Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Harjula
    vastasi
    Tarkennan ylläolevaa kommenttiani hieman, em. moottoriversiot olisi samaa kauraa raudaltaan siis niiltä osin mikä vaikuttaa voimantuottoon, ja ohjelmallisesti niistä saa tietääkseni yhteneviä lukemia pihalle softalla.

    Leave a comment:


  • Pönni
    vastasi
    Minulta saattaisi pre-fl bitdi irrota =)

    Leave a comment:


  • miiahone
    vastasi
    Tuossa saksalaisessa julkaisussa sanotaan 200kW ja 160kW olevan eri raudalla ja tämä nokka-akaelin kolina olisi yleisempää nimenomaan 200kW yhteydessä.

    Tämä on just tyyppiesimerkki siitä, miksi en halua googlata tyypillisiä vikakohteita. Kun löytyy just tuollainen usean tonnin potentiaalinen pommi, niin mä alan kuuntelemaan jokaista ääntä ja saan hermoromahduksen.

    Vähintä mitä kannattaisi tehdä, on ottaa kaveri mukaan kuuntelemaan koeajolle. Se ei tietenkään takaa, etteikö vika tulisi myöhemmin mutta ei ainakana ostaisi jo alkuunsa viallista yksilöä.

    Leave a comment:


  • Harjula
    vastasi
    Vaihtaisin (ja vaihdoinkin) askiöljyt myös 8HP:hen n. 100tkm kohdilla, siinä ei kannata säästää, jos autoa on ajatus pitää itsellä pidempään. Hieman lähteestä riippuen vaihtoväliksi suositellaan 60-100tkm väliä siihenkin, huolto-ohjelmaan sellainen ei tokikaan kuulu. Toki se on ehdottomasti näin, että ajomiehet ajaa ja jännittäjät ja jännittää. Liikaa jos perehtyy, niin ei uskalla mitään ostaa. Mutta noissa CRT-koneissa on tavattu moottoririkkojakin aiheuttavia ongelmia pellin alta, joten sellainen riski on hyvä ainakin tiedostaa. Eihän ne nyt tietty kaikki hajoa, on niitä ehjiäkin isoilla kilsoilla.

    Pari lähdettä:

    https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...%C3%A4%C3%A4ni
    https://carwiki.de/nockenwelle-probleme-audi-3-0-tdi

    Enemmän virityspuolesta olevat voi korjata jos olen väärässä, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että rautapuoleltaan nuo 4G FL:n sinkkuturbolliset 3.0TDI:t ovat samaa kauraa, eli niistä saisi softalla samat lukemat. Tämä selittää aika tukevia tehonlisäyslukemia esim. siihen 160kW versioon.

    Leave a comment:


  • miiahone
    vastasi
    Hankintahinnassa tosiaan isoa eroa. Muutenkin käytettyjen hinnat lähteneet rajusti ylöspäin eikä tarjontaa oikein tunnu olevan. Ainakaan mun spekseillä. Pakko tinkiä kustannuksista. Mutta toisaalta, jos s-tronicin öljyt vaihtaa 2 v välein ja maksaa siitä 400 € (?) ja 8hp ei sitä kustannusta tule, niin sillähän kuittaa jo veron osuuden.

    En ole tietoinen mahdollisista metkuista, lukuunottamatta tuota s-tronicin öljynvaihtovälin tärkeyttä. Enkä ole lainkaan varma haluanko tietääkään kaikkia mahdollista mikä voi mennä rikki, eihän sit uskalla ostaa yhtään mitään! Tai tietysti jos on joku ehdoton pommi mitä pitää tietää niin sanokaa nyt.

    Onko muuten 160kW ja 200kW samaa CRT-perhettä? Eroa ymmärtääkseni ainakin turbon koossa? 160kW on paremmin tarjolla ja siitäkin saa optimoinnilla isoja lukuja.

    Leave a comment:


  • Harjula
    vastasi
    Ei se voimattomuus varsin vaivaa vakiotakaan. Kiinteissä kuluissa ei hirmu isoa eroa ole tosiaan, joku 80€ luokkaa ero käyttövoimaverossa vuositasolla ja vakuutukset menee aika lailla samoihin. Hankintahinnassa on toki eroa. Tässä kun on ostohousut vielä pukemisvaiheessa, niin onko CRT-koneiden mahdolliset metkut muuten tuttuja?

    Leave a comment:


  • Pönni
    vastasi
    miiahone Miksi ei bitdi kelpaa? Ei käyttökustannukset juurikaan käytännössä eroa sinkkuturbollisen kanssa. Omat, reilun kahden vuoden kokemukset bitdi:stä on kokonaisuudessaan hyvät.
    8hp vaihteistona on varsin verraton, eikä voimalinjan voimattomuuskaan vaivaa erikoismurotettuna.

    Leave a comment:


  • miiahone
    vastasi
    ok, kiitos Mika selityksestä.

    Jätän ko yksilön jonkun toisen harmiksi.

    Leave a comment:


  • Mika__M
    vastasi
    PLX on sen laatikon koodi joo, kyseinen laatikko on kuitenkin tuo DL501 / 0B5, kummalla nimellä sitä haluaakaan kutsua.

    Nuo kolmikirjaimiset koodit kuten PLX määrittelee tarkemmat speksit sille laatikolle, ainakin tarkat välityssuhteet ja varmaan jotain muutakin.

    Varaosakatalogin mukaan PXE, PXF, PLX, PXD, PLW, SLM ja SKJ ovat kaikki 0B5 laatikoita.

    Leave a comment:


  • miiahone
    vastasi
    Mutta eikö tässä ole kokonaan eri laatikko? PLX on laatikon koodi?
    Click image for larger version

Name:	aski.png
Views:	4254
Size:	184,2 Kt
ID:	1941023

    Leave a comment:


  • Mika__M
    vastasi
    En ole kyllä koskaan kuullut, että tuon lootan (DL501, 0B5) öljyjen vaihtoväliä olisi kasvatettu. Väitän voimakkaasti, että se vaihtoväli on 60 tkm ja myyjä yrittää joko kaupata autoa valehtelemalla tai on oikeasti tietämätön ja sekoittaa lootan BiTurbojen kaverina olevaan 8-vaihteiseen laatikkoon.

    Pysyisin erossa tuosta yksilöstä.

    Leave a comment:


  • miiahone
    vastasi
    Olen A6:sta katselemassa ja olen ollut siinä uskossa, että S-tronicin mekatroniikan puolen öljyt pitäisi tosiaan vaihtaa 60tkm välein. Mutta autokauppias väittää että 200kW koneen yhteydessä (CRTD + PLX) olevan askin öljynvaihtoväli olisi 120tkm? Myyntiskeidaa vai faktaa? Rva Google ei kerro muille vastausta. Ko auton öljyt vaihdettu 90tkm kohdalla ja jos ne on myöhässä, niin väliin jää.

    Kohde on muuten tämä, tunnustaako joku entisekseen?

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemies Näytä viesti
    C7 on ihan jees, mutta niitä ei näemmä bensamoottoreilla oikein saa. Kivan värinen 3.0TFSI tms. ilman kattoluukkua kiinnostaa, mutta saatavuus on heikkoa. Dieseleitä ei kannata katsella 5-10tkm ajoilla vuodessa. Sitten suuri osa on jotain virivirejä, vaikka itseä kiinnostaa pelkästään sivulistamiehille soveltuvat vakioviritteiset yksilöt.
    Hiljattaen autoa vaihtaessa aika monia vaihtoehtoja arvioineena, tuossa 3.0 BiTDI vs TFSI dieselin puolella kestävä ja hyväkäytöksinen ZF 8HP laatikko sekä hyvin koeteltu moottorikonstruktio, jossa ei kovin iso heikkoja lenkkejä ole. Momenttimuunninaskissa ei tarvitse kaksoismassoista tai kytkimistä murehtia. Toki on kutosdiesel aika työkone varsinkin tyhjäkäynnillä kutosbensaan verrattuna. Molemmissa kyllä softaamattomia yksilöitä vielä varmasti liikenteessä on.

    Leave a comment:


  • PTRasanen
    vastasi
    Ai että, viimenkin puoltoista viikkoo sitte C7 A6 alle.
    Ihan maukkailla myrkyillä s-linellä.
    2.0 tdi 110Kw.
    Eipä tuota voi olla kuin tyytyväinen tähän mennessä.
    Oli haaveena jo heti C7 korin esittelystä, mutta Mersua ja Volkkari piti ennen tätä kokea.
    Toinen mikä oli että kontissa piti olla koirille tilaa, mutta maalla kun nykyään asutaan niin ei tarvii autoill ulkoiluttamaan niitä.

    Leave a comment:


  • Pönni
    vastasi
    S7 Oulussa Pörhöllä. Olisi sentään V8.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Saksan hakufilttereissä noita bensoja näyttäis olevan ihan valittavaksi asti.

    Leave a comment:


  • protoni
    vastasi
    Onko tuolla menovedellä toisaalta niin suuresti merkitystä? Jos/kun dieseleitä on tarjolla rutkasti, niin todennäköisesti pääset valitsemaan hieman paremmin mieluista varustetasoa, väriä, renkaiden merkin jne. Lisäksi vastaavan dieselin saa pienemmällä pinkalla. Jos ajomäärän takia sitten dieseli maksaa satkun-pari vuodessa enempi, niin so not? Toki tankkaaminen on sotkuisempaa. Ja adbluekin on maailmasta loppumassa.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    C6 on omaan makuun sen näköinen sisältä ja ulkoa, että ei pysty. C7 on ihan jees, mutta niitä ei näemmä bensamoottoreilla oikein saa. Kivan värinen 3.0TFSI tms. ilman kattoluukkua kiinnostaa, mutta saatavuus on heikkoa. Dieseleitä ei kannata katsella 5-10tkm ajoilla vuodessa. Sitten suuri osa on jotain virivirejä, vaikka itseä kiinnostaa pelkästään sivulistamiehille soveltuvat vakioviritteiset yksilöt. Vaparin osto on siinä mielessä helpompaa, että viriasoftien perään ei tarvitse yleensä murehtia.

    Vakio 3.0TFSI, mistähän löytäis..

    Leave a comment:


  • Laaf
    vastasi
    https://erwin.audi.com/erwin/showHome.do

    Tuolta saatte ladattuna kokonainen varustelista. Toki maksaa muutaman euron.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Niin siis Matrix-LEDien kanssa tulee lisää dynaamiset etuvilkut ja nimenomaan facelift. Ja pre-FL ledit taas ei ole matrixit vaikka niin monessa myynti-ilmoituksessa mainitaan.

    Leave a comment:


  • sonikk
    vastasi
    Pitäisi kyllä olla ihan alkuperäinen. VINillä katsottuna mallimerkintä sekä varustelistasta:

    Audi A6 Avant Business Sport 3,0 V6 TDI 160 kW quattro S tronic
    WSV sports package for Finland
    1XW Leather trimmed multi-function sports steering wheel
    Q1D Sports front seats
    Nämä selittänee?

    Leave a comment:


  • risu
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja sonikk Näytä viesti
    Tässä olisi asiallisen oloinen yksilö myös? https://www.nettiauto.com/audi/a6/12557247

    Pari kyssäriä tuli mieleen:

    - Lämmittääkö näissä Webasto myös moottorin?
    9M9 Parking heater with radio remote control

    - Onko nämä parhaat ledivalot mitä on faceliftiin saanut? Mukautuva se kaukovalon varjostus eikä vain päälle/pois?
    8IT LED headlamps
    8G1 High beam assistant

    Edit: näyttäisi puuttuvan
    8G4 Matrix beam
    Tähän lienee vaihdettu s-line etupuskuri jälkikäteen?

    Leave a comment:


  • alpi
    vastasi
    Ei siihen varustetarraan mahdu kuin muutama hassu koodi. Täyden listauksen saa maahantuojalta, tai on ainakin saanut.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Eipä löydy tuosta omastakaan Compesta varustetarrasta kuin 8IT Led headlamps, 8Q3 Automatic headlight range adjustment dynamic (self-adjusting while driving) mutta 8G alkuista ei löydy. Silti siinä on Matrixit dynaamisilla vilkuilla.

    E. Ja olen ymmärtänyt niin ettei varustetarrassa ole kaikkia auton varusteita.
    Viimeksi muokannut välkky; 4.1.2022, 23:14.

    Leave a comment:


  • sonikk
    vastasi
    Ok, no jännä nähdä mitä sieltä tulee.

    Ei nuo mk7.5 Golfinkaan DLA valot olleet matrixit mutta ihan hyvin niissä kaukovalon varjostus toimi. Toisaalta siinä oli kamera tuulilasissa mitä Audissa ei varustelistan mukaan, niin ihmettelen millä tämä vastaantulijan tunnistaa.

    Leave a comment:


  • pide
    vastasi
    Kyllä, eikä ne olekaan varsinaisesti Matrixit.

    Tuli katsottua varaosakuvastoa, niin kyllä sieltä faceliftiin löytyy sekä led ja Matrix-led umpiot erikseen. Liekö sitten tuossa omassakin faceliftissä nuo perus-ledit, mutta joka tapauksessa ne on paremmat toiminnallisuudeltaan kun nuo pre-faceliftin ledit, jotka on kyllä muuten ihan pätevät valot nekin.

    Leave a comment:


  • HanSolo
    vastasi
    Pre-FL Matrix LED pitkät valot taitaa olla aina pelkällä ON/OFF automatiikalla?

    Leave a comment:


  • pide
    vastasi
    Matrix ledien kanssa on lisäksi myös minun käsityksen mukaan takana dynaamiset vilkut ja näin on tuossa omassakin vaikka kirjassa ei tuota 8G4 merkintää ole. Ja selkeästi nuo pitkät valot vaan muuttaa kuviota esim. auton tullessa vastaan, eikä vaan sammuta kuten tuossa meidän pre-faceliftissä tapahtuu sen aikaisilla ledeillä.

    Leave a comment:


  • sonikk
    vastasi
    Juu tuli etäkäteltyä kaupat :)

    Matriisivaloja tuossa ei ole, se on varmaa mutta hinta ja muut speksit oli niin hyvin kohdallaan että päädyin siihen.

    Leave a comment:


  • tuomaspitkanen
    vastasi
    Nopeaa toimintaa; olin vastaamassa alkuperäiseen viestiin, mutta olitko jo ostanut auton tässä välissä? :)

    Samoin täällä on merkintä 8G4 (Matrix beam). Helpoiten asian voinee tarkistaa etuvilkuista; ymmärtääkseni matrix-versiossa on dynaamiset etuvilkut ja led-versiossa tavalliset.

    Leave a comment:

Working...
X