Onkos kenelläkään kokemusta meneekö laatu hinnan kanssa käsi kädessä näissä huolloissa. Lähinnä kiinnostaa millaisia kokemuksia noista "vaihtoehtoisista" huoltopaikoista on.
Eli pitäisi tehdä isohko huolto (laaja LL huolto + jarrunesteet + haldex + jakopään hilppeet) ja tarjouksissa on omasta mielestäni päätä huimaavat erot.
Audin oma tarjous on arviolta noin 2000?. Leppäsuon tarjous on tästä noin 40% halvempi ja Autofit/AD on hieman yli 50% halvempia. Noista "peran-putka" tyyppisistä en tarjousta ole tiedustellut, kun en tuota jakopää remppaa uskalla teettää missään, mistä hommalle ei takuuta saa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Avautumista Audin huoltohinnoittelusta
Collapse
X
-
5? kuulostaa aika edulliselta=)
Leave a comment:
-
Jari ruuvaisitko itse ihmisten valoja 0.84€/valo?
5€ kuulostaa aika edulliselta=)
Leave a comment:
-
Ei nyt varsinaisesti Audin huoltohinnoittelusta, mutta hieman vertailua hinnoittelun tason noususta: golfin valojen suuntaus eräällä huoltamon yhteydessä olevalla korjaamolla maksoi vuonna -95 viisi markkaa.
Tällä viikolla samaisella asemalla, samalla kalustolla pakun pirunsilmävalojen suuntauksesta suoritettiin vain sivusuuntainen säätö, koska korkeussuuntaus suoritetaan säätömoottorin karaa ruuvaamalla, mikä olisi vaatinut umpion irrotuksen. Köyhdyin viisi euroa ja loppusipistely pitää vielä tehdä kotona seinää vasten.
Leave a comment:
-
Tuollaisessa 03 mallisessa koneessa on eri puolat kuin vanhassa (98 - 01) S4 Bit koneessa
Samoin 1,8T:ssä on ainakin kolmea neljää erilaista puolaa, joten hintavertailu tällä tarkkuudella on vähän sama kuin ihmettelisi miten sama omakotitalo espoossa maksaa niin perkeleesti enemmän kuin omakotitalo sonkajärvellä.
Leave a comment:
-
No marmorilta biturbon (kai tuo kutosen kone on siltä osin sama kuin S4) puolat maksaa vajaan 45€ kipale. Ostin yhden varallekin, jos vaikka sattuisi menemään vielä kolmaskin.
Leave a comment:
-
Eikös nuo puolat (ainakin 1.8t) ole tyylin orkkis 27e vs. tarvike 37e
edit: ja uskallan väittää että Tepon kautta nuo puolat on vielä sieltä halvimmasta päästä..Viimeksi muokannut Laurimtm; 19.11.2009, 11:08.
Leave a comment:
-
Eikös nuo puolat (ainakin 1.8t) ole tyylin orkkis 27e vs. tarvike 37e eli ei tuosta kahden puloan vaihdosta paljon enempää varmaan kehtaa kiskoa.
Leave a comment:
-
Puolat tosiaan on Marmorilla halvempia kuin varaosaliikkeissä.
Jopa merkittävästi...
Leave a comment:
-
On kyllä. Itsellä kustansi 385 ? lukea vikakoodit ja vaihtaa niiden perusteella 4 puolaa...
Leave a comment:
-
Kumman halvalla on päästy, ottaen huomioon että yleensä veloitus pelkästä vikakoodien lukemisesta on melkein tuota luokkaa, jos kyseessä ei ole määräaikaishuolto.
Leave a comment:
-
Ei siinä mitään painovirhettä ole. Marmorilla nuo puolat on halvempia kuin varaosaliikkeessä ja hintataso muistini mukaan juurikin tuolla 50 - 70 euron kieppeillä.
Leave a comment:
-
Haha, lie jäänyt yksi nolla perästä pois. Karhuavat varmaan kohta loppuja kun lukevat tätä foorumia...
Leave a comment:
-
Avaudun merkkihuollosta minäkin. Sain kokemuksen Laakkosen pikahuollosta. Tosin Turussa, VV-Auon marmoripalatsin pikahuollon huoltajan nimi sattui olemaan Laakkonen.
Alkoi tuo biturbo piiputtamaan juuri ennen Lappiin lähtöä. Yhtäkkiä huomasin, että tärisee aika lailla ja liikkeelle lähdettyä käy selvästi vajaalla. Kun LMS:llä ei ollut tilaa, käännyin Rieskalähteenkadun pikahuoltoon. Vikakoodit viittasivat sytkäpuoliin 2 ja 5, jotka vaihdettiin. Odottelua ruuhkan takia reipas tunti, mutta itse homma hoitui puolikkaassa.
Sydämentykytystä tuli aika lailla kun kuulin kahden puolan olevan vaihtolistalla. Maksaahan ne urssiin rapiat 200 per kappale. No, nämä eivät. Laskun loppusumma 125€, joka oli mielestäni tilanteeseen nähden vähintään kohtuullinen.
Saatan tuonne mennä uudelleenkin.
Leave a comment:
-
Sama kävi itselle. Onneksi tosin rassaukseen ja muuhun sopivaan hankittu vanha pösö, eikä mikään 'oikea' auto.
Leave a comment:
-
Aina yhtä "mukavia" nuo tarinat kun on auto käynyt jollain "erittäin hyvällä" korjaamolla.
Yhden tarinan kuulin kun oli eräs henkilö ostanut auton johon oli n. 5tkm aijemmin uusittu jakopää niin se kesti miehen käytössä n.2tkm. Oli jätetty vanhat rullat paikoilleen, ainoastaan hihan olivat uusineet. Tarina ei kerro missä auto oli käynyt, mutta hyvin mahdollista että jotta korjaamo/korjaaja oli säästänyt muutaman euron uusimalla ainoastaan hihnan...
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viestiNiitäkin ns oikeita nyrkkipajoja mahtuu joukkoon... Millanen tapaus sulla mahdollisesti oli?
Viimeksi oli jätetty hihnakiristimet vaihtamatta ja nyt täs kun vaihdoin melko tarkkaan 90tkm edellisen vaihdon jälkeen, niin oli alle puolet
hihnasta jäljellä, kun kiristin oli hinkannu jumiin itsensä ja sitäkautta hihnaa kuluttanu. Ja pultit jotka oli avattu, oli vedetty liimalla sit kiinni...
ei oikeen meinanu aueta. Jotain muuta oli kans tuol viel, mut onneksi tuli vaihdettua silloin.
Vähemmän tärkeät huollot käytän toki muualla.
Leave a comment:
-
Melkonen tarjous? Nyrkkipajalla 450e kaikkineen :D
Paikallisen marmorin hinta oli ~470€ hiluineen ja parissa "nyrkkipajassa" oli vähintään 150-300€ kalliimpaa...täytyy tarkistaa toki työn laajuus. Edukkain oli Tikkurilassa oleva Autofit teki osineen kaikkineen ~430€ ja työllä/osilla 2v. takuu.
Mutta pointtina se, että jakopäärempassa voi merkkihuolto olla edukkaimmasta päästä ja itse aion viedä auton paikkaan mistä saa tuon 2v. takuun työlle ja osille esim. merkkihuolto, AD-ketju...ihan vain varmuudeksi, koska tuo remppa on nyt se isoin (toivottavasti) mitä autolle joutuu tekemään.
Leave a comment:
-
Longlife-huolto + lisätyöt 60 000km välein (moottorinöljyt, suodatin, raittari, moottorinilmansuod, polttonestesuod) n. 499?. + jarrunesteen vaihto on 60? [Laakkonen]
ilmastointilaitteen huolto 99? [Laakkonen & Vianor]
----------
Longlife-Öljyt + suodatin n.183? + jarrunesteen vaihto n.38? [Vianor]
RaitisilmaS. + moottorinilmansS. + PolttoaineS n. 50? [Varaosaputka]
Tässä vielä muutama muu extra työ jota suunnittelin.
ruiskutuspumpun hihnan vaihtoväli on 120 000km ja hinta noin 290? [Laakkonen]
jäähdytysneste vaihdettuna on noin 105? [Laakkonen]
Leave a comment:
-
Kerran jo nähty halvat pajat ja oli uuden konen hankita lähellä moisen jälkeen.
Leave a comment:
-
Kaken asennuspajat on kyl toki halpoja. Kerran jo nähty halvat pajat ja oli uuden konen hankita lähellä moisen jälkeen.
Leave a comment:
-
Lahden laakkosella nyt tarjous A4/A6 2.5v6tdi jakopään hilut + työ 845e.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti...itse ja vaihdan tarvittavat suodattimet, yms. joista säilytän kuitit. Ei merkkiliikkeen huoltokirjan veroinen, mutta onhan autokin jo 7v. vanha.
Henkilökohtaisesti arvostan jälkimmäistä tapaa enemmän, koska siinä on ollut tarkoituksena pitää auto kunnossa ja kiirus ei ole ollut.
Itsekin merkannut lähes kaikki muut paitsi tankkaukset ja lasinpesunesteen lisäykset. Eli perusteellisemmista pesuista ja vahauksista lähtien kaikki on ylhäällä.
Leave a comment:
-
Itse päätin, että teen huollot tästä lähtien itse. Suoraan sanottuna v***ttaa maksaa liikkeelle pelkästä valohoidosta. Saan ohjelmasta kulloiseenkin huoltoon sisältyvät tarkistukset ja vaihdot, joten ruksaan siitä vaan itse ja vaihdan tarvittavat suodattimet, yms. joista säilytän kuitit. Ei merkkiliikkeen huoltokirjan veroinen, mutta onhan autokin jo 7v. vanha.
Leave a comment:
-
Ei ne minun mielestä mitään ylimääräistä tehneet. prkl jos oisin tienny ennen huoltoon viemmistä,että sinä sait noin edullisesti. Niin en ois vieny olleenkaan tai oisin tinkiny tietty samaan hintaan. Muistanpahan seuraavan kerran..! Pikkasen viilasivat linssiin.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja _Make_ Näytä viestiKuopion Laakkosella Longlife huolto johon kuului öljyt,suodattimet,polttoainesuodatin, testiajo ja yleinen auton peruskunnon tarkistus 220e. Olisi kuulunut vielä forte käsittely tankkiin mutta en halunnut maksaa siitä 70e kun hyöty olematon. (Lainaus sv) <------------ Itse maksoin tossa kevät talvella 350 euroa.. onkohan liian paljon?
Leave a comment:
-
Kuopion Laakkosella Longlife huolto johon kuului öljyt,suodattimet,polttoainesuodatin, testiajo ja yleinen auton peruskunnon tarkistus 220e. Olisi kuulunut vielä forte käsittely tankkiin mutta en halunnut maksaa siitä 70e kun hyöty olematon. (Lainaus sv) <------------ Itse maksoin tossa kevät talvella 350 euroa.. onkohan liian paljon?
Leave a comment:
Leave a comment: