Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja ^^BeBe Näytä viesti
    Lähinnä tarkoitin vaikeasti vammaisen apuvälineillä sitä etteikö sitä vajaata 10 metriä pysty muka kulkemaan. Esim alaraaja halvaantuneella yleensä käsikaasu,automaatti, joskus ei istuinta vaan joku nosturi jnejne. Tämä kuitenkin ihan normaali focus manuaalina. Talon oikeat parkkipaikat+vieraspaikat sijaitsevat kadun toisella puolella.
    Sen verran on pakko tähän tarttua, että se henkilöllä oleva syy ei välttämättä edellytä apuvälineitä, eli apulaitteet voivat loistaa poissaolollaan. Jos se invakortti on autossa, on sillä henkilöllä siihen painava syy ja jopa se 10m voi olla erittäin pitkä etäisyys.

    Comment


      Vielä entisessä elämässä kun kerrostalossa asuttiin, tuli itsekin joskus jätettyä pelastustieksi merkitylle alueelle auto jos tiesin että sitä ei siinä kovin pitkään pitänyt seisottaa. Kyseessä oli kuitenkin noin 8-10 metriä leveä päällystetty alue jonka reunassa 2 metriä leveä henkilöauto ei olisi paloautoa haitannut.

      Sen kummemmin en tekojani koita puolustella, erään kerran vaan melkein huvitti kun tärisevällä käsialalla oli naapurirapun muori jättänyt lapun ikkunalle "Pelastustielle ei saa pysäköidä!!". Hänellä kun usein kävi vieraita jotka pitivät aina autoaan siinä samassa kohdassa ja sen ainoan kerran kun olin sattunut jättämään autoni heidän vakipaikalleen ja joutuivat kävelemään 30 metriä niin tuli välitön palaute. Vielä enemmän nauratti siinä vaiheessa kun tuli talvi, tuli lunta ja tuli bobcatti joka tönäsi parkkipaikalta lumet siihen samaan paikkaan joka olikin sitten tukossa maaliskuuhun asti.

      Kiinteistöhuolto oli siinä yhtiössä muutenkin sillä mallilla ettei yhtään harmittanut kun oli taloudessa kaksi quattroa.

      Comment


      • onneksi se suuri tikasauto jaksaa tarvittaessa työntää sen pikku-corollan pois tieltään siitä pelastustieltä...
        Jaksaa, mutta muutama vuosi sitten kävi niin, että työntäessään juuri tuommoista pikkuautoa pois hälytyksessä sai niin pahasti osumaa, ettei enää puomi toiminut.
        Lehdissähän tuosta uutisoitiin

        Pikkulapsi siellä yläkerroksissa tukehtui savuun ja henki pois.

        Ko. kaupunkia en muista, enkä halua.

        Comment


          Lahti, ei tukehtunut vaan tippui tai tiputtautui.

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
            Terroristiko siellä kuopii? Parempi onkin kun vahtivat.
            Noh, noh :D

            Valitettavan tuttu näky kyllä katselmuksilla, noin isoa revohkaa en toki ole koskaan todistanut. Tainnut olla ulkoilupäivä toimistolla :)

            Comment


            • Lahti, ei tukehtunut vaan tippui tai tiputtautui.
              Joo, kyllähän tuo tiedossa oli, mutta.

              Comment


              • Huomaa että tolppapaikkakausi on alkanut, kun sama Q7 hälyttää jälleen tänäkin syksynä työpaikan parkissa sekä sinne mennessäni, että myös lähtiessäni. Aivan samoin, kuin koko viime talven. Luulisi nyt, että tuon omistajaakin alkaisi jo pikkuhiljaa ns. ottaa päähän oman auton yhdeksäntuntinen hätävilkku-ulina-valoshow tuolla parkissa joka päivä. Lieneekö varashälyttimelle liian ärhäkkä sisätilanlämmitin?

                Comment


                  En tänään, mutta yhdessä Imatran taksissa Haartmanninkadulla Helsingissä näin etuveto gekko leiman kontissa, A6 4G takavaloista päätellen :D

                  Comment


                  • 100km/h nopeusrajoitukset moottoritiellä. Itseasiassa jo eilen.

                    Comment


                      Olikohan viime viikolla vai alku viikosta kun bongasin suhteellisen idiootin dösäkuskin.
                      Vastaantulijana oli joku Nissan kääntymässä tien yli (hänen oma vasen, eli vastaantulijoiden kastan yli), mutta kun mm minä sekä melko moni muukin tuli niin ei päässyt luonnollisesti kääntymään. Kyseisen Nissanin perässä tuli sitten dösä jonka kuski päätti pistää pitkät päälle, mitä ilmeisemmin tuohtuneena siitä kun Nissan on edessä.
                      Oli taas niin mielenkiintoisia aivopieruja dösäkuskilta, että olis pitänyt käydä kopauttamassa pitkät pimeäksi tai yhtä viisasta.

                      [e] Niin ja tänään tuli taas tajuttua se että jokainen autolla ajava pitäisi kerran kaks vuodessa laittaa jonkun kuorma auton puikkoihin. Tänään taas kaksi kaistaisella tiellä ohitin jonkun vasemmalta vakkaria käyttäen, no ei mennyt montaa sekuntia kun kyseinen sankari löysi autoonsa hieman lisää vauhtia ja kiihdytti vierelle. Ja kuinka muutenkaan, juuri sinne kuoleeseen kulmaa, ei näy peilissä ja kun malmikasa on "korkealla" niin pika vilkaisulla ei näy ikkunoistakaan, ja siellä sitten junnattaa sen aikaa että minä otin vahtia hieman lisää ja vaihdoin kaistaa.
                      Tuota kuolleeseen kulmaan hiipimistä näkee enemmän kuin tarpeeksi, ja tietysti mitä isompi auto niin hienompaa siellä on jumittaa.
                      Viimeksi muokannut Metsässä; 29.10.2015, 20:55.

                      Comment


                        Minua ei lakkaa kai koskaan hämmästyttämästä joidenkin autoilijoiden täydellinen välinpitämättömyys liikennesääntöjä ja ennen kaikkea liikenneturvallisuutta kohtaan sekä "minä-minä-mulle-heti-kaikki" -asenne.

                        Meidän kylällä menee kokoojatie joka on rajoitettu 40 km/h. Kun on kysymyksessä pientaloalue, on aika luonnollista että siellä kulkee myös busseja. Eilen olin todistamassa jotain mikä sai ajattelemaan emmekö me ikinä opi edes onnettomuuksista mitään.

                        Ajelin eilen aamulla työpaikkaa kohti bussin perässä asuinalueemme kokoojatietä. Bussi edessäni pysähtyi pysäkille ottamaan kyytiin koululaisia. Bussin perän ja minun autoni väliin jäi suojatie ja kyseisessä kohdassa on myös liikenteenjakaja. Samassa kohden tie kaartuu loivasti oikealle. Takaani lähti voimakkaasti kiihdyttäen vasemmalta puolelta sekä minun, että bussin ohitse ensin yksi auto, sen jälkeen kaksi mopoa ja vielä toinenkin auto. Kaikki nämä siis suojatien eteen pysähtyneen auton ohitse, liikenteenjakajan väärältä puolelta mutkassa, jossa ei bussista johtuen ole lainkaan näkyvyyttä. Lisättäköön vielä että samassa paikassa on vielä risteys oikealle.

                        Ei ole kuin muutama viikko, kun täällä Ylöjärvellä jäi 4. luokalla oleva tyttö auton alle suojatiellä. Tyttö kuoli siihen paikkaan. Kun huomasin että takaani alkoi lappamaan autoja vasemmalta ohitse, en voinut olla ajattelematta että jos bussista olisi noussut lapsi ja lähtenyt ylittämään suojatietä, mitä olisi pahimmillaan voinut tapahtua.

                        Minun käsityskyky vain ei tahdo riittää ymmärtämään tällaista käyttäytymistä.

                        Comment


                        • Samaa mieltä. Jonkin asteista reikäpäisyyttä tai muuten vain hölmöyttä saa todistaa työmatkalla melkein joka päivä.

                          En tiedä johtuuko vanhaksi tulemisesta vai mistä, mutta ainakin omalla kohdallani nuo ikävät uutiset ovat saaneet ajattelemaan ja löysäämään kaasujalkaa muutenkin kuin vain kaupungissa, kaupungissa on aina tullut ajettua melko maltillisesti, isoissa ja vilkkaista varsinkin. Ennen piti aina ajaa isoilla teillä sakkorajalla, mutta sitten tuli tajuttua, ettei sillä voita käytännössä mitään, liikenne vain häiriintyy turhasta ohittelusta ja itselläkin hermo kiristyy. Ehkä sitä vain heräsi ajattelemaan. Nykyään tulee ajeltua aika maltillisesti liikennevirran mukana ja hyvin harvoin enää tulee mikään ihmeellinen tarve lähteä ohittelijoiden perään.

                          Comment


                          • Vaikka en väkivaltaa tue, toivoisin että olisi jokin jokamiehen oikeus käydä liipaisemassa kuonoon varsinkin suojatiesääntöjen noudattamatta jättämisestä. Edes pari ylävitostä päähän voisi auttaa heräämään. Tuossa yllä kerrottu tapahtui myös omilla nurkilla ilman liikenteenjakajaa mutta sama asia. Ohi vaan... sillä lailla.

