Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8/S8 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • jasso
    vastasi
    Itse ostin dieselin, koska pidän isossa autossa enemmän dieselin ominaisuuksista. Pehmeyttä ja paljon vääntöä ja heti. Eikä V8:na se kuulosta edes kauhealta. Ei se kesälaadun diesel ihan niin helposti jäädy. -10c kestää ihan hyvin ja harvemmin ennen joulukuuta on pitkiä alle -10c pakkasjaksoja. Talvilaatua aletaan sekoittamaan pumpuille kuitenkin jo vissiin lokakuussa viimeistään.

    Mutta pitää valita juuri se auto, mikä itseä miellyttää. Selkeästi se on vaparibensa, joten pysy siinä ja etsi hyvä! Muuten jää harmittamaan.

    D4 A8:sin bensakoneissa on alkupäässä ainakin ollut tyypivikana vuotavat jäähdytysnesteen venttiilit. Vuotaa sähköliittimeen, josta johtosarjaa pitkin etenee kapillaarina aina ECU:lle asti = pahimmassa tapauksessa johtosarja ja ECU roskiin. Jenkeissä tuota ollut jonkin verran ihan ongelmaksi asti. Helppo ja halpa vika korjata, jos huomaa ajoissa.
    Viimeksi muokannut jasso; 22.3.2022, 11:07.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Jotenkin tuntuu vaan "väärältä" hankkia 5000-7000km/v ajoihin iso diesel :D Kun ne just on tehty nielemään kilometrejä ja vetämään kärryä/vaunua perässä. Vapari bensa taas on luotu enemmän fiilistelyyn. Ei kädet suttaannu tankatessa, tavara ei jähmety tankkiin talven tullen jne. Kiertää iloisemmin ja korkeammalle, kuulostaa paremmalta.. Lähes kaikki autonostajat ovat asiasta eri mieltä kanssani, joten todennäköisesti olen itse vain väärässä.

    Leave a comment:


  • Lipponen
    vastasi
    Hyvin mitätön asia suuremmassa kokonaisuudessa mutta sanon silti.

    Eli jos ei kilometrejä tule paljon niin dieselissä voi tulla haasteeksi myös kesä ja talvilaatujen ero polttoaineissa. Syksyllä jos tankkaa tankkiin kesälaatua ja jos ei sitä saa ajettua pois ennen kuin säät kylmenee, saattaa mennä paikat jäähän.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Ei kai ne läpät nyt heti vaihtokunnossa ole, ja tuskin se on kalliimpaa kuin V10:iin. 4.2 FSI A8:ssa tuottaa kuitenkin 370hp/445nm, kun mun S8:ssa oli 360/430. Parempaan vaihdelaatikkoon yhdistettynä menohalujen pitäisi olla riittävät.

    Ylivieskan sikariteemainen yksilö on hieno, ei siitä pääse mihinkään. En vain ole itse asiassa koskaan ajanut dieselautoa, en ole koskaan tankannut dieseliä. Sähköautoon siirtyminen tuntuu vähenmän radikaalilta ajatukselta kuin bensasta dieseliin.

    Onneksi/epäonneksi Lohjan karvalakki 4.2FSI:n myyjä ei ole innokas tai ainakaan hänellä ei ole kiire myydä. Kyselin vielä öljynvaihdoista, vioista ja kolarihistoriasta. Noh ehkä tällä viikolla saanee vielä vastauksen, tai sitten ei. Ehkä pitäisi soittaa.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Kyllä, matrix ledit vasta faceliftissä. https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_A8_D4#Modellpflege

    Ja veikkaan että faceliftin mukana tulee tuplalasit vakiona, ainaki A7 tuli ja internet-pohjaisen faktan mukaan myös A8 joskin ETKA löytää sille ihan perus-lasiakin.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Eihän noi Dukella myynnissä olevassa kasissa ole matrixledit, ihan perus kärpässilmäledit. Faceliftiinhän ne matrixledit tuli vasta? (Sama kuin 4g:ssä?)

    Tossa harmaassa kasissa mainitaan olevan sport differential, Ylivieskan kasissa ei mainintaa mutta voisi olettaa sen löytyvän siitäkin. Jos Ihmemies et tiedä millainen varuste se on niin suosittelen testaamaan liukkaalla, voisi estää Jämi -21 kaltaiset lumipenkkavierailut :D

    Tuplalasit vaimentaa kyllä auton ulkopuolisia ääniä ja ajoviiman meteliä huomattavasti, tämän huomasin kun edesmenneessä b6:ssa oli ne mutta nykyisessä b7:ssa ei. Ainoa negatiivinen asia noissa on mielestäni tuplalasin laminoinnin kestävyys, sinne lasien väliin pääsee vanhemmiten kosteutta ja se muuttaa lasin 'sävyn' hivenen violetiksi. Tuo oli havaittavissa toisessa b6:n takalasissa ja muutamissa c5 RS6:ssa olen nähnyt samaa. Ehkä tästä ongelmasta on päästy jo eroon näissä uudemmissa vehkeissä.

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Ilmeisesti siis kyseessä on nuo sumarien kohdalla olevat feikki sumuvalot?
    Jep. Ne ovat cruisen tutkat. Jos pelkät ritilät, niin aika varmuudella karvalakkimalli kaikin puolin. Jos ei ole tutkia, niin kaikki retrofititkin menee vaikeaksi, koska puuttuu mm. kunnon kamera lasista jne. Muutenkin adaptiivinen cruise on sen verran hieno varuste, että itse en enää suostu autoa ilman sitä ottamaan.

    En sanoisi, että ne vapari FSI:t sen kliinimpiä ole. On imusarjan läppiä jne. Ihan yhtä monimutkaisia nekin.

    ​​​​​​D4:sen 4.2tdi ainakin on todella varma tekniikaltaan. Ei isoja tyyppivikoja. Ketjunvaihto tulee aiheelliseksi siellä 300tkm jälkeen.

    5hp sarjan laatikot on sen verran vanhaa tekniikkaa, että kestävät ihan eri lailla, kun oikein mitään ominaisuuksia ei ole. Varsin hitaita ja kuluttavat menovettä turhaan. 8hp:ssa venttiileitä ajetaan oikeastaan koko ajan, joten varsinkin tietyt kuluvat ihan erilailla. Hieno laatikko 8hp on, ei sen puoleen. 6hp sarjalaisiin nähden merkittävästi kestävämpi ja vastaavia tyyppivikoja kuin 6hp:ssa ei juuri ole.

    Tuplalasit varmaan tuovat vielä lisää mukavuutta ajomeluun. Ei kokemusta, mutta voisin kuvitella vaikuttavan.

    Edit: Matriisi-leditvalot edessä on 2010:ssä suht harvinaiset. Näyttäisi olevan tuossa Ylivieskan yksilössä. Ei niistäkään kokemusta, että onko paremmat vai huonommat kuin xenonit. Adaptiivisen cruisen kanssa yleensä xenonit on APS+ eli adaptiiviset pitkät ja säätyy mutkan mukaan. Ei valitettavaa niiden valotehosta, jos vaan valojen lasit kirkkaat.
    Viimeksi muokannut jasso; 20.3.2022, 22:07.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Turbot tuntuvat vaan ylimäärisiltä varusteilta. Pitää olla mitkälie välijäähdyttimet, turboille vesi- ja öljynkierto, konehuone täyteen letkua, putkea, turboa, jäähdytintä ym. ym. Bensa vaparista saa minun makuuni kaiken tarpeellisen irti. Pitäisi olla riittävän rikas, niin voisi tilata uuden menopelin haluamallaan värillä. 90% myytävistä fossiilisia käyttävistä autoista on dieseleitä, 90% niistä värittömiä.. Audi exclusive valikoimastahan saisi vaikka mitä värejä.

    Tämä lienee se Ylivieskan D4: https://m.nettiauto.com/audi/a8/1276...nt=15&vifNav=Y

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Itse olen nyt aika nuukalla tuulella.
    V8 mörködiisseli se onkin nuukan miehen valinta ;)

    Ylivieskan suunnalla olisi audiharrastajaveljellä kaupan samaan hintaluokkaan vastaava kebabinvärisellä sisustalla ja muutenkin ihan kivoilla varusteilla. Ja ei oo kattoluukkua...

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Kiitos vinkeistä! Ilmeisesti siis kyseessä on nuo sumarien kohdalla olevat feikki sumuvalot? Niitä ei kaikissa D4:ssa ole, vaan on pelkät ritilät siinä.

    Jos V8 kiinnostaa diisselinä, niin tuossa olisi webastolla, ilman kattoluukkua, aika halpakin: https://m.nettiauto.com/audi/a8/1266...unt=0&vifNav=Y
    Tuossa on myyjän mukaan myös adaptiivinen vakkari ja tuplalasit.

    Itse olen ajellut autoilla niin vähän (vuodessa), että olen 50tkm välein vaihdellut laatikon öljyjä. 340tkm ajettu 5HP19 A6:ssa pelasi ainakin tosi hyvin, vaikka sille ei oltu muuta tehty kuin liemiä vaihdettu.

    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20220320-113517.jpg Views:	0 Size:	106.5 KB ID:	1937565
    Viimeksi muokannut Ihmemies; 20.3.2022, 13:00.

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Ei ollut kattoluukku ainakaan alkupään D4:ssa osa Suomi-Executive-pakettia. Itselläni sitä ei ole, mutta on kyllä muut varusteet. Tai tämän luokan malleissa ei kaikkia varusteita ole missään, koska varustevaihtoehtoja löytyy jääkaapista lähtien.

    D4:sen kohdalla etututkien puuttuminen (mustakupuiset "sumuvalot" kulmissa) kertoo aika hyvin varustetasosta. Jos ne puuttuu, yleensä puuttuu kaikki muukin - ja päinvastoin. Erottaa auton keulan kuvista helposti.

    Kokemuksesta mitä D4:ssa kannattaa katsoa: ilma-alustasta pussit + kompura/venttiiliblokki, laatikon mekatroniikka, jakoketju, apurunkojen ruoste, haineväantenni, eberin tukkoisuus. Nuo kaikki tulee jossain vaiheessa eteen, osa kilometreillä osa iän mukana. Jakoketju työläin ja apurunkojen irrotus. Muut yksinkertaisia osienvaihtoja. Mekatroniikkaan voi vaihtaa aluksi vain solenoidit, kun alkaa tuntumaan jotain. Itse mekatroniikan ylikokoon poraus+uudet solenoidit+öljyt/putsari on hinnaltaan 1500-2500e kun itse purkaa ja lähettää vain mekatroniikan huoltoon.

    Laatikon öljyt kannattaa D4:ssa huuhdella uusiin 150tkm jälkeen ja siitä 100tkm välein. Sillä pidentää vähän mekatroniikan ikää. Ei kuulu huolto-ohjelmaan, joten merkkihuolletuissa öljyt aina vaihtamattomia.

    Ja sireeni hajoaa iän myötä aina tai vähintään alkaa herjaamaan vikaa. Sireenin oma akku vuotaa piirilevyhin. Mutta tämä ei A8sin vika pelkästään :)

    Edit: Jos aikoo lisävarustella jälkikäteen, niin kannattaa ottaa 2011 loppuvuoden malleista eteenpäin. 2010:ssa on muutamia rajoituksia komponenteissa.
    Viimeksi muokannut jasso; 19.3.2022, 17:43.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Nettiauton D4 4.2:ssa ei ole kattoluukkua. Mutta ei ole adaptive cruisea, tuplalaseja, webastoa tai muutakaan. Ilmeisesti kattoluukku tulee "väkisin" mukana jos laittaa autoon myös muita varusteita: https://m.nettiauto.com/audi/a8/1265...unt=1&vifNav=Y

    Hankala homma. Ostaisiko karvalakin vai ei. Kävin myös Autocenterin D4 S8:a katsomassa. Ihan hieno kyllä, mutta niin, kattoluukku...

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Itse olen nyt aika nuukalla tuulella. Tuo ei täytä siistin kriteereitä, paperit puuttuu/ei ole ym ym. Ei mene edes harkintaan. D2 S8:n kanssa tuli kokeiltua jo huonoa autoa, en halua samaa kokea enää toiste, jos siltä voi välttyä. Autolle ei ole elämässä tarvetta, joten jos sopivaa ei löydy, niin pitää sellaista odotellessa jatkaa fillarointia.

    Edit: käyty fillaroimassa 15km lenkin K-Caara -Autokeskus-SAKA-Tamperen Laatuauto akselilla. Random kommentteja 200cm kuskilta jolla on autokaupoilla aina vaikeaa, ei mitään henkilökohtaista.

    Sakan D3 A8, pre-fl: ääh öhö hmmh. Takaluukku irvisti ilmassa 2-3cm, jotain vikaa. Ei varmaan kolaroitu, en tiedä miten tollanen voi mennä ees noin? Sisältäkin vähän meh. Tuulilasin pyyhkimien varret ruosteessa, kiinnityspultit umpiruosteessa ja hatut hukassa..

    D3:ssa on tosiaan about samat tilat kun D2:ssa. Ohimolla rasittavasti airbag-verhot.. Sais olla autossa 5-10cm leveempi katto. Keskikonsoli on jotenkin massiivinen. Ratti vaikutti ohuelta luikuralta C5/D2 sarjan "perus" 3-puolaiseen sporttirattiin verrattuna. Ei herättänyt mitään himoja. Autokin oli jossain sivukadulla aika kaukana liikkeestä.

    D4 laatuautossa: kattoikkuna, eijeijeijei ei mahtunut. Pää ottaa kattoon kiinni. Laatuautossa ei ollut mitään köyhien autoja sitten näytillä, mutta muuten meiniki oli jotenkin tosi omituisen oloinen. Nostin kytkintä nopeasti. Kattoluukuton D4 olis mielenkiintoinen testata.

    Täytyy katsoa löytyisikö jostain kattoluukuton D4, jos sen katto olis leveämpi kuin D2-D3 akselilla. Mistähän sellasenkin bongaisi. 4.2 FSI:llä varmaan ihan kiva peli.

    Edit2: 4.2 FSI:llä saa suht edullisesti D4:sia. Yksi verotusarvokin löytyi! 8000€ vajaa 130tkm ajettuna. Ei paha, ei paha...
    Kalliimpi arvo on Langille.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Ihmemies; 18.3.2022, 22:07.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Ihan siistiltähän tuo vaikuttaa ja rekkarin googlaimella löytyy 1-2kk vanha nettiauton ilmoitus, josta selviää että on sitä huollettu:
    ​​​​​​http://www.nettiauto.com/audi/a8/12677001
    Muutama tuhat kilometriä sitten vaihdettu vaihteisto öljyt huuhtelemalla ja kaikki jarrulevyt sekä palat samalla vaihdettu. Tuulilasikin on ehjä sekin vaihdettu hiljattain. Lambda anturit uusia(4kpl alkup Bosch).
    Huutokauppakohteitahan ei ilmeisesti saanut käydä tutkimassa etukäteen, vai saako?

    E. Tuo näyttäisi olleen tuotu Viroon vuoden vanhana ja v. 2015 tuotu Suomeen. Huutokaupat.comin ilmoituksessa mainitaan ettei olisi tuontiauto :)
    https://eteenindus.mnt.ee/public/soi...ik.jsf?lang=en
    Nuo rekisteriotteen häviämiset ei herätä luottamusta.
    01.12.2015 Deleted to be taken out of country
    20.12.2012 Temporary removal from register, Notification of transfer
    31.03.2010 Registration certificate stolen/burnt
    23.09.2008 Registration certificate stolen/burnt
    10.07.2008 Registration certificate stolen/burnt
    17.06.2008 Exchange of ownership
    12.10.2007 Changing registration information
    25.05.2007 Exchange of ownership
    05.04.2005 Registration in Estonia
    05.04.2005 Pre-registration inspection of compliance with requirements
    Viimeksi muokannut vV8m5; 18.3.2022, 16:01.

    Leave a comment:


  • protoni
    vastasi
    Varmaan hieman hierottavaa on jos täydellisen haluaa, mutta ei tuo nyt hullummalta näytä kuvien perusteella. Paljon paremmalta näyttää kuin liki 20v vanhat autot keskimäärin. Kyllä tuo sivusto ehjiäkin autoja kauppaa.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Huutokaupat.com:ssa käsittääkseni myydään pääasiassa viallisia autoja. Lähinnä niissä yhteyksissä on huutokaupat.com myynnit tulleet itselleni vastaan. Esim. jos on loota rikki, tai moottori, kenties jakoketju rallattaa jo todella pahasti. Tai sitten auto on kolarikorjattu ranettamalla jossain baltian suunnalla, ja tämä on selvinnyt auton uudelle omistajalle vähän liian myöhään -> halutaan laittaa auto kiertoon perävalotakuulla.

    Muutenkin antaa aika nukkavierun kuvan, kun jollain painepesurilla on käynyt itsepalvelupesulassa autoa sutimassa, eikä ole viitsinyt edes kuivata sitä ennen ulos ajoa...

    D3:ssa on myös näemmä säästetty kynnyksissä. C5 ja D2 oli ainakin helmat oviaukkojen kohdalta suojattu niin, että peltiä ei näkynyt mistään välistä ovi auki. Vrt. tuossa D3:ssa on jo pitkä siivu maalattua peltiä näkyvissä tiivisteen ja oviaukon kynnyksen välissä... höh. Kaipa sen välin voi suojateipata halutessaan, niin voi vähän turvallisemmin mielin kankeajalkaisena könytä autosa sisään ja ulos :)

    Edit: ai niin tuossa on joku sekasarja kangas- ja kuramattoja, ja ei edes alkuperäisen näköisiä. Takapenkiltä puuttuu alkuperäinen tupakansytytin. Nahat näyttää todella veltoilta ja huonoryhtisiltä joka penkillä. Lisäksi toi harmaa nahka ja harmaat turvavyöt näyttävät aika likaisilta. joskun niitä ei ole ikänä pesty. Ei tuo yksilö äkkiseltään herätä ostohaluja.

    Edit2: amerikan lippukuvioinen pahvi pitämässä MMI.n näyttöä ylhäällä kuvissa? :D Takapuskuri jätetty pesemättä, jotta ei naarmut ja lommot näy? Vasemmassa etulokarin etureunassa kanssa jotain nirhaumaa? Taidan olla aika kriittisellä päällä tänään.

    Edit3: huoltokirja hukattu. Avaimet hukattu, vain yhdet avaimet... vain yksi rengassarja, alla oleva. Joku VMK Service - automaattivaihteistojen korjauspaja myy autoa? Loota paskana ja asiakas ei maksanut huoltoa -> liike omi auton ja yrittää realisoida huoltokuluja? Rekkari siis TZZ-851 ja havainnot puhdasta omaa mutuilua ylläolevan ilmoituksen perusteella, näkemättä tai tuntematta autoa yhtään.
    Viimeksi muokannut Ihmemies; 18.3.2022, 14:44.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    joten ei ole vain yksilöongelma
    Ongelma jokaikisessä Audissa, Volkkarissa ym joissa ei alumiinisia apurunkoja, ja ei-alumiiniaudeissa lisäksi pohjan ruostuminen varsinkin takaa. Bemarilla oli jo 90-luvun lopulla e39ssä alumiiniset apurungot, ei voi ymmärtää mikä kustannussäästö Audilla tulee kun käytetään mustaa terästä apurungoissa. Painossa ei ainakaan säästetä.

    Ihmemies siitä huutamaan kattoluukuton W12:
    https://huutokaupat.com/3359505/audi...2-quattro-2004

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Kori itsessään on virheetön, mutta kaikki teräksestä tehdyt mustat palkit on enemmän tai vähemmän ottaneet jo ruostetta. Surkea maali, sanoisin. Ja sitten niiden kanssa suoraan liitoksessa olevat alumiinikohdat tietysti syöpyy olemattomiin.

    Huvikseni katselin käytettyjen taka-apurunkojen tarjontaa A8 D4:seen ja aika ruosteisia tuntuvat olevan moni, joten ei ole vain yksilöongelma. Vähän brutaali esimerkki, koska selkeästi ottanut osumaa, mutta kertoo ruostumisherkkyydestä: https://rrr.lt/en/used-part/atv19674...-rear-subframe

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Tavasin SSP 282:sta, ja ilmeisesti sitten etuapurunko on D3:ssa terästä, mutta SSP:n mukaan taka-apurunko on alumiiniä painonsäästön vuoksi. "Rear axle highlights: Aluminium subframe to help reduce weight".

    Ruostesuojauksessa on kai sitten alettu säästämään, D2:n esitteessä vielä hehkutettiin kaikenlaista, kuinka on ruostesuojattu sitä sun tätä, ja onttoja palkkeja täytetty jollain vahalla, ettei ruostuisi sisältäpäin jne jne.

    Harmillista, jos jo noin uuden auton kuin D4:n kanssa joutuu tekemään tuollaisia remontteja :-(

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    D2:ssa on terästä, D3:ssa on alumiinia myös apurungot käsittääkseni.
    D4:ssa on ainakin apurungot terästä ja alkuperäinen maalipinta ruostuu kyllä turhan helposti, koska massaa ei ole. Tai ainakin omassa D4:ssa molemmat apurungot oli 10v Suomen vuoden jälkeen puhalluskunnossa. Eturungon jo puhalsin ja maalasinkin ja apurungon "tukihenkselit" meni kokonaan vaihtoon.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    En ole käynyt kokeilemassa noita D3 kaseja hetkeen. Tampereella on yksi, pommi päällepäin arvioituna, ilman kattoluukkua, jota voisi käydä tutkimassa vaikka töiden jälkeen huomenna. Että minkälainen se D3 on istua verrattuna D2:een.

    Leave a comment:


  • Puuhapete
    vastasi
    Niin sulla oli se pituus "ongelma" kattoluukullisten D2:n kanssa. D3 on mun mielestä hieman tilavampi sisältä korkeussuunnassa. D2 on kyllä matala. Vai olitko käynyt jo koeistumassa tuon Hattulan auton?
    Pierburgin se imusarja on melko varmasti minkä faija vaihtoi.

    Renkaat ja vanteet on mielipideasia. Korkeat renkaat 18" vanteilla D3:ssa ei ole niin kamalat kuin D2 koppasen vakio 16" vanteet renkailla.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Niinhän se on, ja onneksi kaupasta saa jokaiseen makuun tavaraa. Toinen mistä en tykkää on noi V10-merkit, ne tekisi mieli hammaslangalla irrottaa ja säästää seuraavaa omistajaa varten. Harmi kun tuo nettiauton ainoa kiinnostava S8 ei ole näytillä muualla kuin random korjaamon pihalla. Hillitsee mukavasti autokuumetta. Ehjän auton jos jostain olisi saanut viikonlopuksi ajoon, niin olisin voinut jo retkahtaa. Nyt on onneksi aikaa jäähdytellä ostohimoja ja pohtia niitä 10000€ putkituksia ja 2500€/kpl ilmajousia ja muuta sensellaista.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Eihän nuo mukavimmasta päästä ollleet, mutta en väittäisi yhtään epämukaviksi. Toki jokainen ajaa sillä millä haluaa.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Itse menen näissä valinnoissa mukavuus edellä. Muutenkin korkea sivuvalli himottaa renkaassa enemmän kuin matala. Tosin taitaa tuo jarrukoko olla 385mm valitettavasti D3 S8:ssa, eikä 360mm. Ei taida mennä 18" enää siihen millään. Ehkä voisi vaihtaa pienemmät levyt samalla, jos jarruremppa tulee eteen. Jarrukilpi oli ainakin sama 360 ja 385mm välillä, ja olka-akselissa on reiät samat. Ei noin isoja levyjä tarvitse muutenkaan kuin autobaanalla, saman kokoinen möntti pysähtyi jo 345mm levyillä.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Omassa A8:ssa oli 21" vanteet 285/30 renkailla, eikä nekään ylisuurilta siinä näyttäneet.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Kaupasta saa korkeitakin 18" renkaita, niin ei näytä pieneltä. Katsoo että on about saman kokoiset kuin ne 265/35R20 vakiot. Muistin koon väärin, D3 vakiokoko taitaa olla 255/45R18, ja se on vajaa 1cm pienempi kuin tuo 265/35R20. NOKIAN POWERPROOF 255/45ZR18 103Y XL KESÄRENGAS oli näemmä D2:ssa mulla kesärengassarjassa, kävin sähköposteja läpi. Et toi vois olla ihan jees rengaskoko, jos 18" sopii jarrujen puolesta alle.

    Keraamisia jarruja on vaikea löytää. Keraamiset jarrut + b&o mutta ei kattoluukkua olis mielenkiintoinen kombo. Niitä ei varmaan oo vaan tehty.

    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a8.../1/133-133082/ 07L 133 185 M imusarjapaketti läppien säätimineen on 3500€. Mistä saa 1500€:llä, ja mitä?

    Edit: Pierburg 7.01116.08.0 ilmeisesti on tarvike/OEM osa 5.2L V10:iin S6/S8 ja sitä saanee jostain, esim. Sparetolla 1830€ https://spareto.fi/tuotteet/pierburg...i/7-01116-08-0
    Viimeksi muokannut Ihmemies; 17.3.2022, 12:56.

    Leave a comment:


  • Puuhapete
    vastasi
    Ei se imusarja 3500€ maksa v10:iin. Faija uusi sen ja se makso jonku 1500€ Saksasta. Sillä on toki hyvät kanavat mistä kysellä. Jos joku tarttee imusarjan niin se vanha oli ehjä, turhaan tuli vaihtaneeksi.
    D3 kopassa 18" on minimi eikä 19 tai 20 ole siinä suhteettoman näkönen kuten ne on pienemmissä kopissa. Tuo faijan tulo 18" joissa oli liian matalat kesäkumit. Autossa ne näytti hirvealtä eikä auton alle saanut tunkkiakaan ilma-alustan ollessa alhaalla. Siinä oli joku tyypillinen ilmavuoto.

    Sitten oma juttunsa, jos on keraamiset jarrut. Nehän kestää pitkälle, mutta jos ostaa auton missä ne täytyy uusia niin siinä on oma kustannuksensa. Jotkut ilmeisesti säästänyt tuossa ja tehneet sitten rautajarru downgraden. Tiedä onko tämän päivän osien hinnalla keraamiset jo siedettävän hintaset uusia.

    Olen muutaman vuoden pohtinut v10 koneisen ostoa. Taas oli oikein vakavakin vaihe, mutta kuten aina ennen niin asiat mille en mitään mahda taas estää tuollaisen hankinnan. Luultavasti pysyvästi tällä kertaa.
    Viimeksi muokannut Puuhapete; 17.3.2022, 12:18.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Ymmärrän kyllä. Vanhassa D2 S8:ssa oli paskat vanteet, paskat renkaat 2 sarjaa :D Mikään ei ollut hyvää, ja kaikki piti uusia. Autossakaan ei ihan kauheasti hyvää ollut. Että jos tulevassa autossa on enemmän hyvää, ja ees 1-2 hyvät vanteet, niin ei renkaat siinä sitten niin enää haittaa. Esim. Pilot Sport 4:t maksaa jonkun 1000€ setti 255/40R19 töineen. Noksuista ei kannata enää haaveilla, kun niiden tehtaat jäi rautaesiriipun taakse hiljattain (kuka idiootti siirtää tehtaansa Venäjälle?).

    Ja säkällä noi 255/40R18 kesärengassarjat menee vielä tulevaan autoonkin, mikä se sitten onkaan. Muistaakseni tuo on D3 A8:n vakiorengaskoko. Eri asia mahtuuko paikalleen D3 S8:iin. 18" tuntuu mielestäni jo naurettavan isolta, 19" menis vielä (etenkin 235/45R19), 255/40R19 jotenkin, 20"... ei, apua, ei Suomessa.

    D2 S8:ssa oli 345mm jarrulevyt ja 4-mäntäiset Brembot. D3 S8:ssa on 360mm levyt ja 2-mäntäiset Teveksen jarrut liukutapeilla. Hyvänä puolena noi D3 satulat on jotain 95/kpl Brembolta tehdaskunnostettuina, vrt. D2 Brembot 700e/kpl. Oli kyllä huumorihintaiset ne. Muutenkin D3:ssa on yllättävän edullisia osia, ja osia saa vielä suoraan marmorilta. Venakopat tais olla 150€/kpl ja öljyseparaattori 200€ orgigksena. Imusarja helyineen kyllä sitten 3500€. Mutta perus kulutusosat on aika edullista D3:een, ellen nyt väärin käsittänyt, ja saatavuus on parempi.
    Viimeksi muokannut Ihmemies; 17.3.2022, 11:33.

    Leave a comment:


  • protoni
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viesti
    Kaksien renkaiden uusinta on koko lailla karkkirahoja, verrattuna siihen nähden jos moottoriremontti tarvii tehdä.
    Näinpä. Jos löydät mieluisan ässän jossa suurin vika on renkaat, niin ei muuta kuin kaupoille. Ja jos renkaissa ei ole muuta vikaa kuin merkki, niin ne voi aina myydä eteenpäin.

    Leave a comment:

Working...
X