Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TomVi
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
    Kyllä joutas tämä päättymättömältä tuntuva helvetillinen talvi ja punavihreä-painajainen jo päättyä, koronalla nyt niin väliäkään.
    Tämä -_-

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Kyllä joutas tämä päättymättömältä tuntuva helvetillinen talvi ja punavihreä-painajainen jo päättyä, koronalla nyt niin väliäkään.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
    No eipä tuo kovin monimutkainen keksintö ole. Piippaa todennäköisesti nollan ja suojamaan väliä. Oletan että ton pökäleen sisällä on sitten joku herkkä liiketunnistin tai elohopeakytkintä vastaava laite joka sitten huomaa milloin auto liikkuu.
    Jos (kello)kytkin on 2-napainen, niin siellä johdon päässä ei ole nollaa eikä vaihetta, joita voisi piippailla suojamaahan. Liiketunnistimena toiminee MEMS-anturi.

    EDIT: Selvisi mittaamatta, että ainakin Theben-timer on yksinapainen. Ihmettelin pihalla, kun Volvon konehuoneesta kuului koko ajan kohina. Purin ajastimen ja niinhän siellä oli palanut kärjet kiinni. Eikö edes kytkinkello voisi olla huoltovapaa?
    Click image for larger version

Name:	170220217224.jpg
Views:	1850
Size:	116,0 Kt
ID:	1911598

    Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viesti
    Ettei nyt vaan kävis niin, että kun se johto on peilin ympärillä, niin ens kerran kun on kiire, lähteekin peili? :D
    Pitää varmaan laittaa sitten autoon vannelukko jos alkaa vaimolla peilit tippuilemaan :D
    Viimeksi muokannut pta; 18.2.2021, 23:31.

    Leave a comment:


  • protoni
    vastasi
    Vagista kun on kyse, niin kuskin ovi on kuitenkin jäässä ja pakkasilla sisään kontataan peräkontista tai hanttarin takaovesta.

    Leave a comment:


  • Japi
    vastasi
    Riittävän pitkä johto ja ajaa perä edellä parkkiin. Johto kuskin puolelta tolppaan niin ettei sitä irroittamatta autoon pääse.

    Leave a comment:


  • Ugemi
    vastasi
    Ettei nyt vaan kävis niin, että kun se johto on peilin ympärillä, niin ens kerran kun on kiire, lähteekin peili? :D

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    No eipä tuo kovin monimutkainen keksintö ole. Piippaa todennäköisesti nollan ja suojamaan väliä. Oletan että ton pökäleen sisällä on sitten joku herkkä liiketunnistin tai elohopeakytkintä vastaava laite joka sitten huomaa milloin auto liikkuu.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Ensin ajattelin ettei tuo nyt mikään ihmeellinen keksintö ole. Mutta tällaista en osaisi itse askarrella.

    Kytkentä havaitaan riippumatta siitä, onko esimerkiksi kellolla varustettu lämmityspistorasia jo kytkeytynyt pois päältä.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Hyvä innovaatio.

    Tämä vähän nauratti, mutta eihän paristo ole ulkopuolinen.
    - Ei tarvitse ulkopuolisia virtalähteitä.
    - LITIUM-NAPPIPARISTO 3V Ø 20 x 3,2 mm [CR2032].

    Leave a comment:


  • HiTec
    vastasi
    Kaikille kaapelin unohtaville https://www.kaapelivahti.fi

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Kuva on lavastettu. Kaapeli oli olohuoneen lattialla :D
    Click image for larger version  Name:	150220217220.jpg Views:	0 Size:	130,2 Kt ID:	1911313

    Ostin 10-metrisen kaapelin niin saa pyöräytettyä kuskin peilin ympärille muistutukseksi. Pitäisi tehdä käynnistyksenesto: 230 V rele ja siitä NC kärjet starttimoottorin bendixin herätteeseen. HiFistelyversio tutkisi virtasilmukalla kaapelissa kulkevaa virtaa...
    Edellisvuotinen kaapeli repi ensin pistorasian seinästä. Toinen pää jäi autoon kiinni ja jäi sitten ajossa etupyörän alle repien koko autonpuoleisen pistorasian rikki, eikä puskurikaan selvinnyt vaurioitta. Se saattoi olla Defan musta kumikaapeli, kun yksi sellainen on kadoksissa. Tämä vihreä on nyt hyväksi havaittu :D

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja pta Näytä viesti
    Miksi joka talvi pitää tehdä vaimon Audiin lämppärikaapeliremppaa? Onko tämä mitenkään vältettävissä?

    Autossa on kauko-ohjattava Eberspächer ja ylläpitolaturi. Koska lohkolämmitintä ei ole, niin ei ole tarvetta pitää autoa joka päivä kaapelin päässä. Tämä satunnaisuus ienee se suurin ongelma, kun pitäisi silti muistaa joka kerta katsoa ympärilleen ennen liikkeelle lähtöä. Esimerkiksi lumiharjan laittaminen kuskin penkille varoitukseksi ei kuitenkaan tunnu toimivan. Tänäänkin oli kuulemma kiire lähteä...

    Onni onnettomuudessa, kun vauriot ovat tänä talvena toistaiseksi kohdistuneet ainoastaan kaapeliin. Harmi vain, että nämä lyhyet kulmamallit taitavat olla lähikaupassa kiven alla.
    Click image for larger version

Name:	120220217195.jpg
Views:	2618
Size:	106,5 Kt
ID:	1911076
    Väitän että kuva on joko lavastettu tai sitten pistoke on auton sivulla, ei keulalla. Defan vihreä keihäs pitää näillä pakkasilla muotonsa sen verran hyvin että jää poispäin peruuttaessa niille sijoilleen niin että kotipihaan palatessa voi suoraan telakoitua samaan johtoon.

    Leave a comment:


  • Teppana
    vastasi
    Kuljettajan puoleinen pyyhkijä ylös aina kun on johto kiinni. Toiminut meidän taloudessa niin itselläni kuin paremmalla puoliskolla.

    Leave a comment:


  • nomoreford
    vastasi
    Meillä on samaan ongelmaan kirkkaan oranssinen kangaspussi, jonka laitan aina kuskinpuolen ulkopeiliin samalla kun laitan piuhan kiinni. Ei ole tämän käytännön jälkeen tarvinnut tästä ongelmasta kärsiä.

    Leave a comment:


  • vier
    vastasi
    Sisätilanlämmitin on siitä hyvä että kuulee jos on vielä johto kiinni. Muuten havainnu toimivaksi että johto kulkemaan niin että roikkuu kuskinoven peilistä niin muistaa ottaa pois ennen kun menee autoon.

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    pta , sellainen magneettiliitin olisi hyvä (ninkuin Maceissa). Irtoaisi helposti kun peruuttaa.

    Itse laitan roikan taustapeiliin roikkumaan niin kuulen jos on vielä siinä.

    Leave a comment:


  • pipo_esa
    vastasi
    Mulla oli auto pitkän jatkojohdon päässä niin näki kun peruutti pihasta että johto seuraa

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Miksi joka talvi pitää tehdä vaimon Audiin lämppärikaapeliremppaa? Onko tämä mitenkään vältettävissä?

    Autossa on kauko-ohjattava Eberspächer ja ylläpitolaturi. Koska lohkolämmitintä ei ole, niin ei ole tarvetta pitää autoa joka päivä kaapelin päässä. Tämä satunnaisuus ienee se suurin ongelma, kun pitäisi silti muistaa joka kerta katsoa ympärilleen ennen liikkeelle lähtöä. Esimerkiksi lumiharjan laittaminen kuskin penkille varoitukseksi ei kuitenkaan tunnu toimivan. Tänäänkin oli kuulemma kiire lähteä...

    Onni onnettomuudessa, kun vauriot ovat tänä talvena toistaiseksi kohdistuneet ainoastaan kaapeliin. Harmi vain, että nämä lyhyet kulmamallit taitavat olla lähikaupassa kiven alla.
    Click image for larger version

Name:	120220217195.jpg
Views:	2618
Size:	106,5 Kt
ID:	1911076

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Johtuu pitkälti siitä, että Saksassa on raskaan liikenteen ajokielto öisin klo 22.00-05.00 sekä sunnuntaisin ja yleisinä vapaapäivinä 0.00-22-00. Poikkeuksena elintarvike- polttoaine-, lääke- sekä muutamat muut yhteiskunnan toiminnan kannalta tärkeät kuljetukset.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Taitaa tuo omakin paketti Saksasta tulla sit DHL:n rekalla kun perjantaina lähtenyt ja sen jälkeen ollut hiljaista.

    Leave a comment:

Working...
X