Alkuperäinen kirjoittaja andre_
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa
Collapse
X
-
On ne Allussa vielä pikkasen suuremmat halkaisijaltaan kuin yllä olevassa A7:n listassa ja monet markkinoilla olevat rengasmallit on SUV-versioita. Vakio tais olla 255/45R19 ja talvi 235/55R18. Lisäksi oli joku 20"
-
Sama uskomus minullakin oli että ET:llä olisi vain pelattu, mutta toisaalta ulkoreunaan laitettuun vanteeseen voidaan laittaa lisää kumia sisäpuolelle ilman että tulee liian liki.. Suojuksen kanssa voisiko olla että vauhdissa kun lasahtaa rengas, niin lähellä pyöriessä repisi tankin. Joku mitta määritelty että tarvitsee suojaa. Oma on lähtenyt 19" tehtaalta
Leave a comment:
-
Tarkemmin tarkasteltuna A7 ja Allroad on samat renkaat ja A6 on sitten 10mm kapeampi paitsi 19 tuuman koossa. Ajattelin että vanteen leveydellä ja offsetillä taikovat raideleveyttä ja näyttävyyttä. Itselläkin alikokoiset A6 koon kesärenkaat alla, voi voi.
edit: Kaikkea tuolta ELSAsta löytyykin:
WARNING
The following applies for the Audi A6, type 4G only (Saloon and Avant models). It does not apply for the Audi A6 allroad and the Audi A7, type 4G.
- 19 inch wheels or larger may only be fitted if these sizes are included in the vehicle documents.
- If 19 inch wheels or larger are fitted, an additional guard plate for the fuel tank must be installed.
- If the vehicle was delivered with 19 inch wheels or larger, this fuel tank guard plate is already installed.
- If the vehicle was delivered with 18 inch wheels or smaller, it must not be driven with 19 inch wheels or larger.
Leave a comment:
-
Meinasinkin mallin sisällä. Tarrasta katsoa mitä autoon kuuluu, ja oman turvallisuuden takia käyttää oikea kokoa (vaikka kai niistä jonkin verran saa laillisesti poiketa kunhan kantavuus ei vähene?)
Leave a comment:
-
Eri hyväksynnät/valmistajan speksit on A7:saa moottorista riippumatta. Onhan se tavallaan eri autokin, ja tavallaan ei.
Leave a comment:
-
Jep, luonnollisesti ei pidä vertailla A6 ja A7:n renkaita keskenään, kun eri automalleista kyse. Moni koko on seiskassa sentin leveempänä vs A6.
Leave a comment:
-
225/55 R17 löytyy ainakin oman A6 trafin tiedoista. Taitaa A7 olla eri tyypitykset kun vertaa listaa (vai onko moottori / vuosimalli tms. mikä vaikuttaa rengastukseen?). Näköjään trafin listauksessa jotenkin puutteelliset tiedot. Puuttuu 20 ja 21" koot. liekkö lista katkaistu mahtumaan johonkin lappuun. Tuo nyt on haettu jostain auton tiedot palvelusta. Auton tarrasta kuitenkin löytyy (autokohtaisesti) koot ja paineet.
255/40R19 8.5JX19 43.0 100Y
245/45R18 8JX18 39.0 100Y
225/55R17 8JX17 39.0 97Y
225/50R18 M+S 7.5JX18 37.0 99H
255/40R19 8.5JX19 45.0 100Y
225/55R17 M+S 7.5JX17 37.0 97HViimeksi muokannut Poikarukka; 19.10.2022, 19:12.
Leave a comment:
-
225/50r17 vs 235/55r17 on jo 5kmh heittoa. Kertyy mukavasti ylimääräisiä metrejä jo mittariinkin tuolla erolla:D Eikä taida kantavuuskaan pienemmässä riittää.
