Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rapsakka

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Navat ja nilkat vaihtuivat jo viime vuonna. Billet nilkat joissa B7-laakerit ja navat. Jäykät paksummat akselit on Karpiolalta tulossa.

    Kardaaniin saapui tänään tulevampi keskilaakerin kannatin. Ongelma oli kardaanin turhan laajat liikkeet mutkissa.

    Attached Files

    Comment


    • No niin. Muutama tunti Okon kanssa tänään väkerrettiin. Kaikki ulommat vetonivelet meni uutta ja taakse Karpiolalta paksummat vetarit. Kardaanin laakerin kannatin pääsi myös paikkaansa. Ainakin kardaanin tärinät välittyy nyt kuskin perslihakseen aiempaa paremmin. Kevyt testiyrmäytys ja kaikki tuntuisi toimivan. Lenkin lopuksi ensimmäistä kertaa ikinä uskalsin paikaltaan kytkintä nostaa terävästi. Kyllähän se ihan kivasti neljä raitaa asfaltille piirsi. Ensi viikolla Alastarolle testaamaan.

      Comment


      • Tämän laitteen suhteen on hiukan suurempia jatkosuunnitelmia. Niihin liittyen tavoitteena saada 255/35/18 renkaat sopimaan. Tuon seurauksena on odotettavissa että Opelin sähköinen tehostimen pumppu ei enää jaksa. Vinkkejä laadukkaasta kiertävään koneeseen sopivasta mekaanisesta (1-piirisestä) hytikkapumpusta otetaan vastaan.

        Comment


        • Tyhmä kysymys, mutta miksei vakio tai joku stanu-tehostin muutetulla välityssuhteella?

          Comment


          • Mulla ei oo ainakaan mitään ongelmaa 245 semillä sähköhytikkapumpulla, se on kuitenki ebaystä ostettu the best zabielskilta puolasta ja varmaan kasattu jostain jämäosista belvederepullon jälkeen.

            Comment


            • Hammu minkä laitteen pumppu sulla on ajossa?

              Comment


              • Onkohan se nyt H vai G astran ja pumppu on kontissa. Taitaa olla sama kaikissa niissä on, ainoo muokkaus systeemiin mitä piti tehdä oli jäähdyttimen lisääminen linjaan kun jonku 10 kierroksen jälkeen ahvenistoa alko lämpenee mehut liikaa.

                Comment


                • Ihan vastaava setti sitten kuin tässäkin. Ehkä turha sitten vielä hätäillä tuon suhteen.

                  Comment


                  • Toki jos vaihtaa haluaa, niin voihan sinne vaikka VAG ryhmän pumpun asentaa, sekin jaksaa 255 kumien kanssa TT:n keulalla englantilaisilla harrastajilla (toisella ihan slicksit sallivan sarjan kilpa-auto, ok A3, mutta sama keulahan se on). Rapsakka toki ei taida puhua ESP:tä CAN väylään, eli mitään erityistä hyötyä ei tule vaihtamalla.

                    Jäähdytin vaan tehostinpiiriin ja riittävät virtapiuhat pumpulle on paras resepti väittäisin.

                    Comment


                    • Jotain pientä joutunee talven aikana tekemään jotta tuo mahtuu keväällä kaaren sisään.

                      Comment


                      • No pääseehän siinä vähän nypläämään jotain korihommia.

                        Comment


                        • Aliant Ultralight YLP30 tuli tänään ruuvattua kiinni, kylläpä pyöritti iloisesti.
                          Painoa kaikki 1,7kg, Vanha PC680MJ Odyssey painoi 7kg.

                          Kapasiteetti 16 -> 30Ah, PHCA 520A -> 950A.

                          Comment


                          • Joulu tuli ajoissa tänä vuonna. 376*36 laikat ja APn 6-mäntäset. Noiden kanssa takapää ei enää liene liian pureva suhteessa etupäähän.

                            10.5*18 vanteet. Aika paljon pitää kylkiä levittää jotta sopivat.
                            Attached Files

                            Comment


                            • Alumiinista löytynyt vähän loksun muotoja
                              Attached Files

                              Comment


                              • Tuleeko kokonaan alumiinista vai pelkkä over fenderi?

                                Comment


                                • Yläosa peltiä, levike alumiinia.

                                  Comment


                                  • Miten ne on tarkoitus yhdistää?

                                    Comment


                                    • Koriliimalla? Niiteillä?

                                      Niitit olisi motorsport henkistä.

                                      Comment


                                      • Mallu huuleen ja koneet lämpenee, kovat jätkät hitsaa vaikka muovia puuhun. :)

                                        Comment


                                        • Kevyesti liimaa ja runsaasti niittejä, niillä nidotaan metallit yhteen.

                                          Attached Files

                                          Comment


                                          • Alastarolle yritetään saada ajovalmiiksi, katsotaan miten käy.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • On se helppoa kun osaa. Komiaa tulee!

                                              Comment


                                              • Eilen haettiin pois peltisepältä. Sen jälkeen pari askia viety Mietoisten vanhainkodin iltapäiväkerhoon jossa kahdesta tehdään yksi hyvä. Kardaani lähti uuteen paikkaa puntitukseen. Pyörien pinnapultit vaihdettu pidempiin. Uudet etujarrut asennettu. Viikonloppuna seppä puuhastelee vielä pari kesken jäänyttä kohtaa koriin. Jos hyvin käy niin päästään 27.4. Alastarolle yrmäyttämään.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                • Korin värimaailma kelpais tuollaisenaankin.

                                                  Comment


                                                    Ai hemmetti, miten hieno tää oli livenä, tuli vastaan Vanhalinnan kulmilla tänään :) Ei tee kuvat oikeutta :)
                                                    Viimeksi muokannut JM; 25.4.2024, 20:50.

                                                    Comment


                                                    • Alastarolla tuli yrmäytettyä eilen. Vaihdevivusto vähän aiheutti ruuvaamista mutta saatiin yhdellä uudella mutterilla kuntoon. Loppupäivästä ahtojen nousu siirtyi kierrosaluella ylöspäin, syyksi löytyi haljennut pakosarja. Sarjan korjauksen jälkeen täytyy rakentaa lisäkannatus ahtimelle, nyt ainoastaan pakosarja on tuettu alhaalta.

                                                      Comment


                                                      • Aika pieniä vikoja ajoitte siis näkyville.

                                                        Comment


                                                        • Mites sellainen ajatus, että laittaisi ahtimen jäykästi koneeseen ja joustoa väliin? Mie tein omaan niin, katotaan, miten kestää. Mutta ei pitäisi ainakaan tulla vääntöä kuumiin putkiin.

                                                          Comment


                                                          • Kyllähän sen noinkin toi tehdä. Tässä tapauksessa aika paljon nopeampi ja halvempi tehdä ahtimen kannatus kuin viiteen runneriin laittaa joustopalat väliin.

                                                            Comment


                                                            • Joo, ei varmaankaan ihan niks naks tehty homma tosiaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X