Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaha

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jusutus
    vastasi
    Sunnuntaille luvattu jo ~+10 astetta joten voisikohan alkaa suunnittelemaan jo vahaamista? Ei kehtaisi enää kauemmin katsoa likaista autoa, kun maalipintakin näyttää siltä ettei olla kyllä koko edelliskesänä vahattu.

    Millä muuten olisi miellyttävin levitellä nuo AG:n vahat pintaan?

    Leave a comment:


  • Duke
    vastasi
    Emännyksen Tipi piti saattaa kesäkuntoon.



    Pesu Pinelinellä ja Turtle Waxin Big Orangella. Myllytys Menzernan PO85RD:llä. Vahaksi FK1000P. Lasit Megun NXT lasinpesulitkulla. Renkaisiin Megun Endurance Gel. Sisältä pintojen pyyhintä Megun APC:llä. Penkkien pesu Marséille saippualla ja hoitoaineeksi Gliptone. Konehuoneen pesu Pinelinellä ja katteet Poor Boysin Natural Look Dressingillä. Päivän pikku kevät siivous.

    Leave a comment:


  • Otto.
    vastasi
    Sunnuntaina perussetti kevätpuunauksena:

    - liuotinpesu
    - fairypesu
    - huuhtelu ja kuivaus
    - claybar
    - Collinite 476s
    - renkaisiin ja takapuskurin alaosaan vanhasta varastosta Turtlen Tyre Dressning

    Hyvä tuli. Aikaa meni renkaiden vaihdon kera kolmisen tuntia.

    Leave a comment:


  • Kotzi
    vastasi
    Tuo kuulosti jo liian hyvältä ollakseen totta, joten tilasimpa sitä. Vaikka laimennussuhde olisikin pienempi kuin tuo 1:16 niin silti riittoisaa.

    Leave a comment:


  • sonikk
    vastasi
    Valetpro Citrus Bling on hyvää tohon ja moneen muuhun, saa myös Suomesta mm erased.fi

    Leave a comment:


  • Kotzi
    vastasi
    Milläs tuon ACF alennuksen tuolta saa?

    EDIT: Löytyi jo. Viestiä ei voi näköjää ite poistaa. Noita vaan näköjään täytyis ostaa 2 pulloa, että saa alennuksen jollon toi 2kg raja saattais ylittyä. Sitten postit pompsahtaiskin sinne ~24e.
    Viimeksi muokannut Kotzi; 31.3.2011, 16:53.

    Leave a comment:


  • quattro20v
    vastasi
    PMC oma liukkari 610ml vähän alta kympin postikuluineen ja acf alella.

    http://www.performancemotorcare.com/...html#aPMC00528

    Leave a comment:


  • Kotzi
    vastasi
    Pitäs jostain keksiä kohtuu hintasta liukkaria claybarille. Cleanyourcarissa oli 1 gallonan Megun Last touch vajaaseen 30e, mutta postit onki sitten melkeen saman verran joten ei kiitos. Käväsin kyselemässä Megun jälleenmyyjältä (AD:sta), että saisko sitä tilattua heille kun hyllyssä ei tommosia ole. Aikansa kun selvittivät niin vastaus oli, että sitä ei maahantuoda Suomeen. Litrahintahan tolle aineelle ois tossa n. 7,5e.

    Eli nyt sitten kaivattais ehdotuksia tilalle suurinpiirtein tohon hintaluokkaan.

    Mitään fairyvesiä ei tarvi sitten ehdotella. Megun Ultimate quick detaileria nyt käytelly, mutta 22e 650ml on törkee hinta. Hinta sama AD:ssa sekä CYC:stä (posteineen) tilattaessa.

    Leave a comment:


  • Maikki
    vastasi
    Carnaubavahan päälle ei kannata laitaa sealanttia

    oikea järjestys:

    - black hole
    - sealant
    - carnaubavaha

    Tosin tuossa toisessa kulkineessa elokuun alussa myllytyksen jälkeen laitetut 2 kerrosta dodon rainforest rub:bia helmeilee vielä kohtuullisesti. Ei huono kesto carnaubavahalle kun valmistaja lupaa +4kk kestoksi.

    Leave a comment:


  • turbokiisseli
    vastasi
    AG:n mustasta on vain huonoja kokemuksia. Kiilto on kyllä kohtalainen, mutta kesto onneton ja jättää todella pahasti valkeita jälkiä muoviosiin.

    Poorboy's black hole tai Dodo Juice Blue Velvet voisivat olla sinullekin hyviä vaihtoehtoja. Päälle sitten joku sealant, itse olen käyttänyt Colliniten myrkkyjä.

    Leave a comment:


  • miccomus
    vastasi
    Kevättä kohti mennään ja pitäisi tuolle LY5K tummansiniselle perusvärille saada vahaa pintaan ja enimmät naarmut piiloon. Viime kesänä 124 johtotähden vahasin 3x AG mustalla ja siitä ainakin katosi hyvin naarmut ja väri palautui alkuperäiseen kiiltoonsa.
    Kovasti täälläkin oli juttua monestakin eri merkistä, mutta mikäs nyt sopisi tuohon omaan kulkineeseen?

    Leave a comment:


  • sonikk
    vastasi
    Jos alkaa Pinelinekannu olemaan tyhjä niin suosittelen kokeilemaan Bilt-Hamberin Surfex HD:tä. Todella tehokasta ja puunausfoorumeilla kehuttua. Myös Bilt-Hamber Autowash on kovaa kamaa. Saa tilattua mm. www.projectech.fi

    Leave a comment:


  • Maikki
    vastasi
    Kerran kaksi vuodessa fairypesu ei vaikuta mitään mutta jatkuva pesu sillä ei tee hyvää maalipinnalle.

    Nykyään ennen claybarkäsittelyä käyn lokasuojanreunat, ovien alareunat ja auton takaosan läpi pienpoistoaineella. Huuhtelu ennen claybaria niin clay pysyy paljon puhtaampana.

    Kiinteissä vahoissa pitää muistaa ettei ahnehdi liian suurta aluetta kerrallaan tai kiillotusvaiheessa tulee äitiä ikävä. Erityisesti Megun #16 ja keltainen Simoniz ovat tarkkoja siitä että max. konepellin kokoiselle alueelle levittää vahan ja kiillottaa välittömästi. Tosin detailer pehmentää liikaa kuivuneen vahan.

    Leave a comment:


  • Alimo
    vastasi
    Ennen claybar käsittelyä vaan pineline pesu ja sit viel sen jälkeenki niin puhdasta tulee.

    Leave a comment:


  • quattro20v
    vastasi
    Fairyllä jos pesee niin lähtee kaikki entisetkin vahat maalipinnasta, ei kait siitä mitään muuta haittaa ole.

    Leave a comment:


  • Kotzi
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Jusutus Näytä viesti
    Iski silmään tuo "kunnon liuotinaineella". Ilmeisesti joku markettimerkki kuitenkin kelpaa siihen virkaan? =D
    Kyllä sen sitten claybarilla hinkatessa huomaa onko liuotin ollu tarpeeks hyvä. Ihan perus auton liuotinpesuaineilla tulee tarpeeks puhdasta. Vaikka Korrekin liuotinpesu.

    Alkuperäinen kirjoittaja gedu
    Liukkari, fairy, claybar. Tuolla lähtisin itse vetämään talven jäljiltä olevaa sysipaskaista pintaa.
    Tosta fairysta (ym. astianpesuaineista) on ollu monenlaista mielipidettä. Ite en lähtis sillä hieromaan ja turhaan riskeeraamaan kun normaali autoliuottimilla tulee puhdasta. Jostain meinaan lueskelin viime keväänä, että fairy ei soveltuis auton maalipinnalle. En nyt muista mikä siinä se varsinainen syy oli, mutta liittyi siihen kuinka se puhdistaa sitä pintaa.

    Leave a comment:


  • gedu
    vastasi
    Colliniten 472 käsittelyssä vaikein vaihe on saada tavara purkista sieneen :D

    Toki, ei pidä tolkuttomasti seisottaa tuotakaan pinnassa, muuttuu erittäin työlääksi poistettavaksi. Silti sanon, että helpompi tuo on ollut levittää ja kiillottaa kuin yksikään Korrek tai AG.

    Leave a comment:


  • Tony.N
    vastasi
    Itse parhammaksi vahaksi tähän mennessä on osoittautunut tämä: http://www.sonax.com/Car-Care/Produc...-Carnauba-care
    Tosin en ole kokeillut colliniteä tms..

    Kesto paras missään käyttämässäni vahassa.
    Hieman työläämpi kun normi litkut.
    Ja olen sentään meikkarin hommia tehnyt kohta 7 vuotta..
    Suosittelen.

    Leave a comment:


  • Jusutus
    vastasi
    Oukhei, eiköhän näillä eväillä lähdetä kokeilemaan..Nälkä kasvaa syödessä, joten eiköhän nämä AG:t kuitenkin ensiksi kokeilla läpi ja myöhemmin sitten Megun satsia ;)

    Leave a comment:


  • gedu
    vastasi
    Liukkari, fairy, claybar. Tuolla lähtisin itse vetämään talven jäljiltä olevaa sysipaskaista pintaa.

    Leave a comment:


  • jsahlman
    vastasi
    Mitä parempi liuotinaine niin sen puhtaammaksi saat sen auton jo sillä ja painepesurilla huuhdellessa.
    Jos jää likaiseksi niin pesukinnas sotkeutuu tyhjää sekä claybar menee pilalle nopeemmin.

    Eli liuotiaineella pesu/ huuhtelu ensin ja sen jälkeen shampoolla pesu. Tai näin ainakin itse teen sen. Tietty voit sen eka pesun tehdä liuotinaineellakin mutta huuhtele se ensin kuitenkin ennenkuin pesukintaalla hinkkaat.

    Leave a comment:


  • Jusutus
    vastasi
    Iski silmään tuo "kunnon liuotinaineella". Ilmeisesti joku markettimerkki kuitenkin kelpaa siihen virkaan? =D

    Leave a comment:


  • quattro20v
    vastasi
    Ilmeisesti siis järjestys menee niin, että likaista autoa lähden;
    Joo, heti alkuun kunnon myrkyt vaan kehiin. Ei ole mitään väliä mitä olemassa oleville vahoille tapahtuu kun ne kuitenkin hinkkaat claybarilla kohta pois. claybarin jälkeen voisit tehdä pika pesun tolla ag shampoolla vielä ennen kuin alat vahaa siihen laittaa.

    Edit. Noista korrekin kamoista ei sit mitään hajua, mitä pitää kiilloitus setti sisällään? Toi märkäluja kuituliina kuulostaa kyllä pahalta. :)

    Leave a comment:


  • jsahlman
    vastasi
    Noinhan se menee. Ensiksi kannattaa kuitenkin pestä kunnon liuotinaineella auto täysin putipuhtaaksi.

    Parempia vahoja on kuin AG tuotteet mutta nehän on jo tulleet selväksi. Tosiaan kesto tuossa AG kultaisessaon aika huono. Mutta kuukauden välein kun sen vetää niin hyvä tulee. Helppo töinenhän se kultainen on vetää varsinkin kun tarpeeksi usein sen uusit ja pidät pohjat kunnossa pesemällä.

    Leave a comment:


  • Jusutus
    vastasi
    Jees, tänks infosta kaikille! Slamitille lähdössä tilaus, niin tilataan claybar ja joku megun vaha sieltä vielä. Onpahan sitten aineita joksikin aikaa, niin ei tarvitse vähään aikaan niiden kanssa pähkäillä. =)

    Tosiaan menee hieman monivaiheisemmaksi, kun ennen tottunut vetämään Korrekin liuotinpesun jonka jälkeen normisienellä levittänyt Korrekin "loistovahan" ja randomrätillä kiillottanu. Nyt iski vaikutteiden kautta joku "simply clean" villitys. Heh..

    Ilmeisesti siis järjestys menee niin, että likaista autoa lähden;

    - ensimmäisenä pesemään AG:n bodywork shampoolla
    - tokana käsittelen claybarilla
    - sitten olennaisena esim. AG:n punainen ja perään kultaista innokkaasti kiillottaen
    - jatkossa välipesut AG:n bodywork shampoolla

    Leave a comment:


  • quattro20v
    vastasi
    Jos jotain oleellista tuosta AG:n satsista puuttuu niin vinkatkaa. =)
    En mä nyt kirvestä kaivoon ton setin kanssa heittäis mutta jos jotain haluat lisää niin se claybar ja sen liukkari. Vahaksi vaihtaisin myös jotain muuta kuin ag punainen, kulta.

    Mun mielestä noi muut aineet on varmasti ihan hyviä, onko parempiakin olemassa varmasti, mutta noi nyt on hommattuna niin käytät ne varmaan ensin pois. :)

    Leave a comment:


  • James Potkukelkka
    vastasi
    Niin no tossa 70,- paketissa oli paljon muutakin kuin vahoja. Oikeastaan keikkea tököttiä auton huoltoon ja kunnossapitoon, hoitoaineita nahkapenkeistä ovitiivisteisiin.

    Ostin mä pesukintaankin. Sienen ja harjan ostinkin vaimon selän pesuun. ;)

    Kokeillaan kuitenkin keväällä vaimon autoon Korrekkia ja omaan kilpikonnaa. On sitä varmasti paljon turhempaankin rahoja pistetty.

    Leave a comment:


  • Heksa K
    vastasi
    Tuossa Autoglymissä on semmonen veikee puoli, että sitä pitää helppotöisenä tasan siihen asti, kun kokeilee jotain oikeaa vahaa, esim. juuri näitä collinitejä tai dodojuiceja ja mikrokuituliinoja :)

    Leave a comment:


  • Kotzi
    vastasi
    Ei kyllä viiti ees vanneharjoja käyttää. Talvivanteet kyllä rupee olemaan sen verta elämää nähneet, että niitä vois harjatakkin.

    Ei tuo collinite ollut juurikaan sen suuri töisempi kuin nuo rasvalitkut vaikka koostumus onkin purkissa kuin kynttilää. Lämpötilaakaan ei ollut kuin joku +5 - +8C niin voin vaan kuvitella kuinka helppotöisempää se on normaaleissa kesäkeleissä. Ei tarvi enää litkuihin palata. :)

    Leave a comment:


  • Alimo
    vastasi
    Samaa mieltä sonikk:n kans.. Ihtiä hirvittää kahtua Ti-hallissaki kun uusia autoja melkein teräsharjoilla hinkataan menemään ja jollain tärpätillä pestään joka haisee aivan kauheelle.

    Mun suosikki on kans Dodon sour power kesällä.
    AG:n shamppoosen en koske enää koskaan :)

    Leave a comment:

Working...
X