Leave a comment:
-
Morjens! Kiinnostas kovasti, että onko nää 3.0TDI:n ketjut tosiaan niin huonoja? ostattelemassa vastaavaa, ja pelottaa nyt että uskaltaako ostaa ees kun lukee :D CRTD olisi ja 140tkm ajettu. Huoltohistoria vissiin täydellinen, tai näin sanoo myynti. 2015 käyttöönotto, 2016MY.
Leave a comment:
-
A7 ei ole 225 tyyppihyväksyttyjen listalla. A7 2015 tyyppihyväksytyt renkaat:
Koodi:[TABLE] [TR] [/TR] [TR] [TD]235/55R17[/TD] [TD]8JX17[/TD] [TD]30.0[/TD] [TD]99Y[/TD] [TD]tyyppihyväksytty[/TD] [/TR] [TR] [TD]235/55R17 M+S[/TD] [TD]7JX17[/TD] [TD]25.0[/TD] [TD]99H[/TD] [TD]tyyppihyväksytty[/TD] [/TR] [TR] [TD]235/45R19 M+S[/TD] [TD]8JX19[/TD] [TD]26.0[/TD] [TD]99V[/TD] [TD]tyyppihyväksytty[/TD] [/TR] [TR] [TD]265/35R20[/TD] [TD]9JX20[/TD] [TD]37.0[/TD] [TD]99Y[/TD] [TD]tyyppihyväksytty[/TD] [/TR] [TR] [TD]255/45R18[/TD] [TD]8.5JX18[/TD] [TD]32.0[/TD] [TD]99Y[/TD] [TD]tyyppihyväksytty[/TD] [/TR] [TR] [TD]255/40R19[/TD] [TD]9JX19[/TD] [TD]32.0[/TD] [TD]100Y[/TD] [TD]tyyppihyväksytty[/TD] [/TR] [TR] [TD]255/40R19[/TD] [TD]8.5JX19[/TD] [TD]32.0[/TD] [TD]100Y[/TD] [TD]tyyppihyväksytty[/TD] [/TR] [/TABLE]
Leave a comment:
-
Tuosta renkaasta tulee 3-5 km/h mittarivirhettä tuolla nopeusalueella mitä kokeilit (70-100 km/h).
Leave a comment:
-
Sinulla alikokorengas joka vierintäkehältä 6.7cm ja halkaisijalta 2.2cm pienempi kuin vakiokoko 225/55R17.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiBroditin telineet on yleisesti ottaen olleet erittäin laadukkaita.
Ihmeen suuri mittarivirhe. Onko varmasti oikea rengaskoko?Piti vielä varmistaa etten vain valehtele, mutta kyllä se mittarivirhe oli n. 7kmh luokkaa. Kokeilin 70,80,90,100 kmh nopeuksissa. Rengaskokokin 225/50R17 eli aikalailla standardi kokoa(?).Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viestiBroditin teline ja ProClip itselläkin 4G:ssä, vahva suositus. Mittarivirhe ei ole kun 2km/h, jos on oikeankokoiset renkaat (esim. 255/35R20 ja 255/40R19).
Samaa brodit telineitä näyttävät myös muullakin kehuvan. Mistä olette ostaneet omanne? Katselin että suomalaisesta verkkokaupasta ostettuna olisi postimaksujen kanssa teline+kiinnike 84e, joten tuntuu kyllä suolaiselta.. Omaan puhelimeen tuntuu olevan vaikeuksia löytää telinettä muualta.
Leave a comment:
-
Tälläsenä viileenä aamuna auto eeberöitynä 8km työmatka lähes kokonaan ylämäkeä niin ei alle 10 mee kulutus. Helppohan se tuolla Saksan lämpöisissä keleissä on ajella pienellä kulutuksella. Töistä poispäin kun rullaa melkeen alamäkeä niin menee kulutus seiskaan. Olisko mulla ollu 8,5 keskikulutus 200tkm matkalla josta 150tkm Saksassa neljässä vuodessa joten vois olettaa että sisältää aika paljon matka-ajoa.
Leave a comment:
-
Yli 2t proomun omapaino on.. Yhtenä osatekijänä. Lähinnä nyt ettei ole kevyt linjakas coupe-kori, jotka nekin itselläni kasia vieneet. Tuossa tilastoa Saksan maalta: https://www.spritmonitor.de/en/overv...30&powerunit=2 (A6 BiTdi 2015-2018). En usko että siellä nyt ihan kaikki koko ajan ajaa sukka syylärissä vaikka bahnaa on (että voi verrata omaan ripeään moottoritie siirtymään). Keskiarvo on 8,8, kellokäyrä painuttuu enemmän 10 kuin 7-litran kulutukselle. Oma sattuu ylälaitaan ja ilmeisesti teillä alakantille eikä kuitenkaa samoja reittejä ajeta. Mitään vikaa autosta ei löydy. Tottakai toivoisin, että menisi seiskalla... Kotoa lähtiessä kylmällä koneella alkumatkassa on hidasteita ja useita kiihdytyksiä. Paluumatkalla töistä yleensä litran pienempi kulutus. Johtunee kevyemmästä rasituksesta alkupäässä.Viimeksi muokannut Poikarukka; 19.10.2022, 10:25.
Leave a comment:
-
En pistäisi pelkän ison korin piikkiin noin suurta kulutusta. Itellä Allussa omassa yli 1900 kg ja menee isoksi autoksi yllättävän vähällä. 7 litran paikkeille pääsee melko helposti, jos ei kovin kaupunkipainotteista ajoa ole. Toistuvat pysähdykset ja liikkeellelähdöt kyllä nostaa äkkiä.Alkuperäinen kirjoittaja Poikarukka Näytä viestiKulutus on pyörinyt siinä 9-10 tienoolla tasaisesti koko auton omistus ajan (noin 9tkm, kulutukset pääasiassa täysiä tankillisia. hetkellisesti kyllä päästää alle em.lukemien). Aiemmin omistuksessa ollut pidemmän aikaa kaksi A5 3-litraisilla koneilla ja kyllä ne sitä päälle 8 vei molemmat. Toinen tippi ja toinen s-tronic. Matkassa pääsi kyllä pienemmällä varsinkin stronic. Nyt jos miettii, että isommat tehot, reilusti isompi kori ja nyt vielä vedetään motaria (A5 ajettiin enemmän 80 rajoituksilla), niin ihan linjassa se on vaikka vähemmälläkin saisi mennä.
Leave a comment:
-
En usko että jarruissa olisi jumia. Takajarrupalat vaihdoin muutama tuhat sitten ja satulat olivat hyvässä kunnossa mitä niitä siinä hypistelin. Alkujaan autossa oli 245 leveät 18" oem vanteet. Niilläkin tuli useampi tankillinen ajettua. Nyt renkaina on sisään ajetut Continental sport contact 7 koossa 255/35 20" OEM vanteilla (8.5 leveänä). Ei vaikuttanut vaihto oleellisesti.
Leave a comment:
-
Eihän jarrut laahaa hieman? Nostaa helposti litran kulutusta. Käy ajosuoritteen jälkeen kädellä tunnustelemassa vanteiden napoja/satuloita onko jokin muita lämpimämpi. Minkä kokoiset renkaat alla? Ja mitkä vanteet? Raskaat vanteet ja isolla vierintävastuksella olevat renkaat nostaa maantie kulutusta helposti.
Leave a comment:
-
Lämpötila-anturit näyttivät ihan järkeviä arvoja. Asiaa lähdettiin tarkastelemaan ajatuksesta että polttaisi tiheästi / jatkuvasti ja kulutus olisi siksi korkea. VCDS lukujen jälkeen voi todeta ettei korkea kulutus johdu poltosta (ainakaan sillä kyseisellä matkalla). Nuo pöntön lukemat on minusta hyvät, eikä ole kertynyt tuhkaa tai poltettavaa nokea poikkeavasti (jatkuva poltto ja "yli"kulutus alkaisi näkyä varmasti näissä arvoissa, lisäksi voisi maalaisjärjellä ajatella että mitattu vs. laskettu eroaisi merkittävästi jos mitattu heittäisi anturien takia). En varotoimena ala purkamaan osia ja vaihtamaan, tai sitä pönttöä viemään minnekään. Aina räpeltäessä riski rikkoa jotain ja kuitenkin sopeutukset muut tarvitaan. Autossa on myös liikkeen lisätakuu voimassa ensi kevääseen, joten jos paskoo pahasti on mahdollisuus asiaa hoitaa sitä kautta. Omat korjailut ei välttämättä ole hyvä idea. Auton älyn kyllä pitäisi kyetä tunnistamaan DPF vajaa toiminta tai anturien viallisuus. Kulutus on pyörinyt siinä 9-10 tienoolla tasaisesti koko auton omistus ajan (noin 9tkm, kulutukset pääasiassa täysiä tankillisia. hetkellisesti kyllä päästää alle em.lukemien). Aiemmin omistuksessa ollut pidemmän aikaa kaksi A5 3-litraisilla koneilla ja kyllä ne sitä päälle 8 vei molemmat. Toinen tippi ja toinen s-tronic. Matkassa pääsi kyllä pienemmällä varsinkin stronic. Nyt jos miettii, että isommat tehot, reilusti isompi kori ja nyt vielä vedetään motaria (A5 ajettiin enemmän 80 rajoituksilla), niin ihan linjassa se on vaikka vähemmälläkin saisi mennä. Seurataan tilannetta, yleensä vehkeet eivät korjaannu itsekseen joten jos siellä vikaa on niin ajamalla se tulee ulos.Viimeksi muokannut Poikarukka; 18.10.2022, 08:16.
Leave a comment:
-
Mullakin menee yli 600 hPa motarille kiihdytetyn lokitiedoston mukaan, olisko 250tkm ollu lokin aikaan ajettu ja nopeudella 119km/h. Tuo varmaan on kuitenkin se anturiarvo mikä liipaisee mittaristoon hälyn DPF:stä, tietysti sen lisäksi jos auto ei ole päässyt tekemään DPF-polttoa tms muu laskennallinen arvo menee yli.
Eli jos auto huomauttelee DPF:stä niin voishan sen vaikka viedä ekodpf.fi pesuun niin luulis ahdistuksen pakoputkessa vähentyvän ja difference pressuren olevan pienempi. Kulutuksen pitäisi laskea samalla. Siitäkin huolimatta että onko tuo se suuren polttoainekulutksen perimmäinen syy. Mutta tosiaan kun BiTDI/V8TDI on tuplana DPF:t niin ei voi mitata paine-eroa sen yli vaan pitää mitata ilmakehän paineeseen.. joten googlaus-tuloksetkin ovat aika heikot mikä olisi hyvä hPa-arvo.
Myös pakokaasun lämpötila-anturin toimimattomuus voisi aiheuttaa DPF:n tukkeutumista.
Leave a comment:
-
Oma Compe tyhjäkäynnillä 12 hPa ja kaasupohjassa kiihdytys max noin 400 hPa.
Lokattu IDE00427 Particle filter: difference pressure
E. Tuolloin ajettu noin 130 tkm
Leave a comment:
-
No, nyt käytetty piuhan päässä. Alla joitain kohtia mitä otin ylös:
Particle filter, difference pressure -> tyhjäkäynnillä pyörii siinä 10-20Hpa ja kaasupohjassa tyhjäkäynti rajoitinta vasten heiluu sadan tienoolla. En tajunnut ajamassa käydä. Anturi reagoi kuitenkin.
Particle filter: oil ash volume 0,09L
Particle filter: soot mass calculated 12,59g
particle filter: soot mass measured 10,38g
Particle filter: kilometers since last regeneration 82238m -> merkkivalolla pyydetty poltto tehtiin ennen parkkiin ajoa eilen illalla ja koska työmatka on noin 40km -> edestakaisin 80km niin täsmää laskuriin, ts. ei ole poltellut työmatkalla vaikka huilaa yli kymppiä. S
Eli anturi vaikuttaa ehjältä kun reagoi nopeasti ja loogisesti, tuhka arvot / täyttö mielestäni hyvät, poltto ei käynnissä koko ajan (ellei anna ylimääräistä soppaa sitten normaali ajon aikaiseen polttoon jollain triggerillä joka ei tiedossa?). Voi käydä vielä ajamassa mitä se mittarinäyttää, jos em. tiedoilla ei selvyyttä saa (kenelläkään vertailu arvoja tai rajoja audilta?). Anturi tulee joka tapauksessa, mutta onpahan kettumaiseen paikkaa sullottu. putkistossa oleva lähtö näkyy ja alkuosa kumiletkua, mutta itse anturia ei näy yläpuolelta. Pitää kaivaa työohjeet miten oikeasti pitäisi työ suorittaa.
::edit.. työohjeen mukaan irroita etuosa pakoputkesta alakautta pois anturin edestä... ihan varmasti. Tuohan ei varsinaisesti ole paine-eromittaus (pöntön yli), vaan näyttää pakoputkessa olevaa painetta ennen hiukkaspönttöjä. Toinen letku anturista on ulkoilmaan korjausarvoa varten ja toinen putkessa. Nooh. käyty ajamassa. Heiluu 10-100Hpa (100 ylämäkeen vedettämistä) välissä. 30-60 kruisatessa. Kaasupohjassa nousee hetkellisesti aina jonnekin 600Hpa asti. Paha tehdä mitään tulkintoja ilman vertailuarvoja, että mitä siellä saa olla missäkin tilanteessa. Oletus että anturi toimii, niin auton pitäisi itse kyllä tunnistaa koska on liikaa painetta muihin arvoihin nähden. En nyt oikein enää ole vakuuttunut viasta. Täytyy kuitenkin se anturi vaihdella, kun seuraavan kerran nosturilla. Yläkautta saattaa olla tekemätön paikka.Viimeksi muokannut Poikarukka; 17.10.2022, 17:39.
Leave a comment:
-
No siis että mitä se anturi kiihdyttäessä tai sitä sun motariajoa ajaessa näyttää. 200hPa vai 600hPa? Miten anturin arvo kasvaa kierrosluvun mukana jne.
Leave a comment:
-
Jeps, ajatus selvä ja kanava löytyy. Lähinnä vain mitä etsiä tai vertailu arvoja. Jos se nyt ihan käkikukkuu näyttää niin luulisi auton itsensäkin siitä valot sytyttävän. Muttaa.. uusi anturi tilattu ja huomenna nouto. Ihmetellään uudestaan. Ei voi normaalikulutusta olla. Antureita ilmeisesti mennyt enemmänkin.
Leave a comment:
-
noin 155tkm. VCDS löytyy, mutta ei kyllä tarkempaa tietoa mitä logittaa ja miten. Pitänee katsoa pöntön täytös ja suuttimien korjausarvot, ne nyt näkee kohtuu helposti omista kanavista. Kyllä tässä jotain kummallista vaikuttaa olevan. Kahdesti on pyytänyt ripeää ajoa. Ensimmäisen kerran 900km ajon jälkeen pohjoisessa (siinä oli siirtymä mökkipaikalle ja pätkäajo kesämökin ympäristössä ennen) ja toisen kerran ihan satunnaisesti motarille kiihdyttäessä (kaupunki köröttelyä vähän ennen sitä). Valo on kyllä sammunut molemmilla kerroilla ohjeen mukaan toimien. Tämähän lukee ihan ohjekirjassa, että valo sytyttyä suositeltua pitää kierroksia 2krpm ja nopeutta yli 60kmh kunnes valo sammuu ja poltto saatu tehtyä.Viimeksi muokannut Poikarukka; 17.10.2022, 11:27.
Leave a comment:
-
Olikos tällä autolla ajettu paljon? Mulla on tasan yhden kerran auto pyytänyt DPF:n takia ajoa kun ajoin viikon-kaksi niin lyhyttä ajoa että varmaan alkoi akku tyhjentymään kun flektit huuti melkeen joka ajon jälkeen.Alkuperäinen kirjoittaja Poikarukka Näytä viestiIhmetyttää tuo kulutus omassa. Auto on huollettu ja toimii täysin kuten pitääkin. Itselläkin hyvä ymmärrys tekniikasta ja OCD luonteenpiirteenä korjata heti jos pienikin vika tulee. Työmatka on motaria 40km suuntaa. Tänä aamuna 40km motari paahdon jälkeen näytti karvan alle 11 kulutusta. Ei mitää polkemista, jos nyt mitään hinkkaamista muiden tukkona. Auto on ollut 9tkm alla ja pari kertaa on pyytänyt ripeämpää ajoa hiukkaspöntön polttolle merkkivalolla. Aika usein tuntuu parkkiin tullessa flektit huutavan. Onkohan tässä jotain jännää tuloillaan rööriosastolle tai antureissa häröä, vai sattuuko matkan pituus sopivasti niin että ehtii aloittaa muttei lopettaa polttoa. Autolla mittarissa noin 150tkm, etten nyt ensimmäisenä tukkeutunutta pönttöä syytä. Käytännössä kaikki tankkaukset (täysiä tankillisia) autolla on olleet 9 ja 10 litraa / sadalle välillä. Myös pitempi parin tuhannen kilometrin lapin reissu. Tosin moottorin voimavaroja kyllä hyödynnetään.
Olisiko DPF pesun tarpeessa? Onko sulla VCDS että voisit logittaa DPF:n paine-eroa anturia?
Leave a comment:
-
Kuulostaa että meni hyvinkin odotettuun haarukkaan tuon kulutus.Alkuperäinen kirjoittaja välkky Näytä viestiNo tuo on todella miehekäs kulutus! Oma Compe meni sekalaisessa ajossa 7,5 l/100 km noin vuoden mittajaksolla ja pitkää siivua ilman mitään pihistelyjä 6,5-7 l/100 km.
Joskus vertailtiin:
- Oma 2.0TDi (ja vain etuveto) manuaali -12 meni maantielllä (pääosin 85-110km/h) johonkin 5,6l - 6,5l haarukkaan, eri muuttujista riippuen mutta
- Kaverin 3.0TDi 150kW Quattro tiptronic -11 meni sekin n. 6 litraan matka-ajossa. Eli näissä alkupään malleissa oli yllättävän pieni ero kulutuksessa maantiellä...
Leave a comment:
-
Ihmetyttää tuo kulutus omassa. Auto on huollettu ja toimii täysin kuten pitääkin. Itselläkin hyvä ymmärrys tekniikasta ja OCD luonteenpiirteenä korjata heti jos pienikin vika tulee. Työmatka on motaria 40km suuntaa. Tänä aamuna 40km motari paahdon jälkeen näytti karvan alle 11 kulutusta. Ei mitää polkemista, jos nyt mitään hinkkaamista muiden tukkona. Auto on ollut 9tkm alla ja pari kertaa on pyytänyt ripeämpää ajoa hiukkaspöntön polttolle merkkivalolla. Aika usein tuntuu parkkiin tullessa flektit huutavan. Onkohan tässä jotain jännää tuloillaan rööriosastolle tai antureissa häröä, vai sattuuko matkan pituus sopivasti niin että ehtii aloittaa muttei lopettaa polttoa. Autolla mittarissa noin 150tkm, etten nyt ensimmäisenä tukkeutunutta pönttöä syytä. Käytännössä kaikki tankkaukset (täysiä tankillisia) autolla on olleet 9 ja 10 litraa / sadalle välillä. Myös pitempi parin tuhannen kilometrin lapin reissu. Tosin moottorin voimavaroja kyllä hyödynnetään.Viimeksi muokannut Poikarukka; 17.10.2022, 09:12.
Leave a comment:

Leave a comment: