Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Harjula
    vastasi
    Broditin teline ja ProClip itselläkin 4G:ssä, vahva suositus. Mittarivirhe ei ole kun 2km/h, jos on oikeankokoiset renkaat (esim. 255/35R20 ja 255/40R19).

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Poikarukka Näytä viesti
    Tankilta mitaten todellista?
    Nimenomaan todellista kulutusta. Oma oli 2015 adbluella myös.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Broditin telineet on yleisesti ottaen olleet erittäin laadukkaita.

    Ihmeen suuri mittarivirhe. Onko varmasti oikea rengaskoko?

    Leave a comment:


  • pahe
    vastasi
    Minkälaisia puhelintelineitä olette käyttäneet? Audi saapui itselleni kuukausi sitten ja olen kovasti yrittänyt tutkia eri vaihtoehtoja.

    Sekä yllätyksenä tuli että nopeusmittari heittää melko paljon makuuni. Voiko tätä korjata/tarkentaa/kalibroida mitenkään?
    Mittariin 92kmh on todellisuudessa 84kmh...

    Leave a comment:


  • Poikarukka
    vastasi
    Tankilta mitaten todellista? Itselläni 320hp versio ja adblue. Oma ajo pitkälti motaria, mikä nostaa mutta on se yläkantissa. Mikä lie saaste päivitys laitettu... Softaa kaipailee. Spritmonitorissa keskiarvo 8.8. tienoilla vastaavilla ettei se nyt ihan yli ammu.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    No tuo on todella miehekäs kulutus! Oma Compe meni sekalaisessa ajossa 7,5 l/100 km noin vuoden mittajaksolla ja pitkää siivua ilman mitään pihistelyjä 6,5-7 l/100 km.

    Leave a comment:


  • Poikarukka
    vastasi
    Kiitoksia valovertailuista. Tästä vielä yksi linkki aiheeseen matrix ledeistä.
    https://www.hella.com/techworld/uk/T...dlights-61322/

    Competitioneissa on se overboost toiminto, joka tyrkkää 20hp lisää hetkeksi. Softaa koneeseen, niin kummastakin irtoaa teoriassa samat lukemat. Competionissa taitaa olla enemmän kosmeettisia juttuja. Yleensä sportimmat penkit (optio tavallisiin taisi olla ja niitäkin on compeissa), jarrusatulat punaisen väriset, takaspoileri on S-mallin (keskellä syvennys). Alustasta en varma onko vakiona vain sama S-line mikä normimallissa valittavana ja myös ilma-alustalla saanut.

    Kulutus on kyllä omassa BiTdi aika miehekäs. Alle ysin tuntuu olevan työläs saada. Kasin pintaan pääsee 80 vauhtia hinkaten. Ajotietokone näytti alkuun kyllä miellyttäviä 7 alkavia, mutta kalibroinnin jälkeen todelliset ihan muuta.
    Viimeksi muokannut Poikarukka; 15.10.2022, 19:57.

    Leave a comment:


  • tuomaspitkanen
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi12345 Näytä viesti
    Komea peli, onnea! Paljonko ajettu, ihon kuriositeettina kiinnostaa? Mitenkäs tuo Carplayn aktivointi käytännössä menee?
    Tämän linkin ketjusta löytyy lisätietoa aiheesta.

    Itsellä on Carplay aktivoituna vuoden -15 autossa, ja olen ollut todella tyytyväinen!

    Leave a comment:


  • Cronos
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi12345 Näytä viesti
    Komea peli, onnea! Paljonko ajettu, ihon kuriositeettina kiinnostaa? Mitenkäs tuo Carplayn aktivointi käytännössä menee?
    Tuo oli 220t ajettu. Oli ollut leasing-auto saksassa, hyvällä huoltokirjalla joten uskalsin ostaa. Ei mitään ylimääräisiä ääniä ja oli sisältä kuin uusi. Nyt pitää toivoa että pysyykin toimivana

    ja siis vakio
    Viimeksi muokannut Cronos; 9.10.2022, 21:53. Perustelu: lisätty kommentti

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Cronos verot vuodessa reilu 750 € ja kasko vielä jonkin verran enemmän. Onko vakio vai softattu?

    Leave a comment:


  • Kekkeruusi12345
    vastasi
    Komea peli, onnea! Paljonko ajettu, ihon kuriositeettina kiinnostaa? Mitenkäs tuo Carplayn aktivointi käytännössä menee?

    Leave a comment:


  • Cronos
    vastasi
    En nyt itse tiennyt mitkä ovat tavallisen ja competitionin erot (muuta kuin että kaikki compit taitaa olla saksasta). Sellaisen kuitenkin nyt ostin perjantaina ja täytyy sanoa että olen ollut todella tyytyväinen.

    Ainoa ongelma on nyt että en tiedä kestääkö talous tätä kun tulen pois ulkomaankomennukselta mutta nautitaan nyt hetken ja toivotaan ettei tarvi keväällä myydä. ?

    C7.5 BiT on ollut kyllä todella hyvä ajaa. Ehkä jotenkin tunnoton ajaessa (menee eteenpäin kuin juna), mutta ohjaus tosi tarkka. On myös kiva huomata että kun painaa kaasun pohjaan niin pääsee kyllä ohi. Kulutus nyt on mitä on (7.5l/100km Turusta Kymenlaaksoon).

    Ilma-alusta on kyllä pehmeä ja mukava, tosin ei ole nyt kokemusta ilman.

    Malli on 2015 eli pitäisi de Carplay jossain vaiheessa aktivoida.

    Katsotaan nyt paljon ne vakuutukset tähän on kun saan rekisteröityä.

    Silti kova suositus tällä hetkellä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Kekkeruusi12345
    vastasi
    Mitäs raati on mieltä noista C7.5 competition-malleista, jos facelift BiTDI kiinnostaa niin kannattaako sellaista etsiä? Ilmeisesti niissä on vähän jämäkämpi ja matalampi alusta sekä muutama kW enemmän tehoa kuin vastaavan vuoden ei-comp mallissa. Ja sitten sisustaan sai sen raidallisen puupaneelin. Onko sekä 235 kW että 240 kW moottoreissa overboost-toiminto? Jotain muuta oleellista eroa?

    Edit. lähti ajoissa

    Leave a comment:


  • tuomaspitkanen
    vastasi
    Laitetaan tähän vielä muutama netistä löytynyt kuva Audin esitteestä liittyen Matrix-valoihin,
    Attached Files

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Poikarukka Näytä viesti
    Löytääkö joku TM valotestejä A6 osalta tai lehtien numeroita? Olisi hauska katsoa millaisia tuloksia on tullut eri versioille.

    Leave a comment:


  • Zac73
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viesti
    Xenoneilla on vähiten huonot vakiovalot prefaceliftissä.
    Mulla on käsittääkseni D3S tyyppiset Xenonit, eli olisi sitten "toiseksi karvalakein" valaistusversio (joihinkin maihin myydään ihan myös Halogeneilla, ainakin tuollaisia umpioita tarjotaan tarvikkeita, Suomessa on ole törmännyt tuollaisiin?)

    Noihan on todella kestäviä polttimoita, takuutakin annetaan 48kk enkä muista että olis tarvinnut vaihtaa kertaakaan tasan 6 vuoteen(!)
    Mutta kolikon kääntöpuoli, eli onhan nuo nyt jo tehonsa menettäneet... Paljonkohan auttaisi ihan vaan uudet polttimot (alk. 150 eur / pari?)

    Ja paljonko tehosta menee sumentuneisiin linsseihin (polttimon edessä) tai valojen naarmuihin...? Ai niin, ja pitiköös ballastit vaihtaa samalla kertaa aina?

    Leave a comment:


  • Poikarukka
    vastasi
    Löytääkö joku TM valotestejä A6 osalta tai lehtien numeroita? Olisi hauska katsoa millaisia tuloksia on tullut eri versioille.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...59#post1864659

    Tuolta vähän mallia miltä nuo valot näyttää. Tiedän tapauksen että on myyty FL C7.5 Matrix Ledeillä kun siinä ollut tavan ledit.

    Helpoiten tunnistaa että Matrixeissa on dynaamiset etuvilkut, laittaa vaikka hätävilkun autosta päälle ja katsoo miltä näyttää.

    Leave a comment:


  • panu
    vastasi
    Tekniikan Maailma on aika kattavasti testannut eri valoja. Sieltä löytyy mittaustuloksia, jos vaan jaksaa kaivaa.

    Pre-fl xenonit on 35 W ja valoteholtaan paremmat kuin ekat ledit. FL xenonit vaihtui 25 W ja ledit paremmat. Matrixit toki aivan omaa luokkaansa.
    Näiden lisäksi on saatavilla vielä night vision/pimeänäköavustin, joka tuo lämpökamerakuvan mittaristoon.

    Leave a comment:


  • tuomaspitkanen
    vastasi
    Olen huomannut samaa, eli todella monessa prefacelift ja myös facelift A6/A7 myynti-ilmoituksessa tosiaan mainostetaan Matrix-ledejä, vaikka autossa on vain "tavalliset" ledit.

    Mutta Matrix-ledeistä ainakin minulla on todella hyvät kokemukset! Valokuvio muuttuu sen mukaan, missä edessä menee auto jne.

    Leave a comment:


  • Harjula
    vastasi
    Sillon muinoin kun xenonit oli uusi keksintö, niin Audin markkinointikielessä xenon plus meinasi bixenoneita. Sittemmin kun ns. kaikki xenonit oli jo lähtöjään sellasia, niin olen antanut itseni ymmärtää, että Audin markkinointikieli jatkoi xenon plussan käyttöä kääntyvien xenonien yhteydessä.

    Leave a comment:


  • vier
    vastasi
    Mitäs eroa xenon plussalla on "normaaleihin" xenoneihin? Google kun ei ollut kovin avulias valaisemaan eroa. Vai onko tässä tällänen Audin hassu kaikki kenonit on plussia?

    Leave a comment:


  • Kekkeruusi12345
    vastasi
    Kiitos paljon vastauksista.

    Leave a comment:


  • Pönni
    vastasi
    Ja niihin xenoneihin xenon plus systeemi.

    Leave a comment:


  • Harjula
    vastasi
    Xenoneilla on vähiten huonot vakiovalot prefaceliftissä.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Ei ole pre-faceliftissä matrixeja.

    Leave a comment:


  • Kekkeruusi12345
    vastasi
    Moro! Kysymys: voiko pre facelift -malleissa olla "Matrix" ajovaloja? Nettiautossa monessa pre facelift (luokkaa vm. 2013) yksilössä mainostetaan "Matrix"-valoja. Mitä nyt nettiä selailin, niin ne julkaisiin A6-malleihin vasta faceliftin yhteydessä, eli 2015 vuosimalleista eteenpäin, olenko ymmärtänyt oikein?

    Ja viitsiikö joku varmistaa tietoni:
    -pre facelift A6 parhaat mahdolliset valot: ledivalot, joissa automaattiset pitkät (eli ON/OFF automaattisesti)
    -facelift A6 parhaat mahdolliset valot: Matrix-ledit, joissa valokeilasta pystytään blokkaamaan tiettyjä kohtia muun liikenteen mukaan

    Kiitos!

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Varmaan jo luit viestistä #956 eteenpäin?

    Leave a comment:


  • Jetsonen96
    vastasi
    Aikasempi biturbo meni ohi, mistä täällä kyselinkin. Nyt olis tarjolla Audi A6
    3,0 V6 TDI 200 kW quattro S tronic, vuosmallia 2017. 210 000km ajettu. Varusteet olis viimäsen päälle hyvät, mut eniten mietityttää nuo km.
    Miten noissa nuo jakoketjut ja kiristin tuppaa kestämään? Ja mitä kaikkea tulisi ottaa jo huomioon noilla km määrillä.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Biturboissa on omat lastentaudit mutta kyllä suosittelen myös sellaista jos vaan pussi kestää.

    Leave a comment:

Working...
X