Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 4.2

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nyt pääsin hieman tuota tuki-/vesiputkea hahmottelemaan. Tarkoitus olisi seuraavaksi lähteä levystä rälläköimään sopivia kannatinlevyjä syylärille sekä sopivat lätyt, joilla putken saa hyvin kiinni noihin palkkien päihin tuleviin levyihin.
    Palkkien päihin tulevat levyt on tuosta 1.8T putkesta, josta ei nyt muuta tullut käytettyä.

    Ensi viikolla pitäisi käydä kaverin pajalla heppaamassa tuo läjään ja katsoa kuinka hyvin se paikoilleen passaa.
    Attached Files

    Comment


    • Eilen sain kaverin avustuksella nuo osat läjään, ja nyt tuo näyttää jo suht asialliselta. Kaikki on suunnilleen vaan hepattu paikoilleen, jos jotain vaikka tarvitsee vielä muuttaa, mutta eiköhän tuo noin tule suunnilleen jäämään.
      Nuo putkien mutkat hitsataan tiviiksi samalla sitten kun muut saumat vetäistään kunnolla.

      Vähän harmittaa kun tuli tuo syylärin kuskinpuolen alalähtö poikkaistua, koska nyt se olisi mennyt semmoisenaan oikein mainiosti. Sen joutuu siis liittämään entiselle paikalleen sitten kun tuon ylemmän siirtää tuonne apukuskin puolelle.
      Hain biltemasta jonkun vw/seat yleismallin letkun, jonka pistin keskeltä poikki, vähän lyhennystä ja kääntelyä eri asentoihin, niin alkoi näyttää melko passelilta.
      Eiköhän tuosta ihan toimiva systeemi saada :)
      Attached Files

      Comment


      • Sain nyt tuon syylärin ylemmän lähdön hahmoteltua tuonne apparin puolelle, kun alkanut nuo muut paikat asettumaan paikoilleen. Jos tällä viikolla kiikuttaisi nuo hitsattavaksi.

        Nyt myös alkaisi kaipalemaan tuota yhtä jarrukytkintäkin. Toinen löytyi nopsaan, mutta toista ei meinaa löytyä sitten millään... ;)
        Tai itse kytkimiä kyllä löytys tarvikkeena/ebaysta vaikka millä mitalla, mutta tuon liittimen kanssa huonosti.
        Pitää kai lähteä kohta romuttamolta kyselemään.
        Attached Files
        Viimeksi muokannut T.Hell; 30.6.2016, 14:07. Perustelu: Kytkimen vanha ostoilmoituslinkki poistettu

        Comment


          Jossei johdot liittimessä ole ehdottomuus, niin liittimen varaosakoodi näyttäisi olevan 4A0 971 943 ja marmorilla hinta on reilun kympin, Tepolla hieman halvempi.

          Comment


          • Voisihan sen liittimenkin irtonaisena ostaa, mutta johdot helpottaisivat liittämistä tuohon polkimien johtosarjaan. Ja pakettina tuon saisi varmasti hyvin kohtuulliseen hintaan, ainakin tuon yhden sain.
            Lattaliittimiin saisi sentään abikot, mutta ei kai noihin pyöreisiin oikein mitään ole?

            Comment


              Kyllä noihin liitinrunkoihin uudet "sielut" saa. Osaan löytyy ihan mätänetistä. Ja tulisikohan siinä marmorin osassa ihan kaikki mukana? Senkun rutistelee kiinni.

              Comment


                Minulla saattaa olla tuo liitin ja romppeet. Jos on, niin ne on varaosakeulassa lumihangessa, eli ei ihan näppärästi saatavilla. Jos/kun muistan/ehdin nin voin tonkia.

                Comment


                • Mukava olisi jos löytys, niin saisi nuo polkimien johdotukset kerralla kuntoon ja sen jälkeen voisi jo koittaa saisko tuota käyntiin.

                  Comment


                  • Kysäise marmorilta hintaa. Liitinrunko erikseen ja pinneissä on johdot valmiiksi kiinni. Ei tarvitse kuin työnnellä pinnit runkoon ja valmis.

                    Comment


                    • Piruuttani soitin marmorille ja sanoivat liitinrungon hinnaksi juuri tuon Kallen mainitseman reilun kympin. Nuo johdot tulisivat jotenkin pareina, eli kaksi johtoa yhdessä "paketissa", ja näillä hintaa 9 euroa kipale. Yhteensä siis ~28 euroa, mitä en ihan periaatteessa kehtaa maksaa.

                      Kyllähän noita liittimiä (ja antureita) pitäisi osina myytävissä autoissa olla joutavina, mutta uskoisin että kun on kuitenkin aika pieni ja "halpa" osa, niin kaikki ei välttämättä jaksa nähdä vaivaa sen irroittamiseen ja myymiseen. Myönnän itsekin joskus vastaavaan syylistyneen...

                      Comment


                        Aina pitäisi pätkiä liittimiä talteen johtoineen kun on jossain VAG-raadossa. Käyttöä löytyy aina.

                        Comment


                        • Olis kyllä heti pitänyt kiltisti käydä tutulla purkaamolla katsomassa. Tässä aamulla kun käväsin, niin yhdestä A4 raadosta löytyi kytkin liittimellä ja n. 15 minuuttia myöhemmin kävelin osa kädessä ja 5 euroa köyhempänä ulos.
                          Noh, pääseepähän vihdoin johdotukset laittaa kuntoon... :)

                          Comment


                          • Nyt kun sain tuon toisenkin kytkimen hankittua, niin värkkäsin noille polkimille johdot ja asentelin paikoilleen. Ecun tyrkkäsin myös kiinni ja kokeilin että kaikki suunnilleen mahtuu tuonne boksiin. Onhan ne pienessä sekamelskassa siellä, mutta kunhan kannen laittaa kiinni, niin ei haittaa.

                            Periaatteessa alkaisi olemaan ensikäynnistystä vaille valmis. Joitain pikkunäperryksiä vielä pitää tehdä. Olisiko tuommoisen seisoneen moottorin käynnistykseen jotain juttuja, mitä pitäisi ottaa huomioon? Jotain esivalmisteluita esim? Vai ihan vaan uudet öljyt sisään ja tulille?
                            Attached Files

                            Comment


                              Vaihtokalsarit kannattaa olla jossain lähellä.

                              Ite starttailin ensin hetken bensapumpun sulake irrotettuna sillä toivolla että nousisi hiukan yläkertaan asti öljyä ja silti ne ketjunkiristimet piti niin kovan metelin että kävi jo isompikin tuho mielessä. Ei siinä varmaan muuta oikein voi tehdä, kyllä se sitten ilmoittaa jos jokin on pielessä. Ekan käynnistyksen tekisin ehkä ilman apulaitehihnaa niin kuulee paremmin josko on jotain ylimääräistä.

                              Comment


                              • Voisin ehkä tosiaan ensin koittaa ilman bensaa, ja apulaitehihna onkin vielä asentamatta, kun pitää uusi laturi vielä hommata.

                                Mutta joo, pitää koittaa rauhallisesti odottaa että ne alkuräminät sun muut pahat äänet hiljenee :D

                                Comment


                                • Itse pistin auton käymään ilman vesiä, toki öljyt oli :) Kärsii kyllä hetken pitää ja saa vikakoodit luettua, sekä vuotoja tutkittua.

                                  Comment


                                  • Joo, niin olin ajatellutkin, että ilman vesiä voi hetken käyttää. Nyt aluksi haluan vain kuulla, että käynti on normaalia ja että voi hyvillä mielin alkaa laittelemaan loppuja juttuja nippuun. Pysyy motivaatio korkealla, jos kaikki näyttää ja kuulostaa hyvältä... :)

                                    Osaisko joku sanoa, mikä tuon bensapumpun sulake on? Tai onko sama, jos nyppäsee pumpun releen pois?

                                    Comment


                                    • Vikakoodeja tulee paljon jos releen nyppää pois, mutta kyllä sinne öljynpaineita voi ilman relettä pyöritellä.
                                      Sulake on paikassa nro. 28 ja on 15A sulake.

                                      Comment


                                        Minä en ole irroittanut koskaan sulaketta taikka relettä. Tulpat eivät ole kastuneet ikinä. Ainoastaan sytkät niin irti ettei tule kipinää.

                                        Comment


                                        • Onko tosiaankin 15A sulake? 2.8 30v passatissa se on 25A ja sama paikka 28.

                                          Comment


                                          • Omat kokemukset perustuu kokemuksiin lähinnä 1.8 moottorisiin ja yhteen 2.4. Noissa ainakin oli 15a, s4 sulaketta ei koskaan tarvinnut katsoa :D

                                            Comment


                                              On paljon enemmän vaivaa irrottaa sytkäpuolen osia. Sulake vaan irti pumpulta jos haluaa tyhjänä pyöritellä. Ei se varmaan tulppia kastele mutta turha kai sitä bensaa on mukeihin ajaa jos ei ole tarkoitusta sitä polttaa.

                                              Comment


                                                No ei varmasti ole :) Kaksi liitintä irti ilmanputsarikotelon päältä lähtee parissa sekunnissa, toisin kuin se sulake joka on kojelaudan päässä piilossa ja ahtaastikin vielä kun auto on nosturilla eikä ovea saa täysin auki.

                                                Comment


                                                • Vaan tässäpä ei taida enää kyseisiä liittimiä olla, puoliin kun näyttäisi menevän 4 johtoa jokaiseen ;)

                                                  Ja kyllä elsan mukaan myös 2.8 moottorisessa pitäisi olla 15A sulake paikassa 28

                                                  Comment


                                                    Niin, en tiedä saako tuosta koneesta kaiken sytkän pimeäksi millään muulla kuin kaikkien kahdeksan puolanjohdon irrottamalla. On vähän turhanaikaista, varsinkin kun toisen puolen viimeiseen ei oikein pääse edes käsiksi irrottamatta paisaria ensin edestä (C5 korissa, en tiedä miten tässä frankensteinissa).

                                                    Comment


                                                      Niin tosiaan jos siinä ei ole sytkävahvareita välissä. No, jokainen tehköön niinkuin lystää :)

                                                      Comment


                                                      • Saman verran on tilaa kuin C5:ssa, eli sopivasti :) ja 15A sulake on tuolle pumpulle. Koitin jo tuota moottoria b.pumpun sulake irti pyörittääkin, mutta nähtävästi startin herätejohto on justiinsa siinä väärässä nastassa, kun startatessa ei tapahtunut mitään.
                                                        Illemmalla sit uudestaan, kun saa sen johdon paikan vaihdettua. Toki se on just siellä hankalemmin laitettavissa... :D

                                                        Comment


                                                        • Nyt iski vähän tenkkapoo. Luulin että tuo startin heräte oli väärässä nastassa, mutta toisessakaan ei startatessa tapahtunut mitään. Ei siis edes solenoidin naksahdusta tms.
                                                          Pitänee hieman selvitellä tuota, että onko vika jossain perinteisessä jutussa, vai noissa tehdyissä johdotuksissa, tai jossain muualla? Epäilin jo akkuakin, kun jollain vanhoilla ensin yritin, mutta Polon tuore akkukaan ei tuonut muutosta... :/

                                                          Kumpaan nastaan muuten tuossa 4.2:ssa tuo startin heräte tulee? Sinne ylempään (se hankalemmin kiinnitettävä), vai alempaan. Tuo alempi on altapäin katsottuna hyvin siinä näkyvillä siinä virtaliittimen vieressä.

                                                          Comment


                                                            Hankalampaan muistaakseni.

                                                            Comment


                                                              Varmaan turha kysymys, mutta onhan sulla maat kunnossa? Ettei akun miinuksen ja startin maan välissä ole joku kumipusla erottamassa tms..

                                                              Virtalukon johdotus voisi olla myös yksi mahdollinen vikapaikka.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X