Vissiin W12 käyttää samoja keulapaloja, jäähdyttimen kennoa ym. eli ei siinä taida sen enempää tavaraa keulalla olla. Konepelti on sama eli maskit ja puskuri riittäisi kun vaihtaa.
Toki voisi pelkän kilventaustan maalauttaa korin väriseksi. Tai sitten yrittää totutella siihen singleframeen :D Eihän se loppujen lopuksi sisälle näy (kunhan ratin vaihtaa...)
W12 vaikuttaa suht "huolettomalta". Ellei pidä ottaa konetta irti. Monet jutut suht helppoja vaihtaa, eikä kaikki maksa älyttömästi.
Rinta-joupin 180tkm ajettu 2005 w12 oli epäilyttävä. Ranskaksi manuskat, virosta tuotu. Tehty 2500+500€ rempat tänä vuonna ja myyntiin. Huoltohistoria ennen maahantuontia ei ollut ainakaan autossa mukana. Semisti nahistuneen näköinen. Landsailit ja kamalat tuning kiinatinat... Puskuri ottanut osumaa ja halki alareunasta sumarin ritilään. Kaikenlaista muutakin naarmua.
Sisälle en mahtunut istumaan, kattoluukku grr. Tuoli jees, koska yläosaa pystyi myös kallista maan taaksepäin. Täytyy jatkaa etsintöjä. Koeajolle olisi päässyt, mutten halunnut tuhlata heidän bensojaan ja auto oli vasta pestykin ja menossa kuvaukseen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A8/S8 ostamassa.
Collapse
X
-
Ainakin toisinpäin on D3 keuloja vaihdettu varmaan paljon joten ei ehkä ole Ameriikan temppu vaihtaa vanhaa keulaa singleframen tilalle. Tilan riittävyydestä en sitten sano mitään.
Leave a comment:
-
Onkohan muuten D2 korin W12 malleja saanut ilman kattoikkunaa? Valmistusmäärät taitaa olla muutenkin jotain 1000kpl joten liikaa niitä ei pyöri tarjolla
Jos W12 konetta haluaa, niin D3:sia on paljon paremmin saatavilla. Kaikki D3 W12 mallit tosin taitavat olla single frame, eli niitä ei V8 moottorin maskilla ole saanut. Säkällä D3 perusmaskin voisi saada toki vaihdettua single framen tilalle...
Ruvennut vaan himottamaan pehmeämpi kyyti ja W12. En tiedä mikä mulla on päässä vikana.
Leave a comment:
-
Mahtaisi budjetin takia väkisellä mennä tuohon vanhempaan malliin. Onko tietoa minkalaisissa kilometreissä yleensä täytyy uusia se jakoketju+hilppeet? Seuraako tuo ongelma koko D3 sarjaa, jossa on jo tämä kyseinen 4.2tdi eli 2005-2009?
Leave a comment:
-
D3:sen 4.2 tdi:ssä menee jatkoketjut hilppeineen jossain vaiheessa aina vaihtoon, mikä tarkoittaa koneen irrottamista. Muuten niissä ei taida älyttömästi olla mitään isoja tyyppivikoja.
D3 on 6HP-sarjan ZF:n laatikoilla, olisiko aina 6HP26:nen? D4:set on 8HP sarjan laatikolla, malli riippuen moottorista. Jos laatikkoa miettii 4.2tdi:n perässä, niin 6HP28 on vakiona speksattu kestoa 600 nm, kun taas 8HP90 on 1000 nm. Kestikö muuten 6hp28 tuon 1020nm vääntöä ilman muutoksia?
Vakio D4 4.2tdi (CDSB) vie itsellä kaupungissa talviajossa 9,4l/100km. Maantiellä mennään jotain kasin pintaan.Viimeksi muokannut jasso; 4.9.2019, 14:48.
Leave a comment:
-
Joutuuko mitä muutoksia tekemään noihin lukemiin? Mihin asti vakio ahtimet riittänee?
Leave a comment:
-
mun päätös 2010 oli joku 8k.4.2tdi lukemat tällä hetkellä 530hp/1020nm lisää tulos kun saan pumpun modattua isommaks tuotoltaa
Leave a comment:
-
Tarkoitus olisi vuoden sisään vaihdella autoa ja hommailla se tuolta Saksan suunnalta. Harkinnassa olisi A8 2005-2008 ikäluokassa eli saksan pyyntihinta alle 10k. Moottoriksi ajattelin taas vaihteeksi dieseliä polttavaa moottoria. Muuten kallistuisin isoon bensiini moottoriin, mutta tulee kuitenkin vedettyä kesäisin venettä ja talvella kelkkakärryä ym. niin alkaa jo kyrsiä se 14l/100km kulutus kärry perässä tämän hetkisellä S4:lla.
3.0tdi lienee olisi se ''fiksuin'' vaihtoehto, mutta himottelisi myös tuo 4.2tdi mylly, kun näyttäisi niitä saavan saksan markkinoilta edullisemmin kuin 3.0tdi moottorilla varustettuina ja jopa vähän ajettuina.
Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä tuosta 4.2tdi motista, tyyppivikoja ynnämuuta. Ohjelmoitukkin näitä taitaa olla, mutta en oikein löytänyt tietoa minkalaisia lukemia näistä on saatu. Dsl veroissa 100-200euroa eroa eli ei loppujenlopuksi kovin jäätävä ero. Mahtaisi ''isolohkollakin'' päästä matka-ajossa ihan kohtuullisiin lukemiin? Kulutuksestakin kaipailisin tietoa.
3.0tdi onkin tuttu ja sen oikuttelut jo tiedänkin, mutta tuosta isommasta löytyy aika nihkeästi tietoa.
Entäs millä vaihdelaatikoilla nämä on? Onko 3.0l sama kuin pienimmissä korimalleissa eli zf:n 6hp19 ja löytyykö zf:n tekele myös V8:sta?
Toisaalta himoittelisi joku huippuvarusteilla oleva B7 Ässä, mutta se bensiinin kulutus hieman hirvittää :D
Jos joku on uittanut tuommoisen 4.2l moottorilla olevan Audin voisi ilmiantaa itsensä ja kertoa mikä oli veroituspäätös ;)
Leave a comment:
-
Ja ei ole mitään erikoisia, vaikkakin tuo malli vahvaksi orkkiksena todettu.
Leave a comment:
-
En tiedä milloin ne on tullut mutta S8 "avukset" ovat: https://www.original-felgen.com/4d0601025nz17.html
Leave a comment:
-
Jos ne on forged eli taotut niin sillon mun mielestä enemmän arvoa. Taottuja on ollut A8 alkuperäisvanteena.
Onko noi A8 alkuperäisvanteet, jotkut 18" ehkä renkaasta päätellen. Jos noin on. niin koska semmoset on tullu listalle?
Leave a comment:
-
Onko näillä vanteilla arvoa? Alkuperäiset aidot.
Leave a comment:
-
Itsellä maannut A8 nyt toista viikkoa omalla nosturilla. (Suurimmaks osaks siksi ettei ole kiire ollut saada kuntoon.) Jäi polttoainemittarille startin solenoidin vaan kloksahtaen.
Todennäköisesti vika oli johtoliitos siinä etuoikeassa lokasuojassa jossa akunliitos yhdistyy startin virtaan. Mutta kun seuraavana päivänä auto toimi ongelmitta enkä saanut vikaa uudistumaan niin startin ihanan paikan takia päätin sitten vaihtaa senkin. Sitä kun ei missään mökkireissun pihalla vaihda ja työläänä todella kallis huoltamolla.
Uusi (tehdakunnostettu) Alanko merkkinen saksalainen laturi Autodocilta tilaukseen n. 105€ postikuluineen ja sitä sitten odoteltukin. (Motonetistä olisi saanut 260€ + 130€ pantti nopeammin.) Laturi tuli tiistaina, mutta ei ole ehtinyt paikalleen laittaa. Vanhan irroittaminen ilman ongelmia moottoripukin tekemisen kanssa vei sen 6h jo aikaa. Moottori kun kannatellaan ylhäältä sen aikaa kun alapuolelta puretaan apurunko roikkumaan alatukivarsien varaan ja irroitellaan startin ympärillä oleva moottorituki. Eli ei osat taaskaan maksaneet juuri mitään, mutta jos ei itse pääse rassaan niin olishan tuollekin työlle tullut hintaa huoltamolla.
Leave a comment:
-
Kuukausi sitten oli Tori.fissä myynnissä ja hinta 280€. Nuo kun ovat prefacelif avukset hinta liikkuu 150-250 euroissa. Faceliftit jotain 400€.
Leave a comment:
-
-
Ei kai siinä muuta kun syö päätilaa sisältä. Tottakai voi tukkoon mennä jos ei etukäteen ennakoi ja putsaa.
Leave a comment:
-
Kuinka paha tämä kattoluukku oikeastaan on? Kuinka helposti menee kanavat tukkoon?Viimeksi muokannut St. Petersburg; 5.8.2019, 17:55.
Leave a comment:
-
Itse katselin myös japanintuonteja, mutta kaikissa niissä oli kattoluukku. Välillä mietityttää silti, että olisi saanut ehkä halvemman ja paremman, vaikka katon olisi vaihdattanut ja maalauttanut marmorilla, ja hommannut uudet kattoverhoilut. Ehkä hyväkuntoisen manuaali faceliftin kanssa näin pitää joskus vielä toimia.
Leave a comment:
-
Keksi jotain muutakin asiaa Riikaan ja käy katsomassa, sillä se selviää. Itse syynäisin auton tosi tarkkaan myös alta käsin, mutta niin on hyvä tehdä minkä tahansa käytetyn auton kanssa. Itse näkisin myös ettei noin vanhan ja halvan kolariauton kunnostaminen kannata, vaan kasaan leivotut tekeleet on huomattavasti uudempia. Liikkeessä näyttää olevan myynnissä lähinnä harrastekalustoa, mikä on mielestäni positiivinen asia.
Leave a comment:
-
Jaksaako ne jotain japanista uitettuja vanhoja romujakin kunnostaa siellä? Etenkin alumiinista tehtyjä? En kyllä usko, kamalasti vaivaa. Paljon kannatavampaa on käyttää sama aika uudempien mällipelien kunnostukseen. Ja kyllähän tosta näkee tsiigaamalla aika hyvin, että onko jotain ronkittu... Jos siis lasit ovat entuudestaan tuttuja. Pohjaa voi tsekata myös nosturilla ennen kaupantekoa. Näkee öljyvuodot, apurungot, vetarit, jarrut ym. Konehuoneessa ottaa muovit pois ja katsoo miltä kone ja muut hilut näyttävät. Vcds:llä vikakoodit ja kunnon koeajo. Kyllä tollasella tarkistuksella löytää ainakin suurimmat viat.Viimeksi muokannut Ihmemies; 3.8.2019, 15:59.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Timoteus Näytä viestiOnko porukka kuullut / onko tietoa tästä firmasta? Jonkun aikaa nyt seurannut, niin tuovat Japanista ihan hyvännäköisiä pirssejä. S8 D2 (manuaali) -kuumetta pukannu jo jonkun aikaa ja tuolla firmassa olisi myynnissä S8 D2 automaattina. http://youngtimercar.eu/car/audi-s8-3/
Valmistenumerolla googlaaminen on yleensä hyvä tehdä.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja St. Petersburg Näytä viestiMitä mieltä olette tästä? Onko huuhaata vai kannattaako kokeilla?
https://www.celtictuning.fi/palvelut...e-1#t3-content
Leave a comment:
-
Onko porukka kuullut / onko tietoa tästä firmasta? Jonkun aikaa nyt seurannut, niin tuovat Japanista ihan hyvännäköisiä pirssejä. S8 D2 (manuaali) -kuumetta pukannu jo jonkun aikaa ja tuolla firmassa olisi myynnissä S8 D2 automaattina. http://youngtimercar.eu/car/audi-s8-3/
Leave a comment:
-
Mitä mieltä olette tästä? Onko huuhaata vai kannattaako kokeilla?
https://www.celtictuning.fi/palvelut...e-1#t3-content
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja audi200tuning Näytä viestiAlso, some jobs require complete (new starter) or partial (cylinder 10’s spark plug and coil pack) removal of the engine, so factor that into your costings. Jos joku kyseisen auton omistaja voi vahvistaa onko muka kone irrotettava tulpan vaihtoa varten?
Jotenkin en vaan uskoa tuota....
Leave a comment:
-
Nykyään valmistusvuoden päättymisestä pitää olla kulunut vähintään 30 vuotta, jotta museorekisteröinti voisi olla mahdollinen.
Leave a comment:
-
Kyllä siellä tilaa on, mutta ulkomittoihin nähden aika pieni.
Puskurit on muovia niin ne saa fixattua helpommin, mutta alumiinistä klommojen ja painaumien fixaus ei ole helppoa, koska se alumiinin venähtää helposti. Tuskin sulle kuitenkaan tuo on uusi asia.
Eli pieniin ei kannata uhdata kauheasti efforttia, jos eivät häiritse.
Itse tykkään kyllä D2 audista. Edelleen ihan tyylikäs peli. Sama on kyllä vanhemmissa edustus bemareissakin, että ovat melko tyylikkäitä vieläkin.
D2 on muuten 25v vanha korimalli. Ekoja saisi kai museorekisteriin kohta, mutta löydäppä hyvää -94 A8:ia :)
Leave a comment:
-
Väri oli livenä ainakin omaan silmään todella hieno ja kerrankin jotain muuta kuin mustaa, tumman sinistä tai harmaata. Itse tykkään myös enemmän faceliftistä, etenkin sisältä se miellyttää enemmän silmää kuin prefl. Varmaan johtuu siitä, että prefl nappulat on samat mitä alkupään B5-korisessa nelosessa ja sellainen mulla oli jo joskus vuonna 2002. :) Jotenkin tuohon väriin mun mielestä myös sopi nuo peltivanteet ja pölykapselit... Eikun on ne sentään köykämiiniä. Ehkä sitä on jo sen verran vanha ja orggissivulistamies että korkeintaan tuumalla tuosta lähtisi vannekokoa kasvattamaan ja silloinkin jollain alkuperäisvanteella.
Tilaa tuossa kyllä mun mielestä oli kivasti. Vertailukohtana perheen Passat B8. Hyvin mahtuisi muksut takapenkille.
Laatikko tuossa toimi hienosti. Koneen vuotoja en puolen tunnin koeajossa katsonut mutta korissa ei ollut mitään sellaista, joka pitäisi tehdä ns. hetivälittömästi kuntoon. Tietty ne puskurit ja oikea takakaari olisi hyvä fiksata, mutta nekään ei hypi pahasti silmille. Jos vaan olisi duunipaikka tiedossa niin kävisin hakemassa tuon auton itselleni fiilistelyautoksi ja jemmaan kymmeneksi vuodeksi. Sitten siitä voisi saada tuplat myydessä. Toki voitto on vähän suhteellista kun uskoisin että kymmenen vuoden kunnossapitoon menisi tonni vuoteen. :D
Leave a comment:
-
Aika erikoinen väri. Ehkä vähän nuorekkaamilla valsseilla olisi omaan silmään parempi. Noi A8 kaivonkannet kun ei ole mitkään kauniit muutenkaa.
A8 on sisätiloiltaa yllättävän pieni auto kokoisekseen. Harmittavasti nämä vain alkaa kaikki olla vanhoja ja ikä+kilsat tuo väkisin omat harminsa.
Mulla on toki pre-fl, korihan on sinänsä ns ikuinen ja maalitkaan ei taida juuri näissä haalistua.
Tärkeimmät varmaan D2 A8 tai S8:ssa on laatikon toimivuus, koneen vuodottomuus ja korin klommottomuus. Noi kaikki on vähän arvokkaita jos jotain pitää korjata.
Leave a comment:
-
Kaikki eivät välttämättä lue tuota Nettiautoketjua niin laitan sinne kirjoittamani viestin myös tähän:
Tätä kävin D2-korista A8:aa (FGG-925) katsomassa ennen juhannusta: https://www.nettiauto.com/audi/a8/10550699
Todella hienossa kunnossa oleva kasi, josta en löytänyt mitään toiminnallista vikaa. Ulkokuoressa pientä sanomista molemmissa puskureissa sekä oikeassa takakaaressa. Sisällä kattoluukun avaushantaaki irti ja etuovien kahvat kuluneet. Sisällä ja ulkona ei ollut mitään, mikä olisi häirinnyt omaa silmää. Kolme sarjaa renkaita, kaksi OEM 16" ja yksi tarvikesarja joka oli 19".
Ainoa miinus oli jakopää, joka oli tehty vuonna 2011 ja 70tkm sitten. Se pitäisi tehdä heti.
Tuossa kunnossa näkee kaseja todella harvoin. Autossa ei ollut mitään räpellyksiä ja oikeastaan isompaa kulumistakaan. Moottori veti hyvin ja laatikko toimi nätisti.
Tuon kasin soisi menevän orggissivulistamiehelle, joka ottaisi sen talteen. Saksasta tai Ruotsista ei tuon kuntoista saa tuolla rahalla.
Leave a comment:
Leave a comment: