Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaha

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuom@s
    vastasi
    Mä en kyllä näkisi, että Collinitessä on tässä kohtaa vikaa. Sitä on kuitenkin monet käyttäneet jo pitkään enkä mistään vastaavasta ole ikinä kuullut. Jos sealantin kuitenkin haluaa, niin FK1000P lienee yksi parhaista, tosin ulkomailta tilailuksi taitaa mennä.
    Itse lähtisin kuitenkin liikkeelle kunnon pesuaineista ja niissä oma valinta olisi Bilt-Hamber Autofoam esipesuun ja saman valmistajan Autowash kinnaspesuun. Väittäisin pesutehon oleman melko eri luokkaa Big Orangeen verrattuna ja vahatkin pysynee paremmin kuin Pinelinellä lutratessa.

    Leave a comment:


  • JarnoN
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja sv
    Vikaan meni se että laitoit likaseen pintaan vahan päälle. Vaikka kuinka mielestäs se on Turtlen Orangella puhtaaksi läntätty niin varmasti jää Colliniteen/maalipintaan kiinni kaikkee paskaa.
    No lieköhän ihan noinkaan. Olen pessyt auton tuossa kesän mittaan aina ihan normaalilla Megun pesuaineella, ja varmaan 5-6 kerrosta Collinitea (915:sta) samana aikana vetänyt päällekäin, eikä kyllä ole tahmainen/paskainen maalipinta.

    Leave a comment:


  • Otto.
    vastasi
    Otetaans uusiksi.

    1. Alla fairyllä pesty sekä claybarilla puhtaaksi hinkattu pinta, joka varmasti puhdas.
    2. Päälle kerros Collinitea
    3. Pesuja useampi välissä vaihdellen eri pesuaineilla (mm. Korrekin Vahapesu, Turtlen Orange, mitä nyt kaapista löytyi), esipesu aina miedolla Pinelinellä
    4. Silmin nähden sekä käsipelillä kokeillen varmasti puhdas vielä vahaa sisältänyt pinta, johon toinen kerros päälle
    5. Kahdessa viikossa jämähti suolamöhnä kiinni niin, ettei lähde vahvallakaan Pinelinellä
    6. Sama prosessi ollut käytössä aiemminkin ilman mitään ongelmia

    Miksi siis tuo suolatöhnä imi itsensä kiinni vahakerrokseen? Vahauslämpötila? Kuivumis- tai kovettumisaika? Lämpötila oli vahatessa noin 18°C, kovettumisaikaa oli ennen kurakeleissä ajoa noin vuorokausi vastaavassa lämpötilassa.

    Ei kai se vahakerroksen alla oleva pinta vaikuta siihen, miten siihen vahakerrokseen imeytyy lisää uutta likaa? Tän jälkimmäisen vahauskerroksen jälkeen pinta oli lasinkirkas, auto väriltään puhtaan valkoinen (niinkuin pitääkin olla) ja vesi helmeili hienosti pinnalla. Nyt pesun jälkeen väri on enemmänkin beige tai vaalean ruskea vauhtiraidoilla varustettuna.

    Tällä samalla systeemillä olen siis aiemmin pessyt sekä vahannut autoani useamman kerran vajaan parinkymmenen vuoden aikana eri merkkisillä aineilla, mutta nyt tuli ensimmäisen kerran eteen tilanne, että lika oli imeytynyt vahan sisään.

    Perusrutiini on ollut tähän saakka se, että noin viikon välein pesu ja vahaus noin parin kuukauden välein - aina käsin.

    Olisiko joku sealant avain onneen tässä kohdin? Jos kyllä, niin mitä ja mistä haen huomenna?

    Leave a comment:


  • sv
    vastasi
    Vikaan meni se että laitoit likaseen pintaan vahan päälle. Vaikka kuinka mielestäs se on Turtlen Orangella puhtaaksi läntätty niin varmasti jää Colliniteen/maalipintaan kiinni kaikkee paskaa. Nyt sitten iskit sen paskan päälle uuden kerroksen collinitea.

    Ei näin.

    Tuore ja kova collinite tarttee melko kovan pineline seoksen että lähtee kokonaan. Ihan pieni suhde ei riitä.

    Mutta pienelläkin seossuhteella saa varmasti usemman pesukerran jälkeen kyllä collinitetkin pois. Eli ei kannata ehkä käyttää normaaliin pesurutiiniin?

    Leave a comment:


  • Otto.
    vastasi
    Täsmälleen sama ongelma minulla kuin Kannulla. Ibis White, jota hinkattu ja pidetty kuin kukkaa kämmenellä. Toissaviikolla pesurutiini normaalin mukaan eli Pinelinellä esipesu, huuhtelu, Turtlen Orangella pinta puhtaaksi, huuhtelu ja kuivaus. Pinta oli tuolloin puhdas - ei pikeä, suolamöhnää tai muutakaa shaibaa - alla Collinite 476S kesäkuussa vedettynä claybarilla läpikäytyyn pintaan. Pesun jälkeen uusi kerros Collinitea pintaan lämpimässä parkkihallissa kaikella huolella ja rakkaudella käsin hieroen sekä kiillottaen.

    Nyt, pesun venähdettyä tolkuttoman aikapulan johdosta, pari viikkoa vahauksen jälkeen pinta on imenyt itseensä suolapaskaa niin, ettei lähtenyt Pinelinellä, painepesurilla tai sienellä hinkaten. Pinta tuntui käteen karhealta, eikä ollenkaan vahatulta. Vesi kyllä helmeilee nätisti pinnalta pois eikä jää lammikoina esim. katolle makaamaan, vaan pisaroituu, niinkuin vahatulla pinnalla kuuluukin.

    Autoa säilytetään lämpimässä hallissa sekä töissä, että kotona.

    Mikä meni vikaan?

    Tiedossa on claybarilla hinkkaamista sekä vahausurakka uusiksi joko huomenna tai ylihuomenna. Vinkkejä otetaan vastaan, ettei samaa urakkaa tarvitse suorittaa seuraavan pesukerran yhteydessä.

    Leave a comment:


  • sv
    vastasi
    Clayn jälkeen pitäisi auto vielä pestä kertaalleen. Varsinkin jos liukkarina quick detaileria niin eipä se pitkään vaha pinnassa sen päällä pysy...

    Leave a comment:


  • sonikk
    vastasi
    No en mä usko, päinvastoin claylla pinnasta saa lasinsileän ja siihen kun vetäsee jonkun vahan tai sealantin niskaan niin ei pitäisi yhtä helposti tarttua.

    Leave a comment:


  • Drunkenmunky
    vastasi
    Niin tämän kyllä oon tiedostanut, mutta pähkäilin tässä päissäni että jääkö siitä claystä sitten semmoinen "pinta" mikä imee likaa itseensä paremmin ja näkyy nyt sitten tuommoisena likakalvona.

    Leave a comment:


  • sonikk
    vastasi
    Pitää paikkansa, varsinkin mustaa/tummaa autoa kannattaa savestaa säästeliäästi. Aina se pientä jälkeä jättää, tosin jos auto jo valmiiksi pesunaarmuilla niin ei sitä sieltä seasta erota, virheettömästä pinnasta kyllä.

    Leave a comment:


  • Drunkenmunky
    vastasi
    Itte oon isoilta pojilta kuullu että clayn jälkeen pitäis vetää myllyllä auto lävitte, koska clay jättää mikronaarmuja..

    Leave a comment:


  • Kannu
    vastasi
    Pintaan jää ikäänkuin haalea kerros siinä olleesta liasta. Piki yms yksittäiset tahrat lähtevät lähes kertapyyhkäisyllä helposti irti.

    Ajattelin, että ensimmäinen valkoinen auto voisi olla hieno idea, mutta alkaa näyttämään hieman toisenlaiselta...

    Leave a comment:


  • Tuom@s
    vastasi
    kyljen alareuna jäi aivan selvästi likaiseksi järjettömän hinkkauksenkin jälkeen. Nyt ei kai auta, kuin kaivaa liuttimet esiin.
    Minkälaista likaa? Jos on pikeä, niin ei liuottimet auta vaan tarvitse pienpoistajaa. Itse olen huomannut saman, että pikitarhat ei lähde Ibis-valkoisesta peruspesussa (ei sillä, että lähtisivät mistään muustakaan väristä, mutta valkoisessa ne näkyvät ikävästi). En tiedä megun pesuaineen tehosta, mutta toki voit koittaa myös jotain toista ainetta. Itse olen todennut Bilt-Hamberin Auto-washin erittäin tehokkaaksi ja muutenkin hyväksi.

    Leave a comment:


  • Kannu
    vastasi
    Mikähän on syynä, kun pinnoiltaan huippukuntoisen Ibisvalkoisen A3:sen pintaan lika hitsaa niin kovaa kiinni, että ei mitään järkeä? Auto seisoo kotona pihalla ja duunissa viileässä parkkihallissa ja se pestään viikottain käsin.

    Olen hoitanut maalipintaa samalla lailla Mequiarsin tuotteilla kuten kaikkia edellisiä autoja, eikä koskaan ole tullut vastaavaa eteen:

    - pesu
    - ennen vahausta claybar-käsittely
    - huolellinen vahaus käsin (yleensä 1-2 kerrosta / kerta, n. 2kk välein)

    Tuotteina käytän Mequiarsin claybaria, quick detaileria, vahaa ja pesuainetta. Tiettyjen osien päälle olen myös ajoittain laittanut Autoglymin kultaisen (esim. vanteet).

    Vajaan viikon ajon jälkeen painepesuri ei irroita kuin ehkä 20% liasta, vaikka normaalisti pinta on ollut lähes puhdas pelkällä tuolla käsittelyllä. Tänään kauhuksi ilmeni vielä, että edes kaksinkertainen pesu ei irroittanut kaikkea likaa, vaan kyljen alareuna jäi aivan selvästi likaiseksi järjettömän hinkkauksenkin jälkeen. Nyt ei kai auta, kuin kaivaa liuttimet esiin.

    Pestessä pinta puolestaan tuntuu superliukkaalta kintaan alla, eli vahapinta kyllä on hyvä!

    Apuja?!?

    Leave a comment:


  • Tuom@s
    vastasi
    kaveri oli passattinsa vetänyt pari kertaa tolla peräjälkeen, eikä edes mylly "purrut" pintaan karkeella tahnalla, ennen ku pesin auton vahanpoisto tiivisteellä :D ammattilainen suosittelee ;)
    No johan on kovaa tavaraa ku ei edes mylly pure. Tuo voisi olla monelle autonvalmistajallekin arvokas vinkki, niin voisivat korvata lakkapintansa tuolla. Lakkapintaan kun mylly puree kuitenkin helposti...

    Leave a comment:


  • jani86^
    vastasi
    itse huomannu parhaaksi vahaksi simonizin wanhan keltapurkki vahan, vaikka on kovin työläs työstää, niin kyllä kestää, ja kestää ,ja kestää, ei oo toimivaa muutettu, nykyään vahoista tehdään vain helppokäyttöisiä, eikä ne enää pysy pinnas 1kk pidempään vaikka maksais sen 60€. simonizin saa 10€ purkki, ja kestää loppu elämän(siis purkki ei vaha pinnassa ;) ). kaveri oli passattinsa vetänyt pari kertaa tolla peräjälkeen, eikä edes mylly "purrut" pintaan karkeella tahnalla, ennen ku pesin auton vahanpoisto tiivisteellä :D ammattilainen suosittelee ;)

    Leave a comment:


  • sonikk
    vastasi
    Lime Primen jälkeen ei pesua ennen vahaa. En tiedä miten käsin pelittää kun oon levittänyt aina koneella mutta paneeli kerrallaan kannattaa tosiaan edetä.

    Leave a comment:


  • Zachaeus
    vastasi
    Claybar-käsittelyn jälkeen liuotinpesu tehtävä mutta entäs DODO Juice Lime prime hinkuttelujen jälkeen; tarviiko auto pestä ennen Collinite 476s vahaustakin? Ohjeissa taidettiin sanoa että tuo lime prime pitäs tehdä paneeli kerrallaan, eli ei koko autoa, että se jämähtäs liikaa jos eka mikrokuitusienellä levittelis ja hinkuttelis tuon koko autoon ja sit liinalla hinkuttelis pois; ois liian työlästä (ja tulis naarmuja helmpommin) ??

    Leave a comment:


  • Kotzi
    vastasi
    Samaa ihmetelly Motonetissä kun Korrekin liuotinpesua käyny muutaman kerran kattelemassa eikä oo enää. Jotain noita suihkupulloliuottimia vaan eikä tommosta millä vois auton oikeesti pestä. Pinelineä löytyy iteltäki mut sen verta tujua ainetta, että aika paljon sais laimentaa että sitä viittisin maalipintaan pistää. Jotain Turtlen suihke moottoripyöräliuotinta sit otin Motonetistä kun kuulemma hellävarasempi kuin autoille tarkotetut liuottimet. Ainoo hyvä Motonetin tuote on sitten poistunu johki taivaantuuliin.

    Oiskohan täsä taustalla joku säädös minkä takia ei saa enää myydä noita tietynlaisia liuottimia. Korrekiltakin meinaan pitäs löytyä edelleen sitä liuotinpesua valikoimasta, mutta puteli on muuttanut ulkonäköä.

    Leave a comment:


  • Zachaeus
    vastasi
    juu noin teen, tattis

    Leave a comment:


  • sv
    vastasi
    Käy Kuopion maxi kodintukusta Wurthin Pinelineä ja pese sillä ennen ja jälkeen claybarin.

    Edukasta, toimivaa eikä varmasti pilaa maalipintaa.

    Leave a comment:


  • Zachaeus
    vastasi
    Tuli käytyä Biltemassa ja piti ostaa liuotinpesuainetta jolla autonpesu ennen claybarikäsittelyä, kliineriä ja vahaa, mutta eipä myyjäkään osannut sellasta myydä... jotain rasvanpoistopesua siellä oli ja sitten sellasta karkeapesuainetta, jota ostin, liekö sitä uskaltaa huoletta käyttää? Sisäpuhdistukseenkin kerrottiin sopivan, muttei autonpesuun =/ ??? Nettikuvastossa ei tuotetta edes ole.

    Leave a comment:


  • sonikk
    vastasi
    Nojoo, ei välttämättä. Mutta 2 viimeistä tilausta tehty sunnuntaina niin kamat tullu to-pe.

    Leave a comment:


  • JS1984
    vastasi
    Ei välttämättä vajaassa viikossa... kymmenkunta päivää, riippuen vähän miten viikonloput ajoittuu.

    Leave a comment:


  • sonikk
    vastasi
    Kyllä ne yleensä vajaassa viikossa tulee, vähän tuurista kiinni.

    Leave a comment:


  • Kema
    vastasi
    Cleanyourcar tavarat kannattaa tarkistaa tarkasti.

    Itseltä jäi tilauksesta yksi osa pois maaliskuussa ja en ole saanut sitä vieläkään toistuvista tiedusteluista huolimatta,

    Pitääkö tässä todellakin tehdä paypal dispute...

    Leave a comment:


  • tomi667
    vastasi
    Noniin tulipa tehtyä tilaus tuolta www.cleanyourcar.co.uk

    Mylläysvehkeistä. Kauanko on yleensä toimituksessa kestänyt,
    tavaraa näytti olevan varastossa?

    Leave a comment:


  • sonikk
    vastasi
    Juurikin toi, Sonuksen laikkoja en oo kokeillut mutta pitäis olla parempia kun Menzerna.

    Jos meinaat saksalaisia työstää niin ota ainakin keltainen ja kaveriksi oranssi/vihreä. Jos tykkää vahoja ym levitellä koneella niin lisäksi musta.

    Leave a comment:


  • Oko^^
    vastasi
    Kromivanteet. (Ja näemmä naapurin skodakin päässyt mukaan.)

    Hammastahnaa jaa hyvää tahtoa, vai kenties parempia ehdotuksia?

    edit; Glymin metal polishia ja karhunkieltä. Sillä se sitten suttaantui.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Oko^^; 10.6.2011, 13:57.

    Leave a comment:


  • tomi667
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja sonikk Näytä viesti
    Joo noi Menzernan laikat ei kestä kun pari paneelia mutta aineet on hyviä. Ota vaikka Sonus & Menzerna kitti ja lisäksi Hex-Logic padeja, ne ainakin hyviä.
    Eli tämä setti ois parempi:

    http://www.cleanyourcar.co.uk/polish.../prod_677.html

    Mitä noista Hex-Logic Padeista kannattaa sitten ottaa samalla, kun on noitakin monia erinlaisia:
    http://www.cleanyourcar.co.uk/index....wCat&Submit=Go

    Joo ja ei tuo pistotulppa ole ongelma, mulla on laatikollinen noita adaptereita, kun tuli joskus
    dealextremeltä tilattua.

    Leave a comment:


  • Hookoo
    vastasi
    Tuotapa en kyllä huomannut. Mutta ilmeisesti käytin sopivan hellävaraisesti vaikka katon kokonaan hinkkasin,
    kun ei naarmuja näkynyt kunnon halogeenivalojen avulla katsottuna. Eli uskaltaa varauksella käyttää vaikeisiin tapauksiin :)

    Leave a comment:

Working...
X