Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaha
Collapse
X
-
Ainetta menee vajaa desi per käyttökerta. Kesto on itsessään noin pari-kolme kuukautta, mutta jos ylläpitopesut hoitaa Korrekin Reloadilla niin kesti kyllä ainakin asiakkaan autossa toukokuusta marraskuuhun asti kun pesut tehtiin kerran kahdessa viikossa. Hyvä vaha toki kestää pidempään, mutta jos vahaamiseen menee tunti ja polymatrixin laittoon vaikka 3 min niin on siinä melkoinen ero... :)
-
Joo sama tuli mullakin mieleen, että taitaa olla aika riittoisaa tuo 5l :D mutta jos tästä Klaken nurkilta olis joku muukin joka tarvis niin vaikka puoliksi ostaa tms?
Leave a comment:
-
Kestääkö se hyvin, ja onko parempaa kuin joku hyvä vaha? Miten lika irtoaa, entäs kiilto?
Tuo viiden litran pönttö varmaan kestää koko auton eliniän? :)
Leave a comment:
-
Polymatrix on itsellä jatkuvasti käytössä asiakkaiden autoihin. Suihkitaan puhtaalle, kostealle pinnalle (ei litimärkä, vaikka nopsaan pyyhkeellä kuivattu pinta) pari-kolme suohkausta per paneeli ja sit pari suihkausta sieneen ja käydään sillä auto läpi. Lopuksi huuhtelu ja auton kuivaus. Huuhtelu ei ole pakollista, mutta näkee hyvin jos joku kohta on jäänyt välistä. Toimii loistavasti paljaallakin pinnalla, mutta boostaa hyvin vahoja ja pinnotteitakin. Jos ei halua kokonaista 5L kannua ostaa, niin kannataa kysyä lähimmältä Korrekin käsittelypisteeltä vaikka litran purkkia tai pistää miulle yv:tä.
Leave a comment:
-
Osta okkim sinä ensin kanisteri ja testaa :) ei vais... osta vaan mutta taidan ostaa kyllä minäkin! Vähän oon huono näiden kanssa mutta tähän ei siis tarvi vai saa laittaa mitään vahaa alle? Vaan pelkästään puhtaalle pinnalle suihkutus ja sienellä pyyhintä/liinalla kiillotus. Pitikös vielä aktivoida vedellä?
Leave a comment:
-
On varmasti hyvää kamaa jos eivät ole muuttaneet kaavaa. Tuohan on alkujaan PPShieldin tuote joka liiketoimintakaupassa siirtyi Bernerille.
Kyseisiä aineita tuli käytettyä silloin ennen kauppa-aktia ja siitä firmasta ei tainnut yhtään huonoa litkua tulla.
Leave a comment:
-
Minkälaista tämä mahtaisi olla? KORREK Pro TFC™ Polymatrix
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000...ic-sealant-5-l
Leave a comment:
-
Ethän sä vahan päälle voi pinnoitetta vetää? Pinnoitteen kesto lienee huono siinä tapauksessa.
Jompikumpi; vaha tai pinnoite, mutta ei molempia.
E.Nuo aineet onkin näköjään vahojen kanssa käytettävissä olevia. Suosittelisin Korrek TFC:tä, kun näkyy saavan halvallakin.Viimeksi muokannut vV8m5; 20.2.2019, 15:00.
Leave a comment:
-
Jotain Colliniten tyylistä eka ja siihen päälle tätä https://www.motonet.fi/fi/tuote/6026...innoite-350-ml vai tätä https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000...ic-sealant-5-l ?
Leave a comment:
-
Autodetailingin Jarille suositus itseltäkin omaan kokemukseen perustuen.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja mhaanpaa Näytä viestiKiitos tiedoista.
Löytyykö suosituksia tekijästä/paikasta pk-seudulla?
Leave a comment:
-
Nanolex Si3D HD:tä saa vain ammattilaisen laittamana. Si3Dtä saa ostaa ihan tavan tallaajakin.
Leave a comment:
-
Guest repliedTHM Polishing 050-4411688
Tai jos olet Facebookissa niin https://www.facebook.com/thmpolishing/
Leave a comment:
-
Kiitos tiedoista.
Löytyykö suosituksia tekijästä/paikasta pk-seudulla?
Leave a comment:
-
Cureahan ei sit saa muuten kuin ammattilaisen asentamana joten rajoittaa hieman jos tarkoitus ite laittaa, nanolexia on kehuttu noista kaupallisista ja sitä ajattelin omaan testata kunhan saa myllytettyä pinnat kuntoon.
Leave a comment:
-
Gyeon Mohs tai Nanolex Si3d.
Taitavat olla kestävimmät ainakin nettikeskustelujen mukaan.
Leave a comment:
-
Mikä olisi tällä hetkellä paras vaihtoehto uuden auton pinnoitukseksi? Värinä helmiäisvalkoinen jos sillä on merkitystä.
Leave a comment:
-
Guest repliedTätä odotellessa. En kyllä odota mitään ihmeitä. Niin noista keraamipinnoitteistakin kohkattiin mutta ei nekään autuaaksi tee.
Leave a comment:
-
”Kotimainen autonkäsittelyaineita valmistava Korrek aikoo mullistaa autojen vahausbisneksen uudella ohutkalvopinnoitteeseen perustuvalla tuotteellaan. Korrekin mukaan käsittelyt vievät vahaustarpeet 2-6 vuodeksi ja samalla pesujen tarve vähenee merkittävästi. Toistaiseksi pinnoituksen voivat tehdä vain ammattilaiset.
Korin lisäksi aineella käsitellään auton ulkopuolelta ikkunat sekä kumi- ja muoviosat, jolloin ne kaikki hylkivät likaa ja saavat lähes 100-prosenttisen uv-suojan. Uuden auton pinta soveltuu käsittelyyn yleensä sellaisenaan, mutta muutoin maalipinta täytyy ensin kunnostaa koneellisesti. Käytetyn auton käsittely kestää noin työpäivän ja sen jälkeen pinta kuivuu vielä noin 12 tuntia.
Pinnoite jättää auton pintaan noin millin sadasosan paksuisen lasimaisen kalvon ja ehkäisee lian tarttumisen ohella naarmuuntumista. Käsittelyn jälkeen maalipinta on 2-3 kertaa kovempi kuin lakka, ja pinnassa on väriä syventävä peiliefekti.”
Leave a comment:
-
-
Tommoseen moottoripärrään laittasin jonku perusvahan, collinite tjv. Kesäsin ku ajellaan, aika vähällä pesulla ja ei suola ymym mössössä nii kestot nousee selvästi.. :)
Leave a comment:
-
Pyhinä kävin oman auton kiillottamassa peruskaavalla:
Tehopesu kuivaan pintaan ja kuumalla vedellä painepesurilla pois
Fairypesu mikrokuitunuudelilla
Claybar tarvittaessa samalla fairyvedellä ilman välihuuhtelua
Huuhtelu painepesurilla ja kylmällä vedellä
Kuivaus lastalla/mikrokuituliinalla(naarmut ei haittaa tässä vaiheessa vaikka tuliskin)
Kiillotus bilteman isolla kiillotuskoneella ja superlonilaikalla, menzerna 4500 leikkas hyvin japanilaisen lakkaan
Kiilotustahnat pois eurow mikrokuituliinalla
Pintaan laitoin ekaa kertaa kokeeksi finish karea ja mikrokuituliinalla pois.
Erittäin hyvä vaha levittää ja liukkaus tosiaan aivan älytön vielä colliniteen verrattuna, vaikka ei nekään huonoja ole. Aika kertoo kuinka kestää vaha pinnassa. Sähköinen oli heti levityksen jälkeen mutta häviää ekan pesun jälkeen. Jälkihoitona/ylläpitona tuttu ja turvallinen pre wash kuivaan pintaan ja presta shampoo conditioner pesu päälle. Tuolla kaavalla on menee vuosi helposti yhdellä vahauksella ainakin jos on colliniten vaha. Ei kerää suolaa eikä pikeä, helppo pestä nuudelilla joka kerta. Finish kare tosiaan nyt testissä, siitä ei ole vielä faktaa.
Leave a comment:
-
Mikäs olisi kestävin ja toimivin vaha tuollaiseen ~20v vanhaan muoviluotiin? (Honda cbr 1000f). Samat säännöt varmaan pätee kuin autoissakin.
Leave a comment:
-
Vedin nyt isän auton pintaan tuon 845:n. Aluksi peltiin ei oikein tahtonut jäädä mitään kun pelkäsin että pinta jää rasvaiseksi enkä siis uskaltanu laittaa heti tarpeeksi. Annoin kuivahtaa ja pyhkäsin vahan pois tällä. Aivan loistava pyyhe! Toiseen kerrokseen koitin laittaa sitten sen verran ainetta että näkyy selvästi että vahaa on koko alueella. Mitään rasvaisuutta ei tuolla pyyhkeellä mihinkään jäänyt ja vaha irtosi todella helposti. Kokeilin mielenkiinnosta pienen alueen marketin kuituliinalla ja samantien jäi rasvaiseksi. Suosittelen kyllä todella tuota pyyhettä!
Leave a comment:
-
Joo. Ei se detailerilla pesu mitenkään yleisesti suositeltavaa ole. Mutta oikealla tekniikalla mahdollista ilman naarmuja.
Tuota menetelmää käyttää monet ammattiliset näyttelyjen yhteydessä pölyjen poistamiseen paikoissa jossa veden käyttö ei ole mahdollista. Idenahan on, että mikorkuituliinalla ikäänkuin nostetaan pöly pois auton pinnalta. Eli samalla kun mikrkuituliinaa vedetään maalin pinnalla, jo likaantunutta osa nostetaan irti maalipinnasta.
Kerran ihan harjoituksen vuoksi tuota testailin ennen myllytystä, ja kyllä normaali harjapesu pahempia jälkiä jättää. Käytännössä huolimaton käsinpesukin on vanhingollisempi maalipinnalle, kuin tuo menetelmä. Mikrokuituliinoja tosin siinä meni melko iso kasa. Taloudellisesti se tosin ei ole kovin kannattavaa, sillä detaileria kuluu melko paljon.
Mutta siis jutun avain oli että yksi mikrokuituliina ei riitä koko auton läpi käymiseen, vaikka kyse olisi vain vahan kiillottamisesta. Mikrokuituliinan ovat sen verran halpoja ja monikäyttöisiä, että niissä on turha yrittää säästää liikaa. Vastaavasti detaileria ei kuivatessa tai pyyhkiessä tarvitse läträtä litratolkulla. Pieni suihkaus mikrokuituliinaan riittää melko isolle alueelle.
Leave a comment:
-
Itsekin harrastan tuota detailerin kanssa kuivaamista. Helpottaa paljon ja samalla uudistaa vahaa. ValetPro Citrus blingiä käytän.
Auton "pesua" pelkällä detailerilla ja mikrokuituliinalla kyllä välttäisin.
Leave a comment:
-
Mikrokuituliinat ja quick detailer ovat kyllä osoittautuneet ihan korvaamattomiksi tuotteiksi autonhoidossa. Pesujen yhteydessä kun kuivaa auton mikrokuituliinalla ja detailerilla, niin vaha kestää todella pitkään hyvänä.
Mikrokuituliinojen määräässä on ihan turha säästellä. Kannattaa hommata kasa kerralla ja pesulkoneen kautta uudellen käyttöön. Periaatteessa kuraisenkin auton pystyy turvallisesti puhdistamaan ilman vettä mikrokuituliinoilla ja detailerilla kunhan on vaan tarpeeksi pehmeitä liinoja ja niitä on paljon.
Itse olen viimeaikoina pääasiallisesti käyttänyt Bilteman liinoja:
http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/...ituliina-3695/
http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/...ituliina-3692/
Hinta/laatu suhde on ollut mielstäni varsin hyvä, eikä tarvitse tilailla ulkomailta. Uutena noista on hieman irronnut nukkaa, mutta ekan pesun jälkeen irtoilu on kyllä loppunut.
Leave a comment:
-
Pöly ei onneksi niin hyvin näy tommosen hopeenharmaas väris, pääasia että olis kunnon suoja päällä.
Leave a comment:
Leave a comment: