Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Varaosat netistä/euroopasta.
Collapse
X
-
Tilasin www.ak24.fi :stä Terosonin tuotteita koska se oli ainut paikka jossa kaikki haluamani oli saatavilla, ja toimitus piti olla nopea. No, toimituksessa meni puolitoista viikkoa, ja yksi tuote puuttui! Eikä sieltä tullut mitään ilmoitusta siitä, piti kysellä perään. Enpä taida tilata toista kertaa.
-
Tarviiko sen tulla Saksasta?
esim:
www.motointegrator.de
Tai jos viro kelpaa:
www.aeromotors.fi
Leave a comment:
-
Itsellä nyt viimeisimmät varaosahankinnat ulkomailta on tullut tehtyä Amazonin Saksan sivujen kautta. Q7:n täydelliset imusarjat molemmille puolille noin 80e yhteensä, uudet siis, ja läppiä säätävä moottori alle 60e. Kotiin toimitettuna vieläpä. Amazonin hakutoiminto on huono, mutta osanumerolla on saanut osia haettua kohtalaisen hyvin.
Leave a comment:
-
A6 C5 malliin löytyy Ebaystä valmiiksi maalattuna haluamaansa sävyyn uusia lokasuojia n.150e kotiovelle toimitettuna. Varmaan löytyy myös TT malliin.Käytettyä ei ehkä tuollaiseen hintaan kannata ?
Leave a comment:
-
Onko tietoa, mistä päin löytyisi parhaiten romikselta peltiosia väreissä? Pitäisi hommata TT:hen vasen etulokari, mutta lujassa löytää.
Leave a comment:
-
Tilasin kaksi paria vanne adaptereita Completosilta. No toiset olivat vääränlaiset. Mitä tehdä kun kyseisestä firmasta ei vastata puhelimeen eikä sähköposteihin?? Olisihan nuo kesärenkaat ihan mukava saada jossain vaiheessa alle.
Leave a comment:
-
Minä oon pärjännyt aeromotors'in kanssa ihan hyvin. Jopa takuu-/hyvitysasioiden kanssa.
Leave a comment:
-
Profiteile epäonnistui taas. Trodosta pelkkää hyvää sanottavaa. Sieltä olen tilannut aikataulukriittisiä osia. Profiteilesta taas silloin, kun on aikaa perkelöidä ja odottaa. Joskus ei kaksi kuukauttakaan riitä, että saa Profiteilesta osat. Yleensä menee se kuukausi. Trodosta tulee välillä alle viikossa. Kahta viikkoa ei ole tarvinnut odottaa vielä kertaakaan.
Leave a comment:
-
Killerbrakes.com, tilasin RS-jarrusetin eteen (satulat, palat, levyt). Palvelu oli hyvää, chatti vaikutti olevan 24/7 käytössä, ihmettelin kun vastattiin heti kysymyksiin lauantaina klo 02.00 :) vajaa pari viikkoa meni, tavarat tuli perille. Nyt on päällisin puolin katsottu, että kaikki on ok, asennus tosin vasta myöhemmin keväällä. Tavarat oli todella hyvin pakattu. Voin suositella paikkaa, vaikka ensin jänskätti kun on Bukarestissa tuo firma. Palautusehdot aika tiukat, 7 päivää aikaa ja ei saa näkyä asennuksen (kokeilun) jälkiä, mut ymmärrän tän kyllä hyvin, kun katsoi kuinka huolella uudet osat oli pakattu :)
https://www.killerbrakes.com/product...y/audi-brakes/
- Likes 2
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Coupevesqu Näytä viestiIpartsilta tuli ostettua halvimmat takajarrusatulat Kamoka merkillä. Molemmat rikki jo uutena. Männät oli niin jumissa et hyvä kun sai männänpyöritystyökalulla liikkeelle. Vihdoin kun herkistyi niin käsijarruvivusta pumppaamalla mäntä ei kuitenkaan liiku mihinkään päin. Sama molemmissa. Takuuta varten pitäis maksaa itse rahti ja käsittelyaika on 2-3kk. Jos tulee kielteinen päätös niin eivät lähetä takaisin. Hmm, mikähän noissa voi olla vikana. Jos pelkkä tiiviste olisi rikki niin eikö se mäntä silti tulis vivusta pumppaamalla ulos ?Tiivistesetti maksais 1,36e. Virheistä oppii, ensi kerralla ennen asennusta muistaa kokeilla liikkuuko se mäntä vivusta veivaamalla.
Leave a comment:
-
Nyt näyttää että ekan kerran Autovaraosat24 vaihtoi osan erilaiseen kuin tilasin.
https://www.autonvaraosat24.fi/fae/2495462 tämän tilasin ja https://www.autonvaraosat24.fi/stark/8059295 ja tämä on tilausvahvistuksessa.
Kumpaakin oli vielä saatavilla niin toivottavasti on toimiva anturi
Leave a comment:
-
Ipartsilta tuli ostettua halvimmat takajarrusatulat Kamoka merkillä. Molemmat rikki jo uutena. Männät oli niin jumissa et hyvä kun sai männänpyöritystyökalulla liikkeelle. Vihdoin kun herkistyi niin käsijarruvivusta pumppaamalla mäntä ei kuitenkaan liiku mihinkään päin. Sama molemmissa. Takuuta varten pitäis maksaa itse rahti ja käsittelyaika on 2-3kk. Jos tulee kielteinen päätös niin eivät lähetä takaisin. Hmm, mikähän noissa voi olla vikana. Jos pelkkä tiiviste olisi rikki niin eikö se mäntä silti tulis vivusta pumppaamalla ulos ?Tiivistesetti maksais 1,36e. Virheistä oppii, ensi kerralla ennen asennusta muistaa kokeilla liikkuuko se mäntä vivusta veivaamalla.
Leave a comment:
-
Tiistaina Aeromotorsin ostoskoriin ferodon palat, torstaina nouto automaatista. Ripeää, sanoisin.
Leave a comment:
-
Trodo.fi:stä ensimmäinen tilaus hyvillä kokemuksilla. Ma päivällä tein tilauksen ja torstaina päivällä lähipostissa. 5syl 20v turbo kanteen Trw venat yht 159e
Leave a comment:
-
Oisko kiinnostusta uusiotuotteelle, 15-17€ tulee vissiin oleen hinta ja putoo jos enemmän menee. Takaluukun läpivienti kumi C4/100/A6 sedan / avant malleihin. Linkin tuote; https://www.drive2.ru/c/1165971/
Leave a comment:
-
Ei, tuli vain eri merkkiset osat. Erikoista on, että myös tilauslistassa ne on Moogit, vaikka varmuudella tilasin Febit. Moogeja en koskaan edes katsonut.
Leave a comment:
-
Minulta on kysytty jos jotain ei ole saatavilla, ja voiko sen korvata jollain toisella. Sinulta ei ilmeisesti kysytty?
Leave a comment:
-
Nyt ekan kerran Sparetolta tuli eri merkkiset osat kuin tilattu. Febin sijaan tuli Moogin puslat. Noh, laadullinen ero noiden välillä lienee olematon tai ei ainakaan huonompi.
Leave a comment:
-
Carparts-pros tilaus meni tällä kertaa näin.
Tilaus sisään. Viikko meni, kysyin missä mennään. Kaksi viikkoa meni, niin kertoivat, että eivät voi antaa mitään toimituspäivää ja ehdottivat kaupan purkua. Kolme viikkoa meni, niin kysyin. että missä hyvitys viipyy. Neljä viikkoa meni, niin rahat olivat palautuneet.
Leave a comment:
-
Tähän asti kaikki Autodocilta tilatut tuotteet tulleet ja olleet mitä pitikin. Tämä viimeisin sinänsä simppeli tilaus: hr jouset, rt-päät ja parit suodattimet. Nuo pikkukakkosen hr -25mm jouset selkeästi halvimmat Autodocilta ~120e vrt. muiden liikkeiden hintoihin 180-200e.
Leave a comment:
-
Sama toimitusaika oli viimeisimmässä autodocin tilauksessa, joka saapui eilen, ja oli kaikki sitä mitä pitikin.
Leave a comment:
-
10 päivää kesti tilauksesta osien saapumiseen Aerolta. Päivän myöhässä luvatusta. Selkeästi on heillä toiminta hidastunut ja PostNord sitten hidastaa vielä lisää. Ei hyvä. Palautetta laitettu.
Leave a comment:
-
Tuollainen tilanne on helpompi, kun on korjaamossa korjaamon osilla teetetty remontti. Silloin syyllinen löytyy kuitenkin asennuksesta tai osista. Muussa tilanteessa voi käydä herkästi niin, että varaosien toimittaja vetoaa asennusvirheeseen ja varaosien asentaja vialliseen osaan. Jälkikäteen on aika vaikea varmuudella selvittää missä vika oli, vaikka todennäköisempää on merkkiosan kohdalla, että kyseessä on asennusvirhe tai virhe asennusohjeessa. Itse olen vetänyt kerran kiristimen pultin väärään momenttiin virheellisen ohjeen takia. Ja oli ihan virallinen asennusohje käytettävissä.
Leave a comment:
-
Vähän riippuu mistä osat on hankittu ja minkä merkkiset osat. Itsellä tehtiin 9-3 1.9TTiD saabiin paikallisen motonet korjaamon toimesta, autoliikkeen teettämänä jakopää 2017 keväällä. Syksyllä 2018 jakohihnan kiristäjän pultti katkesi ja jako meni solmuun. Kansi otti osumaa, kaikki pakoventtiilit vaihdettiin ja muutama katkennut nokkakeinu. GM (tai paikallinen maahantuoja) kustansi koko remontin mukisematta. Kyseessä oli aikalailla tasa kymmenen vuotta vanha, 230tkm rullattu auto.
Leave a comment:
-
En usko, että Suomessa olisi sen helpompi ollut saada maksajaa remontille, jos jakohihnasarjan mukana tullut pultti katkeaa. Myyjä olisi pessyt kätensä välittömästi ja siirtänyt ongelman eteenpäin maahantuojalle, joka luultavasti olisi jättänyt käsittelemättä reklamaation, tai kieltäytynyt korvaamasta mitään. Lisäksi onko pultissa ollut vikaa vai asennuksessa? Onko pultti kiristetty momenttiavaimella oikeaan kireyteen? En tiedä montaakaan asentajaa, jotka kiristäisivät 6 mm pultin momenttiavaimella.
Minulla on nyt Aerolla tilaus sisässä. Hidasta tuntuu olevan. Tänään on neljä päivää tilauksesta ja käsittely on edelleen menossa. Pitää varmaan antaa palautetta heille hitaasta tilauksen käsittelystä. Olisiko jollain muullakin mahdollisuus antaa Aerolle palautetta? Jos useampi antaisi palautetta, niin se voisi jotain vaikuttaakin?
Aero hoiti kyllä joskus kohtuullisesti reklamaation, kun noin 8 kk tilauksesta ilmoitin, että yksi kannenpultti oli viallinen. Pahoittelivat vastauksessaan asiaa ja kun lähetin uuden viestin, jossa pyysin hyvittämään sarjan, koska se oli yhtä pulttia vajaa, niin hyvittivät kuvan perusteella sen. Ei olisi Suomessa onnistunut.
Leave a comment:
-
Olikos kyseessä apulaitehihnan kiristäjä ja sen pultti? Mulla tuo katkesi onneksi ilman vahinkoja ja marmori ja joku toinenkin kertoi, että näitä sattuu, kun pultti kiristetään samaan momenttiin kuin jakohihnankin kiristäjän pultti. Joka siis on isompi ja kiristetään kovempaan momenttiin
Leave a comment:
-
Autodocista. Lokakuussa 2019 tilattiin Autodocilta jakopään korjaussarja. Osat löytyivät Autodocin järjestelmästä rekisterinumeron mukaan. Tasan vuoden kuluttua ao. varaosasarjaan kuulunut 6 mm pultti katkesi vuoden kuluttua. Seurauksena mm. venttiilivaurio, joka olisi vaatinut kannen oikaisun jne. Korjaamon kustannusarvio on 1500–2000 euroa. Autodocin sivulta löytyy vakuutus ”kolmen vuoden” takuusta. No, se oli kyllä jotakin aivan muuta. Kävimme parin kuukauden ajan takuuseen liittyvää keskustelua Autodocin asiakaspalvelun kanssa. Kymmeniä meilejä. Sieltä tuli nopeasti vastaus, mutta mitään ei luvattu. Ensin väitettiin, että osat olivat sopimattomia. Aluksi vastaukset olivat kopioituja ”tyyppivastauksia”, piittaamattomia ja sisälsivät jopa mainoksia.
Autodoc lopetti väittämästä osia sopimattomiksi, koska meillä oli näyttää dokumenttivideo, jossa myös Autodocin sivusto vakuutti noiden osien sopivan juuri minun autooni. Lähetimme videon Autodocille.
Kun lähetimme samat Autodocin PR-päällikölle viestit ja myös muualle yrityksen johtoon, alettiin sentään vastailla asiallisemmin. Mutta nyt alettiin vaatia kaikkia korjauksia tehdyiksi ja niistä lukuisia dokumentteja, kuitteja ja valokuvia.
Toisaalta kyse oli 6 mm:n kiristäjän pultista. Kaikki muu sarjassa toimi hyvin. Onko ”sopivassa” varaosasarjassa parempaa terästä oleva pultti? Heh.
Sitten Autodoc ilmoitti, ettei heillä ole vastuuta asiasta. Vastuu kuuluu osien valmistajalle. Jne. Kaikki oli ihan uskomatonta. Parin kuukauden jälkeen luovutimme. Tulkintamme on, että tähän Autodoc pyrkii. Väsyttämään asiakkaansa. Tuon pohjalta ei missään nimessä voi suositella Autodocia. Suomessa sentään takuut pelaavat.
Leave a comment:
Leave a comment: