Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 S4 WB sedan "all-in" (Hulk)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hienoa että auto käy.

    Semmonen tuli mieleen kun kattelin kuvia että kuinka nuo tankin kannessa kiinni olevien johtojen paikalla pysyminen on varmistettu. Drifting puolella Keskikorpi meinasi autonsa polttaa kun johdot oli päässyt kääntymään ja menivät oikosulkuun.

    Comment


    • Hyvä huomio. Ei sitä ole varmistettu mitenkään, mutta en oikein tiedä mikä ne kääntäisi kun ei niihin tule mitään voimia. Oliko siinä autossa samanlainen tankin kannen rakenne? Mutta voisi ne periaatteessa jollain eristää, ei vaan ihan hirveästi innosta kanntta enää irrottaa :)

      Minula on kyllä pumpulle sulake (itseasiassa kaksi) niin ennemmin pitäisi palaa se kuin auto. Pumpulle menee 25 neliön johto jonka alussa on 40 A sulake ja ennen relettä on 30 A sulake.
      Viimeksi muokannut okkim; 15.10.2025, 02:16.

      Comment


      • Nyt kun huomasin tuon rakenteen, niin onhan siinä riski, että ne löystyy/kääntyy ajon tärinöissä. Ovat melko lähellä toisia vieläpä niin eristäisin kyllä :)

        Comment


        • Skannasin bensansuodattimen konehuoneessa ja suunnittelin Fusionilla sille kannakkeen ja tulostin sen. Taas tuli vaivattua aivosoluja ihan kunnolla koska en tiennyt miten saisin tehtyä Fusionilla pinnan joka on korin muotoinen. Mutta kun aikani harjoittelin, kyllä sieltä oikeanlainen ja täydellisesti sopiva kannake ulos putkahti.

          Laitan linkin instaan koska siellä on videoita joita tähän ei saa liitettyä helposti.

          https://www.instagram.com/p/DP6p-zUjKu2/?img_index=1

          Comment


          • Asentelin lämpösuojia pakopesien päälle, ja myös muualle. Esim bypassien letkuihin, turbon öljyntulon letkuihin ja imuputkiin sekä ohjaustehostimen paluuletkulle ja siinä vieressä menevään ABS purkin johtosarjaan koska pakosarja menee nyt paljon lähempänä niitä kuin vakiona. Ja EGT-anturien johtojen päälle myös.

            Täytyy vielä laittaa lisää suojia bensalinjojen päälle kunhan niitä ei tarvi enää irroitella.

            Tein myös kokeeksi ihan erilaisen bensansuodattimen kannakkeen. En ole ihan varma että kumpaa käytän, molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.
            Viimeksi muokannut okkim; 20.10.2025, 11:33.

            Comment


            • Otin vaihdelaatikon työn alle. Vesihiekkapuhalsin kuoret ja maalasin ne. Minulla on hyllyssä muutama 01E osina joista meinasin koota yhden ehjän. Pinion-akselin shimmaukseen minulla ei ole työkaluja, joten siinä kohtaa pitää soveltaa. Jos jollain on sellainen, ottaisin sen mieluusti lainaan :)

              Ostin myös vähän puuttuvia osia, harmittavasti ihan kaikkia ylimääräisä osia ei ollut hyllyssä.
              Attached Files
              Viimeksi muokannut okkim; 31.10.2025, 20:39.

              Comment


              • Lootan kokoaminen eteni, mutta hitaasti koska etsin osia sieltä sun täältä. Osia löytyi kyllä, myös rikkinäisiä hammasrattaita joita on tullut jostain syystä hillottua :) Löysin myös ihan käyttämättömät vitosen ja kutosen ratasparit.

                Pääakseli on uudempaa versiota ja sen pitäisi olla parempi koska se joustaa, ja vaimentaa vääntöpiikkejä.

                Sain suurimman osan tehtyä mutta pinionakselin välys ei osunut kohdilleen (liikaa välystä, sen huomasi heti kädellä nostamalla) joten tilasin niitä kalliilla Tradition shopista. Kaksi settiä maksoi postitettuna 187€, josta postikuluja oli 37€. Kallista, mutta onneksi niitä vielä sai. Ne ei silti poista sitä etten saa mitattua laakerien esijännitystä kunnolla.

                Nyt täytyy odotella että shimmit tulee ja miettiä sillä välin että miten saan välykset mitattua ilman sitä kallista työkalua.
                Viimeksi muokannut okkim; 1.11.2025, 22:27.

                Comment


                • Tein pari työkalua laakereiden ulkokoolien irroitukseen työkalun jolla ne saa helposti irti. Varsinkin perän laakerikoolit on ilkeä irroittaa koska niiden takana on hyvin vähän tilaa millekään tavalliselle työkalulla. Ilman tuota niiden irtisaaminen on tosi hankalaa ja säheltämistä.

                  Kaivoin myös hyllystä Wavetracin lukon, se on odottanut siellä aika monta vuotta.

                  Tuossa linkki videoon mistä näkyy miten tuo toinen työkalu toimii:
                  https://www.instagram.com/p/DQj6KGBDBhC/

                  Comment


                  • Tuli taas opeteltua jotain uutta, eli lämpösuojien asennusta. Päällystin downpipet villalla ja tuollaisella pellillä. Saapa nähdä mahtuuko ne vielä paikoilleen, koska jossain kohdissa on todella ahdasta. Mutta tulipahan ainakin opeteltua :)

                    Click image for larger version

Name:	image.png
Views:	89
Size:	1,52 Mt
ID:	1990616

                    Comment


                    • Viitsitkö vähän avata mistä hankit tarvikkeet ja minkälaisella koneella hitsasit nuo lämpösuojat, kiinnostaisi itsekkin kokeilla jossainkohtaa

                      Comment


                      • Toki. Tarvikkeet ostin tuolta: https://fmic.eu/exhaust-system/thermal-insulation/other

                        Ensin yritin hitsata TIGillä jossa on pistehitsausmahdollisuus (Kemppi MicroTack), mutta sillä en saanut tehtyä muuta kuin reikiä ja meinasin jo lopettaa koko homman. Sitten kokeilin pistehitsata niitä MIGillä ilman lankaa, ihan vaan painamalla kärjen kiinni ja sillähän se alkoi sujumaan. Jollain lommojen pistehitsauslaitteellakin noita kuulemma voisi hitsata. Yritin selvittää sitä ennen kuin aloin tohon hommaan, mutta kaikki firmat jotka tekee noita, ei näytä/kerro miten ne hitsaa ne.

                        Tein tuolla sivulla mallit joiden mukaan leikkasin pellistä sopivia paloja: https://www.blocklayer.com/fab/round-tube/pie-cuts

                        Löysin tuollaisen videon, siinä käytetään samanlaista tekniikkaa mutta TIGiä.

                        https://www.youtube.com/watch?v=G6X6v6isaaM

                        Kyllä näitä nyt löytyy kun osat on tehty :D

                        https://grassrootsmotorsports.com/fo.../276117/page1/
                        Viimeksi muokannut okkim; 13.11.2025, 21:16.

                        Comment

                        Working...
                        X