Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaha

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• pasi_orava
    vastasi
    Ei oo 476 jäminy ikinä kiinni kun laittaa ohuelti ja kiillottaa kunnon (eurow) mikrokuituliinalla. Nestevaha oli ainakin megun nxt tosi hyvä. Ei kestä kun pesuvälin mut kiilto on huippu. Ja tosi helppo käyttää, sienikin on mukana;)

Leave a comment:

• horch
    vastasi
    Kävin pelkuruuttani hakemas sonax xtreme polish+waxin :)

Leave a comment:

• RistoEe
    vastasi
    Eiköhän mikä vaan irti lähde, työn määrä tosin voi olla jotain ihan muuta ;)

Leave a comment:

• Duke
    vastasi
    Paskat ne kiinteät mitään jämähdä kiinni. Paneeli kerrallaan jos pelottaa. Aina ne on irti lähteny :D

Leave a comment:

• alpi
    vastasi
    Korrekin nestemäinen kestovaha on varmasti työläämpi kuin laadukkaat kiinteät, esimerkiksi em. Collinite 476s, ja sotkee muistaakseni muovi/kumiosat valkoisilla tahroilla. Mieluummin vaikka AG:n punaista, jos helppoa työstettävyyttä halajaa.

Leave a comment:

• horch
    vastasi
    Nyt on melkeen pakko sanoa ettei mulla varmaan riittäis mielenkiinto noihin kiinteisiin vahoihin ku on suuri vaara et jämähtää kii, varsinki ku niitä ei oo ikänä tullu käytettyä :) Onko mitään nestemäistä vahaa tiedos kellää joka olis tälläselle ei-niin-innokkaalle vahaajalle hyvä? Onko esim. Korrekilla mitään sellasta?

Leave a comment:

• RistoEe
    vastasi
    Itse olen levittämiseen käyttänyt perus pesusientä, mutta ohuelti kuitenkin. Pari kertaa on myös tullut tehtyä koko auton levitys ja sitten vasta killotus.

Leave a comment:

• turbokiisseli
    vastasi
    Jos ei liian kuumassa vahaa niin itse olen monesti vetänyt sekä 746:n, että 845:n koko autoon ennen kiillotusta. Levitys sopivalla mikrokuitytyynyllä ja todella ohuelti.

Leave a comment:

• RistoEe
    vastasi
    En minäkään paksulti laita. Ja on tullut kokeiltua myös eri taktiikoita, paneli kerrallaan, pari panelia kerrallaan jne. Voiskohan johtua siitä tuo epätasaisuus, että ei ole alun perin edes suunniteltu autovahaksi?

Leave a comment:

• sv
    vastasi
    Ite levitän sen verran ohuen kerroksen tuota collinite 915:sta että pystyn puoli autoa tekemään kerralla. Ei sitä kannata paksua kerrosta laittaa.

Leave a comment:

• RistoEe
    vastasi
    Hiukan tyhmä kysymys:

On tullut käytettyä poor boysin White diamondia ja sen päälle colliniten 845 (täällä joskus suositeltiin käsin vahaukseen kyseistä kombinaatiota hopealle autolle) ja kysymys koskeekin nimenomaan tuota 845. Eli tuntuu, että sen jäljiltä ei tule aivan niin tasaista pintaa kuin esim tuon poorboysin jälkeen on. Olenko siis ainoa jolla on kyseisiä kokemuksia vai onko myös muita? Vai johtuuko vain omasta laiskuudesta ja liian vähäisestä hinkkaamisesta?

Leave a comment:

• jsahlman
    vastasi
    Siis nuo kiinteäthän levitetään todella ohuena kerroksena.

Leave a comment:

• okkim
    vastasi
    Ei taida olla kovin paksua kerrosta? Itse vahasin konepellin ja etulokarit, ja kun olin saanut levitettyä aloin kiillottamaan konepeltiä. Aika tiukassa oli, mutta vahaakin oli aika paksulti.

Leave a comment:

• jsahlman
    vastasi
    Itse olen pari paneelia levittänyt Colli 476 ennen kiilloitusta. Joskus puoli autoakin ja helposti on lähtenyt kuitenkin poiskin vielä.

Leave a comment:

• haraa
    vastasi
    Mitäs mömmöä suosittelette jos aikoo itse koneella myllyttää?

Leave a comment:

• Drunkenmunky
    vastasi
    Isot pojat puhu että paneli kerrallaan. Eli levität esim. etulokarin ja pyyhit poies melkee samantien ettei jysähä kii. Ellen väärin muista kun omaani kyseistä tuotetta levittelin ni jämähti aika tiukkaan jossei alkanu samantein kiillottamaan pois, saatto olla jotain tekemistä kun laitoin ehkä turhan paksusti sitä.

Leave a comment:

• okkim
    vastasi
    Kauanko olette antaneet tuon Collinite 476:n kuivaa ennen kiilloitusta? Itsellä ainakin puutuu kädet kun sitä hinkkaan pois.

Leave a comment:

• turbokiisseli
    vastasi
    Samaa mieltä Duken kanssa. Simoniz jää suosiolla kauppaan. 476 on ollut käytössä nyt pari vuotta ja on hyväksi todettu. Pesukerroista riippuen kestää pinnalla 2-6kk.

Leave a comment:

• Duke
    vastasi
    Simoniz on todellista old skool kamaa. Hyvä vaha, ei siinä mitään, mutta tautisen työläs. Kiinteät vahat on yleensä aina parempia ja pitkäkestoisempia mitä nestemäiset. Suosittelisin tutustumista Colliniten 476:een tai Finish Karen 1000P sealanttiin. Molemmat erittäin pitkäkestoisia ja huomattavasti käyttäjä ystävällisempiä kuin Simoniz.

Leave a comment:

• Jurgen
    vastasi
    Simoniz Original Wax (ei se nössö liquid-versio, vaan kiinteä). "Tinapurkki" maksaa vain kympin motonetissä, mutta on riittoisa. Levityssieneksi kelpaa kädenlämpöisessä vedessä kasteltu puuvillariepu, jolla levitetään vahaa ihan maksimissaan A3-paperinpalan kokoinen alue (jos on TODELLA nopea ranne). Kiillotukseen kiillotustrasselia, ja jos on perfektionisti, niin esim. mikrokuiturätillä jälkikiillotus, mutta itse lasken sen varaan, että seuraavan pesun yhteydessä lähtevät kaikki potentiaaliset pikkujämät pois (ja näin onkin aina käynyt). Kiilotus täytyy aloittaa viim. ½ minuuttia levityksen jälkeen, tai muuten työstä tulee todella kova. Kiillotuksen yhteydessä joutuu kuitenkin painamaan niin kovaa, että hyvä ettei pelti taivu lommolle. Rannekivu on kova työn jälkeen. En tiedä, kuinka pitkään nuo shampanjan hintaiset Glymit kestävät maalipinnalla, mutta ainakin tuo Simoniz kesti mulla syyskuusta helmikuuhun asti (tosin talvella tuli käytettyä auto vain pari kertaa harjattomassa pesussa). Maaliskuussa sitten vahasin uudelleen. Mieluummin runnon ranteeni kunnolla 2 kertaa vuodessa, kuin hinkkaan 1-2 kk välein esim. nanovahalla...

Leave a comment:

• Hookoo
    vastasi
    http://www.cleanyourcar.co.uk/access...r/prod_89.html
    Nämä ovat myös hyviä. Eivät ihan niin pehmeitä kuin Megun mutta muuten vastaavia.

Leave a comment:

• sv
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
    Oisko suositella jotain laadukasta sientä levittämiseen?
    Mequn sienet on hyviä ainakin

Leave a comment:

• horch
    vastasi
    Oisko suositella jotain laadukasta sientä levittämiseen?

Leave a comment:

• Hookoo
    vastasi
    Colliniten 476 tai 915 ois kestoltaan varmasti sopiva tuollaselle välille.
    Ite oon nyt testannu tosiaan tuota Pete's 53 -vahaa ja sekin on kestoltaan tosi hyvä.

Kiinteään vahaan nyt ei oikeastaan tarvi kun hyvän levityssienen, ja malttia levityksen
    kanssa ettei tule liikaa vahaa ja liian isolta alalle että kerkeää jämähtää :)

Leave a comment:

• horch
    vastasi
    Nyt tuli sen verran vaihtoehtoja että osaisko joku rajata vaihtoehdot yhteen? :) Vahattua tulee yleensä sellanen 3-4 vuodes jos sillä tiedolla nyt on merkitystä.

e: Kiinteetä vahaa ei oo ikänä tullu käytettyä eikä oo sen kummemmin tietoa miten sitä pitää käyttää.
    Viimeksi muokannut horch; 25.4.2012, 16:43.

Leave a comment:

• Hookoo
    vastasi
    Juu NXT kyllä kannattaa unohtaa, pikafixiin ehkä ihan käypänen muttei oikein muuhun.

Kannattaa myös kokeilla Chemical Guys - Pete's 53 Paste Wax -vahaa.
    Kestävyys talven jäljiltä testattuna Colliniten tasolla ja kiiltokin loistava,
    ja on yksi helpoimmista vahoista levittää ja poistaa mitä olen kokeillut.

Leave a comment:

• Peke78
    vastasi
    Unohda se NXT, osta mieluummin FK1000P, Colli 476s, CQuartz, OptiCoat, Megun #16, Colli 915 tms....

Leave a comment:

• horch
    vastasi
    En mikään himovahaaja oo mutta ajattelin nyt vahata emännän auton. Vahana oli Prestan fast wax. Oli oikein kiva yllätys ku pois pyyhkies jäi kivan rasvaseksi. Purkin ohjeis sanottiin että pitää ravistaa kunnolla rasvasuuden estämiseks ja ravistin kyllä purkkia pitkän aikaa ennen vahausta. Viimenen kerta ku kosken tuohon vahaan.

Luin tätä ketjua pikkusen ja tuntuu porukka kehuneen tuota nxt tech wax 2.0:aa. Onko siinä vaarana tämä rasvoittuminen ku ajattelin purkin sellasta tilata seuraavaks?

Leave a comment:

• sv
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja JarnoN Näytä viesti
    No lieköhän ihan noinkaan. Olen pessyt auton tuossa kesän mittaan aina ihan normaalilla Megun pesuaineella, ja varmaan 5-6 kerrosta Collinitea (915:sta) samana aikana vetänyt päällekäin, eikä kyllä ole tahmainen/paskainen maalipinta.
    Ite laitan colliniteä (915) kesäsisin uuden kerroksen vähän väliä eli joka näyttelyyn erikseen. Eipä siitä ole ollut haittaa kun pesee hyvin.

Mutta talvella huomannut että tuo collinite toimii hyvin uhraavana tuolle suolapaskalle ja siihen tarttuu aivan saakelin hyvin tuo suolaromu ja muu kiinni talviolosuhteissa. Ajoin pitkää matkaa pari talvea suolapaskassa ja jos auto oli pesemättä vähänkään pidempään niin sitä kaikkea ei saanut millään pois ilman että vahatkin olisi lähteneet.

Eli en suosittelisi talvella siihen päälle uutta kerrosta.

Leave a comment:

• Otto.
    vastasi
    Kiitos.

Eli kaupan kautta siis hakemaan kunnon pesuaineet, viskaan Pinelinet ja Oranget mäelle ja aloitan homman alusta uusiksi.

Leave a comment:

Working...
X