Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Autonosturi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nussbaumia ollut ammattikäytössä viimeiset 6v. Ei mitään valittamista, ei sitten yhtään mitään. On myös yksi tuollainen 2.30SL ja hyvin toimii. Jos noista vaihtoehdoista pitää joku valita, niin pelkästään jo se että Nussbaum on tunnettu merkki ammattikäytössä, olisi syy jättää kaikki muut ostamatta.
    Twinbusch on saksalaiseksi brändätty kiinalainen, ihan samalla tekniikalla kuin halvemmat kiinalaiset.

    Comment


      Meillä on samanlainen Nussbaum harrastetallissa ollut vuodesta 2005. Kerran meni joku kontaktori tms. eikä nosturi suostunut tulemaan alas. Onneksi vuokraisäntä, joka on sähköasennusyrittäjä, oli lähistöllä ja teki sen verran kytkentöjä että saatiin alas. Muuten toiminut täysin moitteetta. Ja tämä eka vika tuli noin 14 vuoden käytön jälkeen.

      Comment


      • Kiitos vastauksista, ei oikeen nykyään kannata käytettyä ostaa kun huutokaupoissa nousee hinnat ihan älyttömiksi paskoissaki vehkeissä. 2 pilari paras vaihtoehto kun kapea talli noin 5*10m ja välillä pitää sopia rattoriremonttia tekemään niin saa kuitenki keulan pilareitten väliin

        Comment


          Mistähän löytyisi järkirahaan semmoinen 2-pilari jonka tolpat olisi n. 4m leveydellä, saisin ihan tallin seiniin kiinni niin jää hyötytilaa enemmän. Olis kovasti käyttöä mutta >10k ei oo järkiraha :(

          Comment


            Pitäisi saksinostin löytää talliin, mutta nuo kiinalaiset markan laitteet ei nappaa ongelmien takia. Joten mistä hyvä max 3000e laite mikä on testattu turvalliseksi ja toimivaksi. 2pilari ei nyt käy kun tallin korkeus on vain 2.8m

            Comment


              Itse hommasin nosturin täältä https://www.autosali.fi/autonosturi.html

              Hintalaatu suhteeltaan ja asennus helppoudeltaan on kyllä kätevä vehje.
              Ollut nyt puolivuotta käytössä ilman mitään ongelmia. Harrastekäytössä toki en tiedä miten nuo "halvemmat" ammattilaisten käsittelyä kestää. Laitteessa kuitenkin tulee takuut ja myyjä antoi hyviä vinkkejä asennukseen ja sanoi, että voi soittaa jos jotain ongelmia tulee. Ei vaatinut ammattiasennusta, jotta takuu sälyisi.

              Comment


                Mulla tilltasi perjantaina tuo Elekman matalanostin siten että auto jäi ylös eikä mistään napista tapahtunut mitään. Saatiin auto alas siten että ajoi sähkökaapista kontaktoria jotta pumpun sai käyntiin.Soitto maanantaina maahantuojalle ja apu löytyi sieltä. Lattianrajassa oikealla puolella on ylärajakatkaisija jonka johdoissa ollut ongelmaa.Kun avasi sen rajakatkaisimen kannen niin johdot oli kokonaan irti liittimistä.Siinä johdossa ei ole vedonpoistajaa ja on vedetty tehtaalla liian kireälle.Samalla kun tuon korjaa kannattaa juottaa saman piuhan toinen liitos joka löytyy siitä kohdasta mistä hydrauliletkut menevät nostimelle.Perjantaina kun etsin vikaa kävin myös kaikki muut ruuviliittimet sähkökaapista läpi, siellä oli useita löysiä liitoksia.Kannattanee tsekata ne ennakkohuoltomaisesti, ilman että sähköt on päällä.

                Comment


                  Eli samaa kiinankuraa kun kaikki muutkin että kaikki liitokset ja mutterit pitää käydä läpi ennen käyttöönottoa ja vaihtaa paremmat rasvat kaikkiin liikkuviin osiin. Eipä sillä, hintaero johonkin ammattitason nosturiin jää vielä sen verran merkittäväksi että pääsee ihan hyville tuntipalkoille.

                  Comment


                    Muuten kyllä olen ollut tyytyväinen tuohon nostimeen.Ehkä siitä pitää vaan ajaa ne viat pihalle niin tulee ns.soiva peli..

                    Comment


                      Siskon miehen tallissa on ollut nyt Launchin sinitolppainen 2-pilarinosturi yhden dekadin verran, enka ole valitusta kuullut, eli lienee asiansa ajava. Hippasen toistatuhatta euroa silloin kustanti. Ja on ihan minun lasnaollessakin nostanut isompaa pakettiautoa ylos, ettei ole ihan keiju. Nostaa aivan varmasti sen kolmetonnia, mihin se on speksattu.

                      Comment


                        Pitäisi piakkoin ostaa 2-pilarinosturi harrastekäyttöön. Kiinalaiset halpisnosturit taitaa pääsääntöisesti olla hydraulitoimisia eli ilmeisesti toimintamalli on se että niissä on yksi moottori joka pyörittää yhtä hydraulipumppua ja tolppien välillä kulkee letku. Velyen ja Nussbaum (ja varmasti monet muutkin merkit) tarjoavat myös sähkömekaanisia nostureita jotka taitavat toimia niin että molemmissa tolpissa on oma moottori ja moottori pyörittää trapetsitankoa tms?

                        Aikaisemmin ajattelin että hydrauli on halpis ja sähkömekaaninen se parempi ja kalliimpi, mutta kun Nussbaumin hinnastoa katselee niin tuntuu olevan molempia tekniikoita ristiin rastiin tarjolla eikä suoranaisesti korreloi hinnan kanssa. Kumpaankos tekniikkaan tässä nyt kannattaisi lähteä? Budjetti on max 4 tonnia, saa toki olla halvempikin.

                        Esimerkkilinkkinä sähkömekaaninen Velyen: https://www.suomentyokalu.fi/korjaam...n-p-11036.html

                        Comment


                          Osta Launch, on kestänyt minulla yli vuosikymmenen aika reipasta käyttöä :) Maksaa noin puolet tuosta Velyenistä.

                          Comment


                            Itse kallistuin sähkömekaanisiin, vapaampi tolppien sijoittelu, ei tasausvaijereita/hydrauliputkia. Ei pakko käyttää nostimen mukana tulevaan kaapelikourua. Tuollaista sähkömekaanista 3500kg:n olen omaan tulevaan talliin ajatellut. Vaatii vain kaksi kaapelia tolppien väliin. Molemmissa tolpissa trapetsi ja tasausjärjestelmä hoitaa noston yhtäaikaisuuden. Mielestäni tuossa on myös hinta kohdallaan. Tuosta on myös 3000kg malli, joka halvempi, mutta kannattaa ottaa huomioon nostimen kuormasuhde 2:3 ajosuunnassa, jos aikoo nostinta käyttää myös auton keula taaksepäin. talliin Nussbaum Smart Lift 2.35 SL DT

                            Comment


                            • Näyttää olevan miljoona erilaista matalanostinta tarjolla. Osassa on tupla-sylinterit ja osassa vain yksi. Mitä hyötyä on tupla-sylintereillä olevasta, vai vain tupla määrä vuotavia sylintereitä?

                              Saako noilla esimerkiksi pitkän Transporterin ylös, vai pitääkö olla pitemmät nostosillat?

                              Mihin asioihin matalanostimissa kannattaisi kiinnittää huomiota? Tarjontaa kun on niin paljon, niin vertailu on aika hankalaa.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja KimmoL Näytä viesti
                                Itse kallistuin sähkömekaanisiin, vapaampi tolppien sijoittelu, ei tasausvaijereita/hydrauliputkia. Ei pakko käyttää nostimen mukana tulevaan kaapelikourua. Tuollaista sähkömekaanista 3500kg:n olen omaan tulevaan talliin ajatellut. Vaatii vain kaksi kaapelia tolppien väliin. Molemmissa tolpissa trapetsi ja tasausjärjestelmä hoitaa noston yhtäaikaisuuden. Mielestäni tuossa on myös hinta kohdallaan. Tuosta on myös 3000kg malli, joka halvempi, mutta kannattaa ottaa huomioon nostimen kuormasuhde 2:3 ajosuunnassa, jos aikoo nostinta käyttää myös auton keula taaksepäin. talliin Nussbaum Smart Lift 2.35 SL DT
                                Kiitos kommentista, tuo sama Nussbaumin malli oli minullakin mielessä ja tässä kävi nyt niin, että laitoin tilaukseen. Toimitusaika on tällä hetkellä kuulema arviolta 2-4 viikkoa. Suomen työkalusta sanoivat että kaikki Nussbaumit menee kaupaksi mitä saavat maahan tuotua.

                                Velyenin olisi saanut heti toimitukseen, mutta hinta on n. 700e enemmän mitä Nussbaumilla eikä kuitenkaan merkittävää teknistä eroa ole.

                                Comment


                                • Noin kuusivuotispäivitys KM-Machines 6105A nosturin tilanteeseen.

                                  Laite ollut käytössä nyt kohta 6 vuotta, ja murheet olleet pieniä. Nostotasojen maalauksen uusin ja teippaukset reunoihin samalla. Epäilin että paineilmasylinteri vuotaa, mutta olikin liitos joka hieman vuoti. Jouduin kuitenkin tutkimaan lukkojen vajavaista toimintaa, mutta syyksi paljastui hapertunut alkuperäinen paineilmaputki. Toinen nostosylinteri on hieman tihinyt öljyä, mutta laitan sen talvikäytön piikkiin. Talvella tuo isompi verstas on pakkasen puolella ja nostosylkyn tiivisteet voivat hieman vuotaa talven aikana ja jälkeen.

                                  Summa summarum, olen tyytyväinen valintaani edelleen.

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                                    Näyttää olevan miljoona erilaista matalanostinta tarjolla. Osassa on tupla-sylinterit ja osassa vain yksi. Mitä hyötyä on tupla-sylintereillä olevasta, vai vain tupla määrä vuotavia sylintereitä?

                                    Saako noilla esimerkiksi pitkän Transporterin ylös, vai pitääkö olla pitemmät nostosillat?

                                    Mihin asioihin matalanostimissa kannattaisi kiinnittää huomiota? Tarjontaa kun on niin paljon, niin vertailu on aika hankalaa.
                                    Kahdella sylkyllä saa matalemman rakenteen tehtyä ja noissa voi toinen sylinteri ehkä toimia "tahdistajana" toisen lavan nostolle jos nostimen lavojen välillä ei ole tahdistusakselia.

                                    Oman nosturini lavat eivät ole turhan pitkät pitkärunkoisille autoille, sikäli pystypilarinosturin nostohaarukat toimivat varmasti paremmin.

                                    Aikoinaan omaa nosturia ostettaessa myyjä kertoi, että sylinterien tiivisteet ja hydraulipumppu ovat laadukkaampaa Italialaista tekoa. Nyt vuosia myöhemmin ei ole syytä epäillä hänen myyntipuheitaan. Hänella oli myyntivarastosta sivussa varastoituna läjä aitoja kiinalaisia, takuuseen vaihdettuja matalanostimia, jotka olivat alkaneet vuotamaan nostosylintereistään.

                                    Comment


                                      Matalanostimista sen verran, että itsellä on Steyr Tekin nostimen kanssa juttu auki kuluttajariitalautakunnassa.

                                      Comment


                                      • Taitaa olla Vannetukun nostin? Jotenkin ei yhtään yllätä, jos sen firman kanssa joutuu vääntämään. Heistä tuskin löytyy ainuttakaan positiivista kokemusta reklamaatioiden hoidosta.

                                        Comment


                                        • Onko tämän hetken suosituksia antaa minkä matalanostimen tilaisin 270cm korkean talliin, jossa on voimavirta.
                                          Upottaa ei voi, koska on vesikiertoinen lattialämmitys. Itse miettinyt, että lattiaan pultatattava missä on ainoastaan takana kiskojen välissä letku tai johdot niin on mukavampi, liikkua auton alla. Lisäksi olen miettinyt, että siltojen välissä saisi olla mahdollisman paljon leveyttä, että mahtuu esimerkiksi vaihdelaatikon pudottamaan välistä. Budjetti alle 2500€ eli Kiinalaisiin taitaa kääntyä mutta mikä niistä ja minkälaisilla aloitus parannuksilla.

                                          Comment


                                            En tiedä onko tätä jo ehdotettu aiemmin, mutta tuommoinen matala 120cm asti nostava siirrettävä 2-pilarinostin tuli vastaan:
                                            Viimeksi muokannut Killeri; 1.9.2021, 14:51. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                            Comment


                                              Kiinnostava tuote. Mitenkähän tuo on ankkuroitu? Ihan naaraskierteellisillä kiila-ankkureillako. Kestävätkö ne toistuvaa availua ja kiinnittelyä?

                                              Comment


                                              • Mun mielestä matalanostimen pointti on että se jättää kyljet vapaaksi. Paljon mukavampi liikkua auton ympärillä ja aukoa ovia jos esim. siivoaa ja puleeraa autoa. Toki itsekin käytän jakkaraa ns. täyskorkean 2-pilarin alla kun ei ne kumminkaan nosta riittävän korkealle että aikaihmiset mahtuisivat seisomaan auton alla suorana.

                                                Comment


                                                  Niin sehän riippuu siitä mitä sille autolle pääsääntöisesti tekee, puunaileeko sitä vai pitääkö alustan alle päästä touhuamaan. Nuo matalanostimet rajoittaa kuitenkin auton alla tekemistä, etenkin mallit joissa menee putkia saksien välissä. Puunailuun ne on tietenkin paremmat kuin 2-pilari.

                                                  Comment


                                                    Ei pahan hintainen https://www.jula.fi/catalog/autoilu/...EaAnIaEALw_wcB

                                                    Comment


                                                      Siis tuohan on vaan uudelleen brändätty quickjack. Ei ole kyllä liian kallis. Just päivittelin joku päivä että on ollut kyllä erinomaisen hyvä ostos aikanaan. Taitaa pian 10 vuotta olla täynnä mitä oma ollut tallissa, tasan kerran on yksi liitin alkanut vuotamaan ja siihenkin sai myyjältä sähköpostilla pyytäen uuden tilalle. Muuten toiminut aina aivan 10/10. Mulla on 12V versio kun kuvittelin että sitä tulisi kuskattua johonkin ratavarikolle tai jotain mutta eipä oo kertaakaan ollut autossa mukana.

                                                      Se kannattaa ottaa huomioon että kovin pitkällä akselivälillä olevaa autoa tuolla ei saa nostettua. Paitsi jos laittaa lohkot poikittain auton alle ja nostaa sivusuunnassa. Vähän kömpelömpää ja sitten ne nosturin lohkot on siellä auton alla poikittain tiellä jos tarvisi auton alla päästä liikkumaan. Esim toi 3V Superb on sen verran pitkä että piti tehdä laajennuspalikat kun nosturin puoliskot jäi 20cm vaille auton nostokohdista.

                                                      Comment


                                                        https://m.tori.fi/vi/78215445.htm

                                                        Onko näistä halvemmista saksinostista kokemusta. Uskaltaako mennä tuon alle?

                                                        Comment


                                                          Mulla on tollanen kuin ton tori.fi ilmoituksen videossa paitsi punainen. Ei nyt oo vielä pelottanut mutta ei oo yli 1800kg autoja vielä nostellut.

                                                          Comment


                                                            Näistä kannattaa varmistaa ainakin, että mekaaninen lukitus alkaa riittävän alhaalta, ja että on varustettu letkurikkoventtiileillä. Ja kun todennäköisesti on kiinan pelistä kysymys, niin sähkökaapista kannattaa kiristää liitokset ennen käyttöönottoa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X