Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaha
Collapse
X
-
Itsellä on nyt parin talven kokemukset seuraavasta kombosta:
Ensiksi tätä: CarLack 68 - Nano Systematic Care
Sitten päälle niin monta kerrosta kun kädet kestää: Carlack 68 - Long Life Sealant
Omasta mielestä hakkaa kestävyydessä lähestulkoon kaikki vahat.
Tuo sealant on rakenteeltaan "acryl wax" joten pinta muistuttaa vissiin enemmän muovikalvoa kun perinteistä vahaa.
Leave a comment:
-
Eiks samalla vaivalla/rahalla vahaisi autoaan laadukkailla tuotteilla?
Noi pinnotteet kuitenkaan mitään ihme aineita ole.
Omia vertailu testejä Kun olen tehnyt niin jotkin vahat on jopa kestäneet paremmin kun pinnotteet.
Leave a comment:
-
Entäs opticoat tai cquartz? Niistä nyt ainakin kokemuksia löytyy ja suurimmaksi osaksi positiivista. Tietty oikein ne pitää laittaa, mutta ei mitään salatiedettä sekään ole.
Leave a comment:
-
Eikö täällä oo kellää kokemuksia Diamondbritesta? Houkuttelis se kyl sit uutee A5 laitattaa. Kunhan vaan pesee tarpeeksi usein, sen hoitoaineen laittaa, ja teetättää ne tarkastukset ni pitäs kestää hyvänä ja kiilto hyvä, varsin helppohoitoinen tuote verrattuna terapiavahauksiin.. Epäilyttää siks et sit jos siihen ei oo tyytyväinen ni onpa kiva saada irti, ei helppo homma, pitänee myllyttää se sit ja hienoo jos kilsojaki vasta muutama kymppitonni. Mut kovasti fixausliike sitä (luonnollisesti) kehui..
Leave a comment:
-
Siis ois ollu tarkotus just häivytellä vähän noita harjakoneen naarmuja maalipinnasta, kun näköjään sinnekkin koneeseen on auto useemman kerran ajettu. Mutta täytyypä kokeilla tota AG SRP:tä.
Leave a comment:
-
Black holea kokeilin viime viikonloppuna perusmustaan typ89 -erikoishenkilöautoon jossa maalipinta oli täynnä naarmuja. Hyvin se pienimmät peitti joten toimivasta tuotteesta on kyse. Päälle vedin Meguairsin NXT 2.0:n koska muutakaan ei ollut käsillä.
Leave a comment:
-
Vaha
Alkuperäinen kirjoittaja oogan Näytä viestiKumpi noista Poorboysin mömmöistä sopis parhaiten VW värikartasta löytyvälle "Tornado Red" värille?
White diamond vai Black hole?
Leave a comment:
-
Punaiseen käyttäisin mielummin AG:n Super Resin Polishia kuin PB:n kamoja. PB:n kamat toimii niille tarkoitetuille väreille, eli aivan vaaleille ja aivan tummille todella hyvin, mutta kaikki siitä väliltä ei oikein natsaa.
Leave a comment:
-
Ei sitä silmällä näe kumpi siinä pinnassa on, mutta ei kannata ihmeitä odottaa jos pinta on naarmuinen.
Leave a comment:
-
Kumpi noista Poorboysin mömmöistä sopis parhaiten VW värikartasta löytyvälle "Tornado Red" värille?
White diamond vai Black hole?
Leave a comment:
-
Tietty jossei halua ostaa erikseen pien ja raudanpoistoon aineita niin CarPro:lta löytyy TRIX niminen valmiste jossa molemmat.
Leave a comment:
-
Kyllähän noi Decon Gelit ym saa huuhdeltua pois samalla lailla kuin shampoot? Eli onnistuu siellä missä peset muutenkin.
Savi on hyvä, mutta jos piet ym kakat saa liotettua ja huuhdeltua pois, on se hellävaraisempaa. Tummiin väreihin sillä alkaa olla merkitystä, eikä niitä kannata "turhaan" savestaa ellei myllytä autoa.
Leave a comment:
-
Itse pesen auton viikoittain. Vahausta edeltävänä käytän aina puhdistussavea poistamaan viimeisestkin epäpuhtaudet pinnasta. Vahana Collinite marque d'elegance.
Leave a comment:
-
Iron X ja Wolf's Decon Gel yms touhuilut vaan näköjään vaatis sitten sen oman pesupaikan, ja painepesurin, ei onnistuis ikinä talviaikaan. Kuopion seudulta tuollaista kun ei löydy. Autoglym Intensive Tar Remover esim ei vaadi huuhtelua... Taikka sit maksaa työnä Tuomotorssille tuollasesta, toisaalta luulis että ammattilaisilta löytyy omat vahvat myrkkynsä kun ennen vahausta pyytänyt oikein tehoaineilla pesemään niin jo on ollut siistiä jälkeä? Ei siis viittis liian hankalaks tätä vouhkaa tehdä. Sikäli Lime Prime yms kiillokkeet helppoja ku voi lämpimäs tallis noi suhrata ja sitten vaan 476S päälle...
Leave a comment:
-
Luulin, että postasin tuplana, mutta sonikk ehti ekana. Ihan saman kuvan olin lainaamassa pesukintaalta.
Samat aineet olisin kanssa suositellut.
Wolf decon gel ja auto finesse oblitarate tar and glue remover löytyy itseltä. af oblitaratea en ole vielä kyllä käyttänyt.
Leave a comment:
-
Ei se tosiaan turhaa ole. Tässä on toisen ottama kuva bränikästä A3:sta johon suihkittu IronX:ää:
Pienpoistoon vaikka Glymin Intensive Tar Remover (löytyy joka marketista), ValetPro Tar&Glue Remover, Tardis...onhan noita. Raudanpoistoon esim IronX tai Wolf's Decon Gel.
Leave a comment:
-
Ei ole turhaa, uusissa on todella paljon kuljetuksen aikana tulleita epäpuhtauksia pinnassa.
Leave a comment:
-
Turhaa toi raudan/pien poisto jos auto on uusi. Muuten vaikuttaa pätevältä suunnitelmalta.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja sonikk Näytä viesti... Sen sijasta käyttäisin mielummin jotain pien- ja raudanpoistoainetta ennen vahausta. ...
Leave a comment:
-
Joo itse asias Bilt Hamber Autofoam unohtui tuosta, sitä nimenomaan käyttäny puol v esipesussa ja jos kevyesti likanen niin vain se ja letkukuivaus ja menoks :) :P
Leave a comment:
-
Vaha
Täältä ääni myös sille, ettei mitään sen 476 alle tai päälle, kesto huononee vaan aina :) Jos oikein kestävää pintaa haluaa niin sitten jokin pinnoite, uuteen autoon kun vielä pistää niin on ne pohjatkin vielä hienossa kunnossa! Auto foami myös loistokamaa, 8% seoksella olen nyt esipessyt ja toimii kun tauti eikä vahapinta kärsi! Itse pesuun suosittelen Bilt Hamber autowash tai Dodo Juice Born to be mild, molemmat erittäin riittoisia ja vahaturvallisia!Viimeksi muokannut Syanid; 18.2.2013, 00:24.
Leave a comment:
-
Tuo Lime Prime voi olla hiukka turhaa, ainakin jos käsin levittää. Sen sijasta käyttäisin mielummin jotain pien- ja raudanpoistoainetta ennen vahausta. Tuosta 476:sta ei kokemusta mutta Collin 915:sta oon käyttänyt. Kummatkin huippukamaa. Useammasta vahasta/sealantista tuskin on mitään hyötyä, pinta kunnolla puhtaaksi ja siihen vaikka 476 niin tadaa.
Umpiot kannattaa toki vahata ihan samalla lailla kuin koko auto heti uutena.
Muutenhan nuo pesutouhut kuullostaa varsin hyvältä. Kannattaa hommata joku vahaturvallinen esipesuaine jos ei vielä ole, esim. Bilt Hamber Autofoam toimii hyvin myös painepullosta ruikittuna.
Leave a comment:
-
Tulipaha pohdittua tässä että sopisko entinen rutiinini myös uuden auton vahauksissa;
1. Käsinpesut nollakelistä ylöspäin itse ulkopesupaikalla pesupistoolilla, Dodo btbm 2 ämpärin tekniikalla lammaskintaalla, kuivaus isolla Miracle dryerillä, vanteet auton pesun jlk vanneharjalla, jos kovin likaiset niin kolmas ämpäri vanteille, niitä en oo kuivannu ettei metallihiput sotkeennu pesuvälineisiin.
2. Käsinpesut pakkasaikaan pesulassa Kuopion Tuomotorssilla; 7/7 tähteä työnjäljestä ja menetelmistä :) . Kunhan oma pesupaikka aikanaan talvellakin joskus järjestyy niin sitten jumpataan itte pakkasillakin.
3. Vahaukset 3-6x/v ajokilsoista riippuen: ensin tehoaineilla pesetys Tuomolla ja sitten itte puhdistus Dodo lime primella ja päälle Collinite 476S, myös ajovalot ja vanteet vahataan.
Lähinnä tuo 3-kohta kiinnostaa että kannattaako jo uutena iskeä 476S, ja jättää Lime prime tekemättä, vai tehdä sekin, entä ajovalojen vahaus, siitä lienee eriäviä mielipiteitä? Ja olisiko joku muu parempi vaha harmaalle / vaalean ruskealle metalli / helmiäisvärille, joka olisi kestoltaan yhtä hyvä kuin Collinite 476S mutta tois enempi kiiltoa-syvyyttä-tummuutta noille väreille? Vai hyväksyä vaan se ettei tuollaista ole ja alettava käyttää jotain sealenttia, mikä ois sopiva ja pitkäkestoinen, ja 476S kanssa yhteensopiva?
Leave a comment:
-
Esim. Poorboys White Diamond peittää hieman hentoa naarmua. Mutta se kiilto tulee sieltä pohjien kunnosta, vahan tehtävä on lähinnä suojata pinta. Eli myllytyksellä saat kiiltoa. ;)
Leave a comment:
-
Onkos suosituksia mömmöistä valkoiselle värille? Mikä peittäis naarmuja? Millä sais kiiltoa?
Leave a comment:
-
Jos pinnassa on yhtään appelsiinia (kuten lähes aina), niin tuo medium saattaa olla riittävän karkeaa että mattaa ne pinnan "huiput". Soft mielummin käyttöön, eikä sitäkään kannata "turhaan" käyttää.
Huuhdella noita ei tarvitse mutta kannattaa liottaa hetki lämpimässä vedessä ennen käyttöä niin pehmenee.
Leave a comment:
Leave a comment: