Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • hopsis
    vastasi
    Nuo ne on ihan pöhköjä juttuja. Amperaan aikanaan kyselin Tampereelta merkkiliikkeestä 120tkm huoltoa niin eipä onnistunu ollenkaan kun ei ollu sopivilla luvilla olevaa asentajaa koko talossa. Siinä huollossa vaihtuu kaukosäätimen patteri, jarrunesteet, polttiksen jäähdytinnesteet ja apulaitehihna. Hommana ihan sama kun vaikka Astraan mutta kun ei saanu tehdä mitään huoltotoimia tommoselle plugarille.

    Siitä keissistä on kumminkin jo useampi vuosi aikaa, luulis että olis jo tähän päivään mennessä hoksattu että joku lasinpesunesteen lisääminen ei tarvi sähköasentajan pahveja.

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    Epäonnen talvi. Molemmat Touaregin osatilaukset toimitettu väärin ja homma huomattu vasta pajalla.

    Näin siinä käy kun yrittää säästää ja luottaa tavarantoimittajein osaamiseen. Tulee lopulta kalliiksi kun auto seisoo uusia osia odottaessa.

    Lisäksi toista ylätukivartta ei voidakaan vaihtaa koska pajalla ei ole korkeajännite-oikeuksia.



    Leave a comment:


  • taski
    vastasi
    Nokitan tuohon vielä 845 kg omapainolla. Kun lisätään 1,9 m akseliväli, on talviajo hetkittäin... mielenkiintoista.

    edit: on se tosin hauskaakin välillä ;-)
    Viimeksi muokannut Killeri; 1.2.2022, 09:32. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • Fenrir
    vastasi
    Takaveto, ei lukkoperää ja ns. keskieuroopan kitkat. Menohalut on kovat mut maisema ei vaihdu.

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    No_name_id, niinkuin sanoin - ja niinkuin tälle palstalle on tyypillistä - purin sen päivän turhaumaa. Mutta kun näitä asiallisia korjaamoita pääkaupunkiseudulla ei taida olla kuin mainitsemani kaksi, jatkan molemien asiakkaina. Vuonna 2020 reklamoitu viallinen öljynpaineanturi vaihdettiin nyt vasta Espoon puolella. Tuo case jurppi valitettavasti pitkään. Vastaukset sähköposteihin tuli hitaasti ja nyrpeän tuntuisina.

    Mutta no hard feelings - kohta taas tulee jotain isompaa ja otan yhteyttä.

    Leave a comment:


  • No_name_id
    vastasi
    SInällään kummallista että tällaista on käynyt mutta ei reklamaatiota ole tullut, onhan viimeisestä käynnistä jo aikaa kun se oli 2020 toukokuussa. Paha on asiaa korjata tai hyvittää kun ei ole tietoinen virheistä.
    Onnea uuden korjaamon etsintää.Toki yleisellä foorumillahan näitä onkin paras käydä läpi.
    Viimeksi muokannut Killeri; 31.1.2022, 12:44. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    No_name_id , en tosiaankaan halua kuulostaa kermaperseeltä vaan ihan vaan odottaa että esim pohjapanssari on kiinnitetty kunnolla eikä sen ruuveja ole hävitetty, ettei ratti, vaihdekeppi ja ilmajousituksen painikkeet olisi ruskean likaisia korjaajan käsistä, että maffin ja imuputken klemmarit olisivat kohdallaan ja kireällä, öljyä ei olisi kaadettu pitkin koneen kylkeä jne.

    Mutta ymmärrän senkin että vanhan auton kanssa pitää pinnaa venyttää ja korjailla ja putsailla sitten loput kotona.

    Leave a comment:


  • No_name_id
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja ttenhunen Näytä viesti
    Ei ole enää pääkaupunkisedulla Ur-Allroad-harrastajalle korjaamoa jossa ei jotain aina sössittäisi. Ei Itä-Helsingissä eikä Espoossa. Vinkit muista paikoista erittäin tervetulleita.
    Sellaista se on vanhan auton kanssa. Valitettavaa on että välillä käy niin että kun johonkin kosket niin osat murenee käsiin. Toivottavasti löydät korjaamon joka ei ihan joka kerta sössi, se on perin ikävää kokeilla samaa korjamoa vuosien mittaan useita kertoja ja aina pettyä. Etenkin kun korjaamo on kaukana vaikean matkan päässä ja aina on vähän kiirekin saada auto kuntoon.
    Moni vaihtaisi jo aiemmin korjaamoa....

    Leave a comment:


  • Japi
    vastasi
    Ottaa päähän kun ei ihan joka päivä sada lunta. Tänäkin talvena on varmaan kolmena päivänä joutunut vetelemään Roclaa jossa on yksi tai jopa useampi pyörivä pyörä johon ei ole tarttunut epämääräisen muotoista kilon lumimöykkyä.

    Leave a comment:


  • peeki
    vastasi
    Rekkulat. Ammatinvalintakysymys toki sekin..
    Kuinka asiakas voi olettaa että liike maksaa viulut jos itse ajelee vähillä öljyillä? Ja se valheiden määrä, asioiden vääristely ja asioiden kertomatta jättäminen kuluttaja-asiamiehelle..
    Tuskaa lisää tuon asiakkaan kirjoittama sähköposti; ei niinkään se totuuden vääristely taikka valehtelu vaan ihan kaikkiyhteenputkeenkirjoitusvirheidenjaottelunpuut teidenymlukeminen

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    Ei ole enää pääkaupunkisedulla Ur-Allroad-harrastajalle korjaamoa jossa ei jotain aina sössittäisi. Ei Itä-Helsingissä eikä Espoossa. Vinkit muista paikoista erittäin tervetulleita.

    Leave a comment:


  • alpi
    vastasi
    Sähkön myyntiyhtiö oli omin päin muuttanut toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen lennossa määräaikaiseksi, eikä sillä verukkeella hyväksynyt pörssisähkön kelkasta pois hyppäämistä syksyllä. Onneksi aiheesta on alkuperäinen soppari tallella, niin on kuluttaja-asiamiehelle vähän pureskeltavaa. Aiemmin tänä vuonna kinasin verkkoyhtiön kanssa aiheettomista laskuista, joka sekin vaati asiakkaalta perusteellista salapoliisityötä. Olisi parempaakin tekemistä...

    Leave a comment:


  • gedu
    vastasi
    Vedin sunnunntaina rälläkän lamellilaikalla käteen... tai no sormeen.

    Ja eiköhän se perkele tulehtunut...

    Attached Files

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Siihen saa esim Sparetosta Vaicon tekemää pikaliitintä. Jos muistan oikein niin minulla on Topranin tekemät. Ainakin se 90 asteen kulmaliitin löytyy, luultavasti myös suorakin. Audizinella oli noista juttua.
    https://www.audizine.com/forum/showt...ht=heater+hose

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    Allroadin lämmityslaitteelta tulevien letkujen muoviset puristusliittimet menneet haperoksi. Ja toista letkua ei enää saa mistään (paitsi jenkeistä).

    Oliskohan jollain ideoita mistä edes sellainen liitin löytyisi? Olisin iloinen edes perus A6;n (C5) letkusta josta sen liittimen voisi irrottaa.

    Leave a comment:


  • protoni
    vastasi
    Aika ylävireisiä likimain kaikki pyyntihinnat tällä hetkellä. Ostin kesällä volkkarin liikkeestä 9ke ja myin sen viime viikolla toiseen liikkeeseen. Myyntihinta oli reilun tonnin enemmän kuin ostohinta. Ja toki liike leipoi omaan hintalappuunsa vielä ~2.5ke katteen. Nyt on myyjän markkinat jos vaan on mitä myydä.

    Leave a comment:


  • audiq
    vastasi
    Matkailuautopuolella on myös koronalisää tullut kivasti. Käytiin 2019 katsomassa autoa, jossa oli 82000 km mittarissa ja hintaa 39900. Nyt 2021 syksyllä sama auto oli myynnissa 89500 km ajettuna hintaan 39900 :)
    Koska ei ole vaihdossa menossa mitään, niin mietityttää kyllä kovin koska tilanne kääntyy sellaiseksi, että tarjontaa on enemmän kuin kysyntää. Luontomatkailu on ollut kasvava trendi jo ennen koronaa, niin voisi kuvitella, että matkailuautot kiinnostavat tulevaisuudessakin ihmisiä, mutta jotkut haluavat ulkomaille mielummin ja osalla on pankin autossa rahat kiinni, niin luulisi sen näkyvän jossain kohtaa markkinatilanteessa.

    Muuten kyllä koronan aiheuttama hintojen nousu on iloinen asia. Vähemmän uusia autoja = vähemmän saasteita ja kun olemassa olevan kaluston arvo nousee, niin niitä pidetään paremmin ja niillä ajetaan pidempään, jolloin taas luonto kiittää. Ja veronmaksajana tietysti iloinen asia sekin, että mitä vähemmän myydään uusia, niin sitä vähemmän jaetaan minunkin rahoja vanhan kaluston romuttamiseen :)

    Leave a comment:


  • peeki
    vastasi
    Hopsis: Katso mitä meillä on varastossa. Mä tsekkaan sulle hinnan sopivaksi?

    Leave a comment:


  • Styroks
    vastasi
    Kyllähän sen näkee että myytävästä on pula kun merkkiliikkeetkin mainostaa että myy autosi meille...

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Todnäk saisit siitä nyt 2 vuotta myöhemmin omasi pois, tai ainakin hyvin lähelle. Ja sehän tässä ostopuolella närästää kun uusien saamattomuus roikottaa käytettyjen hintoja. Ja sitä kun ei tiiä koska ne putoo, varmaan about 3kk sen jälkeen kun minä oon semmosen liipassu...

    Leave a comment:


  • audiq
    vastasi
    Me ostettiin 2020 2018 vuosimallin Volkkari ja ei siinä hinnassa ollut silloinkaan käytännössä yhtään tingittävää maksutavasta riippumatta. Korona ei varmaankaan ole parantanut tilannetta, mutta tuohon aikaan luulisin myynnissä olleen notkahduksen ja olisi ollut normaalia enemmän haluja päästä kalustosta eroon. Toki autossa oli aika harvinaisen kivat varusteet ja vastaavia ei ollut myynnissä muualla, eikä niitä liikenteessäkään ole tullut vastaan.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Alkaa tosissaan närästämään korona/komponenttipula/logistiikkaongelmat/younameit... Kaikki mikä on pari vuotta vaikeuttanut uusien autojen valmistamista joka käytännössä on aiheuttanut sen, että kun uusia autoja ei myydä, sellaisia noin kolmen vuoden ikäisiä käytettyjä ei vapaudu markkinoille normaalia määrää. Nykyiset myynnissä olevat maksavat nyt saman tai joissakin tapauksissa enemmän kuin vuosi sitten vaikka samoille yksilöille on tullut vuosi lisää ikää tässä välissä.

    Ongelma ei varmaan olisi olemassa ollenkaan jos olisi viemässä jotain vaihdossa, vanhasta saisi samaan tapaan vähän paremman hyvityksen mutta ne suoran käteiskaupan alennukset on koko lailla nollan luokkaa tässä vaiheessa. Parista autosta nyt koeajon jälkeen pyytänyt tarjousta ('19 vuosimallin VW ja '16 mallin Skoda), toisesta sai 250€ hintalapusta pois, toisesta ei mitään. Puhutaan luokkaa 1% alennus pyyntihinnasta. Eihän sitä tavaraa tietenkään kannata halvemmalla väkisin myydä kun kauppa käy paremmallakin hinnalla.

    Alkaa vaan aika loppumaan kesken, edellisen auton liisari loppuu huhti-/toukokuun vaihteessa ja olis kamalan mukava päästä jatkamaan töitänsä ilman että tarvii stressata jostain työkalun hankinnasta. Kai se pitää tolla vanhalla shitroenilla sitten jatkaa kun ei kestä pää maksaa 20k€ jostain sellaisesta joka maksoi kaksi vuotta sitten pari tonnia vähemmän. Tai ostaa joku viiden tuhannen euron väliaikainen masennus joka on edes vähän luotettavampi mutta josta saa eron sitten kun tää maailma toivottavasti joskus normalisoituu vielä.

    Leave a comment:


  • Pönni
    vastasi
    8V kanssa kokeilin kauriin kanssa kohtaamista. Ainoa joka voitti oli vakuutusyhtiö.

    Leave a comment:


  • Vesseli
    vastasi
    Saatanan molopäät! Cabrio talvisäilössä, lukitussa lämpimässä autohallissa. Paremman tekemisen puutteessa, päättivät murtautua halliin ja vahingoittaa autoja. Mun cabriosta rikottu repsikanpuolen ovenkahva ja lukkopesä, molemmat revitty irti, sekä polttoainesäiliön luukkua väännetty. Mitään ei autosta ole varastettu, koska mitään varastettavaa ei ollut. Sisään autoon nämä järjenjättiläiset eivät ilmeisesti ole edes päässeet.
    Vituttaa vaan kun pitää sitten rikkoa toisten omaisuutta ihan huvikseen.
    Tilassa on valvontakamerat, mutta saa nähdä saako tämä suomen Scotland Yard nämä kriminaalit koskaan kiinni. ainakin asenne ja kiinnostus on luokkaa " jos et tiedä tekijöitä, niin ei meillaä ole resursseja tutkia asiaa sen enempää, Shellillä on donitsit tarjouksessa, kiire kahville". En tiedä tarkkaan mitä muille autoille tehty, onko isompia vaurioita muilla.

    Leave a comment:


  • VWarre-00
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja pta Näytä viesti

    Onko moottorin lämpöanturi hämännyt ecua vai anturi oikeasti rikki?
    Joissain moottorityypeissä lämpöanturin ympäristö lämpiää, mutta muu osa moottorista on kylmä (tai päinvastoin). Tähän auttaisi jos letkulämppärissä olisi vesipumppu kierrättämässä vettä, eikä luoteta vain johtumiseen ja/tai konvektioon (=painovoimaiseen vapaakiertoon).
    Ei mitään virhekoodia ainakaan obd11 muistiin jäänyt, tässä on kiertopumpullinen defa. Ja kerran liikkeessä tarkastettu että pelaa, lämpöanturia ei ole mitattu. Ja auto starttaa kyllä vaikka ois päivän roikassa, koska siinähän on termostaattikin säätämäsä.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Jep, kokemuksia on siitä että väärän tyyppinen letkulämmitin 1.8T:hen ja minuutin starttaus kylmällä. Vesipumpullinen lämmitin poisti ongelman kokonaan. Moottoriin siis oli speksattu säteilylämmitin.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja VWarre-00 Näytä viesti
    Nämä nykyautojen käynnistyvyys. -16C oli aamulla tunti roikassa (defan letkulämmitin). Seittemännellä startilla vasta tauon jälkeen käyntiin. Ei luvannutkaan ennen sitä. Ikävä R5TDI käynnistyvyyttä. Aina laakista keli kuin keli.
    Onko moottorin lämpöanturi hämännyt ecua vai anturi oikeasti rikki?
    Joissain moottorityypeissä lämpöanturin ympäristö lämpiää, mutta muu osa moottorista on kylmä (tai päinvastoin). Tähän auttaisi jos letkulämppärissä olisi vesipumppu kierrättämässä vettä, eikä luoteta vain johtumiseen ja/tai konvektioon (=painovoimaiseen vapaakiertoon).

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    Tilasin Touaregiin uuden kompuran ja venttiiliyksikön. Paketissa vain kompura. Vaihtoaika lähestyy ja pakkasilla sulakkeita palaa. Kele.

    Leave a comment:


  • VWarre-00
    vastasi
    Nämä nykyautojen käynnistyvyys. -16C oli aamulla tunti roikassa (defan letkulämmitin). Seittemännellä startilla vasta tauon jälkeen käyntiin. Ei luvannutkaan ennen sitä. Ikävä R5TDI käynnistyvyyttä. Aina laakista keli kuin keli.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Itseä harmittaa kun jää joulusauna välistä. Tallin katolta lumia pudottaessa horjahdin ja tipuin itsekin kunnon vauhdilla vasemmalle kyljelle. Ilmarinta ja useita murtumia muutamassa paikassa, jo toista päivää sairaalassa paketoituna letkuissa. Mukavaa on kun kauniit hoitajaneitoset pitää huolta ja saa evästä nenän eteen säännöllisin väliajoin.

    Leave a comment:

Working...
X