Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Avautumista Audin huoltohinnoittelusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Metsässä
    vastasi
    Mulla tehtiin viime kesänä jakopää ja öljysihdin puhdistus V-Wauhtipisteellä, Turun AC olisi halunnut ~1700e ja vauhtipisteellä maksoi alle 1100e. Käsittääkseni liikkumisturva meni tuon huollon myötä.
    edit autohan on '04 A4 1.8tq BFB
    Tuossakin voi laskea että montako hinausta saat tuolla ~600€:lla, ja siihen voi lisätä euroja kun saat viedä auton pienemmälle korjaamolle, eli saat korjauksen suht varmasti halvemmalla kuin AC:ssä.

    Mietittävää liikkumisturvan kannattajille, mistä luulette AC:n saavan rahat siihen hommaan? Varmaahan on se ettei siellä ilmaiseksi jaeta ko. palvelua, eli ne hinaus rahat tulevat sinun taskusta. Ensin huollon yhteydessä ja vian sattuessa auto hinataan lähimpään centteriin, niin siellä maksat toisen kerran hinauksen.

    Leave a comment:


  • turbokiisseli
    vastasi
    Köyhälle kallis, muille normaalihintainen?

    Eikös liikkumisturva ole voimassa aina merkkiliikkeessä tehdystä huollosta seuraavaan huoltoon? Jos käytetään välissä muualla ei liikkumisturva ole voimassa, mutta tulee uudelleen voimaan seuraavan huollon jälkeen jos se tehdään merkkarilla.

    Leave a comment:


  • niksu
    vastasi
    Mulla tehtiin viime kesänä jakopää ja öljysihdin puhdistus V-Wauhtipisteellä, Turun AC olisi halunnut ~1700e ja vauhtipisteellä maksoi alle 1100e. Käsittääkseni liikkumisturva meni tuon huollon myötä.
    edit autohan on '04 A4 1.8tq BFB

    Leave a comment:


  • Hensy
    vastasi
    Turun seudulla tällä hetkellä 120tkm huolto + jakohihnan vaihto kaikkine tarvikkeineen -05 A4 B7 avant 1,8T manuaaliin:

    Audi-Center noin 1200€ (Törkeääkö?)
    LMS noin 1050€

    Onko tietoa mitä muualla Turun seudulla maksaa? Nummen alueella on muutamia pikkukorjaamoja, jotka "erikoistuneet" VW-konsernin autoihin (VW,skoda,seat). Onko näistä mitään kokemusta?

    Onko siis mitään järkeä maksaa edes 1050€ tästä? Säilyykö liikkumisturva, jos huollattaa muualla kuin AC:llä?

    Leave a comment:


  • Mr.Crossfire
    vastasi
    Jos nykyisellään konepajateollisuudessa 400 000EUR maksavan CNC-koneen konetuntihinta on luokkaa 70-100EUR ja autokorjaamo vetää samaa hintaa niin jossain on mätää!
    Asia nyt ei toki ole ihan noin yksioikoinen. Koneen hinta on kertaluontoinen kustannus, toki sähkö, leikkuuneste, terät yms. maksaa. Jos prosessit on kunnossa, kärjistäen koneella voi ajaa 24h vuorokaudessa. Perus asentaja maksanee yritykselle luokkaa 40-50ke vuodessa ja hänellä voi teettää töitä luokkaa 8-10h päivässä. Korjaamoilla varmaan tehdään maksimissaan kahdessa vuorossa joten se olis sitten 16h vuorokaudessa, vain arkipäivät. Viikonloput maksaa sitten ekstraa. Siitä sitä voi sitten laskeskella. :)

    En väitä silti että halpoja olisi huollot. Aika poskettomia tarinoita joskus kuulee. Suunnittelupäällikkö manaili kun oli vaimonsa A3 2.0 fsi puolanvaihtoa kysellyt ja korjausarvio luokkaa 400e. Oli sitten motonetista hakenut kolmella kympillä tms. puolan ja vaihtanut parkkiksella itse, aikaa meni kuulemma viitisen minuuttia. :)

    Leave a comment:


  • Zuuppovi
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja AAQS Näytä viesti
    Tietääkö kukaan paljon Kuopion Laakkosella on tuntiveloitus?
    Hmmh, kesällä kävin uudessa toimipaikassa ja oli siinä kyltti pöydällä noista taksoista. Jostain on jäänyt päähäni mielikuva jostain 76 eurosta... en ole tuosta ihan satavarma mutta ei varmaan paljoa heitä (?).

    Leave a comment:


  • AAQS
    vastasi
    Tietääkö kukaan paljon Kuopion Laakkosella on tuntiveloitus?

    Leave a comment:


  • nautseri
    vastasi
    http://volkswagen.msk.ru/forum/index...owtopic=142597


    2,5 tdi

    tuo kiristys avain olisi hyvä olla ,jos muut jo on.
    Kuvassa vähän samannäköinen kuin rälläkän avain,kaksi piikknen.

    Leave a comment:


  • Oko^^
    vastasi
    Noin sivuhuomiona, itsellä oli 1.9tdi:n jakopää+hilut ja öljynvaihto 460€.
    Yllättäin ei merkkiliikkeessä. Paikallinen suht uusi lafka.

    Leave a comment:


  • turbokiisseli
    vastasi
    Jos osaa soveltaa pyörötangosta ja lattaraudasta niin hihnanvaihtotyökalut tekee kyllä itsekin. Juuri viime viikonloppuna tein Volvo / Renaultin koneeseen ajoitustyökalut.

    Leave a comment:


  • Pygmi
    vastasi
    Kävin juuri kysymässä paikalliselta marmorilta jakopään, vesipumpun ja termarin vaihtoa...
    Hitusen alkoi kyllä sylettämään hinta-arvio: 900- 1000 euroa, mutta pakkohan se oli aika varata kun itse vääntää pitkää päivää töissä.

    Nyt tässä vähän aikaa mietittyäni, alan kallistua siihen että ostan osat vain sieltä (tai tepolta) ja teen itse. Kai sen 2 pv:n aikana vaihtaa ensikertalainenkin?

    Apuja saan tarvittaessa vaikka äijältä, se on kummiski pelannu vähän kaikennäköisten härveleiden kanssa koko elämänsä. Paikka ja työkalut nostureineen päivineen kyllä on omasta takaa, joten ainakaan niiden puolesta ei pitäisi olla huolta...

    Ehkä väärä paikka kysyä, mutta tarvitseeko operaatioon mitään erikoistyökaluja, vai pärjääkö ihan perus korjaamon/ harrasteporukan
    työkaluilla?

    Leave a comment:


  • Kenlot
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja JiiÄm Näytä viesti
    Sain suuntaa antavan tarjouksen seuraavasta:

    -Longlife huolto
    -Öljyt
    -öljynsuod
    -polttoaineensuod
    -jarrunesteiden vaihto
    -automaattilaatikon öljynvaihto (6l litkua veloitetaan, menee vain 5.5l)
    - raitisilmasuod
    - ilmansuodatin

    ns normi isompi huolto ilman jakopäätä

    hintahaarukka 850-900 ekua. Suolaistako?
    Itsellä samat kohteet kuin sinulla pl.laatikon öljynvaihto ja jarrunesteiden vaihto hintaan 400eur. Laakkosella tämä.

    Leave a comment:


  • turbokiisseli
    vastasi
    On vain yksinkertainen tosiasia, että merkkiliikkeillä on tuntihinnoittelu karannut katteiden toivossa. Jos nykyisellään konepajateollisuudessa 400 000EUR maksavan CNC-koneen konetuntihinta on luokkaa 70-100EUR ja autokorjaamo vetää samaa hintaa niin jossain on mätää!

    Äänestän jaloillani ja teen huollot itse. Tietää mitä saa ja ketä syyttää jos jotain käy, mutta säästö vuositasolla on monta sataa euroa minun ajomäärilläni.

    Leave a comment:


  • Zikke
    vastasi
    A3 SB 2.0 Tq kulkineeseen jakopäänvaihto kaikkine hiluineen vesipumpulla+öljynvaihto suodattimella merkkiliikkeessä(Audicenter Hertsikka) 1100 €.Tuli huvikseen kysyttyä vaikka en ole sitä siellä teettämässä,mutta kohta alkas oleen ajankohtainen.Ei oo ihan ilmasta!
    Viimeksi muokannut jta; 26.11.2010, 15:33. Perustelu: Kiitos profiilin kulkineesta

    Leave a comment:


  • turbokiisseli
    vastasi
    Golfiin itse tehtynä moottori- ja laatikkoöljyn vaihtoa lukuun ottamatta n. 220EUR. Tuohon täytyy vielä Haldexin öljyt ja suodatin laskea päälle, n. 80EUR.

    Hihnanvaihto 2.0tdi koneeseen merkkiliikkeessä n. 600eur, itse tehtynä alkuperäisosilla Saksasta tilattuna n. 300EUR.

    Leave a comment:


  • ommiK
    vastasi
    Bensakoneisiin isompi huolto on ollut siinä 600,- nurkilla, joten riippuu siitä mitä tuo tomaatin öljynvaihto töineen maksaa?

    Tomaattimiehet muuten sitten tulevat varmaan seuraavaksi sanomaan että tuossa ei vaihdeta öljyjä oikeaoppisesti huuhtelemalla, siinä kait öljyä menisi 2-3 krt laatikon öljytilavuus.

    Leave a comment:


  • JiiÄm
    vastasi
    Sain suuntaa antavan tarjouksen seuraavasta:

    -Longlife huolto
    -Öljyt
    -öljynsuod
    -polttoaineensuod
    -jarrunesteiden vaihto
    -automaattilaatikon öljynvaihto (6l litkua veloitetaan, menee vain 5.5l)
    - raitisilmasuod
    - ilmansuodatin

    ns normi isompi huolto ilman jakopäätä

    hintahaarukka 850-900 ekua. Suolaistako?

    Leave a comment:


  • AAQS
    vastasi
    Tuohon kuului öljyt.
    Viimeksi muokannut AAQS; 6.11.2010, 23:04. Perustelu: poisto

    Leave a comment:


  • sv
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja AAQS Näytä viesti
    Aleksi: Parempi palvelu ratkaisee. Lisäksi tuo huolto Laakkosella oli 350? ilman jarrunesteenvaihto/jarruhuoltoa/päästömittausta/OBD:ta.
    Mitä ihmettä? 350e jos viet omat öljyt ja vaihtavat vain suodattimet?

    Ite vien niin maksanut pelkkä pienempi longlife 280e ja jos otan forten pois niin tippuu vielä 80e :D Tuosta vielä hinnasta jotain 100e pelkät longlife öljyt. Eli sinun 350e on mulle maksanut aina 80e.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Juhi Näytä viesti
    Ei ainakaan Tampereella...
    Tamperella tulee varmaan +100e tuohon hintaan. Ainakaan vanhempiin rasseihin en enää teettäisi marmorilla huoltoja, mitä lisäarvoa siitä saa?

    Leave a comment:

Working...
X