Alkuperäinen kirjoittaja AnttiJuhani
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Avautumista Audin huoltohinnoittelusta
Collapse
X
-
Öljynvaihto pörhöllä 300e. Käyttävät shellin öljyjä. Ostin pelkän suodattimen sieltä ja kävin tien toisella puolen niin yhteishinnaksi tuli 135e ja castrolit vaihdatin. Pörhöllä olisi ollut LL ölpät ja ne mitkä vaihdettiin ei ollut, mutta vain muutama kymppi olisi tullut lisähintaa mikäli olisin ne ottanut. Mikähän niillä maksaa, vaihtotyö?
Leave a comment:
-
Onneksi omat autot ei tarvia mitään spessujopo öljyjä. Traktoriin hankitulla Rimula R5 10W-40 pytyllä juottaa autojenkin moottorit. Litrahinta 3 euron luokkaa alvilla.
Köyhää ilahduttaa myös laskeskella tuntitaksaa kun jakohihnat ym. pystyy vaihtamaan kotioloissa.
Leave a comment:
-
11.50e/litra on longlife sisäänostohinta omassa työpaikassa...merkkikorjaamo pk-seudulla.
Leave a comment:
-
Saksasta tulee tosiaa aika hyvin. Tosin nyt kun vaihtui dieseliin auto niin katselin, että käytännössä samaan hintaan saa lähimarketistä laadukasta (suomalaista) Teboil Diamond Carat III:sta, joten en nähnyt enää tarpeelliseksi ruveta tilailemaan vastaava Castrolia Saksasta. Tuo tynnyrihinta on jotain ihan kummaa, välillä mietityttään, että tilaako nämä huoltamot ja varaosamyymälät tuotteensa samasta paikkaa Saksasta ja pistävät alv:t ja katteet vielä päälle.. melkein pitäisi olla toisin päin, että valmistajalta/tukkurilta suoraan tilaamalla iso erä tulisi halvemmaksi, jos kerta Saksassa jo varaa myydä puoleen hintaan ja sillä meinää voittoa tehdä siellä.
Leave a comment:
-
Re: Avautumista Audin huoltohinnoittelusta
Öljyjä saa esim. Saksasta kotiovelle kannettuna huomattavasti halvemmalla. Ei tarvi kuin nähdä vaivaa ja tilata ;)
Leave a comment:
-
Kyllähän ne öljyt kalliita ovat. Tampereen Veho myy 0w40 mobilia muistaakseni 27.50e litra niin kyllähän sitä hintaa tulee, kun esim. mersun v8 dieseliin lasketaan se n. 10L :)
Leave a comment:
-
Jep, eka linkki verkkokaupasta minkä Googlella löysin myi 4l pönttöä samaa ainetta 45€ eli sen 11,25€/l. Tuossa 8,2 litrassa hintaero rahana siis 80€. Minkä kyllä älykkäämminkin osaisin sijoittaa.
Leave a comment:
-
Guest repliedÖljy on hyvä bisnes. Sisäänostohinta on kuitenkin merkkareilla reilusti alle kympin.
Mutta kuten sanoit, voit aina viedä omat öljyt mukana.
Leave a comment:
-
Audihuollossa 8,2l Mobil ESP 5w30 Longlife öljyä maksaa 178,50€ eli 21,77€/l. Sama öljy maksaa litran pulloissa ABC:llä 18,90€. Taidan ensi kerralla viedä kasan noita litran pulloja ja pyydän käyttämään niitä. Luulis et on tynnyrissä ostettaessa halvempaa.
Paljon järkevämpää ois ryöstää vaan niillä työhinnoilla eikä enää näillä "materiaaleilla".
Leave a comment:
-
Sissos saatana! Etten rumemmin sano. Onko tosiaan bitukan nokkahihnavaihdon hintaluokka 1,3 kiloeuroa? Ei tuo minusta lähellekään niin paljoa ollut kun ekan kerran sen teetin.
Leave a comment:
-
Onko kukaan vaihdattanut B6/B7 Quattron takapyöränlaakeria merkkiliikkeessä, minkälaisia hintoja on maksanut?
Leave a comment:
-
Enpä tiedä mitä tuosta Forssista sanoisi. Ex- cabriolet oli huollettu siellä viimeiset pari vuotta. Kaiken sai toki tehdä uusiksi omin pienin kätösin.
Toki vain oma kokemus ja yhdestä autosta, mutta jos esim. takasatula on väärästä autosta eikä sovi edes huonosti, tuulilasi vaihdettu ja lasimurua löytyi pitkin autoa, pyyhkijänvarret väärinpäin ja varustettuna jollain micran sulilla jne.
Tuoltakin kannattaa tarkistaa mitä osia autoon laittavat, vaihtoehtoja kun on.
Mitä takuuseen tulee niin uskoisin että haluavat auton paikanpäälle korjaukseen.
Leave a comment:
-
Forssilla oma kommentti hinnoista. Forss tuntihinta (ALV 19%) 29eur vs. Audi Tallinn (ALV19%) 50eur. Eihän Virossa huoltomies tienaa enempää kuin ~1000eur/kk. Keskipalkat tuota tasoa... Täällä taitaa lasipalatseissa hinnat olla tasolla 90eur/h - 130eur/h riippuen liikkeestä ja paikkakunnasta.
Leave a comment:
-
Guest repliedTuntuu lähes uskomattomalta, että tuollaista pytinkiä ja henkilöstömäärää voi pitää yllä tuollaisilla hinnoilla.
Leave a comment:
-
Hetkellistä kateutta, ei se että viron puolella tehdään noin halvalla, vaan se että tuolla summa kaiken järjen mukaan siellä pärjätään..
Tosin ok, onhan tuo paikallisille suuri summa rahaa, mutta kuitenkin.
Leave a comment:
-
Pistät Forssille emailia suomeksi ja kysyt... Mutta ihan samalla tavalla Virosta takuut kuin Suomesta... Tuo Forss ei sentään ole mikään hikipaja Mustamäellä...
Leave a comment:
-
Kuinkahan tuossa menee takuun kanssa jos sattuu jakopää hajoamaan suomessa? Ite tässä vaan mietin kun rupeis vaihto olemaan jo aika lähellä, ja seinäjoella sanoivat hinnaksi pelkällä jakopään osille+töille 600€.
Leave a comment:
-
Suomessa sama homma niin 1 saa laittaa tuohon eteen.
Kannattaa jo vaikka Rovaniemeltä käydä virossa viettämässä laatuaikaa.
Leave a comment:
-
Audi A4 (BRB) 1.9TDI huolto www.forss.ee sisältäen:
-jakopää kaikkine osineen (kiristimet, rullat jne)
-vesipumppu
-Mobil öljyt ja öljynsuodatin
-diesel pa-suodatin
-työt ylläoleviin
Yht: 380eur
-H&R madallusjousien asennus ja nelipyöräsuuntaus 80eur
Huolto auki Forssilla 8.00-19.00 eli jos menee aamulautalla niin iltaan saakka voi huollattaa autoa = isotkin huollot saa tehtyä päivän aikana. Asiallisen oloinen paikka. Ovat tuplaamassa huoltohallin kokoa. Kyselin miksi eivät mainosta Suomessa, ei ole kuulemma tarvetta kun suomi asiakkaita riittää muutenkin niin paljon :=) Asiointi onnistuu ihan sujuvasti suomeksi... Huomio muuten että pyysin samasta huollosta hinnat kirjallisesti Laakkoselta. Laakkosen veloitukset samoista töistä jopa 4-kertaiset ajallisesti (1h vs. 15min) ja kun tuntihinta erot on luokkaa 29eur/h vs. 110eur/h niin eroa tulee helposti...Viimeksi muokannut Monster; 15.10.2012, 20:54.
Leave a comment:
-
Eipä tainnut homma mennä ihan niin kuin jutun asiakas väitti...
http://www.iltalehti.fi/autot/2012032015347879_au.shtml
Leave a comment:
-
Aika tyhjästä repäisty otsikko, nimittäin jos jokainen pikku homma laskutettaisiin nimenomaan aika ja tuntitaksa perusteisesti niin moni firma kaatuisi. Tai alkavan tunnin taksa olisi helvetisti suurempi kuin muut tunnit.
Sekä jos ottaa kokonaisuuden huomioon, niin ei varmastikaan ole selvitty 20 minuutissa tuosta hommasta. Hommahan alkaa siinä kohtaan kun asentaja marssii ulos hakemaan autoa ja päättyy vasta kun auto on korjattu, kerätty työkalut pois työmaalta sekä siirretty auto ulos. Ja vielä menee hetki siinä kun auto luovutetaan asiakkaalle.
Olisi varmaankin myös voinut käyttää autonasentajan koulutusta tuon vian selvittämiseen? Tulpista nyt luulisi aloitettavan, mikäli esiintyy käyntihäiriöitä.
Saa mersumies itseään syyttää että vei nimenomaan Veholle ihmeteltäväksi, erittäin suurella varmuudella pienemmässä korjaamossa olisi saanut korjauksen halvemmalla.
Leave a comment:
-
Autonasentajan koulutuksen suorittanutta miestä kismittää etenkin se, että hän olisi voinut itse hankkia tulpat ja vaihtaa ne helposti, jos olisi arvannut ongelman olevan tulpissa.
Olisi varmaankin myös voinut käyttää autonasentajan koulutusta tuon vian selvittämiseen? Tulpista nyt luulisi aloitettavan, mikäli esiintyy käyntihäiriöitä.
Leave a comment:
-
Mitähän tuossa nyt oli niin ihmeellistä? Olis pitäny selvitä vissiin vitosella...
Leave a comment:
-
http://m.iltalehti.fi/articles/s/vap...41948_320.html
Merssulla se vaan myös osataan
Leave a comment:
-
Laitetaan tämän otsikon alle vaikka avautumisesta ei olekaan kyse, vaan pikemminkin päinvastoin.
Eilen oli tullut sähköpostia VV-Auton Asiakkuussivuista, https://asiakkaat.vv-auto.fi. Sivuston kautta voi varata huoltoajan yms, mutta ehdottamasti paras feature tuolla oli auton huoltohistoria - omistajasta riippumatta.
Leave a comment:
-
60tkm välin LL-huolto, multitronicin öljynvaihto ja ilmastoinnin huolto karvan alle 700€. Leppäsuon huoltokorjaamossa. Elämä on, ja marmorilla kalliimpaa.
Leave a comment:
Leave a comment: