Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rapsakka

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Navat ja nilkat vaihtuivat jo viime vuonna. Billet nilkat joissa B7-laakerit ja navat. Jäykät paksummat akselit on Karpiolalta tulossa.

    Kardaaniin saapui tänään tulevampi keskilaakerin kannatin. Ongelma oli kardaanin turhan laajat liikkeet mutkissa.

    Attached Files

    Comment


      No niin. Muutama tunti Okon kanssa tänään väkerrettiin. Kaikki ulommat vetonivelet meni uutta ja taakse Karpiolalta paksummat vetarit. Kardaanin laakerin kannatin pääsi myös paikkaansa. Ainakin kardaanin tärinät välittyy nyt kuskin perslihakseen aiempaa paremmin. Kevyt testiyrmäytys ja kaikki tuntuisi toimivan. Lenkin lopuksi ensimmäistä kertaa ikinä uskalsin paikaltaan kytkintä nostaa terävästi. Kyllähän se ihan kivasti neljä raitaa asfaltille piirsi. Ensi viikolla Alastarolle testaamaan.

      Comment


        Tämän laitteen suhteen on hiukan suurempia jatkosuunnitelmia. Niihin liittyen tavoitteena saada 255/35/18 renkaat sopimaan. Tuon seurauksena on odotettavissa että Opelin sähköinen tehostimen pumppu ei enää jaksa. Vinkkejä laadukkaasta kiertävään koneeseen sopivasta mekaanisesta (1-piirisestä) hytikkapumpusta otetaan vastaan.

        Comment


          Tyhmä kysymys, mutta miksei vakio tai joku stanu-tehostin muutetulla välityssuhteella?

          Comment


            Mulla ei oo ainakaan mitään ongelmaa 245 semillä sähköhytikkapumpulla, se on kuitenki ebaystä ostettu the best zabielskilta puolasta ja varmaan kasattu jostain jämäosista belvederepullon jälkeen.

            Comment


              Hammu minkä laitteen pumppu sulla on ajossa?

              Comment


                Onkohan se nyt H vai G astran ja pumppu on kontissa. Taitaa olla sama kaikissa niissä on, ainoo muokkaus systeemiin mitä piti tehdä oli jäähdyttimen lisääminen linjaan kun jonku 10 kierroksen jälkeen ahvenistoa alko lämpenee mehut liikaa.

                Comment


                  Ihan vastaava setti sitten kuin tässäkin. Ehkä turha sitten vielä hätäillä tuon suhteen.

                  Comment


                    Toki jos vaihtaa haluaa, niin voihan sinne vaikka VAG ryhmän pumpun asentaa, sekin jaksaa 255 kumien kanssa TT:n keulalla englantilaisilla harrastajilla (toisella ihan slicksit sallivan sarjan kilpa-auto, ok A3, mutta sama keulahan se on). Rapsakka toki ei taida puhua ESP:tä CAN väylään, eli mitään erityistä hyötyä ei tule vaihtamalla.

                    Jäähdytin vaan tehostinpiiriin ja riittävät virtapiuhat pumpulle on paras resepti väittäisin.

                    Comment


                      Jotain pientä joutunee talven aikana tekemään jotta tuo mahtuu keväällä kaaren sisään.

                      Comment


                        No pääseehän siinä vähän nypläämään jotain korihommia.

                        Comment


                          Aliant Ultralight YLP30 tuli tänään ruuvattua kiinni, kylläpä pyöritti iloisesti.
                          Painoa kaikki 1,7kg, Vanha PC680MJ Odyssey painoi 7kg.

                          Kapasiteetti 16 -> 30Ah, PHCA 520A -> 950A.

                          Comment


                            Joulu tuli ajoissa tänä vuonna. 376*36 laikat ja APn 6-mäntäset. Noiden kanssa takapää ei enää liene liian pureva suhteessa etupäähän.

                            10.5*18 vanteet. Aika paljon pitää kylkiä levittää jotta sopivat.
                            Attached Files

                            Comment


                              Alumiinista löytynyt vähän loksun muotoja
                              Attached Files

                              Comment


                                Tuleeko kokonaan alumiinista vai pelkkä over fenderi?

                                Comment


                                  Yläosa peltiä, levike alumiinia.

                                  Comment


                                    Miten ne on tarkoitus yhdistää?

                                    Comment


                                      Koriliimalla? Niiteillä?

                                      Niitit olisi motorsport henkistä.

                                      Comment


                                        Mallu huuleen ja koneet lämpenee, kovat jätkät hitsaa vaikka muovia puuhun. :)

                                        Comment


                                          Kevyesti liimaa ja runsaasti niittejä, niillä nidotaan metallit yhteen.

                                          Attached Files

                                          Comment


                                            Alastarolle yritetään saada ajovalmiiksi, katsotaan miten käy.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              On se helppoa kun osaa. Komiaa tulee!

                                              Comment


                                                Eilen haettiin pois peltisepältä. Sen jälkeen pari askia viety Mietoisten vanhainkodin iltapäiväkerhoon jossa kahdesta tehdään yksi hyvä. Kardaani lähti uuteen paikkaa puntitukseen. Pyörien pinnapultit vaihdettu pidempiin. Uudet etujarrut asennettu. Viikonloppuna seppä puuhastelee vielä pari kesken jäänyttä kohtaa koriin. Jos hyvin käy niin päästään 27.4. Alastarolle yrmäyttämään.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  Korin värimaailma kelpais tuollaisenaankin.

                                                  Comment


                                                    Ai hemmeti, miten hieno tää oli livenä, tuli vastaan Vanhalinnan kulmilla tänään :) Ei tee kuvat oikeutta :)
                                                    Viimeksi muokannut JM; 25.4.2024, 20:50.

                                                    Comment


                                                      Alastarolla tuli yrmäytettyä eilen. Vaihdevivusto vähän aiheutti ruuvaamista mutta saatiin yhdellä uudella mutterilla kuntoon. Loppupäivästä ahtojen nousu siirtyi kierrosaluella ylöspäin, syyksi löytyi haljennut pakosarja. Sarjan korjauksen jälkeen täytyy rakentaa lisäkannatus ahtimelle, nyt ainoastaan pakosarja on tuettu alhaalta.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X