Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A8/S8 ostamassa.
Collapse
X
-
D2:ssa on terästä, D3:ssa on alumiinia myös apurungot käsittääkseni. Että D3:sta ruostuu korkeintaan putket ja kiinnikkeet enää. Silti en halua enää puhtaasti suolassa uitettua autoa. Suolataankohan Affenanmaalla niitä autoja? Ruotsissa ainakaan ei säästellä. Katselin kyllä ulkomailtakin, mutta tähän hätään ei tullut mitään jännää vastaan. Seurantalinjalle siis pitää mennä.
-
Tekniikan laitto vituttaa paljon vähemmän, kun pinta on kunnossa.
Jos ei ole ihan mahdoton hätä saada uutta kasia alle niin mikset katselisi ulkomaan tarjontaa? Blocketissa näkyi tovi sitten joitain hyviä yksilöitä.
Leave a comment:
-
Noh pitää katsoa tarjontaa. Vähän heikosti on mitään mielenkiintoista myynnissä, hattulan D3 S8:a lukuunottamatta. Tällä kertaa jos ostaisi oikeasti siistin ulkoisesti, ei happaman, sellaisen jossa on hyvä maali, hyvät listat, hyvät jarru- ja bensalinjat jne. Pitää seurailla markkinoita, tarjotakin saa.
Tekniikan laitto vituttaa paljon vähemmän, kun pinta on kunnossa.
Leave a comment:
-
Jos et itse huolla, ota hyvä ihminen se V8. On kuitenkin koeteltu ja hyväksi havaittu pata. Osia ja tekijöitä löytyy joka nurkalta.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Tuota soikeaa V10:ä ja karstoja pohtiessa kiikarit voi toki siirtää W12-koneen suuntaan... Noh pitää pohtia vaihtoehtoja. Vähän huono aika ostaa autoja, kun kesä on tulossa.
Leave a comment:
-
Se on kyllä totta, että ne viat tulee ilmi vasta kotia ajaessa tai muutaman päivän aikana. Pieni testilenkki ei kerro kuin selvät viat. Yksi kylmäkäynnistys pihalta kertoo näissä v10 koneissakin jo jotain. Ylensä ne on lämpösestä hallista liikkeissä suoraan koeajoon tai pahimmassa tapauksessa se on just ollu "tankattavana"/pesussa eli täysin lämmin.
Vaihteistojen toiminnasta tietää parhaiten kun oikeasti ajaa maantietä pidemmän lenkkin ja sitten nurkkapyöritystä päälle. Eräskin yksilö vaati melkeen 100km lenkin ennenkuin laatikon terävät vaihdot tuli ilmi. Tai no se siis paukautti kakkoselle vaihtaessa.
Leave a comment:
-
Katoaa juu, aina se yksi ostaja löytyy. Sitä vaan että ei sitä tarvi jännittää etteikö autoa saisi liikkeestä kunnon koeajoon.
Vuosia aikaa kun itse olen viimeksi autoliikkeessä ollut autoa ostelemassa, nyt pari viikkoa sitten kun tota skodaa kävin kyseleen niin perjantaipäivänä myyjä sanoi että ota ihan rauhassa viikonlopun yli, tuo maanantaina takaisin. Siihen meinasin että keskiviikkona olis tänne päin muuten ajoa että josko sitten samalla sinne asti? Ei mitään ongelmaa pe-ke välille saada auto koeajoon. Ehdin siinä 700 kilometriä jo ajamaankin sinä aikana.
Leave a comment:
-
Silti noita liikkeistä katoaa, että kyllä niitä jotkut ostavat. Esim vastaavat farmari S6:t on kaikki jossain ajossa. Pitkään myynnissä roikkuvat on jotenkin rikki, epäselvillä papereilla tai vaan liian kovalla pyynnillä. Nettiautossa on se 24te S8, joka on todella hienoilla varusteilla ja paperilla ainakin hyvin hoidettu. Sehän oli hiljattain vielä 25te pyynnillä. Toki yksityinen myyjä vissiin.
