Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • tonnikala
    vastasi
    Jättäisin kyseisen yksilön ostamatta. Vaihtovälillä (15 tai 30 tkm) öljyä menee 6-12 litraa, niin aika lisäily siinä on ja sinne saastelaitteisiin se kaikki poltettu öljy sitten kertyy.

    Leave a comment:


  • M4nM1W
    vastasi
    Itselläni kokemusta edellisen mallisarja (C6) 2.0 TDI koneesta, johon ei tarvinnut vielä 400 tkm ajettunakaan vaihtovälillä lisätä öljyä. Siihen peilaten tuo kuulostaa isolta öljynkulutukselta, jos tonnin välein hukkuu 0,4 litraa koneessa palaen. Itse katselisin jotakin toista yksilöä.

    Leave a comment:


  • Denizar
    vastasi
    Löytyi siistikuntoinen yllämainittu pirssi 2 0 TDI koneella 265000 ajettuna ja tuo kuuluisa öljynkulutus mietityttää.Kulutusmittaus oli tehtynä 0,4l/1000 km eli oli rajojen sisällä mutta onko silti niin paljon että parempi jättää kulkine liikkeeseen.

    Leave a comment:


  • jaeger
    vastasi
    Mites, tuossa kun sukeltelin kaninkoloon MIB-hommien kanssa, niin siinähän sit tietysti paljastui että faceliftin hiljanen facelifti tehtiin tuotannossa 5/2016 eteenpäin valmistetuille pirsseille sisältäen esim ASI:n tehtaalta aktivoituna ml infotainmentin purkin uudempi rauta näyttöä myöten. Liekö kellään tiedossa tuliko siinä samalla sit muutakin jotain merkittäviä uudistuksia? Koittanut googletella ja lueskella todella laajalti ilman tuloksia..

    Leave a comment:


  • jaeger
    vastasi
    Joo, kyllähän tuo jäänee ottamatta, varsinkin kun niitä tarkkoja takuuehtoja ei edelleenkään suostu pistämään luettavaan muotoon. Ja tuo oli siis kertakäyttöinen 12kk/20tkm kestoltaan. Ei omavastuuta tai korvauskattoa, jotka onkin tuossa se myyntitäky.
    Viimeksi muokannut jaeger; 14.12.2024, 15:36.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Mäkin katselin erään Suomalaisen Autokaupan vakuutusehtoja ja kun sen turvan hinta oli sen 2k, korvauskatto 10k, kertakorvauksen katto 5k tms mitä nyt olikaan, niin jäi ottamatta.

    Ajoin tollasen A7 CVUA BiTDIn 151-286tkm ja siinä varsinaisia tekniikkamurheita aiheutti diesel-suuttimet, jäähdytysnestenipan vuotaminen V-lohkon laaksossa (halvat osat, paljon työtä), alatukivarren pusla, termostaatin magneettiventtiili(100€). Myös A7 specifi vika, lasin nostin antautui kuskin ovesta ~280tkm ajettuna.

    Jakopään korjaus asteina oli myydessä ~2deg kun Audille on normaalia plusmiinus 5deg ja Touareg-foorumin gallupin mukaan alkaa pitämään ääntä nn korjausasteilla... mitähän se oli, kuitenkin että jos ketju venyy lineaarisesti kilometrihin nähden niin aika lähelle puolta miljoonaa pitäisi päästä että nuo asteet saavutetaan.
    Viimeksi muokannut andre_; 14.12.2024, 01:26.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    800€ vuosi?

    En myöskään itse ottaisi tuollaista takuuta mitä itsellä biTDI oli ja seurannut muitakin vastaavia.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Tekis mieli sanoa että 150tkm (tai edes 90tkm jos vaihtokoneen mukana tullut uusi) ajettu vauhtipyörä ei mee takuuseen. Sehän on tavallaan kulutusosa ja harvoin kovin dramaattisesti ja yllättäen hajoaa. Ahtimien sitten kuuluisikin kestää moottorin iän mutta ne taas ei ole moottorin sisäisiä osia. Noilla spekseillä en ite maksaisi koska tosiaan se myyjäliikkeen virhevastuu kattaa koko lailla samassa laajuudessa tuon ikäisen ja tuon verran ajetun auton kanssa.

    Leave a comment:


  • jaeger
    vastasi
    Nojaa, niinhän siinä kävi että "puolvahingossa" tuli kuin tulikin se C7.5 BitukkaCompe tilattua tuolta autobaanojen luvatusta maasta. Onpahan taas motivaatiota nauttia päivätöistä taas muutaman vuoden ajan ainakin..

    Mutta nyt olis yksi palava kyssäri, tusinan muun ohi, meneekö näistä vauhtipyöriä, egriä tai jopa turboja vaihtoon alle 200tkm työnnetyissä odotettuna kuluvana osana, vai onko ihan yksittäisiä tapauksia? Tekniikka ei ole itselle juurikaan vielä tuttu vaikka paljon onkin tullut luettua. Lähinnä pitäis tässä vkl aikana päättää että otanko siihen maksullisen lisätakuun, joka on a)hiton kallis (800e) b)todella suppea kattavuudessaan. Ei kata esim. saastelaitteita/niiden vikoja, pa-suutinvikoja tai esim termariongelmiakaan, vaan summittaisesti sanottu kattavan "moottorin ja vaihteiston sisäiset osat, tiivisteet vain jos korjauksen yhteydessä joutuu vaihtamaan".Muutenkin melko sketchy ettei lisätakuun tarkkoja takuuehtoja suostuta näyttämään, ei kotisivuilla eikä sähköpostissa, vaikka ilmeisesti ihan pitkänkin aikaa on autoja suomeen uitellut ja myynyt.

    Ihan haistap*ska-diililtä tuo takuu kuulostaa, mutta jos esim edes toinen turboista laukeaisi (turbot kuulemma korvataan jos menee särki) tai vauhtipyörä joka sit pistettäis tuohon piikkiin niin olisi se maksanut itsensä siinä takaisin. Toki sisarmerkin mekaanikkona osien vaihdot onnistuu itse tekemällä millä säästää monta rahaa pidemmällä juoksulla, mutta tippiaskin työkaluja meiltä ei ikävä kyllä löydy, askiöljytkin täytyy käydä muualla vaihdattamassa että saa kunnolla huuhdeltua. En ainakaan muista poimineeni mistään mitään isompaa määrää tapauksia missä em. osia olisi jouduttu vaihtelemaan tai edes tippiaskia isommin korjaamaan?

    Tuleva yksilö on maltillisesti alle 150tkm työnnetty, mutta siihen on mylly uusittu 60tkm takaperin, ja marmori ei ainakaan toistaiseksi ole suostunut valottamaan syytä konerikolle tai uusittuja osakokonaisuuksia tarkemmin, ilmeisesti ketjuineen päivineen täysmoottori laitettu (en tiedä tuleeko täydellisenä ketjuineen ja pa-suuttimineen, tietääkö joku faktaksi asti?), mutta oheislaitteista en ole saanut mitään tietoa. Jotain runkolaakerivikoja ilmeisesti tässä CVUB-koneessa on tavattu? Sellaisen rikon yhteydessä voisin kuvitella että turboillakin on mahdollisuus ottaa kipeää jos Murphyn lakia on uskominen. Poikittaiskoneissahan dieselit tulee suuttimilla useimmiten sisarmerkillä, mutta ilman mitään jakopään romuja pl etustefakotelo ja kampiakselin hammaspyörä.

    Kys. liikehän onneksi toimii auton varsinaisena myyjänä, jonka varjolla vastaa myöskin virhevastuusta jos jotain sattuukin laukeamaan. Ei sama kuin takuu, mutta kyllä senkin varjolla saa euroja jonoon myyjältä korjauksiin x määrän.

    Arvostan jos joku jaksaa jakaa ajatuksia tästä ennen maanantaita, käyn viikolla noutamassa pirssin alle kunhan töiltä joudan ja saavat luovutuskuntoon ja sitä ennen pitäisi päätös takuun ostosta olla tehtynä.

    Leave a comment:


  • Ilkka L
    vastasi
    K-autolla oliisi kyseinen yksilö myynnissä. Harvinaisen vähän ajettuna. Mitä näissä kannattaa huomioida ja mihin varautua? Myös kaikki kommentit ja kokemukset kiinnostaa. Kiitos jo etukäteen.
    Vaihtoautot: Audi A6 allroad quattro, 2014, Bensiini, ILU-586 – K-Auto
    No onpa todella vähän ajettu auto kymmenvuotiaaksi. Onkohan Saksan/Ruotsin tuonti? Minulla oli 2015 ikäinen Ar, tosin facelift ja 3.0TDi-koneella. Sillä oli aika huoletonta ajoa 180tkm asti, jolloin auto meni vaihtoon. Koneessa oli jonkun verran murheita mutta ne laitettiin kalliilla kuntoon K-Auton toimesta. Ilmajousituksen toiminta nyt kannattaaA6 Allroadista aina tarkistaa eli nostaa/laskee, kuten pitää eikä kolinoita esiinny alustassa, muuta ei nyt tule mieleen. Hinta minusta pikkuisen suolainen mutta niin se noissa Allroadeissa melkein aina on.

    Leave a comment:


  • ramp
    vastasi
    Eipä noilla kilometreillä vielä pitäisi murheita olla. Muuten kyllä aika kattavasti varusteltu. Hintaan en ota kantaa. Sääli että väri unohtunut tehtaalta lähtiessä.

    Leave a comment:


  • attep97
    vastasi
    K-autolla oliisi kyseinen yksilö myynnissä. Harvinaisen vähän ajettuna. Mitä näissä kannattaa huomioida ja mihin varautua? Myös kaikki kommentit ja kokemukset kiinnostaa. Kiitos jo etukäteen.
    Vaihtoautot: Audi A6 allroad quattro, 2014, Bensiini, ILU-586 – K-Auto

    Leave a comment:


  • Teemu.R
    vastasi
    Kiitos. XC70 taitanee kuitenkin olla muutaman sentin jopa allroadia korkeampi. Teoriassa softalla voi siis myös korottaa, vaikka se taitaa olla harvinaisempaa.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Ilmajousituksen "raise"-painike nostaa 20mm ja Dynamic laskee 10mm. Oma olikohan 17mm softamadallettu A7 C7.5 omaa "raise"-korkeudessa saman suuruisen maavaran kuin Volvo XC70.

    Leave a comment:


  • Teemu.R
    vastasi
    Onko A6 C7 ilma- alustassa korkeuden säätöä kuten allroadissa? Jos on, kuinka paljon on max. maavara? Ajatuksissa korimallin päivitys ja tarjontaa ois heti enemmän, kun ruksii myös A6. Syksyisin tarvii hieman normifarkkua enemmän maavaraa tuolla lumisilla syrjäteillä.

    Leave a comment:


  • 931 '82
    vastasi
    Millä tasolla on Audi A6 C7 multitronicin luotettavuus? Minulla on joskus ollut A4 B6 multitronic ja se oli aika surullinen tapaus. Onko ajan myötä tilanteeseen tullut parannusta ja ovatko vuosien 2013-2015 (noin) autot jo parempia? Ymmärrän kyllä huoltohistorian merkityksen mutta tuossa edellä mainitussa A4:ssä ei edes timanttinen huoltohistoria auttanut asiaa.

    Leave a comment:


  • Jukki
    vastasi
    Siis mikähän valopaketti on tuossa -16 mallisessa avantissa jonka taannoin hankin?
    Sisävalot kaikki ledeillä katossa ja kontissa, jalkatiloissa myös ledit jotka toimivat myös ambient -valoina, mutta ihan perus valkoisena vain. Aurinkolasikotelo on myös.
    SItten etuovissa on pelkät lätäkkövalot jotka ihan hehkupolttimoilla. Takaovissa ei mitään.
    Mieli tekisi lisätä takaoviin nuo lätäkkövalot, olisiko tietoa mihin pinneihin kytketään?

    Hieman on erilaiset paketit kuin edellisessä b8,5 allussa ja siksi ihmettelen...

    Leave a comment:


  • Au-Au
    vastasi
    Harkitsen tällaisen C7:n ostoa, ja on tullut vertailtua Suomen ja Saksan hintoja. Mistä johtuu, että Suomen hintataso on näissä melko edullinen, jopa edullisempi kuin Saksassa? Auton haku Saksasta houkuttelisi tarjonnan laajuuden takia, mutta verojen jälkeen olisi taloudellisesti oikeastaan tyhmä ratkaisu. Hakusessa alle 150tkm ajettu auto.

    Leave a comment:


  • Turjake
    vastasi
    Hyvin rokottavat ahtimista jos hinta liki 7te... alle 3te saa "uudet" isot hybridi ahtimet

    Leave a comment:


  • Fromi
    vastasi
    Mulla oli ennen A7 C7 3.0TDI. Oli mulla pari vuotta, eikä murheita ollut. Jakopään tein jossain 330tkm kohdilla, kun kylmäkäynnistyksessä hiukan raksutti. 08/2023 ostin A7 C7.5 bitdi compin. Vähän ajettu, Carverticalissa eikä Audin järjestelmissä tietoa kolareista ja kilsat piti paikkansa. Ei roskia maalipinnassa, ei sävyeroja, ei sumurajoja. Ihan orggis kunnossa ja helvetin siisti. Kilsojakin oli jotain 110tkm. En ees muista tarkkoja kilsoja kun se on ollut 4,5kk nyt korjaamolla. Ens viikolla saan sen takas. About 15 000€ moottoriremontti mistä ahdin vie kyllä melkein puolet.

    En tie mitä oli tapahtunut, mutta ahtimen siivissä jälkiä. Tehot hukassa. Jakopää piti ääntä. Öljyä vuosi monesta paikkaa. Siitä sitten motti auki. Sylinterit ok ja puristuksis kuten kuuluu. Alakerta jätettiin rautaan tiivistesarjoja / stefoja lukuunottamatta. Kaikki muut meni uusiks. Kannet rempataan, uusi bi-ahdin, suutinhuolto, jakopää jne. Sit omaan piikkiin (Kamux turva maksaa muut) ekstratöitä nyt kun kaikki on auki mm. hehkut, laatikon öljyt, suotimet yms.

    Leave a comment:


  • Harjula
    vastasi
    QQ2 on laajennettu sisävalopaketti, eli kattovalot ledeillä, ambient-sisävalaistuksen väri on vaihdettavissa, keskikonsolin sivupehmusteissa on valojuovat, kynnyslistat on valaistu ja tärkeimpänä, autossa on aurinkolasikotelo kattovalopaneelissa (mihin ei tietysti monetkaan lasit mahdu). QQ1 on sisä- ja ulkovalopaketti. WKN-paketti on, kuten ksarvala mainitsi, suomiautojen kotkotuksia.

    Jos 4G A6:ssa on paremmat varusteet kuin 4G A7:ssa, johtuu se vain siitä, että auton alkuperäisellä tilaajalla on ollut enemmän liitua millä piirtää. Sekin on totta, että A7 on ollut lähtöjään kalliimpi hankkia. Mutta yhtä lailla karvalakkeja löytyy A6:sta ja A7:sta. Tai niitä tukevammin varusteltuja.

    Leave a comment:


  • ksarvala
    vastasi
    WKN Comfort package for Finland

    näkyy mun auton listauksessa. Lisäksi QQ1 sisävalopaketti ja muutkin omilla riveillään. Paitsi että QQ2 on autossa, mutta ei näy listassa. Johtunee että on ihan alkupään valmiste niin kai sinne on sitten laitettu vähän mitä sattuu. Joku muukin fiitsöri oli sellainen.

    Tuossa WKN paketissahan sai ihan hurjan määrän varusteita nahkapenkkien hinnalla.

    Edit: QQ2 olikin se multicolor sisävaloversio, plus jotain lisää ovilokeroihin. Ei sisältynyt WKN pakettiin, eikä sitä ole minullakaan. Keskikonsolin valot QQ1 paketissa on punaiset ledit.
    Viimeksi muokannut ksarvala; 1.2.2024, 21:53. Perustelu: QQ2 täsmennys

    Leave a comment:


  • Avantbre20tdi
    vastasi
    Kiitos vastauksista.Lähinnä tuo alkoi ihmetyttämään kun 3/13 rekisteröidyssä käyttis A6:ssa on nuo ambientvalot ja kaukovaloavustimet, nahkamuistipenkit jne.ilmeisesti juuri tuo wkn-comfort paketti vaikka en tiedä miten se pr-koodista pitäisi näkyä?

    Harrasteena toimivassa 12/10 A7:ssa ei ole juuri mitään varusteita, mittaristokaan ei ole täysin sama.Onko A7 ollut uutena niin paljon kalliimpi ettei ole varusteita maltettu ruksia:)On nyt sentään Bose-Audio, eberi ja vetokoukku mutta muuten harvinaisen karvahattu mitä olen verrannut muihin.

    Leave a comment:


  • Poikarukka
    vastasi
    Kiitän. Tällä saa jo aika lähelle arvattua uuden hintaa ihan vain omaksi iloksi.

    Leave a comment:


  • tuomaspitkanen
    vastasi
    Ei A6 vaan A7 lisävarustehinnasto vuodelta 2015, mutta tästä saanee vähän lisäapua varusteisiin ja hintoihin.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Poikarukka
    vastasi
    Tuohan oli hyvä PDF. yrittänyt metsästää vanhoja varustelistoja netistä onnistumatta. Sai vähän haarukoitu omien varusteiden hintoja. Ei kenelläkään 2016 luetteloa (tai FL 2015-2018 ajalta) ole jäänyt arkistoihin? Perusauton hinnan löytää vielä mainoslehdistä, mutta varustelistat ovat hävinneet.

    Leave a comment:


  • ksarvala
    vastasi
    MY12 jo sisältyi Suomessa WKN comfort-pakettiin.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • janhe
    vastasi
    Oiskohan QQ1 ja QQ2. Kaivettu Audi 4G 2012 UK brosyyristä.

    Attached Files

    Leave a comment:


  • Avantbre20tdi
    vastasi
    Hei, en haulla löytäny oikein mitään tästä.Minkä varustepaketin yhteydessä on tullut C7:n sisätilan ns. ambientvalaistus oviin ja jalkotiloihin sekä ulkokahvojen "lätäkkövalot".Onko näille joku PR-koodi olemassa?

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Siitä rupeaa kai olemaan kaikki isommat miinat siloteltu. Kone on Gen 3 EA888 ja lootakin vähemmin altis mecatroniikan vioille.

    Leave a comment:

Working...
X