                            Comment


                            • Pitäisi olla joku vähän isompaa värikuulaa ampuva väline sopivasti saatavilla vastaavien tilanteiden muistutuksia varten.

                              Comment


                                Cambridgen keskustassa on suojateiden kohdilla semmoset tolpat mitka nousee tiesta ylos ajokaistoille, kun on kavelijoiden vuoro menna yli. Vahvuutta varmaan joku 200mm ja umpiterasta. Semmoset joka suojatielle niin loppuu se ohittaminen...

                                Comment


                                • Kaikenlaistahan tuossa 4 km:in työmatkallakin näkee, on valotonta fillaristia, liikenneympyrästä ilman vilkkua poistuvia autoja (mikä ottaa pannuun), jalankulkijoita mustissa vaatteissaan etc.

                                  Mutta, olen ottanut asenteen, että en stressaa moisista, lähden niinaikaisin töihin, että meikällä on varaa antaa tietä vaikka kaikille edellämainituille ja jollaintapaa työnpuolesta olen iskostanut päähäni tämän sloganin "Älä ole päätön, anna tietä".

                                  Ehkä päivän parashetki oli tänään, kun pysähdyin suojatien eteen työkeikalla ja siinä äiskä ja kaks pikkutaaperoa menivät suojatien yli, niin tämä n. 2 vuotias, joka omilla jaloillaan käveli vilkutti mulle kiitokseksi.

                                  Toki vilkutin takaisin;).
                                  Olen huomannut vasta viimeaikoina, että iällä on positiivinen vaikutus liikenne käyttäytymiseen. Ei ne enää mikään niin jaksa ottaa päähän. Yleensä ne vain naurattaa, jos ei muuta niin jälkikäteen. Vieläkin kyllä iskee joskus piru aivoihin, ja notkistaa oikeaa jalkaa, mutta harvemmin

                                  Comment


                                  • Eipä se ikä aina vaikuta, saattaa vaan kasvattaa sitä reikää päässä. Yli kuuskymppinen äitini kertoi että suojatiellä oli joku oikein kiihdyttänyt päin ja sitten lyönyt jarrut viime tingassa pohjaan. Kysyin, että minkä näköinen kuski. Kuulemma n. viiskymppinen mies. Eikä ollut nenä kännykässä tms. vaan ihan vittuillakseen.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
                                      Minua ei lakkaa kai koskaan hämmästyttämästä joidenkin autoilijoiden täydellinen välinpitämättömyys liikennesääntöjä ja ennen kaikkea liikenneturvallisuutta kohtaan sekä "minä-minä-mulle-heti-kaikki" -asenne.

                                      Meidän kylällä menee kokoojatie joka on rajoitettu 40 km/h. Kun on kysymyksessä pientaloalue, on aika luonnollista että siellä kulkee myös busseja. Eilen olin todistamassa jotain mikä sai ajattelemaan emmekö me ikinä opi edes onnettomuuksista mitään.

                                      Ajelin eilen aamulla työpaikkaa kohti bussin perässä asuinalueemme kokoojatietä. Bussi edessäni pysähtyi pysäkille ottamaan kyytiin koululaisia. Bussin perän ja minun autoni väliin jäi suojatie ja kyseisessä kohdassa on myös liikenteenjakaja. Samassa kohden tie kaartuu loivasti oikealle. Takaani lähti voimakkaasti kiihdyttäen vasemmalta puolelta sekä minun, että bussin ohitse ensin yksi auto, sen jälkeen kaksi mopoa ja vielä toinenkin auto. Kaikki nämä siis suojatien eteen pysähtyneen auton ohitse, liikenteenjakajan väärältä puolelta mutkassa, jossa ei bussista johtuen ole lainkaan näkyvyyttä. Lisättäköön vielä että samassa paikassa on vielä risteys oikealle.

                                      Ei ole kuin muutama viikko, kun täällä Ylöjärvellä jäi 4. luokalla oleva tyttö auton alle suojatiellä. Tyttö kuoli siihen paikkaan. Kun huomasin että takaani alkoi lappamaan autoja vasemmalta ohitse, en voinut olla ajattelematta että jos bussista olisi noussut lapsi ja lähtenyt ylittämään suojatietä, mitä olisi pahimmillaan voinut tapahtua.

                                      Minun käsityskyky vain ei tahdo riittää ymmärtämään tällaista käyttäytymistä.
                                      Laita ajonaikainen tallennuskamera ja video nykyaikaiseen jalkapuuhun - tuubiin. Videosta voi sitten vinkata vaikka keltaiselle lehdistölle, niin kyllä se siitä alkaa elämään omaa elämää :/

                                      Comment


                                      • En nyt halua loukata ketään, mutta joissain lukemissani tapauksissa (ritarillisuus) on saanut jo aivan liian suuren mittakaavan. Mitä sitten jos joku ajaa sujuvammin kuin sinä. Mitä sitten jos joku haluaa päästä töihin/mihin ikinä ajoissa. Mitä sitten jos joku ohittaa sinut. Me olemme ihmisiä ja teemme erillaisia ratkaisuja. Se ei tarkoita, että juuri sinä teiden "ritari" olet oikeassa, eikä se tarkoita sitä, että se sinun mielestäsi huonommin suoriutunut olisi oikeassa. Kaikenkaikkiaan me lähdemme ja olemme kaikki liikenteessä, ja kaikilla on omat päämääränsä. Arvostelu ei tuo lisäarvoa mihinkään. Miten olisi jos jotenkin koittaisimme ymmärtää vastapelurin liikkeitä, vaikka joskus jopa liikennesääntöjen vastaisia?

                                        Comment


                                        • Viron rekkareissa olevan, tonttiin lasketun uuskoppasen RS:kutosen Lahdentiellä tänään! Olipas hieno näky...

                                          Comment


                                          • Oli vissiin joku dementiaryhmä aamulla liikenteessä Turun Ohikulkutiellä. Ohitin peräkkäin ajaneet Civicin ja Octvian. Molemmilla herrasmiehillä tankin luukku auki ja Octaviassa myös tankin korkki roikkui irti.

                                            Comment


                                            • En varmaan pysty koskaan ostamaan Skoda Octaviaa kun aina sellaisen nettiautossa nähdessä tulee mieleen pari vuotta sitten käynyt tapaus. Skoda-pappa oli kai päihtynyt haldexistaan ja 4x4-merkinnästä takaluukussaan ja polki ohitseni korotetun suojatien päällä 40 rajoituksella.

                                              Comment


                                                Vt25 Kirkniemen mäessä ohituskaistalla: transit veti letkaa 70 km/h, letkan perältä C5 ( ei audi tai Chevrolet) lähtee vetämään jonon ohi, kun pääsi transitin rinnalle vilkku päälle vasemmalle ja pysähtyi kääntyäkseen pihaliittymään (vastaantulevaa liikennettä) Oli lähellä ettei seuraava joka halusi transusta ohi rysäyttänyt persiiseen. Huomaavaista ajoa kun tukki muilta mahdollisuuden ohittaa transu, vaan jotta pääsee pari sekuntia aikaisemmin odottelemaan vasemmalle kääntymistä.

                                                Comment


                                                  Se on aika jännittävä paikka, jos siitä päättää kääntyä. Vaan erittäin harvoin siinä mitään erikoista kuitenkaan tapahtuu.

                                                  Comment


                                                    Ohituskaistan kohdalla kai pitäisi jo ihan kaupunkilaisjärjelläkin olla tuplakeltaiset ja kääntyminen vasemmalle kielletty. Onko jossain oikeasti sellainen miina että ohituskaistalle saa pysähtyä vasen nurkka tulessa vai enko tajunnut jotain?

                                                    Comment


                                                    • Täytyy kyllä myöntää, että kuulostaa aika käsittämättömältä liikennesuunnittelukukkaselta. Melkoinen miina tuollainen paikka ja lienee vain ajan kysymys millon joku penetroituu siinä kohdalla syvälle kääntyvän peräloosteriin.

                                                      Comment


                                                      • Melkein uskaltaisin väittää, että oikeasti siitä ei saisi yli mennä, vaan pitäisi aina käydä kääntymässä jossain jotta pihaan pääsisi toisesta suunnasta. Mutta koska idiootti, niin eihän sitä nyt jakseta missään käydä kääntymässä...

                                                        Lahdessahan oli samanlainen paikka vääksystä päin tultaessa (nyt ei millään muistu se mäki mieleen), mutta ohituskaista poistettiin ja talojen kohdalle tehtiin liittymät.

                                                        Comment


                                                          joskushan on niitä lenkkejä oikealla vasemmalla menijöille. Eli joutuu kääntymään oikealle ja heittämään pienen lenkin jotta voi ajaa sitten tien yli.

                                                          Comment


                                                          • Jep, 6-tielle Kouvolasta etelään tehtiin liuta juurikin tuollaisia lenkkejä tänä syksynä. Niissä kohdissa vasemmalle kääntyminen kielletty.

                                                            Comment


                                                              VT3:lla Sasissa pohjoiseen päin mentäessä on ohituskaista-alueella on vasemmalle kääntyville ryhmityskaista pohjoisesta päin tulevan ohituskaistoituksen yli.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X