Leave a comment:
-
Kai tommoset vanhat isomoottoriset autot on liikkeille niin ongelmajätettä nykyään että varmasti saa koeajolle jos sellaista joku oikeasti menee kysymään.
Leave a comment:
-
Kaksien renkaiden uusinta on koko lailla karkkirahoja, verrattuna siihen nähden jos moottoriremontti tarvii tehdä. Onhan tuon konetyypin mahdolliset ja todennäköisehköt sylinteriongelmat tuttua kauraa? Jos koko homma menisi teettohommina, niin alkaa maksaa pitkiä setelirahoja aika äkkiä sellainen huvi.
Tuossa pari linkkiä, jos ei ole jo ennestään tuttua. Keskustelut koskevat 4F S6 ajoneuvoa, mutta sama patti siinä on keulalla.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...10-06?t=134532
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...page3?t=114012
Leave a comment:
-
Akaan Ajoneuvopalvelu oli ainakin valmis korjaamaan D3 kasia, soittelin päivemmällä. Ilma-alusta, jakopää ym. "perus" korjaukset onnistuvat. Pohdinnassa oli myös imukanavien putsaukseen soveltuva laite. Vakuutusyhtiö myy täyskaskoa pl. sijaisajoneuvo 1850e/v. Nykyiseen maksanut n. 1100e/v ilman sijaisautoa ja laajennettua lunastusturvaa. Somistelistat on makuasia. Auton väri on hyvä, melkein sama kuin nykyisessä S8:ssa, mutta ei niin "kuollut". Vähän raikkaampi, kellertävämpi, eloisampi. Listat voi vaihtaa tarvittaessa, ja edullisemmin kuin auton värin.
Kuvien perusteella hirveimpänä pidin auton mukana tulevia renkaita. Jäätävää kuraa sekä kesä- että talvirenkaat. Onkohan kaikessa muussakin säästetty, ja laitettu luokattominta halvinta rapaa joka osa? Autoa tai sen papereita ei pääse tutkimaan, kun se on huollossa...
Syynäyksen+paperien käymisen+vcds-tsekkailun toi tarvis, sit nosturilla käytön, mielellään vielä muutaman sadan kilsan koeajon ja öljytasojen mittauksen ennen-jälkeen. Eri asia on, saako liikettä puhuttua moiseen.
Leave a comment:
-
D3 S8 on tosi kiva värkki toimiessaan. Ongelmien kohdalla kukkaron puolesta auttaa massiivisesti oma vcds. Kaikki korjaamot ei halua koskea noihin.
Oma mielipide tuon jalopuusomisteista on, että on melko hirveät.Viimeksi muokannut Puuhapete; 16.3.2022, 15:13.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Jos oma S8 menee nyt oikeasti lunastukseen, niin mitähän sitä sitten hankkis. Työmatkan varrella olis tuollainen D3 rek. nro CNC-665: https://m.nettiauto.com/audi/s8/12670335
Kellään mitään tietoa em. yksilöstä? Huoltobudjettiin pitänee varata ainakin auton hankintahinta kertaalleen...
Ilmeisesti jos nyt oikein tulkitsin, tuotu 6/2020 maahan. Maannut varastossa 3/2021 asti, ja ollut vajaa vuoden ajossa, kunnes päätynyt autoliikkeeseen. Viettänyt pääasiassa aikaa Santanderin nimissä.
Edit: tuotu ahvenanmaalta. Auto on luonnollisesti rikki, ja korjausjonossa. Mittaristovikaa... vanha rekkari kulemma ÅL-6935, mutta sillä ei löydy mitään tietoa ainakaan tuolta: https://fordon.fma.ax/
Edit2: pitäiskö sinne koeajolle lähteä sitten endoskoopin kanssa ja tarkistella sylintereitä :DViimeksi muokannut Ihmemies; 11.3.2022, 18:09.
Leave a comment:
-
Omasta mielestäni S8 D2 ei oo mikään erityisen "mukava". Ainakin oma auto on mun mielestä tosi jäykkä alustaltaan. Vakio A8 varmasti on paljon mukavampi mukavuusalustan ja mukavuuspenkkien kanssa. Recarot ikävästi puristaa reisiä...
Mutta joo, hyvät D2:t taitavat olla nykyään kiven alla. Itsekin ostin huonon, mutta saipa siitäkin korjaamalla välttävän.
Leave a comment:
-
Itse olen kyl tykännyt tuosta -96 A8 D2 2.8 ACK manuaali niin paljon et tuosta on tullut pisimpään omistamani auto. Yhdeksäs vuosi menossa ja taidan ajella tän loppuun. 375tkm mittarissa mut todellisuudessa siitä lienee ainakin yks satku ruuvattu pois. Alumiinikori on kestänyt hyvin suolakylpyjä vaikkei ole pestykään kuin kesäaikaan :-) Suurin ongelma on että ei tiedä mitä seuraavaksi hankkisi kun autoista en ole viittinyt koskaan yli 3000e maksaa. Huonompaan pitää vaihtaa tulevaisuudessa..
Leave a comment:
-
-
Guest repliedTuossa ekassa jutussa mainitaan miten D2:ssa on body rollia kun vauhti kasvaa. Tämä ja yleinen mukavuus on sellainen mikä nyky premium A8/ S sarjan mese yms. autoista puuttuu. Eli vanha "jenkkiautomainen" jousituksen pehmeys ja istuimien paksut pehmusteet. Englanniksi sana " land yacht" selittää asian parhaiten.
Nykyään kun nämäkin luxus limot testataan Nyrrellä ja penkit on jossain määrin lähempänä kuppipenkkiä kuin luxusauton sohvaa. Maailma toki muuttuu ja ihmisten maku mieltymykset mutta se viimeinen ultimaattinen mukavuus taitaa löytyä vain Rolssista yms. jotka ei edes yritä olla nopeimpia valoista tai autobaanalla
Hetki hyvän fl d2 ässän löytymiseksi järkihintaan ja järki kilsoilla meni jo, harmi kyllä.
Leave a comment:
-
https://www.pistonheads.com/news/ph-...di-s8-d5/43743
S8 D2 meets S8 D5
https://www.pistonheads.com/news/ph-...h-heroes/39340
Ja vielä D2 koeajo erikseen.
Leave a comment:
-
Samaa sarjaa raudan osalta ne on kautta linjan A4, A6 ja A8. A6 ASB siis sama kone ja samat vaivat jos siis olet niistä lueskellut. Imusarjavioilla tarkoittanet imusarjan läppämoottoreita, nekin saa poistettua käytöstä.
Ei kai tuollainen mikään iso riski ole jos on ollut hyvällä pidolla, varsinkin kun ei ruostekaan vaivaa kuten pienemmissä malleissa.
Plussaa tietysti on jos noihin kilsoihin mennessä on jo vaihdettu suuttimet, jakoketjut, egr ja ehkäpä ahdinkin. Siinä kai ne kalleimmat vikakohteet.
'Huollettu huolto-ohjelman mukaan' voi olla negatiivinen asia jos on menty kokoajan 30tkm huoltovälillä. Tosin kilometreistä ja iästä päätellen vuosittaiset ajomäärät olleet tuota n. 30tkm luokkaa joten siinä mielessä ei paha asia, jos kerran vuoteen huollettu.
Viimeksi muokannut vV8m5; 10.12.2020, 15:46.
Leave a comment:
-
audi A8 3.0TDI vm. 2009 olisi kiikarissa karvan alle 300tkm menty, huollettu huolto-ohjelman mukaan ja moottori on ASB onko auto riski vai ISO riski ostaa.
Tuossahan on paljon samaa kuin a6 4f mallissa mutta en hirveästi löytänyt a8 kohdalla keskusteluja esim jakoketjusta, imusarja vioista?
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viestiPätee kaikkiin VAG-tuotteisiin, johtosarjoissa ei ole mitään valmiuksia lisävarusteille.
Edit: tossa olisi ilmeisesti swb w12, vähän ajettu, facelift, b&o, keraamiset jarrut, ei kattoluukkua.. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=284318702
Edit2: taitaa tossa sittenkin olla luukku, kun pikseleitä katsoo, vaikka missään ei siitä puhuta..
Ja samalle kiesille hinta on eri ilmoituksessa 15k :D https://www.autoscout24.com/offers/a...=android-share
Ja eri kilsat...Viimeksi muokannut Ihmemies; 13.9.2019, 08:20.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemies Näytä viestiPaperien mukaan näissä on autokohtainen johtosarja sähköille. Eli täysin custom johtosarja riippuen valituista varusteista.
Leave a comment:
-
-
Paperien mukaan näissä on autokohtainen johtosarja sähköille. Eli täysin custom johtosarja riippuen valituista varusteista. Eli jos kaipaa jotain varusteita, niin kannattaa hommata auto, jossa sellaiset jo ovat. Pohdin tätä asiaa, ja short wheelbase W12 B&O hifeillä ja ilman kattoluukkua lienee se mitä lähden etsimään. Sen verran paljon kehuttu tuota b&o settiä boseen verrattuna. Voi olla, että "hetki" menee etsiessä, ja myöhemmin harmittaa sitten kun en hakenut tuota halpaa 105tkm rullattua bose-hifeillä saksasta. Jotenkin sen väri yms. eivät ole mieleen. Eipä tässä kiire ole.
Noita on vaan aika vähän tarjolla, kun S8:n julkaisun myötä Moottoria haluavat ovat todnäk ostaneet S8:n lyhyen W12 A8:n sijasta. Konehuone vaikuttaa aika ahtaalta. Moottorin irroitus tarvitaan jos startti vaihdetaan, jakopäähommiin, kattien jälkeisiin lambdoihin ja öljyvuotoihin. Muut pitäisi mennä vähemmällä vaivalla, vaikka tilaa ei juuri olekaan. Paljoa huonoa sanottavaa W12 koneista ei löydä. Johtuneeko sitten siitä, että rikkaat ei valita foorumilla, harvinaisuudesta, vai siitä ettei se täysin susi kone ole.
Leave a comment:
-
Jos en väärin muista, niin singlen konepelti on eri eli se pitää vaihtaa, jos modea tekee. Taisi valoissakin olla jotain tai ainakin konepelti mukailee valoja "pehmeämmillä" linjoilla.
Kun ne vanhan D3 single frame modit vanhalla pellillä näyttää aina nenäkkäiltä.
Leave a comment:
-
Katselinkin tuota ylempää ilmoitusta aiemmin tänään. Hyvä maku ollut ostajalla - ei imuovia, kattoluukkua, keyless go:ta. Toisaalta ei b&o:takaan sitten.
Ei tämä nyt päivän asia ole, mutta ehkä jollain aikamääreellä vaihto houkuttaisi. S8 alkaa tosin olemaan kunnossa, joten auton vaihto heti sen jälkeen ei kuulosta erityisen fiksulta.
Leave a comment:
-
Ilmeisesti D3 W12 on saanut ilman kattoluukkua mutta on harvinainen. Mobile.de löysi 76 A8 W12 mallia, joista kattoluukku ilmoituksen mukaan on 62 autossa. Noissa luvuissa on siis kaikki A8 W12, ei pelkästään D3.
Tuossa esimerkkiauto
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=280646317
Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:
Audi A8 6.0 quattro W12, 2.Hand, wenig km
Erstzulassung: 06/2005
Kilometerstand: 105.000 km
Kraftstoffart: Benzin
Leistung: 331 kW (450 PS)
Preis: 14.500 €
Tuossa olisi se ainoa oikea takapenkkikin.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=283601577
Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:
Audi A8 6.0 quattro Langversion
Erstzulassung: 08/2005
Kilometerstand: 293.000 km
Kraftstoffart: Benzin
Leistung: 331 kW (450 PS)
Preis: 8.900 €
Leave a comment:
Leave a comment: