Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varaosat netistä/euroopasta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Viltro
    vastasi
    Itse käyttänyt muutamaan otteeseen PayPalin omaa takaisin lähetystä kun firmat ei ilmaista sellaista tarjonnut ja korvasivat kummallakin kerralla kulut ja jopa postista ostetun laatikonkin mukisematta. Toinen firma sijsitsi Briteissä ja toinen Kiinassa. Pitää muistaa ottaa laatikosta ulkoa, sisältä ja kuitista kuvat.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Minä käytin sitä, mutta saako sen avulla vielä puristettua rahtikulut takaisin?

    Leave a comment:


  • Olmi
    vastasi
    Autodocilta tilatessa kannattanee käyttää paypalia. Ainakin omassa tapauksessa sain sitä kautta (dispute) rahat paypal tilille kun selvitin tilanteen (viesti #24).

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Taitaa olla samaa firmaa tuokin, sivusto näyttää samalta. Esim autonvaraosat24.fi on myös, sieltä tulee osat Autodocin pahvilaatikossa. Kusevat kyllä kovasti omaan nilkkaansa..

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Mulla on kanssa edelleen ratkaisematon reklamaatio topautoosat.fi/buycarparts.co.uk ilmastoinnin kompurasta missä oli väärän kokoinen hihnapyörä. Verkkokaupan tiedoissa oli oikean kokoinen hihnapyörä ja oe-osanumero, toimitetussa osassa taas oli väärän kokoinen hihnapyörä. Olisi kuulemma pitänyt mitata tuo ennen asennusta ja senhän varmasti kaikki tekee kun vie osan vaihdettavaks korjaamolle.

    Reklamaatiohan olisi ratkennut kun olisi toimittanut osan (pariksi kuukaudeksi) verkkokaupalle tutkittavaksi, ja laittanut auton odottamaan uutta osaa. Samaan tyyliin kuin Autodoc yllä.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Minun pari tilausta Autodocista eivät menneet ihan putkeen. Yhdessä tilauksessa eivät toimittaneet koiranluuta, koska sitä ei muka ollut saatavilla vaikka tilaushetkellä tarkistin että on. Sanoivat että joku muu muka ehti ostaa sen. Jos näin on, niin niiden nettikauppasofta on paska. Eivätkä tarjonneet korvaavaa osaa. Soittelivat kyllä innokkaasti, mutta ei minua kiinnosta vääntää niiden kanssa puhelimessa, niitä kun ei saa talteen. Sitten yrittivät siirtää rahat minun Autodocin tilille, mutta enpä minä siellä halua rahoja säilöä.

    Sitten toisessa tilauksessa tuli väärät jarrusatulat, vaikka rekisterinumeron perusteella kaivoin niiden sivujen mukaan sopivat. Support sanoi että minun vika, koska en tarkistanut sitä niiltä etukäteen. Mikäs järki siinä on että kaikki osat pitäisi tarkistuttaa ensin niillä! Tarkistin myöhemmin niiden osan sopivuuden, nini "yllättäen" ne eivät enää sovikaan. Eivät halunneet maksaa palauksen rahteja, vaikka EU:n laki niin edellyttää.

    Support vastailee kyllä nopeasti, mutta eivät myönnä virheitään. Taidan kyllä jatkossa tilata muualta.

    Leave a comment:


  • Hege
    vastasi
    Autodocilla chat asiakaspalvelu toimii hyvin ainaking jos lontoo taipuu. Lupasi varmistaa, että kaikki osat on varmasti sitä mitä tilasin kun mainitsin että aiemmin tuli 1/4 tuotteesta eri merkkinen mitä tilattu, kun ei ollut varastossa. Siitäkin kyllä maksoi hyvityksen.

    Katsotaan miten käy, muuten kyllä kaikki ollut sitä mitä on tilattu. Katsotaan mitä tuleman pitää.

    Leave a comment:


  • VilleP
    vastasi
    Kannattaa etkasta etsiä aina orkkis numero ja etsiä sillä esim. valmistajan tms sivuilta vastaava tarvikeosa. Ja sillä sitten tilata noilta autodoc yms sivustoilta. Ne sivustojen oem numerotkin voi olla mitä sattuu.

    Leave a comment:


  • eke87
    vastasi
    Vähän vastaava kokemus. Tuli puhelu missä kerrottiin että VIN koodin mukaan osa ei olisi ollut sopiva autooni. Menin heidän nettisivuille ja kysyin chatissä käykö tämä sama osa (mistä oli juuri puhelimessa juteltu) autooni jonka VIN numeron annoin ja vastaus oli että kyllä on sopiva.

    Leave a comment:


  • Olmi
    vastasi
    Ensimmäinen ja varmaan viimeinen kokemus Autodocista. Tilasin osan, joka on ilmeisesti viallinen (asennettu huoltoliikkeessä ja sieltä lausuttua). Tein reklamaation, jonka seurauksena Autodocin asiakaspalvelu huomauttaa, ettei osa olisikaan oikea autooni. Osa siis tilattu auton rekisterinumero syöttämällä ja vertaamalla osan kuvauksessa olevaa vastaavaa oem-numeroa. Tämäkään ei asiakaspalvelun mukaan ole oikea tapa tilata. Täytyisi varmistua vielä noiden asioiden lisäksi asiakaspalvelusta, että tilattava osa on varmasti oikea. Eli melkoiselta venkoilulta vaikuttaa.

    Leave a comment:


  • mikaj
    vastasi
    Kuulemma tarttis asiakaspalvelijalta aina kysyä että onko tuotetta oikeasti saatavilla, kun kerran kirosin että olis ees hyvä ilmoittaa ettei jotain saatukkaan. Odottelin siis taas kerran viikon pakettia lähteväksi. Kysyttäessä vasta selvisi että voi mennä viikkojakin että yhden osan saa.

    En muista koska olisi viimeisin kerta kun paketti on lähtenyt alle kolmen-neljän arkipäivän alle, vaikka kaikki tuotteet ovatkin olleet "24h" merkinnällä (pikkupräntin mukaanhan se tarkoittaa 24-48h). Tarkoittaa siis noin 2viikon toimitusaikaa, mutta harvemmin se on itselle este. Muuten kyllä asiointi ja reklamaatiot ovat hoituneet esimerkillisesti aina, toimitus vaan tökkii 99% ostokerroista.

    Leave a comment:


  • Buuhiz-
    vastasi
    Onhan se toki selvää, ettei kannata. Ei pitäisi siinä tapauksessa myöskään luvata 24h sisällä lähetystä :)

    Leave a comment:


  • jta
    vastasi
    Aina vain harvemmin kenelläkään on osat hyllyssä. Ei se vaan kannata pitää mitään rahaa kiinni niissä.

    Leave a comment:


  • Hallikainen
    vastasi
    Samatäällä Aleksin viestiin liittyen. Netti näyttää että tavaraa on hyllyssä, mut ketut oo mitään missään ja auto nosturilla. Onneksi sitten suomesta Örumilta sain kyseisen osan ja samaan hintaan vielä.
    Vaihteiston takakannatin kyseessä.

    Leave a comment:


  • Buuhiz-
    vastasi
    Autonvaraosat24 toimitus tökkii. Kaiken piti olla varastossa, mutta tilauksen jälkeen selvisi ettei yhtä ahtoletkua olekkaan. Yksi asiakaspalvelija sanoo niitä olevan, toinen että niitä tulee huomenna ja kolmas lupaa osan tulevan heille 3 päivän päästä. Ei tarvinnut tehdä autoremppaa tänä viikonloppuna. Eniten vituttaa tuo asiointi englanniksi.

    Leave a comment:


  • Jultsu_
    vastasi
    Eikä käytetystä 17 vuotta vanhasta umpiosta kannata muutenkaan maksaa rahaa, edes vähääkään.

    Leave a comment:


  • Teamlehtola
    vastasi
    Tilasin Tänään kuskinpuoleiseen etuvaloumpion, mikä suomesta olisi maksanut 1500€, tuolta
    nyt 655€....
    Nyt jännittää tuleeko oikea tilaus.
    Näköjään Vm.2000 TT ei ole paljon Xenoneilla olemassa, Suomessa....
    Mutta katsotaan miten käy

    Nim.merk.
    Onko naapuri kotona, vai valot unohtunut päälle

    Leave a comment:


  • ilyx
    vastasi
    T.Hell, Lahdessa spareton paketit on jakanut Fågel, ja heillä homma toimii loistavasti. Täällä Espoossa viimeinen linkki on PostNord ja siitä ei olekaan mitään hyvää sanottavaa.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Aikaisemmin oli DPD täälläkin, mutta nykyään Postnord. Mutta sekin on kyllä toiminut ihan hyvin.

    Leave a comment:


  • Sebastian
    vastasi
    Ainakin täälläpäin Sparetolta kun tilannut maanantaina niin torstaina osat kädessä.
    DPD kuskaa ja aina soitetaan. Tarvittaessa ovat tuoneet työpaikalle jos ollut just töissä.

    Leave a comment:


  • T.Hell
    vastasi
    Onko tuo postnord jossain välissä kuljetusketjua kun sparetolta tilaa? Itselle on ainakin aina DPD (jos nyt oikein muistin) kiikuttanut osat ovelle ja soittanutkin olenko kotona.

    Leave a comment:


  • janhe
    vastasi
    Viimeksi PostNordin aspaan jonotin 20 min. ja meni hermo. Soitin yrityspuolen numeroon, niin tokalla tuuttauksella vastasivat.

    Leave a comment:


  • ilyx
    vastasi
    Melko tyypillinen tuo neljän päivän toimitusaika Sparetolta nykyisin, sekä pikana, että normi rahdilla. Kaksi päivää menee käsittelyyn, yön aikana paketti suomeen, ja sitten PostNord kuskailee 2-3 päivää pakettia edestakaisin. Jos paketin aikoo saada PostNordilla perille asti, vaatii se vähintään kaksi kertaa puolen tunnin jonotuksen asiakaspalveluun.

    Leave a comment:


  • aakman
    vastasi
    Mä oon kaikki tilaukset Sparetolle tehny viikonloppuna ja yleensä ne on Ouluun asti kerenny torstaiksi, ihan aina viimeistään perjantaiksi. Toivottavasti en jinxaa itseäni ja myös tämä tuorein tulee samalla aikataululla, tarvin nimittäin muutamaa osaa ens viikonlopuksi enkä viitsisi Motonetin kautta lähteä kesälomareissulle :)

    Muokkaus: ja osat saapuikin torstai-aamuna.
    Viimeksi muokannut aakman; 1.6.2017, 08:44. Perustelu: ja osat saapuikin torstai-aamuna

    Leave a comment:


  • Ugemi
    vastasi
    Itselläni kyllä on pakettien seurannat aina toimineet. Tosin suomeen niiden saapuessa joutuu yleensä etsimään joko suomen sivuilta, tai mieluiten posti, mh tms. ja nämä eivät näy alkuperäisen kuriirifirman sivuilla enää.

    Itse tilailen ulkomailta, jos on aikaa se pari viikkoa, ellei ole, niin merkkarille vaan. Oman laakerini ostin riskillä juuri noin ja kuuntelin jurinaa sen seuraavat 2500km :)

    Leave a comment:


  • yhfgdgtdgd
    vastasi
    Tämä Kehä3:lle jämähtäminen on tuttu ilmiö jo vuosien ajalta :(

    Se on käsittämätöntä, että tilattu tavara tulee Suomeen kohtuuajassa, mutta sitten se jää jonnekin päiviksi. Sama ihmeellisyys koskee mahdollista seurantakoodia, jonka päivitys loppuu Suomen rajalla. Sen jälkeen paketin liikkeistä ei ole mitään tietoa.
    Kannattaa aina käyttää jotain muuta, kuin postia kuljetukseen, jos se vaan on mahdollista.

    Ei ihme, että jotkut nettimyyjät eivät toimita Suomeen ollenkaan.

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Sen viikon ne ovat aina melkein ottaneet eli jos viikonloppuna tilaa, niin yleensä ehtii vasta seuraavalle maanantaille, koska perjantaille ei helposti ehdi. Jos vain saldot osille vihreinä (poislukien harvinaiset osat, joissa saldovirhe tod.näköinen). Pikarahti on omien kokemusten mukaan tämän tyylin tilauksissa yhtä nopea kuin peruskuriirikin. Ei siis kannata, minkä jo huomasitkin.

    Oikeastaan kaikki EU:n sisältä toimitettavat tilaukset tulleet aina muutamassa päivässä Suomeen. Kehä3:sen kupeeseen tosin ne ovatkin sitten jäänet usemminkin muhimaan melkein viikoksi...
    Viimeksi muokannut jasso; 29.5.2017, 00:09.

    Leave a comment:


  • pasi_
    vastasi
    Klikkasin autonvaraosat24:stä pyöränlaakerin 20.5. lauantaina. Tein taas sen tyhmän oletuksen, että kyllähän se ehtii tällä viikolla. No, tänään (25.5.) saivat sen jopa liikkeelle heidän varastosta ja toimitusaika on ensi viikon keskiviikko 31.5.! Pakko oli hakea paikallisesta tuplahintaan toinen laakeri, kun vähän juriseva laakeri muuttui väljäksi etupyöräksi aamulla.

    Eli turha noista on tilata mitään sellaista, jonka luulee olevan perillä alle kahden viikon. Samaa perseilyä Sparetolla viimeksi. Tilattu viikonloppuna pikarahtina (36 e), kun auto seisoi ilman dampperia pihassa. Tiistai-iltana saivat sen lopulta käsiteltyä, eli osat liikkui vasta keskiviikkona. Toimitus seuraavan viikon maanantaina, PIKARAHTINA. Soitin ja peruin pikarahdin ja osat taisi tulla tiistaina...

    Leave a comment:


  • horch
    vastasi
    Varaosa24 voi kyllä suositella varauksetta! Ei siis ole mitenkään esim. tuohon autonvaraosat24 sivuun yhteydessä vaan on Tallinnassa toimiva oma firmansa. Lähemmäs 10 kertaa jo tilannut tuolta ja osat on aina olleet mitä pitää ja toimitus alle viikossa. Etusivulle voi näppäillä OEM-numeron ja yleensä antaa todella montaa eri merkkiä mistä saa valita osansa.

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    PKWteile, Autodoc, Autonvaraosat24 ja pari muuta on kaikki samoja firmoja, lasku tulee aina samasta osoitteesta ja laatikot on yleensä Autodocin. :D
    Tiedossa kyllä. Jotenkin vain tykkään mieluummin käyttää pkwteileä. Jokin illuusio pitää säilyttää :)

    Joskus sieltä tulee eri merkkistä osaa ilman kysymistä voiko korvata. Tosin aina ollut listahinnaltaan (mikä lie todellinen hinta) aavistuksen kalliimpia millä korvanneet. Kerran tuli KYBin iskarien tilalle jotkut Starkit ja ATEn palojen tilalle Textarit.
    Viimeksi muokannut jasso; 21.1.2017, 15:32.

    Leave a comment:

Working...
X