Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • pta
    vastasi
    Korjausarvio sivulasista tuli: 988 €. Mietin millainen kertakorvaus kannattaa hyväksyä, kun sitä kautta omia kontakteja hyödyntäen saattaisin saada auton nopeammin liikenteeseen.

    Miten tuo sivulasin etureunan musta muovilista lähtee irti? Porasin etupään kolme pop-niittiä pois, mutta se ei riittänyt. Onkohan siellä ikkunan etupäässäkin tuon muovin alla vielä jotain niittejä? Eli How-to sivuikkunan irroitus ehjänä on hakusessa.

    Moderaattori: Pitäisikö tästä how-to-fix 4B5 sivuikkuna saagasta tehdä oma threadi? En löytänyt searchilla sellaista.
    Viimeksi muokannut pta; 1.3.2022, 13:42. Perustelu: Typo

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    Kirjoittelen tänne varmaan liikaa Mutta nyt on mennyt 4 viimeistä osatilausta kaikki pieleen. Joko väärän, oudonkokoisen ja rikkinäisen osan vuoksi. Viimeisenä tänään tuulilasinpyyhkimen mottoori osasi vain polttaa sulakkeita ja mekanismi jonka moottoriin tuleva varsi oli niin korkea että nivelistö otti yläpeltiin kiinni pyöriessään.

    Onneksi sain tekohengitettyä vanhaa moottoria (sitä breakeria sisältä) ja vaihdettua vanhan vivuston varren uuteen.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Eiköhän tuossakin ole sama juttu kuin B5:ssä, eli lista on lasin alla kiinni pop-niiteillä. Alalista lähtee vetämällä. Ja lasi liimattu päälle.

    Mutta Jos siis puhut itse lasin reunoista, ne on kiinni lasissa ja uusi lasi tulee niiden kanssa.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Varmaan mahdollisimman vittumaisesti liimattu, ja jotain niin ohutta materiaalia, että menee mutkalle ja mahdotonta saada irti. (en tiedä oikeasti).

    Tosiaan kuskin ikkunan kautta mieluummin sisään kun noin. Oveen ikkunan vaihtaminen ei ole kovin iso työ.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    No nyt on kiva lähteä hiihtolomalla reissuun. Eikä vielä olla keksitty mitä sieltä ronkista on varastettu.
    Click image for larger version  Name:	IMG_20220227_183911.jpg Views:	0 Size:	98,4 Kt ID:	1936470
    Kuinkahan noi kiillotetut alumiinilistat lähtee siististi irti? Yhdestä varaosasta voisin yrittää pelastaa lasin tuohon. Tietenkin siellä on noi antennit kiusana :(

    Laakkosella kertoivat 4B9 845 300 AQ hinnaksi 473 € ja toimitusaikaa noin viikko. Varaosasta purkaminen tuntuisi nyt houkuttelevalta vaihtoehdolta, niin saisi lyhennettyä seisonta-aikaa aika mukavasti. Pitää vain kaivaa varaosa-auto esille. Lasiliike suostuu kyllä liimaamaan lasin paikalleen jos puran ja kasaan sisustan itse. Päivän verran kyllä se siellä lasiliikkeessäkin seisoo.

    Varkaille pitäisi opettaa, että kuskin sivuikkunan rikkomalla pääsee keskuslukituksen nappeihin helposti käsiksi! Se ikkuna on sitten helppo vaihtaa ehjään.
    Viimeksi muokannut pta; 28.2.2022, 11:51. Perustelu: Tarkennettu kysymystä.ja lisätty linkki 7zap katalogiin sekä varaosanumero + hintatiedot

    Leave a comment:


  • alpi
    vastasi
    Yksi tapa liittää terästä ja alumiinia on "muurata" vaikka teräksinen pultinkanta alumiinin sisään. Tulee luja liitos, vaikka eihän tuo hitsaamista sanan varsinaisessa merkityksessä ole :)

    Leave a comment:


  • kvande
    vastasi
    Harvinaisen mielenkiintoinen ja selkeä kandityö tuo Pasin linkkaama!
    Hiukan jäin kaipaamaan ultraääni(piste)hitsauksen kuvausta, mutta se lienee jossain lähellä kitkahitsauksen tyyppistä prosessia, poislukien plastosoituneen materiaalinen työntyminen työkalun takapuolelle hitsauksen aikana.

    Pistin kuitenkin uuden jarrukilven tilaukseen, kun kotitallissa ei tähän hätään löytynyt sopivaa työkalua käsiporakoneeseen kitkahitsauksen tekemiseksi. ;) - Tai olisihan tuohon voinut hätätilanteessa liimata alumiinipellin palaset, mutta menköön tällä kertaa.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Tuo alumiinin ja teräksen yhteen saaminen on vähän eri asia kuin pakoputken korjaaminen. Tässä opinnäytetyössä on paneuduttu asiaan vähän enemmän. Kuulostaa yhtä helpolta kuin silakan hitsaaminen kalapuikolla kallioon kiinni.

    Leave a comment:


  • kvande
    vastasi
    Jätin jarrukilven tilapäisesti pois ja pistin paketin kasaan.
    Ehkä sitä juuri ja juuri raaskii investoida 27,50€ Motonetin jarrukilpeen. - Tosin tilaushommiksi menee, sillä lähin osa löytyy hyllystä Kokkolasta.

    Leave a comment:


  • Lipponen
    vastasi
    Mitäs jos tuon prässillä painaisi ja "niittais" kiinni tuohon alumiiniin. Sitten kiinnittäessä toinen korilaatta pultin kannan alle niin jarrukilpi jäis niiden väliin puristuksiin.

    Leave a comment:


  • kvande
    vastasi
    Ottaa päähän kun ei osaa hitsata. :(

    millään en saa tarttumaan mustalla MIG-langalla ruostumatonta aluslevyä alumiiniseen jarrukilpeen.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • audiq
    vastasi
    Mäntä on ottanut teknistä etumatkaa.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Jaa nyt ne on velivenäläiset ruvennut varastamaan katalysaattorien lisäksi mäntiä koneista. Kunnon pitkäkyntisiä.

    Leave a comment:


  • MH96
    vastasi
    Hieman huono kuva endoskoopilla, mutta oleellinen selviää... v8 koneen 3. pytty eipä varmaan tarvi tarkemmin selitellä. Syy toistaiseksi tuntematon. 1.5 päivää leiman jälkeen.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • J-M Koopikka
    vastasi
    TT laajennetussa öljynvaihdossa (kytkin, vauhtis, jakopää ja raidetanko..) huomattu, että myös ahtimessa epämääräisiä välyksiä. Jep jep, mitähän kivaa tohon sitten keksis. Rahaa on onneksi kuin roskaa, tai sitten ei

    Leave a comment:


  • _pjk_
    vastasi
    Heipparallaa kaikille.
    nyt ei vaan ota ja ymmärrä.
    auto parkissa ja se piippailee 1min välein?
    osaako joku kertoo mitä se haluu?
    auto on a6 vm2001.

    Joo on sähköö (uus akku)
    98sia täys tankki
    öljyä tikun mukaan on.
    jäähdytin nestettä on.
    mitä vittua...
    ei vaan nyt käsitä.
    vierasta "talliako" se haluaa?
    Viimeksi muokannut Killeri; 9.2.2022, 13:02. Perustelu: Viestit yhdistetty.

    Leave a comment:


  • TomVi
    vastasi
    Firman omistajan kuittailu ulkonäöstä, joka on vieläpä lain vastaista.

    Leave a comment:


  • +RISU
    vastasi
    Juu, tuo ns. porch pirate-ilmiö kyllä kyrsii, joutuu koputtaan puuta, ei ole onneksi sattunut omalle kohdalle. Täälläpäin arvokkaammille tavaroille suositellaan toimitus allekirjoituksen kera, eli ei jätetä siihen ovelle, vaan soitetaan ovikelloa ja kuittausta vastaan paketti kouraan. Tuo ei edes maksa mitään ekstraa, vaan se pitää älytä ruksia kuljetusta ostaessa. Olen kyllä hiukan ihmetellyt, kun aina lukee tästä ketjusta, kuin huonosti kuriiri/postipalvelut Suomessa toimiikaan. Posti ja Tulli ilmeisesti haluaa käytännössä kokonaan estää kansalaisten yksityisen tavaroiden tilaamisen ulkomailta kaikilla kommervenkeillaan. Tästä samasta syystä ei ole paljoa kiinnostellut joulu- tai muita lahjoja lähetellä Suomeen enää. Menee vähän maku, kun lahjan saajan on pidettävä peto tyytyväisenä maksamalla siitä, että saa lahjan ulkomailta.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
    Luulisi sitäkin jonkun seuraavan jos samalta reitiltä/kuskilta hukkuu merkittävästi enemmän paketteja kuin toiselta. Jos kaikilla reiteillä keskiarvoisesti pitäisi hukkua se 0,00489% kuljetetuista paketeista mutta ei kaikki postinkantajatkaan varmaan rikollisia ole niin jossain kohtaa sen Jamalin, Vladimirin tai Petterin luulisi narahtavan. Mahtaa se vaan olla sit volyymi sen verran iso (niin paketeissa kuin kuljettajissa) että on halvempi ja helpompi antaa hävikin olla kuin alkaa penkomaan jokaista selville.
    Olihan noita vastaavia tapauksia aikanaan postin lehti/kirjekuorijakelussa, että jollain taloyhtiöllä tai kadunpätkällä jäi aikakauslehdet, laskut ym kirjeet tulematta ja kun tätä alettiin tutkimaan niin selvisi että tympääntynyt postinjakaja oli kipannut lehdet ja kirjeet lehtienkeräyslaatikkoon.

    Jenkeissähän UPS ym jakelee paketit asiakkaan ovelle ja jättää siihen ulko-oven eteen vaikkei ketään olisi kotona. Tilaisuus tekee varkaan ja noita ovelle jätettyjä paketteja varastetaan paljon. Paketteihin on sitten viritelty kamera ja kaikenmaailman väri-/hajupommeja ja jäljittimiä, jotta saavat pakettivarkaat kiinni. Ehkä arvokkaampien tavaroiden mukaan voisi laittaa Suomeenkin tulevissa tai maan sisällä kulkevissa paketeissa jäljittimen, ei kai se nykytekniikalla niin mahdotonta olisi toteuttaa? Vai rikkoisiko tämä nykyistä GDPR-lakia tms?

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    UPS. Pelkästään nuo kolme kirjainta riittäisi kaikille. Mutta kerron silti:

    Paketti tiistaina 1.2. 2022 Suomessa. Systeemi ilmoitti että tuodaan klo 19 mennessä.
    Klo 18 systeemi kertoi että vaikean sään vuoksi (siis 1.2.2022!) pakettia ei voi toimittaa. Pyysi odottamaan seuraavaan päivään.
    Keskiviikkona 2.2.2022 sama vaikean sään viesti toistui. Kun soitin sinne, sanoivat että on jakeluautossa ja tulee klo 19 mennessä.
    Klo 19 soitin uudelleen kun pakettia ei kuulunut ja sovittiin että haen sen aamulla Vantaalta (50 km edestakaisin).
    Torstaina 3.2.2022 hain paketin itse ja kysyin oliko Vantaalla jotenkin vaikea sää. Vastaus oli että "esimies sen sääesteen laittoi kun paketti oli niin pieni".

    Leave a comment:


  • alpi
    vastasi
    En tiedä miten nykyään on, mutta aikanaan Postilta kysyttäessä kertoivat, että heidän systeemeistään ei edes näe mikä tai kuka se paketin perille jakava alihankkija on. Luulisi että jollain keinoilla se on kuitenkin jäljitettävissä.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Luulisi sitäkin jonkun seuraavan jos samalta reitiltä/kuskilta hukkuu merkittävästi enemmän paketteja kuin toiselta. Jos kaikilla reiteillä keskiarvoisesti pitäisi hukkua se 0,00489% kuljetetuista paketeista mutta ei kaikki postinkantajatkaan varmaan rikollisia ole niin jossain kohtaa sen Jamalin, Vladimirin tai Petterin luulisi narahtavan. Mahtaa se vaan olla sit volyymi sen verran iso (niin paketeissa kuin kuljettajissa) että on halvempi ja helpompi antaa hävikin olla kuin alkaa penkomaan jokaista selville.

    Leave a comment:


  • J-M Koopikka
    vastasi
    Varsinkin, kun postin kuljetuksista on paljon ulkoistettu ja osasta kuljetusyrityksistä ei ole niin puhtaat jauhot pussissa kaikissa asioissa....

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Eiköhän nämäkin 'kadonneet' paketit sisältöineen mene Jamalin, Vladimirin tai pikkumussukka Petterin hyötykäyttöön. Tarkoitan että epärehellinen jakeluautokuski napsii sieltä täältä paketteja tai joku ulkopuolinen nappaa tilaisuuden tullen mielenkiintoisen paketin itselleen.

    Leave a comment:


  • Ugemi
    vastasi
    No on se silti aika paljon ja kovasti olen samaa mieltä, että luulis niiden jossain kohtaa kertyvän johkii nurkkaa jossa vois vaikka joku ihminenkin käydä niitä läpi.

    Nimimerkillä kohta 2v plotterin karttakortti matkannut helsinkiin ja kirjeen kyltissä oli sekä vastaanottajan, että lähettäjän osoitteet...

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    No katohan, oikoluku kunniaan. Ilmankos ei oikein meinannut mitenkään mennä ymmärrykseen nuo lukemat. ~3200 hukattua pakettia/vuosi se sitten tekeekin "vain".

    Leave a comment:


  • Ugemi
    vastasi
    Nyt se laskin uudestaan käteen. 2 nollaa liikaa perässä sulla.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    No, tähän löyhästi liittyen, tämän päivän uutisissa oli juttu Postin hukkaamasta paketista. https://yle.fi/uutiset/3-12297963

    Eipä siinä mitään, hukkunut mikä hukkunut mutta asian varsinainen pihvi on aivan jutun lopussa: "Vuonna 2020 Posti kuljetti 64 miljoonaa pakettia. Näistä kadonneiksi todettiin alle 0,05 promillea (0,00489 %)."

    Otetaampa laskin käteen. 64 000 000 * 0,00489 = 312960. Olen pitkään jo ihmetellyt että mihin ne kaikki sadat tuhannet paketit lopulta päätyvät? Onko jossain joku perkeleellisen iso keskusvarasto minne dumpataan kaikki epäselvät tapaukset? Tuskin ne siellä pakettiautoissa ja terminaalien nurkissakaan vuosia voi lojua ilman että kukaan kiinnittää huomiota. Tuollainen yli 300k pakettia vuodessa on jo niin järjetön määrä että sitä on vähän vaikea käsittää. Jos sen jakaa vaikka 220 arkityöpäivälle niin se on silti yli 1400 hukattua pakettia joka päivä. Se on kuorma-autollinen tavaraa, vuoden jokaisena arkipäivänä. Miettikää nyt minkä kokoinen kasa siitä tulisi jos joku toisi kuorkkikuormallisen ruskeita pahvilaatikoita pihaan päivä toisensa jälkeen vuodesta toiseen. Sitä vaan että kun jotain "hukkuu" niin sehän tarkoittaa vaan että posti ei tiedä missä se paketti on. Ei se tavara silti fyysisesti häviä maailmasta. Missä ne kaikki on?

    Ja tässä ei vielä puhuta edes kirjelähetyksistä vaan nimenomaan paketeista jotka ovat jo fyysisestikin sen kokoisia ettei niitä nyt noin vaan luulisi hukkuvan versus joku pieni kortti tai kirjekuori.

    Leave a comment:


  • Benkku
    vastasi
    Posti, tällä kertaa tulliposti. Tilasin setin avaimia briteistä ebay:n kautta. Kuten ebayssa nykyään maksoin alvin tilauksen yhteydessä. Kun pakettia ei kuulunut otin yhteyttä myyjään joka palautti rahat. Tänään tuli postista kirje että lähetys pitää tullata, saapumispäivä 11.1 ja tullausilmoitus 1.2 . Alvit maksettu ja tuotteen arvo alle kympin- ei tullimaksua (eikä 2,90 käsittelymaksuakaan) Saa nähdä miten kauan posti vielä hautoo tuota pakettia

    Leave a comment:


  • J-M Koopikka
    vastasi
    Just sain itelle pahvit tuohon huoltohommaan (tosin oman työpaikan koneisiin), niin nykyään saa tehdä aika paljon huoltoja jo noihin sähköillä höystettyihin vehkeisiin, vaikka ei ole mitää papereita. Samaten vehkeen "liputtaminen" ei enää "aina". Mutta tosiaan, jos huollolla ei mitään papereita, niin voi olla vähän vaikea tarkistaa, että mitä kaikkea saa tehdä

    Leave a comment:

Working...
X