Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Cid
    vastasi
    Pistin taloyhtiöön esityksen autojen lataamisen sallimisesta, niin arvattu lopputulos ja hallitus torppasi. Kielto on ja pysyy ja ei saa ladata vaikka olisin omalla rahalla vaihtanut lämmitystolpan latausrasialliseen, jossa sähkömittari.(ja että olisi rajattu vielä latausvirta max 8A tai 10A, ettei tule ongelmia kaapeloinnin kanssa)
    Pitää viedä vielä yhtiökokoukseen asia, mutta taloyhtiön ollessa melko eläkeläispainotteinen, niin lopputulos melkein varmuudella sama.
    No ompahan jatkossa hyvä syy kieltäytyä talkoista: Ei mitenkään ehdi, kun olen lataamassa autoa Prismassa. :)

    Leave a comment:


  • TomVi
    vastasi
    Finnair perui huomisen lennon Hampuriin. Toivottavasti korvaava järjestyy.

    Leave a comment:


  • Niko9
    vastasi
    Kyllä nyt potkitaan munille. Ensinä toi passatti 2vk sitten. Toinen nokka ei pyöri mukana eli vika aika selvä. Autotallin subbari sökö ja tänään a6 rengas puhki ja kesärengas tilalle :(

    Leave a comment:


  • Niko9
    vastasi
    Wou tuossa jo selvä vika. Tänään aukasin oman jakopään ja kaikki näyttäis olevan kunnossa. Ajotukset ylä ja alapäässä. Mulla jäi kampuran tunnistin vika silloin kun jäi tien varteen. Pitääköhän vielä avata toinen pää ja kurkata nokka-akselin ketju?

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Tää tuli vielä omin voimin ajamalla talliin. Samanikäinen paskatti samalla moottorilla.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Niko9
    vastasi
    Passatin 2.0 fsi bensa (05) konerikko. Jakopäästä hampaita kuulema pois rullasta. Ei auta kuin hinata kotia ja alkaa remppaamaan hissukseen :(

    Leave a comment:


  • Benkku
    vastasi
    Yes, Hel-vantaa kyseessä. Toki nyt on ikkuna tipahti puoleen väliin oven sisälle ja ovenkarmi vääntynyt sen verran että sormi mahtuu oven ja b-pilarin väliin

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Varaa etukäteen paikka sieltä parkkihallista niin pääset sisään ja ulos ilman ikkunan/oven aukomista. :)

    Oletus että Helsinki-Vantaasta kyse

    Leave a comment:


  • Benkku
    vastasi
    Olipa päivä- aamulla oli jotenkin olo että jotain sattuu- Töihin mennessä oli liikenneympyrässä täysperä kasetti yhdistelmä jossa peräkärryn kasetti oli irronut ja osunut vetoautoon. Kotimatkalla kävin kaupassa, pihalle tullessa autostani oli kuskinovi ihan huolella rutussa. Järkyttynyt nuoriruova rauhoitteli pikkulastaan omassa autossan ja myönsi suoraan peruttaneensa minun auton kylkeen. Muuten hyvä mutta oven vivusto ottanut kipeetä eikä ulkokahva toimi. No soitto leaseplanille, sieltä ohjasivat autonvalmistajan tiepalveluun (koska auto 1,5 kuukautta vanha 2400 km mittarissa) No ei sieltä apua saanut:, vie auto huoltoon, täytä syyllisen osapuolen vakuutusyhtiön käyttötarveselvitys (näistä aikaisemmin saman yhtiön osalta todella huonoja kokemuksia, yli 40 päivää oltiin ilman autoa) ja sitten heidän luvallaan sijaisauto alle. Vakuutusyhtiöllä sitten kotisivulla kiva ilmoitus vahinkopalvelun ruuhkasta. Olis vielä hieman kiire töissä eikä oikein aikaa ajella ympäri ämpäri hoitamassa kolariselvittelyä. Jos näette keskivartalolihavan keski-ikäisen miehen joka könyää pieneen valkoiseen Kia:aan pelkääjään puolelta niin saa vapaasti nauraa. Minua toki ei naurata, pitänee vielä tskata aukeeako ikkuna- voi huumorintaju loppua aamukuudelta lentoaseman parkkihallin puomilla jos ei ikkuna mahdu aukeamaan

