Mitäs tiedetään etuveto 2.0 TFSI 2014 (A6), uhka vai mahdollisuus?
Mites kulutus?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa
Collapse
X
-
Katsoin varaosakatalogista noita ketjunkiristimiä ja liukuja, samaa osanumeroa C7 ja C7.5 mutta revisiot muuttuu joten kai niissä on jotain kehistystä tapahtunut vuosien varrella. Vahvempaan osaan tai halvemmaksi valmistaa, mistä näistä tietää.
EDIT: BITDIViimeksi muokannut andre_; 9.11.2023, 22:18.
Leave a comment:
-
Kyllä tässäkin kahden ahtimen versiossa on jatkoketju ongelmaa mutta _huomattavasti_ pienemmissä määrin kuin yhdellä ahtimellä olevissa. Allekirjoittaneella alkoi ääntämään reilu 150tkm ajettu ja onhan noita kanssa tovereita Suomessa muitakin. Mutta en sen takia todellakaan jättäisi autoa hankimatta, sen verran harvinainen vika.
Leave a comment:
-
Kallishan se on korjata pahimmassa tapauksessa. Onneksi nykyisin taitaa saada vähän järkevämmän hintaisia tarvikkeita vs. orkkisosat. Oheisessa säikeessä on paljon keskustelua ilmajousituksesta. Kannattaa lukea läpi, kun ilmajousitus mietityttää:
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...a-ilmajousitus
Leave a comment:
-
Jostain luin että -14 ja uudemmissa on joku uudenmallinen, parempi ketjunkiristin jakopäässä. Tietäjät tietää onko näin? Edelleen siis bitdi… Onko tuo ilmajousitus kuinka kallis korjata ja mikä sieltä hajoo jos hajoo?
Leave a comment:
-
Joo, kiitos vastauksista! Nykyinen kulkine on B9 2.0tdiq ja tulee jonkun verran vedettyä isoa kelkkakärriä. Kyllähän se hiukan paremmin huilaisi A6 perässä kuin tuon. Ja tuo tippi on vaan niin paljon luotettavampi kuin tuo s-tronic. Ja pelottaa nuo nykyisen kulkineen paljon parjatut kusivehkeet niin pääsisipähän ainakin kahesta pelkokohteesta eroon. Kulutus vaan näkyy kasvavan huomattavasti versus b9 mutta onhan tuo paljon isompi ja tehokkaampi. 140kw vastaan 230kw. Kannattaako vältellä autoa jos 200tkm ajettu eikä ole tietoa onko laatikon öljyt vaihettu? Muuten näytti olevan hyvin huollettu Saksan maalla
Leave a comment:
-
Täällä 335tkm ajettu bitdi joka on ollu varsin huoleton. Molemmista takalokareista korjattiin juuri ruostetta. Pienin kulutus ajotietokoneen mukaan joka taitaa olla hieman optimistinen oli 5.5L, laskettu keskikulutus on pyörinyt yleensä 7.5 ja 9L välillä
Leave a comment:
-
Jakoketju / turbo-ongelmista en ole kuullut näihin liittyen ja muutenkin, ainakin omalla kohdallani, tämä bitdi on ollut kaikkein huolettomin Audi mitä on ollut omistuksessa. C7 ei ole kova ruostumaan, koska käsittääkseni ainakin ovet, etulokarit ja konepelti ovat alumiinia (viisaammat voi korjata jos olen väärässä). Mutta ns. tyyppivikana on varsinkin takapuskurin ja takalokarin pellin (teräs) liian pieni välys, mikä kerää ajan saatossa hiekkaa ja hieroo maalipinnan puhki, jolloin ruoste pääsee alulle. Tätä voi toki omalla toiminnalla estää ja pitää auto puhtaana. Kulutuksesta voin sanoa, että n. 50 000km otannalla kulutus on sekalaisessa ajossa ollut minulla 7.9l/100km tankkauksista mitattuna. Omat ajot on suurelta osin maantietä, kaupungissa sitten meneekin helposti yli 10l.
Jos Jania kiinnostaa, niin saattaisin tietää yhden täysillä varusteilla olevan -14 bitdi farmarin, joka voisi olla myynnissä. Laita YV jos kiinnostaa kuulla lisää.
Leave a comment:
-
Ei ole. Vasta Euro6 eli FL eli vuosimallista 2015 eteenpäin on Adblue.Alkuperäinen kirjoittaja vetkulilm Näytä viestiEihän noissa 230kw bitdi vehkeissä ole adblue?
- Likes 1
Leave a comment:
-
Juu, ei minulla ole ollut viimeisen viiden vuoden aikana mitään ongelmia AdBlue -systeemissä. Ainoat hälyt tulleet siitä, kun aine pääsee vähiin ja auto haluaa sitä lisää, eikä AdBlue paljoa kulu.Tosin tuo minun C7 ei ole BiTDi vaan ihan sinkkuturbolla oleva 3.0TDi fl.Kusivehkeetkin tuntuu pelaavan C7 aika hyvin, kuitenkin eri asia kuin yleistää "AdBlue=vikoja"... ja saahan nuo poistettua käytöstä jos haluaa.
Leave a comment:
-
Eihän noissa 230kw bitdi vehkeissä ole adblue? Euro 5 vehkeitä kuitenkin. Tuliko jossain vaiheessa -14 loppuvuodesta vasta fl ja siinä mukana kusivehkeet ja muutama hevonen?
Leave a comment:
-
Joskushan joku noista jakoketjuista jaksoi meteliä pitää kun hänen omastaan sellainen meni vaihtoon mutta aika vähäiselle jääneet muistikuvat että niistä olis bitdin yhteydessä mainittu. Itellä nettiautostakin löytyvä A7 C7.5 missä nyt sellainen ~270tkm eikä ole juuri harmeja ollut. Vakio huolto-ohjelma longlifellä, en oo seurannu millä kilsoilla auto on halunnut huoltoon (onko siis odotuttanut 30tkm) vaan vienyt silloin kun auto huoltoon haluaa.
Kusivehkeetkin tuntuu pelaavan C7.5 aika hyvin, kuitenkin eri asia kuin yleistää "AdBlue=vikoja"... ja saahan nuo poistettua käytöstä jos haluaa.
Ruostetta ei ole näkynyt, ei ole ahdin aiheuttanut harmia. Tais olla ekat 200tkm (151tkm saksassa) kulutuksella 8.5, ei tuo kulutukseltaan paha ole mutta kyllä sitä kaupunkiajossa dieseliä menee eri malliin kuin valmistajan ilmoittama kulutus kertoo, mun kaasujalalla.Viimeksi muokannut andre_; 2.11.2023, 22:30.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Ihan hirveä bitdi kuume iski. Onko noissakin jakoketjuongelmaa? Ja onko porukoilla ahtimet kestänyt kun kuulin että akselit menee niistä paskaks varsinkin jos on ajellu pitkällä ölpänvaihto väleillä? Mitä muuta kannattaa tsekata tutkiessa autoa? Millaisia C7 on ruostumaan? Auton vm joko -13 tai -14… millaisia kulutuslukemia bitdi omistajilla? Tuossa kiehtoo tippi ja se ettei ole kusivehkeitä vielä… Ja potentiaali tehon lisäykseen tietysti.. Kiitos jo vastauksista!
Leave a comment:
-
Juuri näin. Syynä on se, että B9:ssä S-tronic on DL382, joka ei kestä vääntöä niin paljoa.
Leave a comment:
-
Onko niin että 3.0 TDI 272hv:n moottorin yhteydessä ZF8HP:tä ei 2015-2018 A6:ssa ole, vaan näissä on DL501 S-Tronic ? Samalla moottorilla varustetuissa A4:ssa on ZF8HP ? Jos näin on mikähän mahtaa olla syy ?
Leave a comment:
-
Yksi mikä jonkin verran karkoittaa asiakkaita, mutta samalla kyllä lisää . On tuo moottori, on hieman alitehoinen tuon kokoluokan autoon (lisää halvemman käyttökulun takia).
Leave a comment:
-
Ostaa ton kamuxin lisäturvan ja päästelee meneen.Ei taida vaan diisselit oikeen käydä kaupaks.
Leave a comment:
-
Sama täällä. C7 olen ostamassa ja ajattelin täällä kysyä onko kyseisestä autosta tietoa? Siksi oikeastaan kysymään, koska on ollut kamuxilla myynnissä 7kk, mikä jostain voisi kieliä koska auton hinta on ihan linjassa muihin.
https://www.nettiauto.com/audi/a6/13140014
Leave a comment:
-
Varovaista kiinnostusta olisi C7-koriseen 2.0 TDI -malliin, mutta 130 kW versio ei houkuttele öljynsyöntiongelmansa vuoksi. Kovin paljoa en ole keskustelua löytänyt uudemmasta TDI Ultra -sukupolvesta. Millainen esim. tuo 140 kW (CNHA) on luotettavuudeltaan? Onko öljynsyöntiongelmaa, tai muita yleisiä tyyppivikoja?
Leave a comment:
-
https://www.spritmonitor.de/
Tuolta voi haarukoida näppärästi, mitä vastaavat ovat muilla kuluttaneet. Omissa autoissa rauhallisessa pitkässä maatiesiivussa on yleensä päässyt tuonnen matalimpien ilmoitettujen tienoilla ja pätkäajossa mediaanin paikkeille.
Leave a comment:
-
Vastaavasti eri laitteiden tyypillisiä kulutuslukemia voi haarukoida selaamalla ketjua https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...autosi-kulutus
Leave a comment:
-
Moi
kiitos ryhmään pääsystä. Nyt tuli autokuume ja kovasti katse on 3.0 TDi A6 päin. Johtuu nelivedosta, webastosta ja led valoista. Näille olisi käyttöä, kun paljon tiellä joudun aikaani kuluttamaan.
Kokemusta on audeista muutaman auton verran mutta ne ovat kaikki olleet alle 2012 vuoden malleja.
Kysymys kuuluukin että onko hitti vai huti 2016 3.0 TDi . Kilometrejä on 190 tkm ja Audilla huolettu ohjelman mukaan. Vaihteisto on s tronik.
Mkä tommosen oikea kulutus on jos normaalisti tiellä pääntöisesti ajelee. Vieläpä ihan rajoitusten mukaan.
Leave a comment:
-
Pari kuvaa eri C7 mallien mitoista joista selvinnee korkeuserot.
Edit: Eipä oikein selviä tuostakaan. Kuvan A6 laskee jousitus dynamicilla 10mm jolloin 2mm tarkkuudella samassa korossa Allroadin kanssa.
A6 allroadissa on drive selectissä "offroad"-valinta jolla nousee tavan A6:tta korkeammalle, mutta tuonkin valinnan voi koodata tavan A6/A7 jos siinä on ilmajousitus. Stetsonista vedettynä offroad nostaa +25mm comforttiin nähden.2 PhotosViimeksi muokannut andre_; 13.12.2022, 20:24.
Leave a comment:
-
Meillä ollut nelisen(kö) vuotta C7 ja sitä ennen C5 allroad. A6 allroadit on kaikki ilma-alustaisia tehtaalta lähtiessä. Ajokorkeuden säätö on automaattinen, toki hiljaa ajaessa sitä voi nostaa hieman korkeammaksi. Mutta jos alkaa vauhti nousta sen jälkeen, niin auto tiputtaa itsensä alemmas.
Mitä tykännyt... ei ikinä rautajousista käyttöautoa tähän talouteen
C5 allussa oli enemmän murheita, mutta sen aikaiset jouset oli hieman heikkoja. C7:ssa on korjattu korkeusanturin johtoja pari kertaa ja kompura vaihdettu (auto ostettu meille 240tkm ajettuna ja nyt sillä on mittarissa lähes 400tkm)
Paras mahdollinen jousitus autoon, mutta tilillä on hyvä olla 2-3 tuhatta euroa kaiken aikaa, jos sattuu jotain hajoamaan. Toki tämä koskee kaikkea tekniikkaa allroadeissa moottorit ja vaihteistot eivät ole näissä myöskään mitään halpoja huoltaa, toki samoja kuin vastaavissa A6:ssa
edit: näemmä aika laukkaa, auto ollut talossa jo 5 vuotta..: https://finepixu.kuvat.fi/kuvat/Tapa...7/_DSC5773.jpgViimeksi muokannut J-M Koopikka; 13.12.2022, 15:48.
Leave a comment:
-
Tervehdys,
olen hieman miettinyt 2015-2018 A6 ilmajousilla / Allroad hankkimista. Nyt kun etelässäkin on ollut riittävästi lunta niin että oma 2013 A4 Quattro madalletulla tehdasalustalla on jäänyt mahastaan kiinni. Muutama kysymys. Onko kaikissa AllRoadeissa ilmajouset ? Minkä verran maavaraa AR:ssä on verrattuna normi A6:seen ? MInkä verran AR:ssä on maavaraa normi A6 verrattuna ? Onko ajokorkeus / maavara säädettävissä ja minkä verran ? Mites muuten oletteko olleet tyytyväisiä ilma-alustoihin, kuinka usein komponentteja noin suurinpiirtein joutuu vaihtamaan ? Muita kommentteja / mielipiteitä puolesta / vastaan ? Kiitos !
Leave a comment:
-
Moi!
Ihan vaan kuriositeettina pistän tuon oman bitukan ajotietokoneen ilmoittamat kulutukset.
Reilu vuosi sitten ostettu ja silloin nollasin tietokoneen pitkän aikavälin kulutuksen.
Tänään kun katsoin, niin ajettu 23606 km , keskinopeus 35 km/h ja keskikulutus tasan 7.0 l/100km.
Kesärenkaat 225/50 18´ ja talviset 225/55 17´ Autolla ajaa emäntä vähän turhan lyhyttä työmatkaa ainakin 90 % tuosta kaikesta ajosta.
Selittää tuon keskinopeuden...
Leave a comment:
-
Meni sekin pieleen, eilen ELSAa tavatessa olin kyllä katsovinani että on samat mutta ei. Laitan liiteeksi kuvankaappaukset mitä ELSA noista rengaskooista sanoo.3 Photos
Leave a comment:

Leave a comment: