Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Avant Nogaro Blue -99

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Maadoitus on juuri vasemmalla jalkatilassa, missä on muitakin maita.

    Plussan olen ottanut X75. Tulee koko ajan tasaisesti 12V.

    Mittari/poksi toimii noin 10-20 käynnistys kertaa. Sitten poksin sisällä kärähtää jotain.

    Comment


    • Sulakkeen olet varmasti laittanut? Miten olet kytkenyt johdot siihen moduuliin? Itsellä pimeni ensimmäisenä tuo vac/boost moduuli ja myöhemmin tuo dm-6 näyttö. Nytten näyttö sekä moduulit ovat toimineen sen jälkeen kunnolla. Takuuasiat hoituivat hienosti, kiitokset Mamasanille.

      Comment


      • X75 tipauttaa jännitteet pois startin ajaksi. Se räpsyttely ei tee kaikille laitteille hirmu hyvää, jos on huonosti suunniteltu.

        "kontakti 15" vois olla parempi.

        Comment


        • Mulla on kytkimen takana tämä mittari. Eli käynnistäessä ei lähde päälle. Sitten olen kytkenyt mittarin päälle kun kierrokset ovat taasaantuneet.

          Joksa: Mitä tarkoita johtojen kytkemisellä moduuliin?

          Comment


          • Vedämpäs tuon takaisin, sinulla olikin vain laajakaista moduuli käytössä. Osaatko sanoa kumpi versio sinulta löytyy, gen1 vai gen2? Voihan se olla jo alunperinkin viallinen, ei olisi mahdottomuus.

            Comment


            • En tiedä mikä versio. Pitää tarkistaa.

              Comment


              • Nyt tarvitsee vähän rohkaisua. Miten EGT piirilevy lähtee ehjänä kotelosta? Siellä se geelin alla on, mutta ei näy johtoja ollenkaan.

                Lähteekö ihan nostamalla?

                audizine sivulta katsoin ohjeita, mutta mulla on eri näköiset EGT piirivevyt.

                Comment


                • Annat kolvia niille pinneille ja samalla kampeat piirilevyä ylöspäin. Kaksi pinniä piuhan päässä ja kolme pinniä töpselin päässä. Vanhanmallisessa johtimet tulevat alakautta levyn läpi. Sitten se uus levy ei mahdu istumaan koska se lootan pohja ei ole tasainen, etu -ja takalaidassa on ns. korkeammat kohdat.

                  Itse poistin ylimääräistä kynnystä kahden johtimen päädystä ihan kolvilla ja näin sain uuden piirilevyn tasaiselle pinnalle.

                  EDIT. tinaimuri on pirun kätevä tuossa.
                  Viimeksi muokannut Pitkänen; 5.8.2013, 20:58.

                  Comment


                  • Ok, näin tehdään. Kiitoksia.

                    Comment


                    • Nyt on EGT asennettu kummallekin puolelle.

                      Kiitokset vielä Pitkäselle hyvistä vinkeistä :)

                      Seuraavana olisi uusien puolien vaihto.

                      Comment


                      • Mitä se amalin "kontakti 15" tarkoittaa?

                        Comment


                        • tuosta kontaktiselitykset: http://www.autoelectricsupplies.co.u...signations.pdf

                          Eli kontakti 15 on virtalukon perässä. Sulaketaulussa yleensä löytyy sopiva kytkentäpaikka.

                          listasta puuttuu 75X, joka menee "load reduction relayn" kautta, jolloin se pätkäsee "turhat" laitteet startin ajaksi. Ei ole hyväksi, jos elektronikka ei ole suunniteltu niin, että kestää nopean virtojen räpsyttelyn.

                          Comment


                          • Mittari näyttää toimivan.

                            Tään tuli haettua S:ssä maalaamosta. Keula sai uuden maalipinnan (puskuri,konepelti,takalokari ja etulokarit).

                            Nyt ei näy kiveniskuja. Etulokareiden ruosteet on poissa.

                            Taitaa mennä vielä jossain vaiheessa loppukin auto maalaukseen. Lähtee kiveniskut pois kylistä.

                            Comment


                            • Nyt päästiin leikkimään vaahdolla. Katsotaan tuleeko tuosta mitään.
                              Kova on ainakin yritys.

                              Tuli myös hommattua uudet kilvet. Ilman Fin:niä ja reikiä.

                              Pitää laittaa kuvia, kun saa tämän vaahtobileen pidettyä.
                              Attached Files

                              Comment


                              • Tämähän näyttää hyvältä :)

                                Comment


                                • Subbarikotelo konehuoneeseen ?

                                  Comment


                                  • Tästä saattaa tulla vaikka subbarikotelo :)

                                    Comment


                                    • Muotti kun on valmis niin ei muuta kuin sarjatuotanto käyntiin.

                                      Comment


                                      • Mulla on jo muotti :)

                                        Comment


                                        • Katsotaan tuleeko tuosta nyt mitään.
                                          Toista kerrosta kohta kuiduttamaan.

                                          Perästä uusikilpi näyttää istuvan.
                                          Attached Files
                                          Viimeksi muokannut ozzz; 25.8.2013, 10:40.

                                          Comment


                                          • Tuollainen siitä sitten tuli. Ei saanyt ihan niin hyvää tehtyä, kun olisin halunnut, mutta toimii se varmaan tuokin.

                                            Renkaita lisää. Nyt saa kesätassuihin uudet kumit.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • Nyt taisi laturi antautua. Mittariin syttyi akkun valo palamaan ja jännite putosi 12 tuntumaan.

                                              Mistä saisi helpoiten uuden.
                                              Minkälainen homma on itse vaihtaa?

                                              Comment


                                                Mulla pitäs olla jännitteensäätimiä eri malleihin laatikossa kun tuli aikoinaan otettua pikasesti useita erilaisia kun omaan tuli sama vika Rovaniemen jääratapäivillä. Mulla korjaantui ihan jännitteensäätäjän vaihdolla. Kyllä se taitaa vaatia keulan purun tai ainakin huoltoasennon koska se säädin on siellä laturin takana ja sinne ei oikein pääse alakautta, tai itse en ainakaan päässyt.

                                                Comment


                                                • Keula huoltoasentoon ja oikean puoleisen IC:n alaletku pois, sieltähän se mahtuu tulemaan.

                                                  Jos on paljon ajettu niin koko laite vaihtoon suosiolla, oma 310tkm oli aika synkän näköinen liukurenkailtaan. Vaikka motonetista, sama laturi kun V6/dieselissä.

                                                  Comment


                                                  • Omaan tein aika tarkalleen vuosi sitten laturihuollon. Elikkä uusin liukurenkaat, hiilet ja jännitteensäätimen. Ei mikään mahdoton homma. Näyttäisi alkuperäiseltä, kai. 370tkm meni rikki kuukausi sitten.

                                                    Comment


                                                    • Juu koko laturi vaihtoon. Kohta hipoo 300tkm rajapyykkiä.

                                                      Kiitoksia vinkeistä.

                                                      Uusi laturi lähti tilaukseen.
                                                      Viimeksi muokannut ozzz; 13.9.2013, 12:15.

                                                      Comment


                                                      • Nyt on uusi laturi nokalla. Vielä on valojen ja puskurin hieronta paikallaan.

                                                        Jännitteet tulivat takaisin normaaliin. (audi oma jännitemittari)

                                                        Mutta, kun käynnistää auton niin akun valo sammuu, mutta sitten jää palamaan todella himmeesti.

                                                        Mistähän tämä voisi johtua?
                                                        Liittimet laturiin laiton varmasti pohjaan saakka.

                                                        Voiko olla mahdollista, että laturi antaisi liikaa jännitettä/virtaa?
                                                        Onko hyviä arvauksia?
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • Huono maa akulla?

                                                          Comment


                                                          • Mittaa jännite auton ollessa käynnissä. Eihän vaan vahingossa jäänyt töpseli irti tai huonosti kiinni laturin vaihdossa? Laturi voi antaa liikaakin jännitettä mutta tuskin jos uusi laturi.

                                                            Comment


                                                            • Varmistin kyllä kytkennät kolmeen kertaan laittaessa. Itse kun tekee, niin ei ole niin kiire.

                                                              Akun vielä tarkastin, että maa on kunnossa.

                                                              Valo palaa niin himmeesti, että ei meinaa huomata sitä äkkiä.

                                                              Vieläkö se pitäs keulapurkaa.... Pitää vielä mittailla kunnon mittarilla jännitteitä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X