Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rapsakka

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Saarinen lupaili että ens viikolla olis kansi nipussa. Ens kevääksi pitäisi tämä saada taas nippuun ja ajoon.

    Comment


    • Hienoa??

      Comment


        Kuulostaa selkeästi vahvalle paluulle ;)

        Comment


          Onneksi ei ole rahaa

          https://www.turbo-total.com/en/bille...tro-block-2755

          Comment


            Katos kyllä noissakin hinnat tippuu ajan kanssa eli hyvä homma.

            Comment


              Nyt vain 20/25v kansia odottelemaan. Läpivirtaava 10V voisi olla suppean kysynnän kuriositeetti.

              Comment


                Helvetin painava toi on kyl alulohkoks silti. Se tehtaan kisalohko ei varmasti paina 36kg. Eipä siinä toki oo rautaputkiakaan.

                Comment


                  Tehtaan kisalohkosta ei varmaan ole luvattu tuollaisia tehonkestoja. :) Eihän siinä mitään järkeä kilpahommissa olisikaan, kun tehot on ns. napakan perusvirin tasolla kuitenkin.

                  Comment


                    tolla hinnalla se kansi maksaa 30k

                    Comment


                      Se tehtaan kisalohko ei varmasti paina 36kg. Eipä siinä toki oo rautaputkiakaan.
                      Itse olen käsityksessä että kisalohkossa juurikin olisi ollut putket valussa.

                      Comment


                        Jos tuohon lähtisin tyhjästä kantta tekemään niin kyllä se olisi jotain ihan muuta kuin kopio alkuperäisestä. Ennemmin jostain hyvästä Fordin, Hondan, Toyotan vastaavan oikeasti hyvästä kannesta.

                        Comment


                          se orkkis alsalohko painaa _naurettavan_ vähän. Kirjaimellisesti. Otin lohkon nosto asennon ja olin tarttumassa kiinni niinkuin lohkoon kuuluu, ni sehän ei painanukkaan mitään ja pääs oikein naurahdus kuinka kevyt se on = naurettavan painoinen.

                          Comment


                            Joo, jos muistelen oikein läksyjä, niin vw:n 16V kansi oli tuotanto-optimoitu versio Oettingerin 16V kannesta ja 20V sitten vain pelkkä jatko 16V:selle. 20-venttiilisestä olen nähnyt vain rakeisia valokuvia.

                            Kun Hondan moottoripyörämoottoreiden valua on katsonut, niin se työnjälki lähentelee taidetta.

                            Comment


                              Muisti saattaa pettää, aika monta vuotta kun tuli hypisteltyä. Oltiin vissiin Anlen kanssa siellä heinolan jyrsijällä käymässä missä sitä hypisteltiin? Mutta se jäi elävästi minullekin mieleen että lähes massaton ollakseen lohko.

                              Comment


                              • Kannen vois kopsata kyllä Audin maailmasta, kun tuollanen 5.2 kansi tuottaa kaikkien saastelaitteiden kanssa pumppubensalla sen 320hv 2.6l alakerralla. Harmi kun 5.2 pyttyjako on lähtökohtasesti väärällä pulttijaolla, niin ei pääse rautalohkon kanssa edes protoilemaan.

                                Gallardon 5.0 kansi sen sijaan käy kyllä pulttijaon puolesta rautavitosen päälle, testattu. Se vaan on siitä onneton, että ei pystyne 2.5 alakerran kanssa ihan 300hv tehoihinkaan ilman isoja modauksia. Toki onhan sekin jotain enemmän ku AAN oma hattu.
                                Viimeksi muokannut Repo/promo; 23.1.2019, 18:33.

                                Comment


                                  Muutama vuosi piti tämän kanssa odotella motivaatiota. Viime vuoden syyskuun alussa tuli käytyä bit S4:lla Pärnun rataa kiertämässä. Reissu muistutti hyvin siitä kuinka kivaa ko. homma on ja siitä kuinka huonosti siviiliauto modaamatta siihen soveltuu. Sen seurauksena kaverin kanssa kaivettiin rapsakka tallin nurkasta häpeämästä. Kansi oli jo aiemmin saanut uudet imuvenat ja tarkoitus oli vaan laittaa se vanhan lohkon päälle. Hommaa aloitellessa huomio kiinnittyi 4-pyttyyn johon oli alhaalla olevan männän päälle purkauessa jäänyt vettä. Ei muuta kuin lohko pöydälle ja koneistukseen. Hoonilla yritettiin pärjätä mutta lopulta kuitenkin tehtiin uusi alakerta, onneksi Anlella oli dieselin puolimoottori hyllyssä. Kun oman osaamisen rajallisuus on tiedossa niin koneen niputtaminen koneistuksineen ja tarkistuksineen ulkoistettiin Imsa Sipoolle, siellä kun on kymmenien koneiden kokemus ja oikeat kontaktit. Aika monta juttua sieltä löytyikin jotka itseltä olisi jäänyt huomaamatta/tajuamatta.

                                  Matkan varrella ollut muutakin tekemistä kuin notkua tallilla niin asennus venyi ja venyi. Lopulta heinäkuun loppupuolella saatiin asennus valmiiksi. Samalla nokan Hall siirtyi jakajan tumpista nokkapyörän taakse. Ahdin kävi Fin-turbolla tarkistuksessa (kaikki ok) ja suuttimet Finjectorilla huollossa.

                                  Nyt laite Saarisen pihalla odottamassa säätöä, tämän viikon aikana lupa odottaa valmista.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • Siitä on aikaa kun olen viimeksi nähnyt auton radalla, en oo tosin viimeiseen 10v aikana juuri tehnytkää mitään töitten lisäksi.. mukava nähä että auto on vielä liikkeellä :)

                                    Comment


                                      Niin paljon tuohon hakattu aikaa ja rahaa ettei siitä ihan helpolla voi luopua. Pärnuun pitäisi päästä päristelemään tänä vuonna...

                                      Comment


                                        Nyt olis säädetty. Max momentilla 1,8bar ja siitä laskee 1,4bar tasoon max teholle. Ahdin imetty kuiviin.



                                        Click image for larger version

Name:	WhatsApp Image 2019-08-12 at 19.52.59.jpeg
Views:	2410
Size:	202,8 Kt
ID:	1859194

                                        Comment


                                          Maukkaat käyrät rata hommiin, pitäisi päästä mutkista ulos noilla käännöillä !

                                          Comment


                                            Aika makosalta näyttää.

                                            Tässähän taisi olla vielä matopyörää edessä ja takanakin?

                                            Comment


                                              Pitkä aika jo, kun tämän viimeksi pääsi näkemään radalla.

                                              ​​​​​​#pärnuhype :)

                                              Comment


                                                3 torsenia tuossa on juu.

                                                Comment


                                                • Voiskos tästä laittaa vaikka tuonne topicin alkuun jonkun info pläjäyksen auton perustiedoista ja vaikka nykyisestä tilanteesta mitä se on syöny. Niille jotka ei ennästään tunne tapausta on melko homma lähtee kahlaamaan kaikkea tietoa läpi, joka on melko melko hajallaan.

                                                  Comment


                                                    Kirjoitetaan vaikka tähän mitä kaikkea tuo pitää sisällään.


                                                    AEL lohko ja kampura, vakiolaakerit (Sputter)
                                                    Rosten veivit
                                                    JE männtä 10.5 puristuksilla
                                                    Kenax öljypohja
                                                    ATI fluidamper
                                                    AAN kansi kairattuna
                                                    Cat Cams nokat kovilla nostajilla (in 1002446 ex 1002447)
                                                    Tilton 5,25" 2-levyinen kytkin
                                                    01E vaihteisto, S2:n perä ja vetonivelet, Karpiolan akselit takana.
                                                    Autoverdi 5-lohkoinen kuivasumppupumppu
                                                    Fin-Turbon kasaama GTX-pohjainen KT-hybridi
                                                    Promon tuubisarja
                                                    TIAL portti
                                                    4" DP rintapellistä läpi, 3,5" loppuputki. Yksi vaimennin.
                                                    Iso jäähdytin takakontissa, sähköinen vesipumppu. Volvon iso flektipaketti
                                                    Garrett:n kennosta tehty IC keulalla
                                                    VHT Racing käännetty 2-kammioinen imusarja
                                                    AAN kaasuläppä
                                                    1200 cc EV14 suuttimet
                                                    1 Pierburg pumppu siirtää tankista välisäiliöön, siitä eteenpäin 2x 044 ahtopaineen mukaan vaiheittain ohjattuna
                                                    ADU/ABY nopea hammastanko, Opelin sähköinen hydaulipumppu
                                                    Motec M84 ecu, AIM dash
                                                    E85 tankissa
                                                    KW motorsport tolpat, uniball yläpäät.
                                                    OE taotut tukivarret edessä, takana 034:n CrMo-varret. Raidetankojen sisäpäät edessä siiretty ylemmäs. Alapalloissa jatkopalat (Terhon Paja). Takana 034 taidetangot uniball-päillä.
                                                    Edessä Performance Friction Nascar satulat, Alcon 340x32 levyt kelluvina alumiinikeskiöissä.
                                                    Takana Porche 996 turbon takasatulat ja 305x28 laikat (Ibiza cupra R etuakselilta)
                                                    OBP pedalbox, ei jarrutehostinta.


                                                    Varmaan paljon muutakin mitä ei nyt tule mieleen.

                                                    ​​​​​​​

                                                    Comment


                                                      Tulipa vaihteeksi panostettua laitteiden rikkomiseen. Perjantaina sain oikean takavetarin ulomman nivelen poikki. Uusi nivel onneksi löytyi nopeasti ja se saatiin eilen aamupäivällä vaihdettua. Pulttien kiristelyä joka puolelta ja illalla Alastarolle testaamaan. Siellä tuli todettua että ykkökurvin sisälinja on liukas myös uudella asfaltilla. Tämän seurauksena pari kertaa hiekalle, joista toinen kaverin toimesta kylki edellä. Ilmeisesti tuossa yhteydessä oikea etupyörä sai iskun ulospäin sen verran vahvasti että rikkoi alapallon kiinnityksen nilkasta. Onneksi pallo irtosi nilkasta varikolla kurvaillessa eikä radalla niin seuraunnaisvaikutuksilta vältyttiin. Off track ajelussa rikkoutui myös auton alla ollut syylarin ilmanohjainkauha, tämän jälkeen muutaman kierroksen rata-ajolla vedenlämmöt 95.

                                                      Onneksi pari viikkoa aikaa korjata vehkeet ennen Pärnua. Uudet renkaatkin olisi hyvä hankkia kun Bridgestonet 5 vuodessa kovettuneet aika hyvin.

                                                      Comment


                                                        Oliko nilkka vakio vai joku tuning tuote ? Aika hc jos vauhdissa hajoaisi.

                                                        itsellä on 034 tukivarsijuttujen kanssa käynyt lähellä, eivät kestäneet ja vaihtoon meni.

                                                        Comment


                                                          audi original osa oli kyseessä.

                                                          Comment


                                                            Ei liene ihan eka nilkka, joka rentoutunut pallojatkojen kanssa. Jatkot on listattu osissa ylempänä. Geometrian kannalta hyvä, mutta muuten huono.

                                                            Comment


                                                              Ei varmasti ole ei. Siksipä odottelen että Anle saisi Billet-nilkat tuotantoon.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X