Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8/S8 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Puuhapete
    vastasi
    Mulla aavistuksen huurtuu tuulilasi, mutta kenno mulla melko varmasti vähän vuotaa. Pari kertaa tullut syksyllä niin, että sateisella kelillä reipas ohitus ja tuulilasi ihan huurussa. Viemärit on auki kyllä. Onhan näissä kuivain niin kuin varmaan kaikissa ilmastoinnillissa, mutta ei se ilmaa sinällään tosiaan kuivaa. Enkä oikein tiedä edes mikä sen tarkka funktio on ilmastoinnissa, mutta aineet sen kautta kiertää.
    Näin talvella itseasiassa huomattavasti vähemmän huurtumista, eikä kyllä sivuikkunat huurru ainakaan pienemmillä pakkasilla. Se kyllä vaikuttaa jos on paljon lunta matoilla jotka sitten sulaa.

    Voin tuon 4v vs 5v lootan eron allekirjottaa, kun molemmat on olleet. 5 vaihteinen on huomattavan paljon virkeämmän oloinen, vaikka paperilla ei kiihtyvyydessä eroa olekkaan.

    Mulla on ESP, joka katkasee leikin kyllä nopeaa. Saa sen nappista pois, mutta en ole ilman ajanut vielä. On sen verran paskat nastarenkaat, että ei uskalla ottaa pois.

    Leave a comment:


  • Heksi
    vastasi
    Oon ajellut ECON -asennolla syksystä saakka, ei mitään ongelmia huurtumisen kanssa. Olisikohan sulla lattiamatot/eristeet märkinä?

    Leave a comment:


  • diudi
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja MKaup Näytä viesti
    Ainut oikea ongelma mikä tuntuu olevan on huurtuminen.... ilmastointikompura toimisi myös vähän kylmemmälläkin ilmalla poistamassa vettä ilmasta.
    Eihän näissä Audeissa sentään mitään ilmankuivainta ilmastoinnissa ole ? Lämpimällä ilmalla ulkoilmaa kylmempi ilmastoinnin kenno kyllä poistaa kosteutta ulkoilmasta. Samalla tavalla kosteutta poistuisi myös talvella, jos ulkoilmaa jäähdytettäisiin ennen lämmittämistä. Toki pelkkä lämmittäminenkin laskee suhteellista kosteutta.

    Auton sisätiloissa oleva ylimääräinen kosteus (vettä lattiamaton alla, yms) on kyllä omiaan aiheuttamaan huurtumista kylmillä keleillä ilman suhteellisen kosteuden ollessa korkealla.

    Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
    Onhan näissä kuivain niin kuin varmaan kaikissa ilmastoinnillissa, mutta ei se ilmaa sinällään tosiaan kuivaa. Enkä oikein tiedä edes mikä sen tarkka funktio on ilmastoinnissa, mutta aineet sen kautta kiertää.
    Kuivan poistaa kylmäainepiiriin kertyneen kosteuden ja pienet partikkelit, jotka voivat olla haitallisia ilmastoinnin toiminnalle.
    Viimeksi muokannut diudi; 25.1.2019, 16:48.

    Leave a comment:


  • MKaup
    vastasi
    Näillä keleillä tarjoaa ainakin huvia. Ilmeisesti painojakauman takia tarjoa aluksi perää runtatessa kaasua. Toi peräntarjoaminen tasaantuu käsittääkseni torsenin tasapainottaessa vetoa eteen oikaisevaksi vedoksi. Peränluisto tasaantuu itsestään jollei kaasua hellitä. Kaasua päästäessä saa luistoa pidennettyä tai jopa spinnaan. Eli jarruilla tai pidon puutteessa puskemaan saadessa lyhyt kaasun polkaisu irroittaa perän ja puskun saa katoamaan vähän kuin käsijarru.

    Ainut oikea ongelma mikä tuntuu olevan on huurtuminen. Ulkolämpömittari näyttää useita asteita vähemmän kuin on ja ilmeisesti ilmastoinnin kompura laitettu lopettamaan toiminnan +5 asteessa. Eli nollan tienoilla saa huudattaa puhallinta isoimmilla tehoilla ja usein ikkunoiden asennossa. Muuten hiljaisessa autossa häiritsevää varsinkin ikkunaan puhalluksen asennossa. Ajatellut takakontin sivukoteloiden ilmanpoisto läppiin laittaa puhaltimet puhaltaan ilmaa ulos. Et josko äänetön apu olisi huurteelle. . Lämpöanturin näyttämää miettinyt et täysi katsoa sen korjaamista että ilmastointikompura toimisi myös vähän kylmemmälläkin ilmalla poistamassa vettä ilmasta. Lehdet ja neulaset näis on myös putsattava säännölisesti Molemmilla puolin lokasuojaan tyhjentyvä ja ilmapuhaltimen alla vaihteiston päälle tyhjentyvä vuotaa jalkatilaa jos tukossa. Kattoluukun viemärien tukoksessa kosteus löytyy aurinkoläppien alta.

    Ainakin 4 lovisesta automaattilaatikosta voi sanoa että jos haluaa virkeämpää liikkumista niin käsiasennolle. Vaihtelee aika mukavuus meiningillä aikaisin eikä liikahda kuten voisi. Alaspäin vaihtamises myös vähän panttaa vaihtamista jolloin saattaa kahdessa osassa vaihtaa alas. Reippaammin paineassa toki kerralla tiputtaa riittävän monta pykälää. 5 lovinen on pikkusen virkeämpi liikkumaan, mutta niissä on pumppuvikoja kuulunut.

    (Selitän tuota torsenin väitettä vähän lisää. Alkutilassahan näissä on 50:50 jako voimalla kun ei luistoa. Kevyempi ja sen takia heikommin pitoa omaava perä saa aluksi yhtä ison voiman kuin keula. Vasta luistoa tullessa torsen alkaa siirtämään voimaansa luistavalta perältä painavammalle ja paremmin pitävälle keulalle maksimisuhteella 67/33. Jonka takia keulassa ollen isompi eteenpäin vievä voima kiskoo se auton suoraan. Eli pointti tuossa on se että ennen luistoa voima on sama eteen ja taakse ja vasta luistoa tullessa torsen siirtää voimaa. Sekä 60:40 painosuhteesta keulan parempi pito.)
    Viimeksi muokannut MKaup; 24.1.2019, 16:00.

    Leave a comment:


  • Puuhapete
    vastasi
    Makuasioita, mutta kyllä se 4.2 pitää olla. Ei ole mikään raketti silläkään.
    Muuten eikun kahlaamaan threadiä läpi. Kaikki miinukset on varmasti tulleet jo.

    Leave a comment:


  • Arnolds
    vastasi
    Audi A8 3.7 Quatro -98

    Moro!
    Audeista vielä tiedä mitään muuta kun vetää edestä tai nelikko.
    Joten kertokaas ammattilaiset millainen kakkosauto oli tuollainen otsikon mukainen nelikkko automaatti.
    Eli risut ja ruusut(voimansiirto,jakopää jne) ja kaikki muu mitä pitäs ottaa huomioon jotta vois liittyä Audistien joukkoon.


    Kiitos jo etukäteen.

    Leave a comment:


  • MKaup
    vastasi
    Kun sais aikaseksi heittäsin taakse alkuperäis jouset. Keulii kanssa itsellä eibach pro kit 20mm lasketulla ja lukemani perusteella keuli alkuperäisillä joka nurkassa.

    Leave a comment:


  • Puuhapete
    vastasi
    Tiedän kyllä mitkä autossa kuuluu olla, eli ns "sport-alusta" -20mm madalluksella. Se vain että edellinen omistaja ei muista mitkä jouset on mihin päähän vaihtanur, mutta samasta sarjasta ne ei ole.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Minun B6 A4 on PR Codeissa etu- ja takajousituksen painoluokat.

    PRCode: 0JF = weight category front axle weight range 6
    PRCode: 0YL = weight category rear axle weight range 23
    Tuota kautta löytyisi oikeat jouset ja väritäplätkin etkasta?

    Leave a comment:


  • Coupevesqu
    vastasi
    Oma kokemus oli samanlainen D2 A8 kanssa.Jousia on monella eri orggis numerolla mutta oikeat jouset pitäs silti löytää vain maalitäplien värin ja määrän perusteella ?No eihän niitä näin vanhoissa enää ole.Eli randomilla kokeileen vakiojousia.Keulii aika reilusti.Meni kuitenkin 5v ennenkuin asia alko kiinnostaa taas enemmän ja ostin 30mm madaltavat jouset.Etujousien vaihdon jälkeen totesin et ei taakse kannata edes vaihtaa madallusjousia kun oli niin hyvin balanssissa.Nyt on otteeseen merkattu navan keskeltä kaareen 400mm edessä ja 390mm takana.Vielä on 17 tuuman vanteilla reilusti tilaa edessä eli pystys madaltaa vielä lisää.Mulle passaa nyt toistaseksi noin eli varmaankin se 20-30mm korkeammat jouset pitäs olla takana kuin edessä jotta olis tasapainossa.Ja, sivuhuomautuksena mulla on V6 kone keulalla, kuinka paljon V8 tuo keulaa alemmaksi voi joku viisaampi vastata.

    Leave a comment:


  • Puuhapete
    vastasi
    Onkos jollain heittää vähän osviittaa napa/kaari väleistä vakio tai madallusjousisatseilla?

