Mulla on vieläkin motonetin rälläkkä mallin kone, epäkesko ja en ole saanut tuhoa aikaan. Tais maksaa jotain 50e pintaan silloin kuin koneen ostin.
Paremmissa vehkeissä on sähköinen kierrosten säädin mikä on kyllä hyvä juttu, tolla on joskus vähän vaikeaa saada haluamat kierrokset pysymään myllytyksen aikana.
Ja tosiaan kun ostaa kunnon laikat niin tulee ihan hyvää jälkeä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaha
Collapse
X
-
Bilteman cyclokopio on hinta/laatusuhteeltaan hyvä, n. 40€ ja siihen kun lyö kunnon laikat niin saa yhtä hyvää jälkeä kun kalliimmilla, tosin aikaa kuluu reilusti. Itellä DAS6 Pro mikä myös aloittelijaystävällinen, hintaa n. 150€. Noi on molemmat epäkeskoja, rälläkkämallinen on tehokkaampi mutta aloittelija tekee helposti komeat hologrammit kylkeen.
Leave a comment:
-
Voisi kokeilla vaikka Poorboys Black Hole alle ja vaikka laiskan miehen Collinate päälle. ;)
Noilla vois saada naarmuja piiloon ja hyvän vahan keston siihen päälle. Eikös sulla ollut muuten perheessä joku pikku opel millä vois treenata myllyttämistä? Ei toi myllyttäminen kuitenkaan mitään salatiedettä ole, treeniä vaan sieltä se tulee. :)
Ja tosiaan "sorsaa" olen kyllä jo vilkuillut vähän sillä silmällä, että saattaapa joutua harjoitusuhriksi. :D
Leave a comment:
-
Milläs tota kannattais vedellä? On nimittäin melko naarmuinen tuo pinta, kun tarkemmin katselee. Varmaan jotain myllytystäkin kaipais.
Noilla vois saada naarmuja piiloon ja hyvän vahan keston siihen päälle. Eikös sulla ollut muuten perheessä joku pikku opel millä vois treenata myllyttämistä? Ei toi myllyttäminen kuitenkaan mitään salatiedettä ole, treeniä vaan sieltä se tulee. :)
Leave a comment:
-
Tuntuu tuohon omaan kyllä tulevan naarmuja kun vaan sormella pyyhkäsee ?
Perus Tojotan omistajat ei edes huomaa tommosia asioita.
Leave a comment:
-
Onko kenelläkään kokemuksia poorboysin tuotteista? Meinasin itse tilata pullon tota whitea ja katsoa jos sillä saisi niitä pieniä hiusnaarmuja peittoon. Tota tuotetta on jonkin verran kehuttu maailmalla, joten kai sitä voi yhden pullollisen itsekkin kokeilla.
Leave a comment:
-
VAGilaissisa on kova lakka/maali, ei sitä ihan heti saa puhki.
Leave a comment:
-
Laiskalle miehelle ei autoglymi toimi, joutuu tekee uuden vahauksen parin viikonpäästä. ;)
Milläs tota kannattais vedellä? On nimittäin melko naarmuinen tuo pinta, kun tarkemmin katselee. Varmaan jotain myllytystäkin kaipais.
Mitään vehkeitä ei entuudestaan oo, eikä oikein kokemustakaan. Oisko suosituksia aloittelijalle, vai kannattaako viedä vaan ammattilaiselle, niin kuin edellisetkin vehkeet? Innostus olisi kova, mutta ei viittis kuitenkaan pilata autoa..
Leave a comment:
-
Pääsiäisen jäljiltä on White Diamond + Collinite 845 käsittely ja edelleen riittää pelkkä vesihuuhtelu paineella ja kuivaus, niin auto kiiltelee.
Leave a comment:
-
Laiskalle miehelle ei autoglymi toimi, joutuu tekee uuden vahauksen parin viikonpäästä. ;)
Leave a comment:
-
Laiskana kaverina vetelin claybar-käsittelyn jälkeen pintaan Auto Glymin nestemäisen Ultra Deep Shine -vahan tummille väreille ja yllättävän tyydyttävän tuloksen antoi tolle Moroblau:lle.
Leave a comment:
-
Auto Glymit loppui ja tilalle tuli kokeeksi paketti Dodo Juicea pikku purkeissa kaverilta testiksi Chemical Guysin Citrus Wash & Gloss ja maxi suds II:sta.Viimeksi muokannut Drunkenmunky; 8.6.2011, 21:37.
Leave a comment:
-
Turtle Waxia ja Autoglymiä tulee käytettyä. Autoglymillä ehkä aavistuksen kiiltävämpi lopputulos, mutta kestävät maalipinnalla aika saman ajan.
Leave a comment:
-
Megun savi kestää tosiaan pitkään, oon käyttäny ihan autonpesuvettä liukkarina.
Ebaysta saa halvalla claybaria, tullu tilattua muutama pala ja hyvin pelaa.
Leave a comment:
-
Motonetissä tais olla Turtlen claykittiäkin kun tossa yks päivä kävin. Mahtaakohan olla mimmonen savi? Luulis ettei noissa saveissa ole kauheesti eroa keskenään. En huomannu hintaa katella, että paljonko ois esim. halvempi kuin megun vastaava kitti. En ees tienny, että turtleltakin löytyy claybareja ennen tuota. Toisaalta noi savet kestää (ainakin megun) niin monet kerrat, että saattaa olla turha tuijottaa hintaa.
Leave a comment:
-
Kiitos vinkistä, täytyy käydä tutkimassa Varaosamaailman tarjonta, kun en ole vieläkään saanut tilausta Shinearamasta aikaiseksi. Auton kylki on tosin tätä nykyä rytyssä, joten mitään hirveitä hinkuja hinkkaamaan ei ole.
Tuo farkun perän likaantuminen on tosiaan rasittavaa. Piki ja muu törky myös pinttyy siihen hyvin nopeasti, ellei ole vähän väliä pesemässä ja vahaamassa. Paras ratkaisu on varmaan suojata pinta hyvin vahalla, niin pölyt lähtevät tarvittaessa melko kivuttomasti painepesurilla.
Leave a comment:
-
Joensuussa on myös Motonetissä Sonaxin claybaria. Meguiarsia taitaa saada Joen Korimestareilta, tosin itse olen aina tilannut Briteistä.
Leave a comment:
-
Sonaxin claybaria on hyllyssä mm. Jyväskylän AD-varaosamaailmassa, siellä on myös noita Meguiars settejä claybaria. Motonetissa oli jossain vaiheessa Sonaxia, en tiedä onko enää. Zainoa saa Jyväskylässä ostettua Glosspointista. En tiedä onko heille tullut lisää varastoon nyt, kävin joku aika sitten hakemassa viimeisen purkin.
Claybaria siis saa kohtuu hintaan heti hyllystä ainakin täällä, vuosi/pari sitten oli vielä aika heikko tarjonta ja ei meinattu edes tietää mitä kyseli, kun claybar/savea etsi.
Leave a comment:
-
Ei taida auttaa mikään, edes tuulen ohjaimet tuohon pölyyntymiseen.
Leave a comment:
-
Muillaki, ainaki (tummien)farkkuauton omistajilla on varmaan sama ongelma, että auton peräpää pölyyntyy tosi helposti, vaikka ajaisi ihan normaali asfalttiteillä. Ärsyttävää vain ku peräpää pysyy puhtaana päivän verran ja sen jälkeen se on pölyn peittämä. Eli onko tähän olemassa mitään ratkaisua, vaikka jotain pintakäsittelyä tms., että se hylkisi pölyä paremmin tai jotain? Nyt olen vahaillut autoa ihan "normaalisti" ja se ei ainakaan auta.
Leave a comment:
-
Se on se claybar millä ne lähtee, ketjussa on jo paljon aiheesta.
Leave a comment:
-
Savipala/"claybar" ja sille liukkarina sitten vaikka vesi, fairyvesi tai ehkä jopa jokin erikoislitku minkä savipalan valmistaja kertoo.
Leave a comment:
-
Vähintään paineella kannattaa CB huuhdella pois, eipä ipastakaan haittaa ole. Aina ne vahat ym tarttuu parhaiten puhtaalle pinnalle.
Leave a comment:
-
Ite käytin eilen ekaa kertaa tota Citrus blingiä liukkarina. En kyl ite aatellu sen jälkeen peseskellä vaan laittaa tökötit suoraan päälle. Ei se varmaan sen kummempi ole kuin joku megun liukkari. Sitä muutenki tulee niin vähän (kuudestoista osa) veteen sekoitettuna.
Sitä citrus blingin pulloa muuten kannattaa muistaa ravistaa. Kerääntyy seistessä pohjalle kirkas kerros ja vaaleempi neste yläpuolella.
Leave a comment:
-
Pitäs kohta auto puunata mut työ järjestys pikkasen vielä hakusessa.
Ongelmana Citrus Blingin käyttö claybar liukkarina. Pitääkö sen jälkeen auto pestä ihan normisti vai ainoastaa vetää IPAlla lävitte vai onko kummatkin aivan turhaa ajan hukkaa?? Tämän jälkeen oli tarkoitus vetää köyhien poikien Black Hole.
Leave a comment:
-
CYC ei paljoa vastaile. Olen yrittänyt saada heiltä jo kuukausia lähetyksestä puuttuneen tavaran. Kuukausi sitten jo luvattiin mutta eipä ole näkynyt.
Leave a comment:
-
Eipä kukaan vastaillut meileihin CYC:sta joten tilasin tavaraa Shinearamasta. Eiköhän näillä saada pyörät kiiltämään.
Poorboy's Black Hole Show Glaze (16oz)
Collinite Super Doublecoat Auto Wax (No. 476s) (9 fl. oz)
Meguiar's Smooth Surface Clay Kit (6 items)
Shinearama Microfibre Detailing Applicators (2 pack)
Valet Pro Smooth Applicator Pad (single)
Eurow Small Waffle Weave Microfibre Towel 3-pack (3x 13x13 inches)
Shinearama Ultra-Safe Wheel Spoke Brush (single)
Poorboy's White Diamond Show Glaze (16oz)
White diamondin otin siltä varalta että vien minimöhkön ja vahat liikkeeseen kiillotettavaksi.
Leave a comment:
-
Claybar+lukkaria huolellisen liuotin pesun jälkeen, vie vahatkin mukanaan eli vahaus suotavaa tuon jälkeen.
Leave a comment:
Leave a comment: