Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varaosat netistä/euroopasta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • any1
    vastasi
    Kyllä kaikkien sivuilta katsonut hintoja. Perjantaina laittelin kuvien kera eroavaisuudet osa kokonaisuuksista kun autodocin päästä tuli viestiä että teknisen osaston mukaan osa passaisi autoon. Nyt odotellaan mitä vastaavat kuvien jälkeen ja suostuvatko maksamaan palautuksen.

    Leave a comment:


  • concorde
    vastasi
    Ihan mielenkiinnosta, oletteko tsekanneet kaikki vaihtoehdot noiden Eurooppa-pakettien lähetyksessä, esim MH, PostNord, GLS, Schenker, DHL Rahti (ei express) ym.
    Jotkun noista vie Euroopan paketteja osalla siitä rahasta, mitä esim Posti siitä pyytää
    Viimeksi muokannut Killeri; 20.5.2018, 10:26. Perustelu: Ei ^-näitä, kiitos!

    Leave a comment:


  • any1
    vastasi
    Eli näillä Suomen hinnoilla jää verkon painoksi kun toimituskulut takaisin on järestää 100€ -> ja kun osa maksoi 120 nii halvemmaksi tulee jättää varastoo ku alkaa lähettelee ja toivoa että vielä palauttavat rahat. Muuten tulee tupla tappiot

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Minä väänsin rautalangasta, mutta silti jouduin maksamaan rahdin takaisin. En kyllä ihan helpolla enää osta sieltä.

    Leave a comment:


  • mikaj
    vastasi
    Oma kokemus sen sijaan on että missään ei niin nopeasti rahojen palautus toimi. En vastannut saman päivän aikana haluanko credittiä vai rahat takaisin, niin puhelin soi kahtena peräkkäisenä päivänä asiasta kunnes vastasin. Lisäksi takuuhommatkin on pelannut päivän-pari viiveellä jos jotain rikkinäistä on tullut.

    Palautusoikeushan ei tarkoita ilmaisia postikuluja. Mutta jos on tullut väärä osa niin silloin tilanne on toinen, se on vaan pitää tietenkin myyjälle välillä vääntää rautalangasta että osa ei ole luvatunlainen.

    Tilaaminenhan tuolta sitten aina kestää. Harvemmin mikään paketti lähtee kahden päivän sisällä...

    Leave a comment:


  • Hezekiel
    vastasi
    Omat kokemukset Autodoc/Pkwteile.de on sitä luokkaa että saat olla tyytyväinen mikäli edes omalla kustannuksella palautetusta osasta saat rahat takaisin.

    Leave a comment:


  • any1
    vastasi
    Nyt pitäs lähettää paketti takaisin autodocille ja sieltä sanovat että itse pitäisi kustantaa ja on vielä alle 14pv palautusoikeuden. Ei muuten mutta Suomen hintoja kun katsoo lähetykselle niin maksaa enemmän kuin osa ja noin 10-15x enemmän mitä toimitus maksoi Saksasta tänne. Tilasin siis flektipaketin jossa oli mainittu autoni sopivien kohdalla. Mutta ei passaa kun kiinnikkeet väärässä kohti. He eivät ole missää vaiheessa pyytäneet näyttämään edes kuvien kera tätä ettei passaa. Pitäisikö itse vaan pistää spostilla kuvien kera mistä kyse jos vaikka heltiäis palautus heidän piikkiin?

    Leave a comment:


  • VWarre-00
    vastasi
    Oulun tarviketori mainostaa nettivaraosassa Audi C1/C2 varaosia.
    Alustan ja muuta tilpehööriä lie nurkissa.

    Leave a comment:


  • villho
    vastasi
    Ja tuo laki liittyy käsittääkseni siihen, että joku randomisti tilailee, mutta palauttaa täysin kuranttia tavaraa takaisin. Virheen tapahtuessa myyjä lienee yhä velvollinen korjaamaan virheen.

    Leave a comment:


  • villho
    vastasi
    En minäkään mitään 5 e "lisäveroa" maksanut, mutta silti ottivat palautuksen omaan piikkiinsä. Tässä oli vielä sekin, että kävin ennen tilaamista heidän aspan kanssa keskustelua, että onhan tämä nyt varmasti oikea termari. "Kyllä on.".... No ei ollut.
    Alkuperäinen kirjoittaja Autodoc
    Thank you for your reply and explanation.

    We are sorry for the inconveniences, we have double checked and the point is that , manufacturer has made a mistake and that's why you were informed that the part is suitable . We will surely take care of this case and will forward the information to our suppliers.

    We have sent you a return label via e-mail from DHL (check the spams as well), - please print it out and attach (stick it) on the box which you would like to return to us (you don't need to write anything on it)- and include the wrong part / parts and a copy of your invoice into the box for a return
    Please, return the goods with original wrapping if possible, in the original package, with all stickers and labels of the manufacturer, just like you received them from us, and wrap it carefully to avoid the damage and claims.

    Unpacking and checking the package takes about 14 working days from arrival to our warehouse. We will contact with you as soon as something will clear up.

    Once again, sorry for the inconveniences.

    Leave a comment:


  • haraldh
    vastasi
    Laki on itse asiassa muuttunut tältä osin 2014. Yritykset voivat halutessaan periä kulut ostajalta. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014...49104_uu.shtml

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Tuo on varmaan samaa puljua kuin www.autodoc.fi. Tilasin oikean osan, mutta sieltä tuli väärä. Koska en ollut maksanut jotain viiden euron "vakuutusmaksua", niin minun piti palauttaa osa omaan piikkiin. Eivät suostuneet maksamaan postikuluja, vaikka laki sanoo että niiden on maksettava. Aikani väänsin, kunnes annoin periksi. Saa olla halvat osat että ensi kerralla ostan sieltä.

    Leave a comment:


  • haraldh
    vastasi
    Hmm, niinpä. Vaikea sanoa. Omassa autossa on siis xenonin, päiväajovalot, sumuvalot ja ajovaloautomatiikalla. Tilasin tuon;

    https://www.autoihinvaraosat.fi/7756473-topran

    "ajoneuvoille ajovaloautomatiikalla, Sumuvaloilla vasrustetuille autoille"

    Leave a comment:


  • villho
    vastasi
    Lähinnä sen vuoksi kysyin, että kyllä minä olen saanut palautuspostikulut saksalaisen toimijan piikkiin heidän lähetettyään väärän tuotteen (termari). Toki piti pystyä osoittamaan (kuvien avulla), että heidän osansa tosiaan oli vääränmallinen.

    Leave a comment:


  • haraldh
    vastasi
    Tilasin nettisivujen tietojen mukaan oikean (automaattivalot, sumuvalot jne), mutta ei se toiminut. Ajovalot oli päällä koko ajan.
    Ei ole kai oleellista, kun kerran ottavat sen takaisin.

    Leave a comment:


  • villho
    vastasi
    Tilasit väärän vai toimittivat väärän?

    Leave a comment:


  • haraldh
    vastasi
    Valokytkin autoihinvaraosat.fi:stä olikin väärän mallinen. 30€ osa, palautusmaksut postipakettina 23€. Eihän tässä mitään järkeä ole. Mikä olisi halvin tapa lähettää kytkin takaisin saksaan (juu, palautuksen kulut menee omasta pussista tuon firman kanssa)?

    Leave a comment:


  • Hervast
    vastasi
    Autonosat24:sta käytin osanumeroiden hakuun ja tilasin taas muutaman osan tuolta motointegraattorilta kun viimeksi heillä kävi homma supsikkaasti ja heillä on Boschin osaa kohtuuhintaan tarjolla. Eli tälläkertaa koriin tipahti Boschin moniurahihna (9€), Boschin maffi (79,59€) ja VDO polttoainepumppu (142€) ja 15 euroa postikuluja.

    Leave a comment:


  • Hervast
    vastasi
    Runoillaas vaikka tänne tämänkertainen ebay.de osien ostokokemus.

    Homma lähti siitä kun piti etsiä järkihintainen öljynsuodin Briggsin vanguard V2 moottoriin. Boschin suodin löytyi aikansa etsittyä motointegrator nimisestä firmasta hintaan 3,6 euroa kipale, otin niitä sitten 2 kpl. Sitten kattelin samalla paljonko AVJ:n öljyfiltterit maksaa, boschina 6€ ja risat, niitä sitten 5 kpl. 1,9 tdi AFN öljynsuotimia kanssa, bosch 3 kpl, 22 euroa. Lisäksi passatin löpösuotimia kun oli Mahle knecht olevinaan edullinen, 2x yhteensä 22 €.

    Muistin että polttoainesuodin pitäis B6:een ostaa, no se löytyi mann filterin tuotteena 29€. Vielä muistui mieleen katsoa löytyiskö B6:n huohotusventiili imusarjan alle, no löytyi hinta 1,44€. Lisäksi sen luona oleva T-haara 2,94€. Varalle vielä huohotuksen T-haara kannen takapäähän, 7,5 € ja mottorin ilmansuodin Boschina 8,61 €.

    Tämä lähinnä esimerkkinä siitä, miten joskus löytyy kaikki tarvittava kohtuuhinnoilla yhdestä ainoasta firmasta, tarvitsematta kannattaa noita välillä melkoisen raivostuttavia autonvaraosat24 firman sisarliikkeitä. Sieltä tuli kyllä tarkisteltua sopivuuksia ja varaosanumeroita ;)


    EDIT: Tavarat tuli tilattua sunnuntai-iltana ja perjantaina iltapäivällä olivat jo kuistissa odottamassa. Täälläpäin osaa postipatet ja -pirkot jättää paketit ilman eri kommervenkkejä. Mut tosiaan ripeä toimitus, tais olla eka kerta kun saksan varaosapaketti tuli alle viikossa. Ja tavarat oli mitä pitikin, paljon made in germany tavaraa.
    Viimeksi muokannut Hervast; 19.1.2018, 16:34.

    Leave a comment:


  • Jugoo
    vastasi
    Lähestulkoon kaikista noista autovaraosasivustoilta tilatuista tuotteista tulee Autodocin paketissa. Ite tilaan yleensä autodoc.fi tai .ee, aina tullut oikea paketti ja alta viikossa.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Ja A24 paketit tulee Autodocin logoilla.

    Leave a comment:


  • Mikse
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
    Täysin nuo eivät ole samaa puljua, koska ainakin osoitteet ja vastuuhenkilöt, sekä kaupparekisteritunnukset ovat eri.
    Sen verran samaa puljua kuitenkin ovat, että tilasin Autonvaraosat24:n kautta osat mutta asiakastyytyväisyyskysely tuli Autodocin s-postista :D

    Leave a comment:


  • horch
    vastasi
    Edelleen suosittelen www.varaosa24.fi. Osanumeron kun laittaa etusivulla valikkoon niin aina on löytynyt. Nyt varmaan tilannut jo yli 20 kertaa ja aina ollut mitä pitääkin. Ei ole siis samaa firmaa kuin autonvaraosat24.

    Leave a comment:


  • kook00
    vastasi
    Minä olen tilannut monta kertaa autodocilta ja homma pelittänyt kyllä ihan ok:sti, mutta viimeisimmässä tilauksessa homma meni enemmän kuin hankalaksi:
    Alkuperäinen kirjoittaja Minä naamanetissä
    Pari viikkoa sitten tuli itsekkin väännettyä noiden autodocin veijareiden kanssa:
    Tilattavat kamat piti olla hyllyssä, mutta eivätpä olleetkaan. Halusin peruuttaa tilauksen, koska toimitusaika olisi venynyt liikaa. Eipä käykkään, vaan peruutukselle pitää olla jokin pätevä syy. Vetosinpa heidän omiin ehtoihinsa, jonka mukaan minulla on oikeus peruuttaa tilaus syytä ilmoittamatta.

    Seuraava vastaus tulikin englanniksi ja jälleen tivattiin syytä tavaran perumiselle ja ilmoitettiin, että peruutus on mahdollinen vasta kun tavaran on saanut. Selitettyäni, että sehän tulee heille kalliimmaksi jos maksavat kuljetuskulut molempaan suuntaan, tarjottiin vihdoin hyvitystä.

    Taino tuli sähköposti, jossa ilmoitettiin, että tällä koodilla saat seuraavasta tilauksesta nykyisen suoritukseni verran hyvitystä (ei voi yhdistää muihin tarjouksiin). Tähän pistin vastauksen, että ei mitään pirun koodeja vaan rahat takaisin tai pistän paypalin asialle. Hetken päästä tuli viesti, että koodi on mitätöity.

    Koko seuraavan viikon aikana ei kuulunut mitään eikä Paypalissa näkynyt palautusta. Seuraavana maanantaina pistin Paypalista disputen, jonka jälkeen tiistaina tuli viesti, että rahat ovat palautettu.

    Koko rumbaan kului kokonaisuudessaan kolme viikkoa tilauksesta rahojen palautukseen.
    Autodocilta tilasin kamat 11.10. ja rahat tulivat takaisin 1.11.

    Itse osien saanti onnistui soittamalla paikalliselle Fixukselle 17.10. ja osat noudin 19.10. Tavarat olivat mitä halusin ja hintaeroa tuli valtaisat ~45e vs. autodoc.

    Leave a comment:


  • Coupevesqu
    vastasi
    Jos ajatellaan tuota varaosien varastointia Suomessa niin jokaisella varaosia myyvällä liikkeellä on tänä päivänä olemassa järjestelmä joka kertoo faktana sen paljonko jotain tiettyä osaa myydään vuodessa.Autoja on Suomessa liikenteessä 70-luvun malleista 2017 vuoden malleihin asti niin ei ole mitenkään realistista ajatella että osat löytyisi hyllystä paikallisesti tai edes Suomesta. Jos noista edes pieni osa olisi Suomessa niin se vaatisi sen että joku tukkuri pitäisi useamman miljoonan euron edestä rahaa seisomassa. Ei se yhtälö vaan toimi, ei se ole kannattavaa liiketoimintaa.Se että saat paikallisesta liikkeestä jonkun osan heti kouraan kertoo vaan siitä että sitää osaa myydään juuri siitä liikkeestä pihalle niin paljon että sitä on järkevää pitää hyllyssä.

    Leave a comment:


  • Ronde79
    vastasi
    4-5 tilausta on itse tullut Sparetolta tehtyä ja ilman isompia ongelmia mennyt. Viimeisessä tilauksessa työkaverin Corollan suuttimien prikat tjsp. tulivat väärän kokoiset ja jopa väärää materiaalia, mutta hyvittivät tuotteen ilman isompia mutinoita. Kerran jopa soittivat ennen tilauksen lähettämistä että haluanko oikeasti 2 paria jarrupaloja eteen (4 renkaaseen), mitä en siis todellakaan halunnut vaan tuli vahingossa tilattua tuplana.

    Vaihtoehtojahan tuolla on lähes joka osalle aika kivasti ja isolla hintahaarukalla. Yleensä valitsen sen hieman tunnetumman merkin (Febi, Mann, Lemförder yms.) ja ainakin tähän saakka kaikki osat olleet ihan kuranttia tavaraa. Hinnat tosiaan sen ~30% edullisemmat kuin kotimaisessa kivijalkakaupassa myytävät halppismerkit. Toki kyllähän jotain saa joskus paikallisesti välillä jopa edullisemmin.

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    Minäkin pääsin viimein siihen asti että osa onkin nyt sopiva autooni ja minun pitäisi täyttää takuukaavake. Helpommin sanottu kuin tehty sillä nettisivulta sitä ei löydy, haku ei semmoista hae ja tuon viestin lähettäjäkään ei sellaista tarjonnut omatoimisesti. Nyt pitäisi lypsää kaavake sieltä erikseen. Hohhoijaa, haisee väsytystaistelulle.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Toisena tarkennuksena, omalla kohdallani pyysin myyjän virheen vuoksi joustoa että saisi toimivan osan tilalle jotta ei joudu seisottamaan autoa 1-2kk. Olisin tietysti lähettänyt väärän takaisin kun saan oikean osan autoon. Mutta ei, ongelmanratkaisukaavion mukaisesti aina palattiin vaihtoehtoon "auto ajokelvottomaksi 1-2kk.

    Rahoja en missään vaiheessa vaatinut takaisin.

    Vähän sama kun Kufatecin johtosarjassa oli johtimet 1 ja 4 ristissä minkä seurauksena paloi himmentyvästä taustapeilistä elektroniikka. Ei sakemanni pystynyt myöntämään virhettään, ei vaikka korvauksen hyvittikin.

    Leave a comment:


  • Hammurab
    vastasi
    Pieniä on myyntivarastot Suomessa. Jos ei yleismallin varaosia ja ison menekin osia lasketa mukaan niin varaosaliikkeen yleisin vastaus toimitusaikatiedusteluun on "Parista päivästä viikkoon menee kun Ruotsin varastolta ennen neljää tilaan"

    Leave a comment:


  • Hammurab
    vastasi
    Autonvaraosat24:stä on tullut jonkin verran osia tilailtua ja lähes aina ilman ongelmia. Kerran taisin porukoitten autoon jotain tilata ja tilauksen lähettäminen jostain syystä viivästyi. Kun tuosta asiallisesti tiedustelin niin sain myös asiallisen vastauksen sekä 30% alennuskoodin seuraavaa tilausta varten. Eiköhän tuota tule jatkossakin käytettyä ellei sitten jokin muu palvelu osottaudu vielä nopeammaksi ja halvemmaksi :D

    Leave a comment:

Working...
X