Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A8/S8 ostamassa.
Collapse
X
-
Jos jaksaa harrastaa, niin kyllähän tommosen automaatin manualisoida voi, ja varmaan halvemmallakin kuin automaatin korjaus. Mutta on siinäkin työmaata.
-
Mistä muuten voi tarkastella, paljonko minkäkin mallisia autoja on rekisterissä Suomessa? Onko nykyään asian ihmettely edes mahdollista, kun trafi laittoi luukut kiinni?
Leave a comment:
-
Nojoo, V6 koneen perään sellaisen manuaalin on saanut D2 koppaan. Mulle on piisannut hyvin toi 192hp Ack.Ei niitäkään montaa ole markkinoilla, 4kpl Suomessa rekisterissä.On tuossa vajaamoottorisenakin ihan kohtuullinen kyyti moneen uudempaan verrattuna.
Leave a comment:
-
A6 ja A8 vielä vähän enemmän harvinaisia kun ei ole täysmoottorilla koskaan edes valmistettu manuaalina.
Leave a comment:
-
Vitsi lienee siinä, että manuaaliversiot ovat kiven alla. Voin yhden facelift s8:n manuaalina ostaa, ilman kattoluukkua, jos on hyvää tarjolla, kiitos :)
Leave a comment:
-
Ei maksa. 500€ saa helposti osat, halvemmallakin jos vähän haalii ympäriinsä ja työn pystyy tekemään moni harrastaja itse.
Leave a comment:
-
Edelliseen kommenttina, että toki manuaaliaskiinkin pitkittäisessä kasikoneessa varmaan ainakin yhden harrasteyksikön kytkin- ja vauhtipyöräremppa maksanee?
Leave a comment:
-
Taitaapi noi laatikon korjaushinnat olla sellasia et vähiin käy ne D2 A8 tai C5 A6 omistajat jotka tuollaisen rempan enää teettää. Tuo on yksi syy miksi olen aina suosinut manuaaliaskia näissä muutaman tonnin kotteroissa..
Leave a comment:
-
D2 vaihdelaatikon korjauksesta Recrolla sen verran että kyselin C5 A6 laatikon kunnostukselle sähköpostilla hintaa just viime viikolla. Sama 5HP24FLA aski kyseessä kuin kasissa. Laatikon kunnostus tasan 2000€ ja asennustyöt (eli laatikon irrotus ja asennus jos ajaa auton pajalle asti) 630€. Korjausajaksi kerrottiin 5-6 työpäivää.
Leave a comment:
-
Nyt on alkanut kiinnostaa S8 D3 joo tiedän että koneissa on omat ongelmansa ja huolto maksaa mutta kun etsin tietoja perushuolloista niin tämmöinen tuli vastaan:Generally reliable but check for troublesome oil pump seals and leaky cam cover gaskets around 100,000 miles. Also, some jobs require complete (new starter) or partial (cylinder 10’s spark plug and coil pack) removal of the engine, so factor that into your costings. Jos joku kyseisen auton omistaja voi vahvistaa onko muka kone irrotettava tulpan vaihtoa varten?
Jotenkin en vaan uskoa tuota....
Ja muutenkin omistajien kokemukset kiinnostaisivat koneen osalta,suutimet ja imusarja ongelmat on ilmeisesti kaikissa jossain eli vaiheessa vaihtoon.
Leave a comment:
-
Mulla on jo sovittuna paikka jossa laatikon irrotus/kiinnitys onnistuu, ja kuljetus Latviaan, ja rahat tilillä jos tulee tarve rempalle. 223tkm mittarissa ja vielä pelaa. Ehkä säkällä kestää pidempäänkin, onhan noita paljon ajettuja joita ei oo vielä rempattu kertaakaan.
5HP19 tuntuu A6:ssa olevan ainakin kestävä, 320tkm ja ainoa oire on ollut koko auton omistamisen ajan (15v) paukkuvat vaihdot vakkaria käytettäessä 5->4 ylämäessä. 5HP24:sta ei vielä pahaa sanottavaa. Paremmalta se tuntuu 223tkm ajettuna, kuin saman verran ajettu 5HP19 tuntui aikanaan.
Leave a comment:
-
Pakki ku katoo ja mäntä/jousi pakasta hajonnut, niin avauttaa laatikon kokonaan. Pakkipakka on ihan laatikon hännässä...
Ite tein tuon rempan, ohjeet olivat hyvät. Ei tuo nyt mitään rakettitiedettä ole. Aikaa pitää olla perehtyä ja jonkin verran työkaluja tein itse.
100-200 tkm kuulemma kestää pakki kunnossa, minulla hajos 203tkm! :-)
Leave a comment:
-
Voi olla vaikea löytää ihan oireetonta 300tkm ajettua tippilootaa.
Olen ymmärtänyt, että jos pakki katoaa niin joutuu laatikon avaamaan. Kai sen korjaa itsekkin, jos tietää mitä tekee. Käytetyistä laatikoista ei voi olla varma onko ne missä kunnossa. Sen korjauttaminen sitten taas voi maksaa jonkun 3ke, koska jos laatikon räjäyttää leviälle niin miksei laita kaikkea kuntoon samalla.
Leave a comment:
-
Noniin, nyt rupee a8 v8 kärpänen puraseen...n.300tkm ajettu.
Lukenut nyt aikalailla kaikki mitä täältä irtoo mutta onkohan tuossa nyt ollunna kaikkee sopivasti.
tippiloota nyt eniten mieltä askarruttaa...
Mites tuon pakin luistamisen kans? joutuuko koko laatikon vaihtaan vai meneekö jos ite rakentaa?
Leave a comment:
-
Ostin. On melkoinen historia juu, mutta näytti aika hyvin olevan kasaan parsittu. Saas nähdä mitä saa vielä laittaa. Halpa se ainakin oli joo.
Leave a comment:
-
Ostitko? :)
Kävin koestaan mutta mielenkiinnon laski historiasta löytyvät liian monet kilvet sekä muutamat merkinnät vaurioituneena poistoista.
Leave a comment:
-
N90652204 pesurin pultti 6x, 1,6€ kpl marmorilta kiinnityspultit. Itsellä oli aika happamat, kelasin aluksi että kai sinkki menee, sitten tuplakelasin että orggiksissa oli varmaan syystä outo vihreä pinnoite.
Vivusto uutena: http://trshop.audi.de/konakart/Selec...KET&model=0001 4D1955603D
Ei nyt sinänsä enää liity aiheeseen, mutta kun oli D2 pyyhkimistä puhe. Vissiin porukka paalaa nää autot eikä korjaa, kun osat on niin kalliita, niin kukaan ei jaksa tarvikettakaan valmistaa ;-)
Leave a comment:
-
Itsellä juurikin siinä apukuskin puoleisessa väljää. Kun nostaa pyyhkijän ylös niin huomaa sen väljyyden. Vielä se pyyhkii kuitenkin jotenkin joten on varmaan ajettava se ihan loppuun asti. Jos nuo loppuu maailmalta niin pitänee katsoa pystyisiköhän tuon esim. puslittamaan uusiksi ? Jos joku keksii tuohon korjauskikan niin saa kertoa muillekin :-) Täytyy perehtyä asiaan joku päivä kun ei keksi mitään muuuta tekemistä...
Ei uskalla myydä noita hankittuja vielä kun autolla on tarkoitus ajaa edelleen.Jotenkin tuntus että ei noiden vivustojen hinnat ainakaan putoa tuosta joten ne varmaan saa kaupaksi myöhemminkin jos autosta joutuu luopumaan. Sikäli erikoista että A4 B5 ja A6 C5 löytyy tuo vivusto tarvikkeena n. 50e hintaan. Sama käy molempiin. En tiedä sit kävisikö A8 D3 vivusto D2:een, oli hintaa uutena 450e niin en viitsinyt ottaa riskiä ja tilata :-)
Leave a comment:
-
Samaan kiinnitin itsekin huomiota. Kannattaa huoltaa omiaan näemmä :D Tradilta saa 350€:llä uutta vielä.
Omassa mulla on siis välystä apukuskin puolen nivelissä, näin ainakin päättelin asiaa. Kun apukuskin pyyhin pysähtyy vähän mihin sattuu kohtaa aina, ja kädellä kokeillessa selvä välys varressa (pyyhkimen varsi lonksuu siis ylös alas). Vois sinäsä kiinnostaa yksi itsellenikin, jos sulla on ehjää myydä. Samassa osassa on kiinni kuskin puolen akseli ainakin ja pari palloniveltä. Ostin yhden vivuston käytettynä, mutta se oli vielä huonommassa hapessa kun autossa kiinni oleva.
Leave a comment:
-
Tulipa huomattua että niinkin oleellinen asia kuin tuulilasinpyyhkijän vivusto alkaa olla katoavaa lajia markkinoilla A8 D2 koriin. Merkkiliike ei enää myy, tarvikkeena ei tehdä.Suomen ja Ruotsin purkaamoilla ei ollut.Ebay:ssä löytyi pitkän etsinnän jälkeen muutama mutta hinnat alkaa olemaan jo 135-150e. Onnistuin haalimaan muutaman jemmaan muita kanavia pitkin mutta vähiin käyvät.Ehdottomasti jos olette romuttamassa tuollaista niin tuo sieltä ainakin kannattaa poimia talteen...
Leave a comment:
-
Itse olen ollut erittäin tyytyväinen audien pakoputkiin ja koreihin. Ainoa lahonnut osa on ässän etuapurunko, ja siitäkin voi syyttää aikaisempia omistajia ;-)
Leave a comment:
-
Aikakauden yksi hyvistä "eko-osista".
A6:ssa myös alkuperänen ehjä putki 470tkm+ mittarissa
Leave a comment:
-
Mullakaan ei ole huurtumisongelmaa ollut.Toki jokunen vuosi takaperin kuivatin ne matot huolella ja revin ne kumitutit pois kokonaan sieltä lokasuojien sisältä.
Kyl ne vanhemmatkin katit on kelvannu kierrätykseen jos sisuskaluja ei ole poistettu.45-55e kpl ollu A6:n kattien ostohinta.Vain originaalit kelpaa...
Tuo putkisto onkin melkein ainoa mihin ei omassa ole tarvinnut koskea kuin yhden jousto-osan osalta.Muutoin edelleen originaaliosaa -96 autossa.Lienee haponkestävää ?
Leave a comment:
-
Paitsi että tuossa vaiheessa kateista on yleensä lentänyt sisäkalut arvometalleineen päivineen pitkin maantietä.
Leave a comment:
-
Meneenköhän putkistot suoraan metallinkeräykseen? Jos putki siis on yhtä osaa katin kanssa, niin varmimmin rahaa saa katalysaattorista. Eikös niissä käytetä aika paljon arvokkaita metalleja?
Leave a comment:
-
Saksan ebayssa on tarjolla cat-back putkistoja, joiden hinta on about 500. Vähän semmosia katellu, mutta ensin on muita paikkoja fiksattavana
Leave a comment:
-
Takapönttö / Pakoputki A8 D2 4.2 220
Alkaa putkisto loppumaan ja aika hukassa on varaosina. Onko kokemusta mitä/mistä kannattaisi alkaa alle ruuvaamaan?
EDIT: Huurtuu muuten meilläkin aika kivasti. Matotkin toki kostuu joka kesä jos ei muista puhallella ilmastoinnin poistovesiputkia auki vuosittain.
Leave a comment:
-
4 vaihteisissa ei taida missään olla ESP vaan pelkkä EDL. Kolmea eri ABS-ohjainta vissiin oli näis D2 malleis ja sijainti hiukan erissä
Leave a comment:
Leave a comment: