Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Ebony Black Pearl

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    No se voisi olla kyllä. Kun ei tuolla koneessa mitään lukkorenkaitakaan ole.

    Comment


      Öljypropun irronnutta kierteenharjaa?

      Comment


        Joo äkkiseltään kierteen palaselta näyttäisi. Jos männäntapin lukkosokka olisi öljypohjassa, siellä olisi aika paljon muutakin romua...

        Comment


          Mutta aina pitää pelätä pahinta, niin helpotus on suurempi!

          Comment


            Pessimisti ei pety:)

            Mutta ei ollut männäntapin sokasta tämä palanen, on huomattavasti pienempi ja tosiaan vähän eri mallinen. Tuossa pari tarkempaa kuvaa puhdistetusta palasesta. Vähän näyttäisi, että tuo pala on katkennut vain toiselta puolelta. Pitää vielä katsoa tuo öljypropun kierre.

            Click image for larger version

Name:	20160815_165746.jpg
Views:	1
Size:	29,5 Kt
ID:	1633614Click image for larger version

Name:	20160815_165830.jpg
Views:	1
Size:	99,5 Kt
ID:	1633615Click image for larger version

Name:	20160815_165927.jpg
Views:	1
Size:	46,5 Kt
ID:	1633616

            Click image for larger version

Name:	IMG-20160814-WA0017.jpg
Views:	1
Size:	85,7 Kt
ID:	1633619Click image for larger version

Name:	IMG-20160814-WA0013.jpg
Views:	1
Size:	200,2 Kt
ID:	1633618

            Tuossa muuten öljypumpun sihdin löydökset:
            Click image for larger version

Name:	20160814_175801.jpg
Views:	1
Size:	192,2 Kt
ID:	1633617

            Comment


              Ei saa tuosta viimeisestä kuvasta selvää, onko nuo jotain vanhoja tiivistesilikonin jämiä?

              Comment


                Ei kyllä näiden isompien kuvien perusteella näytä kierteen harjalta, jota itsekin olisin ensin veikannut. Tosin luulisi sen sitten olevan alumiinia, koska tuskimpa kierre nyt teräspropusta ennen alumiiniöljypohjan kierrettä pettää.
                Tuntematta ko. moottorin rakennetta sen enempää... voisiko olla esim venttiilivarren kumista peräisin. Niissähän on monesti jonkinlainen metallinen rengas tukena. Kokoluokka ainakin osuisi kohdilleen.

                Comment


                  Ei ole venttiilinvarren kumista, se on paljon pienempi.

                  Silikoniahan tuo näyttäisi olleen sihdissä.

                  Comment


                  • Öljypohjan tiivisteet? Tuosta viimeisestä kuvasta päätellen.

                    Comment


                      Tässä oli öljypohja vielä peltitiivisteellä, eli ei ole siitä lähtöisin. Jotain tiivisteen jämiä kuitenkin.

                      Meinasin laittaa pohjan takaisin kiinni, mutta en löydä mistään öljypohjaan tulevia ohjuritappeja. Voiskohan tuon pohjan kiinnittää ilman niitä?

                      Comment


                        Voi kiinnittää, ei niitä niissä vakiona olekaan kuin ylemmässä öljypohjassa.

                        Comment


                          Kiitos tiedosta.

                          Vähän meni harjoitteluksi.. Ajattelin ottaa varman päälle ja hankin marmorilta tähän tarkoitetun tiivisteliiman. Tehtaan ohjeessa neuvotaan vetämään n.1.5 mm leveä nauha tuota massaa tiivistepinnalle. Ongelma on se, että en vaan saa tuosta tiivistepurtilosta tulemaan massaa riittävän ohuelti. Levitin tiivisteen jo kertaalleen, vedin pohjan kiinni ja totesin, että massa tursuaa niin paljon yli, että parempi vielä irroittaa pohja ja laittaa tiiviste uudelleen.
                          Onko tuossa joku tekniikka, jota en vaan tajua?
                          Kannattaisiko tiivisteliima levittää sormella ohueksi kerrokseksi vai pitääkö liiman antaa puristua palkona pohjien väliin (kuten ohjeesta käsitin)?

                          Tyhmiä kysymyksiä ja pahoittelut näistä, mutta haluaisin tehdä tämän kunnolla, ettei tarvitse kohta uudestaan olla putsailemassa sihtiä.

                          Comment


                            Tekniikka on siinä, että laittaa sitä sopivasti. Ehkä se on vaan harjoiteltava laittamaan? Minä olen laittanut sopivan palon (palkon?) sitä, ja levittänyt sitten sormella.

                            Comment


                              Joo, kyllä sitä harjoittelemalla tulee ohut viiva. Jos katkeaa, niin vähän takaisin, yhdistää ja jatkaa.

                              Comment


                                Jotain tännekin, nimittäin ensimmäinen startti pariin vuoteen.

                                Jos suunnittelet muuttoa kesken autoremontin etkä halua lisähaastetta kasaukseen, niin suosittelisin vielä harkitsemaan asiaa. Omassa tapauksessanihan moottori, kori ja sekalaiset kiinnitys- ja muut osat saapuivat uuteen kotiin eri kuormissa. Paikalliset kiinnitystarvikeliikkeet ja autovaraosaliikkeet ovatkin tällä viikolla tulleet tutuiksi, kun pultteja ja klemmareita on pitänyt metsästää melkeinpä yksi kerrallaan.

                                Click image for larger version

Name:	moottori.jpg
Views:	1
Size:	136,2 Kt
ID:	1637826

                                Vähän jännitti, että miten moottori on selvinnyt talvista ensiksi kylmässä katoksessa ja sen jälkeen kylmässä tallissa. Ulkoista hapettumaa ja pölyä/likaa oli ehtinyt muodostua etenkin irto-osiin jonkin verran, eli varsinaisen kasailun lisäksi osien puhdisteluun sai hyvin kulumaan aikaa.

                                Click image for larger version

Name:	öljyt.jpg
Views:	1
Size:	277,7 Kt
ID:	1637827

                                Tarkoituksena olisi vielä vaihtaa jakohihna ja 2.4 kannesta peräisin olevat nokka-akselit, koska entiset alkavat hiljalleen olla vaihtokunnossa, mutta halusin vielä varmistaa, että kone pyörii vielä eikä säilytyksen aikana ole ilmennyt uusia ominaisuuksia. Tällainen välietappi siis.

                                Jos noita nokkia vaihtaa, pitääkö tai kannattaako samalla vaihtaa jotain muuta vielä?

                                Comment


                                  Nostimet pitäisi vaihtaa nokkien mukana. Ja niiden paikkoja ei saisi sekoittaa.

                                  Comment


                                  • Tän teorian mukan ei sais nostaja vaihta ollenkaa?
                                    Mun teorian muka voi laitta ihan uudet nostajat.

                                    Comment


                                      Toki uudet saa laittaa.

                                      Comment


                                        Valoitetaanpa tämänkin keksinnön nykyistä kohtaloa vähän julkisemmin.

                                        Pari-kolme vuotta meni B6-ässällä rallatellessa mutta siitä vain puuttui se "jokin". Hieman huolimattomasti seurailin Nettiautosta B5-ässiä aina silloin tällöin mutta ei sieltä mitään omaan mieleen sopivaa sattunut kiikareihin. Tuli vuodenvaihde 19-20 ja istuimme siinä iltaa toveri-Turpeisilla ja illan mittaan henkilökohtaisten ahtopaineideni noustessa sain päähäni alkaa vääntämään kauppaa Riikan kanssa tästä yksilöstä. Auton historia aika pitkältä ajalta oli jo tiedossa niin tiesi aika tarkkaan mitä on ostamassa. Eipä niitä kauppoja silloin uutenavuotena vielä kätelty ja asia jäi vähän unholaan reiluksi puoleksi vuodeksi. Heinäkuussa kiima sitten yltyi taas niin pahaksi että ostin tämän oikeastaan väkisin. Edes peltipystyssä tienvarteen päättyneet kaksi ensimmäistä koe-ajoakaan ei saanut mieltä muuttumaan, tämä oli vain saatava. Teknikaalit eivät olleet mitään vakavia, ahtoletkut vaan eivät oikein meinanneet kestää paikallaan paineiden noustessa.

                                        Kävin muiden kiireiden salliessa kaikkien letkujen liitokset läpi ja elokuussa vihdoin pääsin ajamaan ensimmäisen kunnolliset koe-ajot. Ilokseni sain todeta että tämähän kulkee ihan kivasti, Riikkahan oli edellisen remontin aikana vaihtanut tähän Fin-turbolla modatut K04-ahtimet. Olikohan niin että kompurasiipi on RS6-mallia ja turbiini 2.0 TFSI:stä heräämistä silmällä pitäen? Ajelin takapihalla pari logia ja ilmamassoja logista tutkiessa huomasin että 6krpm eteen päin lukema pysyy lukemassa 364,08 g/s. Hetken ihmettely toi päähäni jostain muiston että VCDS ei näyttäisi tietystä lukemasta isompaa arvoa ja ilmeisesti se nyt on tämä lukema. Tyytyväisenä siitä että auto on nyt ajokuntoinen se jäi taas hetkeksi halliin seisomaan kun tuli muuttorumbat sun muut työhärdellit päälle syyskuun puolessa välissä. Nyt vihdoinkin sain leivottua itselleni viikon loman työelämästä niin kerkesin käymään tämän kanssa leimasetän luona. Ensimmäisenä tuloksena hylky päästöistä, lamdba-arvo oli kierroksilla 1.053. Takaisin nosturille ja putkistoa ihmettelemään. Pienen pieni vuoto sieltä yhdestä liitoksesta löytyi, se umpeen ja viereiselle korjaamolle anturin perään. Nyt saatiin hyväksyttävät arvot lapulle ja se kourassa sitten hakemaan konttorilta leima. Nyt olisi taas vuodeksi ajoaikaa.

                                        Tulevaisuuden suunnitelmista sen verran että olen haaveillut softan vaihtamisesta kotimaiseen tuotokseen, samalla voisi vaihtaa vielä suuttimet hieman isommiksi niin saattaisi saada täyden hyödyn ahtimista. Nykyinen softahan on tehty perus K04:sille. ER:n cooleritkin on olleet putkella mutta vielä pitää hetki jos toinenkin kerätä hilukippoon täytettä.

                                        Comment


                                          Viikon verran on ollut isommilla kierroksilla misfireä ja tänään kerkesin vaihtamaan tulpat ja yhden puolan jota epäilin syylliseksi koska se kylpi jäähdytinnesteessä aikaisemmin vuotavan paisarin takia mutta eipä noilla ollut vaikutusta. VCDS:llä yritin hakea pätkivää sylinteriä mutta eipä se kertonutkaan, kanavat 14-16 olivat mykkiä. Ilmeisesti näissä ei vielä ole misfire detectionia käytössä vaikka VCDS:stä sellaiset lootat löytyy?

                                          Kotimatkalla otin logeja sytkän myöhästyksistä, pyydetystä ja toteutuneesta ahtopaineesta ja EGT:stä. Niistä ei löytyny mitään ihmeellisempää. Nakukorjaus maks 4.5 astetta, ahdot seuraa järkevästi pyyntiä ja EGT:t pysyy alle 945:ssä koko vedon ajan. Olettaen tietysti että logitin oikeita kanavia... Sytkävahvarit saattaisi varmaan aiheuttaa samanlaisia oireita?

                                          Samalla kun nyt nosturilla olin niin tutkailin konehuonetta alapuolta ja totesin että laturi on märkä jäähdytinnesteestä ja näyttipä sieltä suunnalta jostain vähän öljyäkin mehivän. Kai mää joku kaunis päivä alan purkaa keulaa auki ja tutkin tarkemmin kunhan saan raivattua tilaa omaan talliin.

                                          Comment


                                            Niitä misfirejä ei tuon ikäisissä Eurosoftissa jostain syystä oo nähtävänä. Saa kyllä softaa muokkaamalla puukotettua käyttöön. ECU ne misfiret joka tapauksessa näkee ja käyttää vaan jostain syystä toistaiseksi tuntemattomasta sitä tietoa ei ole haluttu jakaa diagnostiikassa näkyviin. Hopeanuoleen aikanaan pakersin ne näkyviin kun satunnaisia käyntihäiriöitä metsästin.

                                            Comment


                                              Kokeilin tänään toisilla sytkävahvareilla. Pätkii edelleen mutta ei niin pahasti kuin aikaisemmin. Vielä jos joku kaunis päivä kokeilisi sitä puolajumppaa sylinteri kerrallaan tai sitten olen laiska ja nappaan ecun kainaloon ja menen jonkun luokse joka taikoo ne misfiret näkyviin.

                                              Comment


                                                Puola jumpat suoritettu. Bank1 puolat vaihdettu kaikki kerralla ja bank2 testattu aikaisemmin yksi kerrallaan. Ensimmäinen yrmäytys ja vika poissa. Meni mukisematta punarajalle asti. Toinen yrmäytys ja taas pätkii. Mitään vikakoodia ei anna. Logeista olen koittanut väijyä poikkeamia arvoissa mutta ainakin nakutus-, ennakko-, egt- ja ilmamassa-arvot ovat mielestäni järkeviä. Oiskohan se sitten uumoiltava johtosarjan kuntoa ja maadoituksia? Voisiko hajonnut pyörintänopeus-anturi toimia kylmänä mutta lämmänä sitten taas ei? Epäilen että tuo konehuoneen lämpötila vaikuttaa asiaan, olipa vika missä tahansa.

                                                Comment


                                                  "Pätkimisen" syyksi paljastui mitä todennäköisimmin viallinen N75. Painetestiä tehdessä N75 alkoi "sirisemään" 1.6 barin kieppeillä. Alkuviikosta vaihtelin uuden käikäleen ja kotiin ajellessani otin useamman kiihdytyksen 3. vaihteella ja taas nyhti mukisematta punarajalle. Vian ilmentyminen oli kyllä mystinen, tuntui juuri siltä kuin yksi sylinteri putoaisi pelistä pois mutta kaipa se N75 voi oireilla tuollakin tapaa...

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X