Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Ebony Black Pearl

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Keulacoolerin kanssa kannattais varmaan tosiaan sulkea ne sivucoolereiden aukot ettei paine karkaa niistä konehuoneeseen.

    Comment


    • Lambdat tuli vaihdeltua torstaina, vielä pitäisi EGT:t hankkia niin sitten olisi "kaikki" tällä erää tarvittavat osat vaihdettu. Mistähän noita EGT-antureita kannattaisi katsella, eBaysta niitä ei ainakaan näyttänyt saavan halvemmalla kuin Suomestakaan?

      Maalasin samalla tuon coolerin mustaksi, vähän vähemmän näyttäisi hyppäävän silmille. Kuva nyt ei ole kauhean edustava, koska konepelti on auki ja puskuri on vain tökätty väliaikaisesti paikalleen (irvistää reunoista) - laitan lampunpesurit ja verkot kiinni, kun seuraavan kerran olen menossa auton luokse.
      Click image for larger version

Name:	maalattu.jpg
Views:	1
Size:	360,2 Kt
ID:	1607583

      Kestäisiköhän noissa silikoniletkuissa musta PlastiDip-päällyste?

      Comment


      • Älä hättäile EGT antureiden kanssa. Tuossa on yhdellä testissä noi piirilevyt jotka on vaihdettu rikkinäisiin antureihin. Ainakin vielä ovat pelanneet. Hintakin vain joitain pieniä osia uusien EGT antureiden hinnasta.

        Comment


        • Coolerin maalaus oli hyvä parannus.

          Susi lampaiden vaatteissa :)

          Comment


          • Ei noissa silikooneissa kestä oikein mikään. Hilseilee irti. Helpoimmalla pääset ku käyt ostamassa mustat silikoni tumpit ja vaihdat sinisten tilalle.

            Comment


            • Höh, ja minä kun luulin keksineeni, että miten nuo siniset kohdat saisi piiloon. :) Sen tiesinkin, että maali tms. ei silikonipinnalla kestä. Täytyy vielä vähän mietiskellä, mulla on vielä yksi uusia letkuja halvempi idea mielessä, jota taidan kokeilla.

              En tiedä, ovatko nykyiset EGT-anturit edes rikki, vikakoodeja niistä ei ainakaan tule. Olikohan niin, että Karalalla on ollut tapana koodailla noita pois käytöstä?
              Joka tapauksessa haluaisin tehdä jotain noille nykyisille antureille, koska niitä(kään) tuskin edellinen omistaja on vaihtanut. Miten nuo piirilevyt muuten vaihdetaan?

              Kokeilin muuten noita kesävanteitakin alle jokin aika sitten, mutta ainakaan mukana tulleilla renkailla eivät mahtuneet taakse, se tosin ei yllättänyt. Eteen vanteet kävisivät ihan hyvin. Noh, ainahan nuo voi myydä eteenpäin, jos ei saa mahtumaan alle..
              Click image for larger version

Name:	2012-05-04 20.15.26.jpg
Views:	1
Size:	279,2 Kt
ID:	1607590
              Olen vähän budjetoinut itselleni uutta alustaa heinäkuulle, mikäli ei tule enää ylläreitä kulkupuolen suhteen.

              Comment


              • Joka tapauksessa haluaisin tehdä jotain noille nykyisille antureille, koska niitä(kään) tuskin edellinen omistaja on vaihtanut. Miten nuo piirilevyt muuten vaihdetaan?
                Antureiden boksi auki ja sieltä kaivetaan vanha piirilevy pois, niin että anturielementin johtimet ja liittimen johtimet jää jäljelle. Siihen sitten kolvataan uusi piirilevy. Vaynella on kuvia operaatiosta, kun tehtiin ennen Gotlannin reissua.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja angra Näytä viesti
                  Höh, ja minä kun luulin keksineeni, että miten nuo siniset kohdat saisi piiloon. :) Sen tiesinkin, että maali tms. ei silikonipinnalla kestä. Täytyy vielä vähän mietiskellä, mulla on vielä yksi uusia letkuja halvempi idea mielessä, jota taidan kokeilla.
                  Kiedot päälle sähköteippiä ja klemmarit päälle niin pysyy ja on halpa ratkaisu. :)

                  Comment


                  • On myös olemassa leveää jeesusteipin tyylistä teippiä. Se on aika hyvää.

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                      On myös olemassa leveää jeesusteipin tyylistä teippiä.
                      Jos se on sellaista kiiltäväpintaista, niin tallilla taitaa olla sitä jo valmiiksi. Sähköteippiäkin toki löytyy, mutta se alkaa olla vähän turhan kapeaa.

                      Itse vähän katselin tuollaista Samcon tekelettä (Briteistä alle 20e toimitettuna), siitä ei jäisi liimajälkiä ja todennäköisesti pysyy paikallaan. Loput viiden metrin rullasta voisi hyödyntää johonkin muuhun hommaan.
                      Varmaan jotain vastaavaa saisi myös ilman "merkkilisää" hinnassa.

                      Comment


                      • Eipä taida jäädä 5M rullasta mitään jäljelle jos tuosta kiedot kaikki nuo letkut.

                        Comment


                        • Niin joo, totta. Päällimmäisenä kuitenkin oli mielessä päällystää vain nuo ulospäin näkyvät letkut. Konehuoneen puolella taitaa olla jo enemmän sinistä kuin mustaa.

                          Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                          Antureiden boksi auki ja sieltä kaivetaan vanha piirilevy pois, niin että anturielementin johtimet ja liittimen johtimet jää jäljelle. Siihen sitten kolvataan uusi piirilevy. Vaynella on kuvia operaatiosta, kun tehtiin ennen Gotlannin reissua.
                          Oliko noita kuvia jossain tällä foorumilla, itse en ainakaan löytänyt. Tosin EGT-keskustelusta löytyvän linkin takaa saa ihan hyvän kuvan siitä, miltä tuo boksi näyttää sisältä.

                          Comment


                          • Vaynella taitaa kuvat olla vielä kännykässä, kannattaa häntä ahdistella aiheesta.

                            Comment


                            • Mm. aikataulujen vuoksi päätin kuitenkin hommata uudet anturit, vaikka kovasti olisi houkuttanut kokeilla korjausosia.

                              Mutmut. Tilasin kaksi mustaa EGT-anturia osanumerolla 078998124C, mutta postissa tuli musta ja ruskea osanumeroilla 078 919 529 M ja 078 919 529 N. Käyvätkö nuo AGB:hen?

                              Comment


                              • Käy ne. Se ruskean anturin liitin on erilainen kuin sen vastakappale autossasi, joten sitä ruskean liitintä täytyy viilata samanlaiseksi kuin siinä mustassa että sen saa sopimaan.

                                Voithan vaihtaa softauksen jälkeen ne korjausosat ja kokeilla toimiiko ne.:)

                                Comment


                                • No, täytyy ottaa ensimmäisenä yhteyttä myyjään ja kysäistä, että missä kohtaa meni pieleen. Ei oikein tekisi mieli alkaa muokkailemaan noita, koska sain jotain muuta kuin mitä tilasin. :)

                                  Comment


                                  • Jos vaan johtojen pituus on oikea, niin ei maksa vaivaa. Senkus viilaat sen nastan pois niin homma toimii :)

                                    Comment


                                    • No, raapustelin palautetta myyjälle, täytyy katsoa mitä vastaavat. Jos ei muuta, niin saavatpahan tiedon siitä, että osat ovat erilaisia muutenkin kuin värinsä puolesta (mikäli ei ennalta ole ollut tiedossa - ennen tilausta erikseen varmistin, että onhan noita AGB:n antureita varmasti varastossa).

                                      Pitää jostain etsiä noiden johtojen pituudet ja vertailla, menisivätkö paikoilleen.

                                      Comment


                                      • Jos anturien boksit ovat samassa paikassa, niin sitten johdot ovat eripituisia. Tarpeeksi uudessa ässässä anturit ovat eri puolilla imusarjaa, ja silloin molemmat johdot ovat lyhyet.

                                        Comment


                                        • No voi vitu.
                                          Click image for larger version

Name:	konetilasta.jpg
Views:	1
Size:	215,8 Kt
ID:	1607735

                                          Comment


                                          • Mitäs se okkim nyt..:) Uudemmissa ässissä anturit ovat päällekkäin vänkärin puolella, musta ja ruskea, lyhyt ja pitkä. Vanhemmissa niin kuin angralla kuvassa anturit ovat mustia omilla puolillaan imusarjaa yhtä lyhyillä johdoilla.

                                            Comment


                                            • Häh, niinhän mä sanoin. Vai sanoinko? :) Tais mennä nurinperin ajatukset.

                                              Comment


                                              • Niin se lopputulema siis oli, että noista tilaamistani toisessa johto on pitempi kuin tarvitsisi olla? Minä tajusin sen niin, että molemmat johdot ovat (liian) lyhyet. Suomen kieli on joskus vähän moniselitteistä :)

                                                Comment


                                                • Juu, toinen on "liian" pitkä :) Eikä se kyllä haittaisi vaikka olisi liian lyhyt, ei sitä ole pakko kiinnittää juuri omaan paikkaansa.

                                                  Comment


                                                  • Jes, hienoa. Parempi kumminkin noin päin, liian pitkän kanssa pärjää paremmin kuin liian lyhyen. :)

                                                    Comment


                                                    • Pitkä on aina pilalla, lyhyttä on helppo jatkaa. :D

                                                      Comment


                                                      • No nii, menipä taas..:)

                                                        Comment


                                                        • Vähän ounastelinkin, että joku alkaa kumminkin vääristellä viattomia, siveitä ajatuksiani. ;)

                                                          Tosiaan annoin eilen myyjäliikkeelle palautetta väärästä osasta; palautus olisi onnistunut myyjän piikkiin ja oikea osa olisi lähtenyt Englannista matkaan tänään. Asiakaspalvelu oli mielestäni mainiota aina tilauksesta "negatiivisen" palautteen vastaanottoon. Pidän nyt kuitenkin nuo eilen tulleet osat, niin ei tarvitse jännitellä palautuspaketin perillepääsyä ja taas uusien osien saapumista.

                                                          Comment


                                                          • Vähän noissa näköjään on pituuseroa "väärään suuntaan", mutta josko tuon saisi käymään.
                                                            Piti laittaa kuva, mutta puhelimella ei näköjään onnistu.

                                                            E: Otetaanpa uusiksi :) Tuli siis tänään vaihdeltua EGT:t ja N75. Ennalta kuvittelin, että olisi ollut pahempikin nakki, mutta suht hyvinhän ne EGT:t ovat yläkautta vaihdettavissa. Ruskealla liittimellä varustettu johto oli vain ~200mm pitkä ja siten ei ihan ylettänyt normaalisti kiinni. Jouduin tekemään pienen patentin, että sain liittimen vakiopaikalle kiinni. Ei kaikkein hienoin ratkaisu, mutta (ehkä) toimii. No, äkkiseltään katsottuna ei kamalasti eroa normaalista.

                                                            Click image for larger version

Name:	2012-06-09 13.09.14.jpg
Views:	1
Size:	309,5 Kt
ID:	1607759Click image for larger version

Name:	2012-06-09 13.19.55.jpg
Views:	1
Size:	241,4 Kt
ID:	1607760Click image for larger version

Name:	2012-06-09 13.28.15.jpg
Views:	1
Size:	226,7 Kt
ID:	1607761Click image for larger version

Name:	2012-06-09 16.26.09.jpg
Views:	1
Size:	66,9 Kt
ID:	1607762Click image for larger version

Name:	2012-06-09 16.28.02.jpg
Views:	1
Size:	225,9 Kt
ID:	1607763

                                                            N75:n vaihdoin samalla, kun se on sopivasti samoilla huudeilla kuin apukuskin EGT:n boksi.

                                                            Koska noissa hommissa ei mennytkään pitkään, niin joutessaan putsasin sisustan ja pesin penkit. Tuossa sisustakuvia, koska niitä en varmaan ole tainnut aiemmin postaillakaan.
                                                            Click image for larger version

Name:	2012-06-09 18.33.42.jpg
Views:	1
Size:	219,2 Kt
ID:	1607764Click image for larger version

Name:	2012-06-09 18.36.11.jpg
Views:	1
Size:	117,9 Kt
ID:	1607765Click image for larger version

Name:	2012-06-09 18.34.24.jpg
Views:	1
Size:	144,8 Kt
ID:	1607766
                                                            Viimeksi muokannut angra; 9.6.2012, 18:51.

                                                            Comment


                                                            • Onko kukaan joutunut maalaamaan uudestaan näitä takamatkustajien ikkunan ja peräluukun ikkunan välisiä "kolmioita"? Omassa autossa kupruilee maali ikävästi tuosta kohtaa. Olin katsovinani, että väri on eri kuin korissa, mikähän ko. väri (ja lakka) mahtaisi olla?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X