    Leave a comment:


  • Jago
    vastasi
    Herkälleen myös OEM:it halkeavat, menneenä kesänä tuurissaan huomasin että mk3 TT 20'' alkuperäisvanne halki takanurkassa, mitään tällejä en rekisteröinyt autolla ajavani ennen sitä. Rengaskoko oli tehtaan suositusten mukainen.

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Kurjaa jos suorina myyty.

    Kannun puolelta taipuvat helpohkosti kun ottaa hittiä, ainakin kookkaammat. Omasta OEM 20” sarjasta kolme on eri vuosina käynyt suoristettavina kannun puolelta.

    Leave a comment:


  • ^^BeBe
    vastasi
    Käytetty vannesarja minkä piti olla varmasti suora. Sisäpuoli yhdestä soikea, varmasti niin paljon että tuntunut ajossa..

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja helmi Näytä viesti
    Jaa, jos etupään lammikko tulee tuosta, niin mulla on sitten BAU samoilla oireilla. No, vuoden päästä jakopääremontti edessä, siihen asti tankataan nestettä. Jostain syystä just nyt ei vuoda, kovemmilla pakkasilla sitten enempi.
    Niinpä. Kesällä pysyy nesteet sisällä, pakkasilla tulee lammikkoa alle. Metalli sen verran kutistuu, että joku liitos alkaa vuotamaan. Ja moottorilämmitin vain pahentaa vuotoa, se kun saa nesteet liikkeelle.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    ARJ-koneen vastaavan putken tilkintä ei myöskään vaatinut jakopäähän koskemista. O-renkaiden mitat löytyi ETKAsta ja hommasin uudet glykolin kestävät EPDM renkaat O-rengaskaupasta.
    Sain Lempäälästä jeesiä lastulevytiskiltä, kun en itse ehtinyt vaihtamaan. En vienyt marmorille tai muuhun lasipalatsiin saamaan valohoitoa.

    Leave a comment:


  • audiq
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja ttenhunen Näytä viesti
    --
    Jälkiviisaana tietysti ajattelen - ja neuvona bittimiehille - että seuraavassa jakopääremontissa kannattaa avata vielä lisää ja uusia jäähdytyksen liitosten o-renkaita. Nyt mulle tuli jakopään vaihtoväliksi 2v ja 20tkm.--
    Vaihdoin AAH-moottoriin tuollaisen nesteputken O-renkaan ennakoivana huoltona samalla kun oli imusarja irti. Sehän alkoi sitten hetken päästä vuotamaan. Vaikka O-rengas oli alkuperäislaatua, niin se oli mitoiltaan muutaman kymmenyksen ilmoitettua pienempi. Hankin vielä toisen alkuperäislaatuisen osan ja se oli myös ratkaisevat kymmenykset liian pieni. Ratkaisu oli vähän reilummilla mitoilla oleva yleismallinen O-rengas. Muistaakseni OEM O-renkaan paksuus piti olla 3,0 mm ja uudet oli 2,7 mm. Liukasteen kanssa tungin sinne 3,5 millisen ja jo alkoi pitämään. Lohko ja putki oli ok. Heikoin lenkki oli se uuden alkuperäislaatuisen osan laatu.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Ei siinä tarvi jakopäähän koskea ollenkaan. En ymmärrä miksi ne sitä haluaisi purkaa. Se putki on ihan riittävästi saatavilla kun imusarjan irroittaa.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Tuskimpa pystyt "kovistelemaan" heitä. Kirjoitit joskus että Das Autossa on toiminta viety marmorin suuntaan joten ne katsoo varmasti Elsasta miten tehdään ja minkä verran aikaa menee siihen, sen mukaan kustannusarvio.

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    okkim, väittivät Das Autossa ettei sinne pääse käsiksi ilman jakopään purkamista edestä. Jos sulla on jokin vinkki, laita pian niin voin kovistella heitä. Kallis remontti nääs.

    Leave a comment:


  • helmi
    vastasi
    Jaa, jos etupään lammikko tulee tuosta, niin mulla on sitten BAU samoilla oireilla. No, vuoden päästä jakopääremontti edessä, siihen asti tankataan nestettä. Jostain syystä just nyt ei vuoda, kovemmilla pakkasilla sitten enempi.

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    "..melkein pääsee käsiksi." Mitä muuta siis pitää vielä purkaa pois? Oma ARE myös vuotaa jäähdytinnestettä ulos, ilmeisesti samasta paikasta koska lammikko on kokolailla moottorin etuosan kohdalla.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Ei tuo loppupeleissä kovin mahdoton homma ole. Itse tein sen jokin aika sitten isän autoon. Imusarja pois ja sitten siihen melkein pääseekin käsiksi.

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    Kele. Allu (ARE 2002) alkoi vuotaa jäähdytysnestettä jakopään takaa. Eteenmenevän metalliputken liitoksesta. Vika ei ollutkaan jälkijäähypumpussa. Pajan kustannusarvio €1500. Kuulemma purkuhommaa on paljon. Samalla toki ohitetaan pumppukin. Ikä alkaa näkyä ja on siinä ja siinä kannaattaako tällainen. Jos auto (ja sen kone) ei olisi näin hauska laite, osiksi olisi mennyt jo kauan sitten.

    Jälkiviisaana tietysti ajattelen - ja neuvona bittimiehille - että seuraavassa jakopääremontissa kannattaa avata vielä lisää ja uusia jäähdytyksen liitosten o-renkaita. Nyt mulle tuli jakopään vaihtoväliksi 2v ja 20tkm.

    Click image for larger version

Name:	Das_Auto_Dec2022.jpg
Views:	1746
Size:	139,7 Kt
ID:	1950982
    Attached Files
    Viimeksi muokannut ttenhunen; 28.12.2022, 11:39.

    Leave a comment:


  • T.Hell
    vastasi
    Mulla on ollut toi 3B passatti nyt semmosessa "saattohoidossa" pidemmän aikaa, eli ajan niin kauan kuin kestää, ja sitten jotain uudempaa alle. Olin jotenkin niin asennoitunut siihen, että vastaan tulee joku iso vika tms, millä matka katkeaa ns. laakista ja se on sit siinä. Onhan tuossa kaikkea pientä ollut, mutta ei mitään käyttöä estävää, joten vähän ottaa päähän, kun nyt taitaa olla pakko luopua tuosta ruostevaurioisen taka-apurungon takia.
    Kun nuo kaikki pikkuviat ja nyt ehjän apurungon oston ja vaihdon ynnää, niin tälle alle tonnin pommille kertyy liikaa että jaksais alkaa enempää laittelemaan. Sinällään harmi kun kuitenkin teknisesti toimisi aivan mainiosti vielä hyvän aikaa... Ainoa positiivinen asia on se, että nyt saa hyvän syyn päivittää auto selkeästi uudelle vuosituhannelle, ja ottaa vielä joku pienikulutuksinen, että bensakulut pysyy vielä entistä paremmin hanskassa...

    Leave a comment:


  • pv
    vastasi
    Ei nyt varsin päähän ota, mutta ei meinaa tottua bemarin n46 neloskoneen pakoääniin kun ollut aiemmin vag v6/vr6. Eipä niitä ajaessa niin huomaa, laseja raapatessa aina käy mielessä että tuoltako sen pitäisi kuulostaa (voi tuossa toki vikaakin olla mut kaikilla tuntuisi käyvän).

    Leave a comment:


  • Outonaapuri
    vastasi
    Eihän noissa lumitöissä mitään, oispa vaan ehjä traktori millä tehä. Vittu.

    Leave a comment:


  • protoni
    vastasi
    Sama. Alkais jo riittään tälle talvelle.

    Leave a comment:


  • quattro20v
    vastasi
    Lumityöt. Jätän tän vaan tähän.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Skoda tunnustaa sukuaan. 190tkm käänty mittariin viime viikolla. Pari viikkoo aiemmin porsi haldexi. Tänään uusi pumppu ja öljyt merkkarilla mutta eipä toimi edelleenkään ja nostivat vaan kädet pystyyn että lisää tarvis tutkia. Otin autoni ja lähdin pois ennen kuin oli auton hinta remonttilaskussa kiinni. No, tän päivänen pumppu ja öljyt ei maksanu mitään että sinänsä ollaan omillaan.

    Ehjä jaksan teknisemmän analyysin viasta ja aikanaan vian korjauksesta laittaa johkin haldex ketjuun joskus.

    Oli kyllä pitkästä aikaa niin totaalisen paska päivä muutenkin. Aamulla seitsemän aikaan oli sitten näin lähellä ettei tullu tilastomerkintää peurakolarista. Ja töihin varta vasten yhdelle asiakkaalle erikseen tilatut tavarat on tullu tehtaalta väärin, ja taas ootellaan viikkokausia oikeita. Ja arkitöitten lisäksi on kahdelle seuraavalle viikonlopulle ittestä riippumattomista syistä johtuen kasattu jo sata hommaa ja kaikki vinkuu ja vaatii ja vikisee jostain. On tässä omiakin asioita hoidettavana.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Ketjun aihetta sivuten sopinee parhaiten tänne. Ei tässä kuitenkaan kovin pahasti syke lähtenyt koholle.

    Kesällä Lahtelainen ison ketjun autokorjaamo teki A7:aan jarruremonttia, nyt autosta ekaa kertaa irroitin takarenkaita tuon jälkeen. Ihan kuitenkin tarkastusmielessä, en esim talvirenkaita vaihtaessa jolloin tuo olisi ollut kolmentena vuorossa. Niin... Olihan taas onnistunut pulttikiristys mainiosti, toista takarengasta avatessa normipultit lähti Makitan koneen kolmosasennolla (kiristys 210Nm) hetken hakkaamisella auki. Lukkopultti taas ei, puolen metrin väänninkin alkoi vääntymään lukkopultin kanssa. Pulttipyssystä pitäisi löytyä 580Nm avausvoimaa mutta jätin sen kortin katsomatta.

    Jätin sitten tuon lukkopultin avaamisen jarruremontin tehneelle liikkeelle "tainnut mennä momenttiavaimen säätö pieleen"... niin homman saaneelle asentajalle sanoin että ottaa kunnon työkalun kun en itse saanut puolimetrisellä varrella auki. Saivat sitten kahteen mieheen nätisti metrisellä vääntimellä pultin ehjänä auki, toinen siis piti lukkopulttihylsystä kiinni ettei muljahda.

    Ehkä olis tuokin ollut korjaamolle opettavainen tarina kun olisivat paskoneet lukkopultin sitä avatessa.

    Leave a comment:


  • Benkku
    vastasi
    Sopivasti päivittyneen sähkönhinnan myötä keräsin motivaatiota ja levitin viimeiset säkit Paroc SHT 10 purua yläpohjaan. Jäi hieman vajaaksi ja ajattelin että haen lisää. Viimeksi (2017 syksllä) maksoin 9,xx euroa per 18 kilon säkki. Nyt halvin mitä löysin oli 17,90 /säkki ja Vantaalla. Kallein oli yli 30 euroa. Eli sellainen vajaa 100 -300% hinnannousua. No taitaa Hiacen keula kääntyä kohti Vantaata vielä illalla. Viime vuoden sähkönkulutuksella uudella sopimushinnalla tulisi sähkölle hintaa (Siirto, jakelu, sähkövero, alv ja sähkönmyynti) rapiat 11 kEur- motivoi vahvasti miettimään mihin sähköä käyttää

    Leave a comment:

Working...
X