Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaha

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • masuuuu
    vastasi
    Ainetta menee vajaa desi per käyttökerta. Kesto on itsessään noin pari-kolme kuukautta, mutta jos ylläpitopesut hoitaa Korrekin Reloadilla niin kesti kyllä ainakin asiakkaan autossa toukokuusta marraskuuhun asti kun pesut tehtiin kerran kahdessa viikossa. Hyvä vaha toki kestää pidempään, mutta jos vahaamiseen menee tunti ja polymatrixin laittoon vaikka 3 min niin on siinä melkoinen ero... :)

    Leave a comment:


  • miccomus
    vastasi
    Joo sama tuli mullakin mieleen, että taitaa olla aika riittoisaa tuo 5l :D mutta jos tästä Klaken nurkilta olis joku muukin joka tarvis niin vaikka puoliksi ostaa tms?

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Kestääkö se hyvin, ja onko parempaa kuin joku hyvä vaha? Miten lika irtoaa, entäs kiilto?

    Tuo viiden litran pönttö varmaan kestää koko auton eliniän? :)

    Leave a comment:


  • masuuuu
    vastasi
    Polymatrix on itsellä jatkuvasti käytössä asiakkaiden autoihin. Suihkitaan puhtaalle, kostealle pinnalle (ei litimärkä, vaikka nopsaan pyyhkeellä kuivattu pinta) pari-kolme suohkausta per paneeli ja sit pari suihkausta sieneen ja käydään sillä auto läpi. Lopuksi huuhtelu ja auton kuivaus. Huuhtelu ei ole pakollista, mutta näkee hyvin jos joku kohta on jäänyt välistä. Toimii loistavasti paljaallakin pinnalla, mutta boostaa hyvin vahoja ja pinnotteitakin. Jos ei halua kokonaista 5L kannua ostaa, niin kannataa kysyä lähimmältä Korrekin käsittelypisteeltä vaikka litran purkkia tai pistää miulle yv:tä.

    Leave a comment:


  • miccomus
    vastasi
    Osta okkim sinä ensin kanisteri ja testaa :) ei vais... osta vaan mutta taidan ostaa kyllä minäkin! Vähän oon huono näiden kanssa mutta tähän ei siis tarvi vai saa laittaa mitään vahaa alle? Vaan pelkästään puhtaalle pinnalle suihkutus ja sienellä pyyhintä/liinalla kiillotus. Pitikös vielä aktivoida vedellä?

    Leave a comment:


  • Merza
    vastasi
    On varmasti hyvää kamaa jos eivät ole muuttaneet kaavaa. Tuohan on alkujaan PPShieldin tuote joka liiketoimintakaupassa siirtyi Bernerille.

    Kyseisiä aineita tuli käytettyä silloin ennen kauppa-aktia ja siitä firmasta ei tainnut yhtään huonoa litkua tulla.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Minkälaista tämä mahtaisi olla? KORREK Pro TFC™ Polymatrix
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000...ic-sealant-5-l

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Ethän sä vahan päälle voi pinnoitetta vetää? Pinnoitteen kesto lienee huono siinä tapauksessa.
    Jompikumpi; vaha tai pinnoite, mutta ei molempia.

    E.Nuo aineet onkin näköjään vahojen kanssa käytettävissä olevia. Suosittelisin Korrek TFC:tä, kun näkyy saavan halvallakin.
    Viimeksi muokannut vV8m5; 20.2.2019, 15:00.

    Leave a comment:


  • miccomus
    vastasi
    Jotain Colliniten tyylistä eka ja siihen päälle tätä https://www.motonet.fi/fi/tuote/6026...innoite-350-ml vai tätä https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000...ic-sealant-5-l ?

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Autodetailingin Jarille suositus itseltäkin omaan kokemukseen perustuen.

    Leave a comment:


  • tumu
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja mhaanpaa Näytä viesti
    Kiitos tiedoista.
    Löytyykö suosituksia tekijästä/paikasta pk-seudulla?
    Autodetailing.fi

    Leave a comment:


  • makelja
    vastasi
    Nanolex Si3D HD:tä saa vain ammattilaisen laittamana. Si3Dtä saa ostaa ihan tavan tallaajakin.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    THM Polishing 050-4411688
    Tai jos olet Facebookissa niin https://www.facebook.com/thmpolishing/

    Leave a comment:


  • mhaanpaa
    vastasi
    Kiitos tiedoista.
    Löytyykö suosituksia tekijästä/paikasta pk-seudulla?

    Leave a comment:


  • Brain
    vastasi
    Cureahan ei sit saa muuten kuin ammattilaisen asentamana joten rajoittaa hieman jos tarkoitus ite laittaa, nanolexia on kehuttu noista kaupallisista ja sitä ajattelin omaan testata kunhan saa myllytettyä pinnat kuntoon.

    Leave a comment:


  • masuuuu
    vastasi
    Nanolex Si3D HD tai Korrek Cure, terveisin ”ammattilainen”. :)

    Leave a comment:


  • tumu
    vastasi
    KORREK PRO Ceramic TFC CURE

    Leave a comment:


  • makelja
    vastasi
    Gyeon Mohs tai Nanolex Si3d.
    Taitavat olla kestävimmät ainakin nettikeskustelujen mukaan.

    Leave a comment:


  • mhaanpaa
    vastasi
    Mikä olisi tällä hetkellä paras vaihtoehto uuden auton pinnoitukseksi? Värinä helmiäisvalkoinen jos sillä on merkitystä.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Tätä odotellessa. En kyllä odota mitään ihmeitä. Niin noista keraamipinnoitteistakin kohkattiin mutta ei nekään autuaaksi tee.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    ”Kotimainen autonkäsittelyaineita valmistava Korrek aikoo mullistaa autojen vahausbisneksen uudella ohutkalvopinnoitteeseen perustuvalla tuotteellaan. Korrekin mukaan käsittelyt vievät vahaustarpeet 2-6 vuodeksi ja samalla pesujen tarve vähenee merkittävästi. Toistaiseksi pinnoituksen voivat tehdä vain ammattilaiset.

    Korin lisäksi aineella käsitellään auton ulkopuolelta ikkunat sekä kumi- ja muoviosat, jolloin ne kaikki hylkivät likaa ja saavat lähes 100-prosenttisen uv-suojan. Uuden auton pinta soveltuu käsittelyyn yleensä sellaisenaan, mutta muutoin maalipinta täytyy ensin kunnostaa koneellisesti. Käytetyn auton käsittely kestää noin työpäivän ja sen jälkeen pinta kuivuu vielä noin 12 tuntia.

    Pinnoite jättää auton pintaan noin millin sadasosan paksuisen lasimaisen kalvon ja ehkäisee lian tarttumisen ohella naarmuuntumista. Käsittelyn jälkeen maalipinta on 2-3 kertaa kovempi kuin lakka, ja pinnassa on väriä syventävä peiliefekti.”

    Leave a comment:


  • Vinsu
    vastasi
    Kauppalehdestä bongattu:

    https://m.kauppalehti.fi/uutiset/suo...deksi/kgiX4737

    Leave a comment:


  • Tomppis
    vastasi
    Tommoseen moottoripärrään laittasin jonku perusvahan, collinite tjv. Kesäsin ku ajellaan, aika vähällä pesulla ja ei suola ymym mössössä nii kestot nousee selvästi.. :)

    Leave a comment:


  • pasi_orava
    vastasi
    Pyhinä kävin oman auton kiillottamassa peruskaavalla:
    Tehopesu kuivaan pintaan ja kuumalla vedellä painepesurilla pois
    Fairypesu mikrokuitunuudelilla
    Claybar tarvittaessa samalla fairyvedellä ilman välihuuhtelua
    Huuhtelu painepesurilla ja kylmällä vedellä
    Kuivaus lastalla/mikrokuituliinalla(naarmut ei haittaa tässä vaiheessa vaikka tuliskin)
    Kiillotus bilteman isolla kiillotuskoneella ja superlonilaikalla, menzerna 4500 leikkas hyvin japanilaisen lakkaan
    Kiilotustahnat pois eurow mikrokuituliinalla
    Pintaan laitoin ekaa kertaa kokeeksi finish karea ja mikrokuituliinalla pois.
    Erittäin hyvä vaha levittää ja liukkaus tosiaan aivan älytön vielä colliniteen verrattuna, vaikka ei nekään huonoja ole. Aika kertoo kuinka kestää vaha pinnassa. Sähköinen oli heti levityksen jälkeen mutta häviää ekan pesun jälkeen. Jälkihoitona/ylläpitona tuttu ja turvallinen pre wash kuivaan pintaan ja presta shampoo conditioner pesu päälle. Tuolla kaavalla on menee vuosi helposti yhdellä vahauksella ainakin jos on colliniten vaha. Ei kerää suolaa eikä pikeä, helppo pestä nuudelilla joka kerta. Finish kare tosiaan nyt testissä, siitä ei ole vielä faktaa.

    Leave a comment:


  • Razur
    vastasi
    Mikäs olisi kestävin ja toimivin vaha tuollaiseen ~20v vanhaan muoviluotiin? (Honda cbr 1000f). Samat säännöt varmaan pätee kuin autoissakin.

    Leave a comment:


  • horch
    vastasi
    Vedin nyt isän auton pintaan tuon 845:n. Aluksi peltiin ei oikein tahtonut jäädä mitään kun pelkäsin että pinta jää rasvaiseksi enkä siis uskaltanu laittaa heti tarpeeksi. Annoin kuivahtaa ja pyhkäsin vahan pois tällä. Aivan loistava pyyhe! Toiseen kerrokseen koitin laittaa sitten sen verran ainetta että näkyy selvästi että vahaa on koko alueella. Mitään rasvaisuutta ei tuolla pyyhkeellä mihinkään jäänyt ja vaha irtosi todella helposti. Kokeilin mielenkiinnosta pienen alueen marketin kuituliinalla ja samantien jäi rasvaiseksi. Suosittelen kyllä todella tuota pyyhettä!

    Leave a comment:


  • elexter
    vastasi
    Joo. Ei se detailerilla pesu mitenkään yleisesti suositeltavaa ole. Mutta oikealla tekniikalla mahdollista ilman naarmuja.

    Tuota menetelmää käyttää monet ammattiliset näyttelyjen yhteydessä pölyjen poistamiseen paikoissa jossa veden käyttö ei ole mahdollista. Idenahan on, että mikorkuituliinalla ikäänkuin nostetaan pöly pois auton pinnalta. Eli samalla kun mikrkuituliinaa vedetään maalin pinnalla, jo likaantunutta osa nostetaan irti maalipinnasta.

    Kerran ihan harjoituksen vuoksi tuota testailin ennen myllytystä, ja kyllä normaali harjapesu pahempia jälkiä jättää. Käytännössä huolimaton käsinpesukin on vanhingollisempi maalipinnalle, kuin tuo menetelmä. Mikrokuituliinoja tosin siinä meni melko iso kasa. Taloudellisesti se tosin ei ole kovin kannattavaa, sillä detaileria kuluu melko paljon.

    Mutta siis jutun avain oli että yksi mikrokuituliina ei riitä koko auton läpi käymiseen, vaikka kyse olisi vain vahan kiillottamisesta. Mikrokuituliinan ovat sen verran halpoja ja monikäyttöisiä, että niissä on turha yrittää säästää liikaa. Vastaavasti detaileria ei kuivatessa tai pyyhkiessä tarvitse läträtä litratolkulla. Pieni suihkaus mikrokuituliinaan riittää melko isolle alueelle.

    Leave a comment:


  • makelja
    vastasi
    Itsekin harrastan tuota detailerin kanssa kuivaamista. Helpottaa paljon ja samalla uudistaa vahaa. ValetPro Citrus blingiä käytän.
    Auton "pesua" pelkällä detailerilla ja mikrokuituliinalla kyllä välttäisin.

    Leave a comment:


  • elexter
    vastasi
    Mikrokuituliinat ja quick detailer ovat kyllä osoittautuneet ihan korvaamattomiksi tuotteiksi autonhoidossa. Pesujen yhteydessä kun kuivaa auton mikrokuituliinalla ja detailerilla, niin vaha kestää todella pitkään hyvänä.

    Mikrokuituliinojen määräässä on ihan turha säästellä. Kannattaa hommata kasa kerralla ja pesulkoneen kautta uudellen käyttöön. Periaatteessa kuraisenkin auton pystyy turvallisesti puhdistamaan ilman vettä mikrokuituliinoilla ja detailerilla kunhan on vaan tarpeeksi pehmeitä liinoja ja niitä on paljon.

    Itse olen viimeaikoina pääasiallisesti käyttänyt Bilteman liinoja:
    http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/...ituliina-3695/
    http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/...ituliina-3692/
    Hinta/laatu suhde on ollut mielstäni varsin hyvä, eikä tarvitse tilailla ulkomailta. Uutena noista on hieman irronnut nukkaa, mutta ekan pesun jälkeen irtoilu on kyllä loppunut.

    Leave a comment:


  • horch
    vastasi
    Pöly ei onneksi niin hyvin näy tommosen hopeenharmaas väris, pääasia että olis kunnon suoja päällä.

    Leave a comment:

Working...
X