    Mulla keulii tuo oma, ja takapää on vähän löysän oloinen.
    Kysyin jo myyntipalstan -30 jousista, mutta pitäs löytää vähän faktaa, että tilaako suosiolla kokonaan uuden satsin.

    Vastaantulijat vilkuttelee pitkiä, kun ajelen lyhkäsillä. Täytyy säätää valot kolmoselle, ettei kaikki ole kiukussa.

    Leave a comment:


  • mpelanti
    vastasi
    Totta, lisäsin Freeze Framet listaukseen. Kaikki koodit tuoreehkoja, mutta ei kokeiltu nollausta lainkaan, en siis pysty sanomaan olisivatko nuo tulleet heti takaisin.

    Leave a comment:


  • Jultsu_
    vastasi
    Onko koodit nollattu ennen koeajoa ja nuo tulleet koeajon aikana? Muutoin mahdotonta mennä sanomaan montako vuotta (tai vuosikymmentä) nuo koodit on majailleet ecun muistissa..

    Leave a comment:


  • mpelanti
    vastasi
    Tässä yhden kiinnostavan ässän vikakoodit (S8 2007), mitäs mieltä olette, onko parempi unohtaa kyseinen yksilö?

    Koodi:
    Address 01: Engine        Labels: None
    3 Faults Found:
    012403 - Fuel Pump Circuit: Electrical Malfunction 
                   P3073 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 00100010
                        Fault Priority: 0
                        Fault Frequency: 28
                        Mileage: 104881 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2018.09.13
                        Time: 09:15:49
    
    008585 - Bank 2; System too Lean at Idle 
                   P2189 - 004 - No Signal/Communication
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 01100100
                        Fault Priority: 0
                        Fault Frequency: 5
                        Mileage: 105728 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2018.10.05
                        Time: 13:59:33
    
    006435 - Please Check DTC Memory of ECU Number 2 
                   P1923 - 008 - Implausible Signal
    
    
    Address 11: Engine II        Labels: None
    
    2 Faults Found:
    004229 - Mixture Regulation; Bank 4; Range 1: Lean Limit Exceeded 
                   P1085 - 004 - No Signal/Communication - MIL ON
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 11100100
                        Fault Priority: 0
                        Fault Frequency: 24
                        Mileage: 103059 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2018.06.22
                        Time: 11:08:42
    
    004225 - Mixture Regulation; Bank 3; Range 1: Lean Limit Exceeded 
                   P1081 - 004 - No Signal/Communication - MIL ON
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 11100100
                        Fault Priority: 0
                        Fault Frequency: 34
                        Mileage: 103188 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2018.06.28
                        Time: 19:19:19
    Viimeksi muokannut mpelanti; 22.11.2018, 22:28.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Se on ollut ainakin kesästä lähtien myynnissä. Muistaakseni ainakin jo kesäkuussa. Siihen lienee syynsä, todennäköisesti hinta liian korkea auton kondikseen tms. suhteutettuna.

    Leave a comment:


  • Heksi
    vastasi
    Toi prefacelift kanaverkkomaskeineen ei varsinaisesti houkuttele. Kallistuisin ilman muuta Lempäälän autoon. Ihan kuin siinä olisi pidike lipulle etuloksuojassa?

    Leave a comment:


  • diudi
    vastasi
    Lempäälän autoa olen käynyt katsomassa. Jatkot yksityisviestillä.

    Leave a comment:


  • Gunvald
    vastasi
    S8 tai A8 pitäisi näköjään pihaan saada. Onko näitä yksilöitä käynyt kukaan katsomassa?


    https://www.nettiauto.com/audi/s8/9851830


    https://www.nettiauto.com/audi/s8/9628536

    Leave a comment:


  • Puuhapete
    vastasi
    Pre 2008, en muista mikä tarkka aika oli, oli maksimi vero 28%+jotain. Sen jälkeen tuli nykyinen malli, jossa voi tulla korkeampikin prosentti.
    Viimeksi muokannut Puuhapete; 29.10.2018, 11:03.

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Vero riippuu päästöistä, oliko vuosimallista 2008 eteenpäin ja siitä, minkä hintaiseksi Trafi ratsun arpoo. Periaatteessa saman vuosimallin lang voi olla edullisempikin, jos ne arvostetaan jostain syystä selvästi edullisemmaksi. Muussa tapauksessa veroprosentti lienee perusmallia isompi järjestään, koska painavamman auton päästöt on lähtökohtaisesti isommat.

    Muistanko väärin vai oliko autoveroprosentti kiinteä ennen päästöpohjaiseen siirtymistä? Dieselillä ja bensalla taisi olla omansa.

    Leave a comment:


  • mpelanti
    vastasi
    Verotetaanko lang-mallit kuten lyhyemmätkin vai tuleeko isompi vero pidemmälle kasille? Tätä oli täällä kyselty aiemminkin mutta en löytänyt vastausta.

    Leave a comment:


  • ommiK
    vastasi
    Tossa vaiheessa oli dieselbuumi parhaimmillaan Saksassakin ja vaikka siellä ei veroinsentiiviä ole samalla tavalla kuin täällä periferiassa niin väännöllä ja pienemmällä kulutuksellahan noita myytiin. Noita samoja tässä katsellut ja tullut siihen tulokseen että bensakoneista D4:ää etsivänä kannattaa samaan rahaan katsoa S8, koska hinnat eivät 4.0TFSI-koneisiin ainakaan enää juuri eroa muutaman vuoden ikäisenä ja tarjontaa on huomattavasti enemmän.

    Leave a comment:


  • mpelanti
    vastasi
    Jatkan samaan (kun tuo omakin kiinnostus siirtymässä kohti D4 malleja): Missä kaikki bensakoneet? Onko ne niin huonoja verrattuna dieseleihin vai onko tässä ollut verotuksellisia juttuja?

    Nettiautossa ei ole tarjolla yhtään bensakoneista D4 kasia. Ja Saksan tarjonnastakin vain 10% tuntuisi olevan bensakoneilla.

    Leave a comment:


  • aajii
    vastasi
    Löytyykö D4-korin 4.2tdi.n ja 3.0tdi.n tekniikoista luotettavuus/tyyppivikojen vertailua?
    4.2tdi kiinnostaa koneena huomattavasti enemmän, mutta lähinnä olisi hyvä tietää mitä ylläreitä molemmista koneista on ilmennyt.

    Leave a comment:


  • mpelanti
    vastasi
    Kävin kaverin kanssa koittamassa Kamuxilla olevaa ässää:
    https://www.nettiauto.com/audi/s8/10114109

    Auton bongasin jo heinäkuussa kun Saka Raisio myi sitä 19900 eurolla. Auto katosikin myynnistä pian ja siitä ilmestyi 250kmh:n blogiin juttu:
    https://www.250kmh.com/home/2018/8/12/audi-s8-2006

    Blogin kirjoittaja pisti aika pian ässän myyntiin ja muutaman viikon päästä se päätyi Kamuxille hintapyynnillä 24900e. Hinta on nyt 23900e.
    edit: siirtynyt Mäntsälän Kamuxille ja uusi hinta 21900e.

    No se historiasta, entäs itse auto? Tehomielessä hiukan pettymys, ero vanhaan D2 kasiin (4.2L koneella) ei ollut ollenkaan niin suuri kuin odotin. Lisäksi tässä yksilössä tuntui pettävän vähän jokainen sähkövempele mihin tuli koskettua (sähköinen takaluukku, kattoluukku, keyless, parkkitutka, takalasin verho). Kitkat alla eivät myöskään herättäneet luottamusta.

    Huoltokirjassa merkittynä ensimmäinen öljyvaihto 27053km, seuraava 131345km kohdalla. Välissä kyllä LL servicet 40300/77120/95755km, mutta niissä ruksattuna Ölwechel "nein". No ehkä en vain osaa tulkita tuota huoltokirjaa, ei ole näistä niin paljoa kokemusta.
    Viimeksi muokannut mpelanti; 22.11.2018, 16:23.

    Leave a comment:


  • mpelanti
    vastasi
    Myyjä suostui tiputtamaan 500e hinnasta. Mutta hakumatkan aikana löysikin jonkun joka oli valmis maksamaan täyden hinnan ja myi auton pois.

    Leave a comment:


  • Joopakoo
    vastasi
    Omassa ensimmäisessä D3:ssa oli ostettaessa tuo puskurin kulma pahasti ajettu tolppaan parkkihallissa, sattui löytymään oikean värinen hyväkuntoinen puskurin kuori 150e purkaamolta. Paljon halvempaa kun alkaa korjauttamaan. Noita kuitenkin Euroopan laajuisesti melko paljon liikkeellä, jos sopivaa väriä vaan löytyy.

    Leave a comment:


  • jannes
    vastasi
    Jep, pitää paikkansa.

    Leave a comment:


  • mpelanti
    vastasi
    Kuvan perusteella vain takavalon alla. Tuo alue on siis puskuria ja muovia?

    Leave a comment:


  • Joopakoo
    vastasi
    Hämääkö kuva vai onko lommoa ja vikaa vain tuossa ulomman takavalon alla? Näyttää kuvasta siltä että vaurioita on vain muovisen puskurin kohdalla, joka siis ylettyy tuohon ulomman takavalon alalaitaan asti.

    Leave a comment:

Working...
X