Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    RSQ8 Vaakon Nakilla Tampereella.

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja Benkku Näytä viesti
      Saab 9-7X:n. Auton muotoilusta tuli kyllä mieleen jokin ihan muu kuin Saab
      Saab 9-2x:n muotoilustakin tulee joku muu mieleen koska on subaru impreza.

      Comment


        Agressiivisesti sieltä ja täältä pujottelijan se kanssa-autoilijoita painostaneen mustan S5:sen naantaliin menossa noin tunti sitten. Toivottavasti ei ollut clubilainen.

        Comment


        • Ajelin Kaivopuistossa Bentley Mulsanne turbon perässä, 80-luvun puolelta näytti olevan. Nätisti jyrisi veekasi, ja ajoittain päästeli sinisen öljynkäryisen pilven taakseen epäsäännöllisen säännöllisesti. Pelleiltään oli kyllä huippukuntoinen yksilö.

          Comment


            Oliko se se kuparinvärinen joka oli Mobilisti -lehdessä just?

            Comment


            • Kyllä, tarkistin juuri.

              Comment


              • Pyynikin näkötornilla kävi valkoinen Toyota Caldina GTfour, viimeiseksi jäänyttä mallia.. Vissiin siis 4-lovinen automaatti, 260hp moottori. Valkoinen ja 6-puolaiset valkoiset vanteet, röökilipat. Oli siisti peli!

                Comment


                  Jaa mitähän se kaveri on käyny siellä mun Caldinalla jonka annoin sille lainaan kun ei kesällä nelikkoa tartte..

                  Ei vaan onhan noita vielä aika paljonkin liikeenteessä suomessakin, juuri mietin pitäskö myydä oma pois kun tuli toinen samalla kylällä vastaan, eihän sellainen käy.
                  Viimeksi muokannut Killeri; 3.9.2020, 06:58. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                  Comment


                    Tais olla tämä Caldina Turun suunnalla autoliikkeessä myynnissä. Liekö ollut koeajolla.

                    Comment


                      Kun olin kaistaa ajatellut vaihtaa niin Audi Lane Change Assistant tms kaistanvaihtovahti huomautti että kuolleesta kulmasta lähti mopoilija ohittamaan ylinopeudella. Ei olis Audin sisällä sattunut kuin henkisesti korkeintaan mutta parempi näin ettei tule onnettomuuksia turhaan.

                      Comment


                      • Kuollut kulma? Opettele katsomaan peileihin.

                        Comment


                          Videosta ei näy miten Audin vilkku on päällä, mutta tuossa vaiheessa ei normaalisti ole katse enää peileissä. Vai pitääkö niitä kytätä jatkuvasti, jos joku päättää paahtaa ylinopeudella kaistaa vaihtavan auton alle? Opettelemista on ainoastaan mopon kuljettajalla.

                          Comment


                            Niin meinaat että kun kaistaa vaihtaessa katsot peileihin ja kaista on vapaa, ja kun laitat sivuvilkun päälle sekä rupeat vaihtamaan kaistaa niin on autoilijan vika jos jkesken kaistanvaihdon joku ylinopeudella ajaa auton alle?

                            Just tollasten tilanteiden takia ostin kameran mikä kuvaa myös taakse. Ja tuollaisten mahdollisen vastapuolen kommenttien takia jos saattuu kolari ja on eriävät mielipiteet. On vähän enemmän kuin sana sanaa vasten jos tarvii ruveta virkavallan tai vakuutusyhtiöiden kanssa tappelemaan.

                            Niin, ja tuo kaistanvaihtovahti juurikin valvoo ettei kuolleessa kulmassa ole ketään. Ei muutakuin onnea ja menestystä moottoripyöräilyyn jos itsekin luotat että autoilijat näkevät liikennettä ylinopeudella pujottelevan motoristin.

                            Comment


                              Aika nollakommentti tosiaan. Kyllähän tuossa mahdollinen vaaratilanne on vältetty juuri tuoreen turvatekniikan ansiosta, ei peilien. Eikä peilejä tuijottamalla olisi ollutkaan mahdollista, on tuossa sen verran paljon ohittajalla nopeuseroa. Pyörän yhtä ajovaloa kohtisuoraan päin katsomalla ei edes näe syvyysefektiä että millä nopeudella ja miten kaukana se oikein tulee ja onko se mahdollisesti hidastamassa vai kiihdyttämässä. Oletan ja luulen tosin että noin merkittävällä ylinopeudella pärräänsä kuljettava henkilökin on ollut ns "hereillä" ja valmiina väistämään, ainakin olisi syytä olla jos ei pelaa niillä säännöillä mitä muut liikenteenkäyttäjät käyttävät odottavat.

                              Comment


                                Tieliikennelaissa vastuu turvallisesta kaistanvaihdosta on edelleen kaistanvaihtajalla, mutta kaistanvaihtoa ei saa estää esim. kiihdyttämällä vieressä. Tuo huomattavalla nopeuserolla ohi meneninen on kyllä jos lähellä kaistanvaihdon estämistä etenkin jos vilkku on ollut kaistanvaihtajalla päällä. Kyllä motoristin se pitäisi tuossa tapauksessa suuntavilkku huomata ja hidastaa, eikä puskea väkisellä ohi luottaen siihen, että autokuski huomaa hänet ajoissa.

                                Ja sitten se kuollut kulma. Kyllä tuon termin pitäisi jo itsessään kertoa mistä siinä on kysymys. Kuolleessa kulmassa olevaa ei peilistä näe ja ainakin minut on autokoulussa opetettu vilkaisemaan vielä olan yli, ettei siinä kuollessa kulmassa ole ketään. Nykyautoissa kuskin niskoja säästää tuo kuolleen kulman varoitin, mikä on hyvä asia jos sellainen autosta löytyy.

                                Comment


                                  Tuossa tallennetussa tilanteessa mp myös ohitti oikeaa kaistaa pitkin, joka oli ainakin vanhassa tieliikennelaissa kiellettyä muuten, kuin molempien kaistojen jonoutuessa/eri nopeutta kulkiessa. Sitä en tiedä onko se nykyisin sallittua. Ja kuten jo edellä todettiin niin edellä ajavan vilkuttaessa kaistanvaihtoa ei ohitus silloin ole sallittua. Tämä unohtuu nykyisin aika monelta.

                                  Moottoripyöräilijänä voisin todeta: "Loud pipes save lives". Kaikilla, kun ei ole noita kaistavahteja autoissaan.

                                  Comment


                                    Jos muualla kuin moottoritiella on kaksi kaistaa samaan suuntaan, saa myös oikealta puolelta ajaa ohi jos ajoneuvot kulkevat rinnakkaisilla ajokaistoilla. Jonomuodostelmassa moottoritiellä samoin saa oikealta puolelta mennä ohi ajokaistaa vaihtamatta. Pujottelu on kiellettyä edelleen.

                                    Comment


                                      Tämä kohtahan oli vanhassakin laissa samalla tavalla. Pitää vaan erottaa kaksi eri tapahtumaa, ohittaminen ja ohi ajaminen. Ensimmäisissä vaihdetaan kaistaa, toisessa ei. Näin karkeasti.

                                      Comment


                                      • Viime viikolla oli Helsingissä parkissa Italian rekkarilla moottoripyörä.

                                        Comment


                                          RS7 lavettiauton kyydissä Helsingin keskustassa.

                                          Comment




                                            Loistavaa autoilua! Oli kovin lähellä ettei mobile.de Porsche e-hybridien seurailu konkretisoitunut.

                                            Comment


                                              Autoilin Tampereelle keskustaan. Seuraavat huomiot jäivät mieleen:

                                              1) Koronaväli koskee myös taskuparkkeja. Taskuparkista ei saa lähteä pois peruuttamalla lähemmäs takana olevaa autoa. Siitä seuraa paniikinomainen torvella varoittaminen, että älä aja päälle! Oma peruutustutka ei vielä ehtinyt kertaakaan piipata.

                                              2) Useamman rinnakkaisen kaistan kääntyessä voi leikata vapaasti haluamalleen kaistalle suoraan käännöksessä. Riippumatta siitä onko viereisellä kaistalla muuta liikennettä vai ei.

                                              3) Cruise on jumissa 115km/h lukemassa riippumatta siitä onko tien lätkässä 80 vai 120.

                                              4) Luulin, että Helsingin kadut on revitty isolla kädellä auki. Ei tunnu enää siltä.

                                              Comment


                                                Kakkoskohta pätee Joensuussakin ainakin motonetin risteyksessä. Viime talvena yksi polo kuski tai saattoi olla seat cordobakin oli niin vakuuttunut mahdistaan että päätti koukata oikealta kaistalta ajamani kuorma-auton etupyörään. Olin siis noin metrin etupuolella niin vaikea perustella ettei huomannut.
                                                Neloskohtakin on pätenyt täällä jo vuosia.

                                                Comment


                                                  Tuli E3 bemari vastaan tänään. Komia oli

                                                  Comment


                                                    Mopoauton, jossa 500 abarth keula...

                                                    Comment


                                                    • Vissiin 4f, harmaahko, melkoisen palaneena konehuoneen osuudelta. Ikaalisten ja Hämeenkyrön välissä.

                                                      Comment


                                                        6 hidasta sähköautoa, joista kolme teslaa matkalla motarilla Turusta Hesaa. Itsellä ei ollut kuin normi rajoituksen mukainen vauhti (yllättäen 120) ja vauhdilla tulivat perä edellä vastaan.

                                                        Comment


                                                          Onneksi moottoritiellä pääsee helposti ohi.

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Razur Näytä viesti
                                                            Vissiin 4f, harmaahko, melkoisen palaneena konehuoneen osuudelta. Ikaalisten ja Hämeenkyrön välissä.
                                                            Tämä on siinä jo useamman päivän maannut ilman varoituskolmiota aivan kiinni reunaviivassa. Odotan jännityksellä, koska joku antaa sille kunnolla vauhtia takakulmasta.

                                                            Comment


                                                              Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti

                                                              2) Useamman rinnakkaisen kaistan kääntyessä voi leikata vapaasti haluamalleen kaistalle suoraan käännöksessä. Riippumatta siitä onko viereisellä kaistalla muuta liikennettä vai ei.
                                                              Tämä vakiintunut käytäntö on uudessa tieliikennelaissa legitimoitu, tosin muu liikenne pitäisi kyllä ottaa huomioon.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X