? Auttaako siihen mikään, vai olisiko satulan purku ja putsaus ainoa keino?

        Muuten tuo on kyllä aika makea ajettava. Ja ihan kivasti tuo vetääkin, kun vähän kierrättää :D
        Mitään silmäkarkkia tää ei ole vieläkään, vaan ehkä enempi tommosta sleepperityyliä... ;)
        Attached Files

        Comment


        • Aika nopeaa purkaa ja kasaa tuon hp2 etusatulan.

          Comment


            Kyllä on hyvä tuommoinen sleeper lookki.

            Comment


            • Mä katoinkin että eikös tuo melkein purkene jo tuossa paikoillaankin? Mitä nyt ilmausnippa vähän toisen kiinnityspultin tiellä :)

              Comment


                Ainakin omassa vanhimmassa B5:n mittaristossa oli V8 vaihtoehtona. Mutta kasista tulee enemmän pulsseja, joten mittarin pitäisi näyttää enemmän.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viesti
                  Toinen juttu lenkillä oli apukuskin puolen etusatulan pieni jumitus. Levy ja vannekin kuumeni aika paljon reippaammin kuin toisen puolen. Pystyykö tässä enshätään mitään pikafiksiä tuohon liukuun tekemään? Auttaako siihen mikään, vai olisiko satulan purku ja putsaus ainoa keino?
                  Kokeile meneekö mäntä menee vinkalla sisään, jos ei, niin purkuun.

                  Comment


                  • En osaa noista pulsseista mitään sanoa, toivottavasti tuon minun mittariston saa suoraan täpättyä V8:lle, niin näkee heti alkaako näyttää oikein.

                    Männät noista satuloista liikkui oikein hyvin, mutta tuossa apukuskin puoleisessa se liukutappi taitaa olla se syypää. Näytti vähän hapettuneelta kun kumisuojan alle vilkaisin. Pitää varmaan koittaa tuota satulaa tässä hieman purkaa ja saada luistamaan. Suojakumi on ehjä, joten onneksi ei tarvii mitään uusia.

                    Comment


                    • Kuparitahnalla saa luistamaan.

                      Comment


                      • Jarrurasva parempaa, takajarrusatulan liukutapit jumissa kun laitoin kuparitahnaa edellis kerralla.

                        Comment


                        • Siistin näköinen peli. Ja peukut myös että olet jaksanut nähdä noin paljon vaivaa saadakseen projektin ajokuntoon.

                          Comment


                          • Tänks :)
                            Kyllähän tuossa on joutunut kaikkea näpertämään. Mutta kun tuon kaiken on jakanut tähän reiluun vuoteen, niin ei ole tuntunut mitenkään erityisen raskaalta :) ja sitten kun tuo enin värkkääminen sattui tuohon keulaan, ja aika viime metreille, niin pakkohan ne oli tehdä :D

                            Eilen sain nuo etujarrut aukaistua, ja onnistuikin hyvin tuossa paikoillaankin. Ehkä vain tuommoinen pikafiksi, mutta kummassakin oli tuo ulommainen, jarrupalojen välissä oleva liuku jumissa.
                            Aluksi luulin että olisi vain tuossa apukuskin puoleisessa, kun se jumitti palan levyyn, mikä sitten kuumensi paikat. Mutta toisella puolella sama liuku oli jumissa niin, ettei palat päässyt kunnolla painumaan levyyn.
                            Nyt kun kummatkin aukaisin, puhdistin ja voitelin jarrurasvalla, niin alkoi jarrut toimimaan aika reippaasti paremmin. Polkimesta hävisi myös pehmeys, minkä luulin johtuvan huonosta ilmauksesta. Pikkusen vielä herkistelyä taakse, niin jarrujenkin osalta tuo olisi valmis leimaan :)

                            Comment


                            • Hyvä että tuli putsaus rasvaus yhdistelmällä kuntoon. Ääni näytettä odottaessa. ;)

                              Comment


                              • Pari pientä äänipätkää olen kännykällä ottanut, mutta ne on olleet ihan hirveätä kuraa. Pitää jollain paremmalla vehkeellä saada otettua.

                                Onneksi nuo jarrut sai noinkin helpolla suht kuntoon. Ja toisaalta tuossa paikallaan ollessa oli helpompi takoa ja väännellä nuo jämähtäneet liu'ut irti ;)

                                Comment


                                • Retki Terhonpajalla Mäntsälässä kulmien säädön puitteissa ei mennyt ihan nappiin. Olisihan se periaatteessa pitänyt tietää että paikat ovat jumissa, joten takarenkaat ei ihan vimpan päälle asentoihin säätyneet.
                                  Koitan huomenna kuitenkin leimaa tuolle yrittää, jos vaikka sen saisi, niin jatkotoimenpiteet noille perän kulmille olisivat helpompi hoitaa ilman puuhakilpiä.

                                  Samalla koitettiin tuota mittaristoa muuttaa kasikoneelle, ja periaatteessa se tehtiinkin yksien rosstechin sivujen ohjeen mukaan, mutta siltikään kierrokset ei toimi oikein. Pitää siihen vielä vähän paneutua.

                                  Ja yhden surkean kuvan näppäsin putkistosta. Periaatteessa siinä ei mitään ihmeellistä olekaan, perus S4 rosteri tuplaputkisto. Päät olen vetäissyt mustaksi, ettei turhaan kiiltele ;)
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • Tämän päivän katsastus meni melkein nappiin. Itse muutoskatsastus heittämällä läpi :D mutta vuosikatsastuksessa tuli parissa kohtaa sanomista. Tyhmin oli jarruvalot, mitkä eivät toimineet. Tuossahan joutui jarrukytkimen vaihtamaan, kun kaasu vaihtui sähköiseksi. Kaikessa tässä hässäkässä olen kokonaan unohtanut kokeilla toimiiko valot. Pitää tässä illemmalla katsoa nuo johdotukset, kun on semmonen kutina että olen yhden johdon unohtanut kytkeä.

                                    Toinen oli kuskinpuolen raidetangonpää, minkä sain jo vaihdettua. Vanhassa ei kyllä mitään isoa väljää ollut, kun irrallaan ollessa melko napakalta tuntui. Voi tosin olla että tuntuu vaan siltä, kun yleensä tullut vaihdettua semmosia tosi väljiä :)

                                    Viimeinen vika koski tuota kulmiensäätölappua. Itse kulmat eivät tainneet olla kuitenkaan syynä, vaan se että lapussa ei ollut mitään tunnistetta itse autosta, rekkaria tms. Vähän kyllä erikoiselta tuntuu, kun Terhon nimmari siinä kuitenkin oli. Eli luulisi, että sillä jo vakuutetaan se, että kulmat on ko. autosta. Enkä varmaan tarkoituksella antaisi toisen auton lappua, missä kulmat on "vähän sinnepäin"...

                                    Pitänee huomenna käydä kysymässä uudestaan, jos saan noi jarruvalot toimimaan... mutta aika lähellä jo ollaan katulaillista B5 V8:a :D

                                    Comment


                                      Taisi Terholla käydä inhimillinen unohdus, jos mitattavan auton tietoja ei säätölapussa ole. Vähimmäisvaatimus taitaa olla, että merkki, malli ja rek.num, ehkä jopa runkonumero, on kirjattu paperiin. Ilman noita tietojahan kulmienmittaukset voisivat olla naapurin samanlaisesta A4:sta kotoisin, ja sillä samalla lapulla kaikki kävisivät konttorilla suorittamassa muutoskatsastusta omaan B5:een :). Eiköhän ne tiedot siihen paperiin saa etänä hoidettua ja katsastussedän tyytyväiseksi.

                                      Comment


                                      • Ei ole kaukana leima enää. :)

                                        Comment


                                        • Taidan kutsua itseni kylään ja auto ihastelemaan :)

                                          Comment


                                            Siinä on semmonen homma, että tuolla mun laitteella ei saa mitään auton tietoja printtaamalla printattua siihen suuntauslappuun. Enkä kyllä ajatellut kymppitonni(e)n suuntauskonetta hankkia sen takia, että saisin moisen ominaisuuden.

                                            Jos niikseen tulee, niin ilmoittele mulle kun olet seuraavan kerran menossa katsastussetää moikkaamaan, niin voin lähteä kaveriksi antamaan pyhän valani että olen kyseisen auton suunnannut. Lisäksi voisin tiedustella että missä lain kohdassa määritellään suuntaustodistuksen ja siinä erityisesti auton tietojen tekninen merkitsemismenetelmä. Kuulakärkikynällä tehty allekirjoitus vissiin kuitenkin kelpasi?

                                            Comment


                                            • Allekirjoitus ja lisätty rekisteritunnus paperiin riitti. Nysse sit olis siinä!! Tuore leima lapuissa ja kovaa ajoa :D

                                              Comment


                                                Kyllä tämä ansaitsee pienet onnittelut. *läpyläpy*

                                                Ei kun aiheuttamaan pahennusta (kateutta).

                                                Comment


                                                • En tiedä pahennuksesta, mutta onhan se mukava aiheuttaa pientä ihmetystä liikenteessä, että mites se A4 noin murisee :D

                                                  Mutta tuli tänään jotain tehtyäkin. Eilen saapui postissa tuo viskon hihnapyörän laakeri, ja se tuli vaihdettua. Kunhan vedet oli valuteltu ja keulaa purettu, vaihto oli helppo. Osa irti moottorista, laakeri ulosvetäjällä pois ja uusi ruuvipenkissä paikoilleen.

                                                  Nyt on mukavempi ajella, kun ei tarvii sitä jurnutusta kuunnella. Se kuulosti just siltä että kohta se leikkaa kiinni.
                                                  Samalla sai laitettua kunnon jäähdytinnesteet koneeseen, kun laski vedet pois.

                                                  Mahtaakohan tuo paisuntasäiliön anturi olla tiensä päässä, kun herjaa nesteen vähyydestä turhaan? Tosin välillä se vilkutus loppuu (esim. jarruttaessa), mutta johtoja ja liitintä räplätessä ei mitään kontaktihäiriötä kunnolla ilmennyt.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    Paisarin sisällä on ne metalliliuskat, niin niihin kertyy pintaan sellaista moskaa joka estää kontaktin. Itse joskus vanhasta volvosta putsasin paisarin sisäpuolelta sillain että laitoin sisään hiekkaa ja vettä ja sitten ravistelin. Vois toimia tossakin mutta helpommalla pääsee kun ostaa vaan uuden paisarin. Saa samalla siistin näköisen jos vanha alkaa kellertää.

                                                    Comment


                                                      Täältä hatun nosto, hienoa että on täysin kilvissä ilman kikkailuja.
                                                      Uusi paisari maksaa kymppejä, suosittelen ostamaan suoraan uuden.

                                                      Comment


                                                      • Onnittelut projektin loppuun saamiseen :)

                                                        Comment


                                                        • Tänks!

                                                          Tosiaan varmaan hommaan tuon uuden paisarin, niin ei sen varoitusvalon kanssa tarvitse sitten ihmetellä. Ja eikös joku juuri jossain maininnut, että laakkoselta saisi alennusta ACF-jäsenyydellä... ;)

                                                          Comment


                                                            Noniin, loppu hyvin kaikki hyvin ainakin leimamiehen osalta. :)

                                                            Comment


                                                            • Nyt sitten ahtamaan :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X