Alkuperäinen kirjoittaja hopsis
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 Ebony Black Pearl
Collapse
X
-
Kiitos kommenteista!
Täytyy tosiaan tarkistaa varaosakansien nokkatilanne, en ole vielä ehtinyt käydä niitä ihmettelemässä. Ihan hyvä muistutus tuo ahtimen öljynkierron tarkistus myös. Harmi, kun en muista, kummalta puolelta turbo viimeksi oli hajonnut.
Ei ole tällä hetkellä kuin ne yhdet. Ja hyllyyn jäävät, ellei tosiaan nokkia tule käytettyä. Pitää nyt ensiksi testata, onnistuuko multa tämä vähemmän vaativakaan remontti. Hetken aikaa haaveilin vähän isommistakin tehoista, mutta täytyy harjoitella koneen avaamista ensiksi johonkin muuhun kohteeseen :). Tavoitteena olisi saada auto ennen ilmojen kylmenemistä ajoon, kun tuo puuvaja ei muutenkaan ihanteellisin paikka ole ropata.Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiEikös siellä ole niitä 2.4 vaparin kansia nyt ns. riittävästi?
Vaparin imunokkien vaikutuksista S4 kansissa on ollut monenlaista keskustelua eri foorumeilla. Osa sanoo, että olisi jotain hyötyä ja osan mielestä kulku huononee. Olisi tavallaan ihan mielenkiintoista kokeilla, miten vaikuttaisi.
Comment
-
Jos haluat välivaihtoehdon, niin minulta saisit rs4 imunokat edukkaasti. Itsellä on 2.8 nokat vaparikansien kanssa ja omasta mielestä aika pienet erot keskialueella. Kiekoilla vähän raikkaammin menee. Yleensä muuttuu myös kannet, niin hankalaa sanoa mikä johtuu mistäkin ja paljonko.
Jos haluat pikkasen lisää tehoja nykyiseen, niin suosittelen vaihtamaan nokat ja laita vaikka 2280 imusiivet turboihin ja pakosiiven leikkaus. Sitten oletkin jo 500 paremmalla puolella ja ei pelkoa veiveistä tai ajettavuuden menettämisestä.
Comment
-
Viisaammat korjatkoon jos/kun olen väärässä, RS6-siivet on 2275 eli 42mm/56mm ja 2280 on 45mm/56mm eli kyllä 2280 on hieman isompi, toimivuuteen en ota kantaa kun ei ole kokemusta.
Mitenhän tuon pakosiiven vaihto, siinähän taitaa ainankin akselit mennä uusiksi ja eikös RS6-ahtimien pakopesä ole isompi joten onnistuuko edes?
Comment
-
Kiitos kommenteista.
Turbot ovat nyt päivähoidossa Fin-Turbolla. Molemmista ahtimista, toisesta luonnollisesti enemmän, oli löytynyt merkkejä siitä, että voitelu ei ole ollut riittävää, joten seuraavaksi sitten pääsee selvittämään syytä tähän.
Suuttimet lähtevät ensimmäisenä tarkastukseen, koska yksi mahdollisuus kuulemma on, että öljyn sekaan olisi päässyt polttoainetta.
Comment
-
Kukas öljyanalyysejä tekee ja paljonko maksaa suunnilleen?Alkuperäinen kirjoittaja Carbin Näytä viestiÖljytkinhän voisi käyttää analyysissä? Näkis onko miten paljon jäännös bensaa.
Comment
-
Huh huh, jenkkilässä maksaa sama ilo about 50$ jos oikein muistan. No voluumiakin testeissä vähän enemmän.. Onko noita edes naapurimaissa? Siinä olis jollekin yritteliäälle näppärä sivutulolähde harrastusten kustantamiseen..Alkuperäinen kirjoittaja SamSam Näytä viestiVTT tekee ja noin 800€ maksaa analyysi litran näytteestä.
Comment
-
No huh!
Tuolla rahalla varmaan tekisi jo paljon muutakin tarkistelua.
Joo, oli. Aika pitkään joutui sahaamaan käyntiin, jos kone oli yhtään lämmin. Suosittelen kyllä käyttämään suuttimet huollossa, jos yhtään epäilyttää, että niissä voisi olla vikaa. Erityisesti, jos ne on aikoinaan jostain ulkomailta ostettu.Alkuperäinen kirjoittaja TSami Näytä viestiEikös sullakin ollut käynnistysongelmaa lämpöisellä koneella? Johtui varmaan siis suuttimista.. Mullahan on sama juttu ja samat suuttimet. Paljonko testi ja huolto maksoi?
Finjectorilla testaus taisi olla 11e/suutin ja huolto 24e/suutin. Sekä hyvä ja nopea palvelu.
Comment
-
Muistaakseni sgs suomi http://www.sgs.fi/ öljyn analyysi on 70€/näyte.
En tiedä tekeekö yksityisille mutta ainahan voi yrittää ja kysyä tarjous.
anlyysistä http://www.sgs.fi/fi-FI/Automotive/V...onitoring.aspx
Comment
-
Kiitos! Jätin pienen määrän öljyä jemmaan, mutta harkitsen vielä, että laitanko analysoitavaksi vai en. Eihän siitä toki haittaakaan olisi.
Otin öljypohjan vielä varmuudeksi auki ja öljysihdistäkin löytyi jotain möhnää, mikä ei sinne kuulu. Mahdollisesti jotain tiivistemassaa?
Lähteekö sihti jotenkin irralleen, vai miten noita on ollut tapana puhdistella?
Kuviakin otin, mutta hukkasin ne puhelimesta enkä jaksa enää mennä ottamaan uusia :)
Comment
-
Tyhmä kysymys, mutta pitääkö koko öljypumppu irrottaa vai purkaantuuko pumppu jotenkin osiin (tuossa Carbinin kommentissa viittaus putkeen)?Alkuperäinen kirjoittaja Carbin Näytä viestiRasvanpoistajaa, hammastikkuja, -harjaa, imuria ja mielikuvitusta. Eli putki vaan pöydälle ja liottelemaan. Bensaan vaikka lillumaan yön yli.
Tällainen pumppu siis kyseessä.
Tässä oli normaali tiiviste öljypohjassa, kuuluuko se korvata tiivistemassalla?
Comment
-
Vuoden tauon jälkeen tuli käytyä vähän nysväilemässä auton luona. Tässä välissä on tullut muutettua ja laitettua taloa, mutta josko nyt uudella innolla sitten tämän kimppuun..
Mikähän tämä voisi olla, on jotain metallia ja löytyi öljypohjasta.
Ei keltään sattuisi löytymään tällaiseen oikeanpuoleista moottorin tukea?
Comment
-
Tarkennuksena kuvaan että tuo on minun nakeissa kuvassa eikä angran siroissa sormissa. Koskaan en männän sokkaa ole livenä nähnyt mutta olettaisin itsekin että tuo on moiseksi liian ohut. Väärän muotoinenkin poikkileikkaukseltaan. Tai siis ei ainakaan pyöreä.
Mikään lastukaan tuo ei kuitenkaan mielestäni ole.
Comment

Comment