Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Avautumista Audin huoltohinnoittelusta
Collapse
X
-
Tuttava myös autonsa huollattanut Virossa merkkihuolloissa. Osat ja työnlaatu ihan yhtä hyvää, ellei parempaa, jos hintaan vertaa..
-
Tuo CABAS ei paljoa maksavaa asiakasta auta kun tuntihinnat rupeaa olemaan tuota 130eur/h tasoa. Onneksi Virossa merkkihuollossa tuntihinnat vielä 15.98eur/h Audin merkkihuollossa (Tartossa)... Jotta jos osuu kohille isompaa remppaa autoon niin auto vaan laivalla yli (25eur/suunta Siljalla) ja auto pajalle Virolaiseen merkkiliikkeeseen. Sattuipa muuten kolleegan Touaregista kilahtamaan 2.5TDI kone kesäkuussa. Hgissä VW Centerissä remppa 2500eur ja sama työ Tallinnassa Saksa Autolla (paikallinen VW merkkiliike/huolto) 1200eur! Ja virostahan saa tosiaan runkonumerolla emaililla todella nopeasti tietää remppojen hinnat. Englannilla hoituu asiointi ainakin sujuvasti. Voi onnistua suomeksikin...
http://www.saksa-auto.ee/
http://www.audi.ee/
Leave a comment:
-
Guest repliedEn tiedä muista, mutta merkkikorjaamoilla on CABAS, joka kertoo mitä mihinkin hommaan saa kulua, ja sen mukaan yhtiöt niistä maksaa. Ja nykyään ovat yhtiöt entistä tarkempia että ajat on just sen mitä alunperin on sovittu.
Että ei siinä paljoa ylihintoja laitella vakuutusyhtiöille.
Leave a comment:
-
Täytyy myöntää että onhan noissa automaalaamoiden hinnoissa välillä aika paljon ilmaa.. Varsinkin kun kyseessä on vakuutusyhtiö ketä laskutetaan.. Itsellä on onneksi tuttu automaalarina niin saan aina teetettyä työt sielä ja kaveri on sen verran tuttu ettei kehtaa paljoo ilmaa hintoihin jättää..
Tosin pitää muistaa sekin että itse maalaaminenhan ei vie paljon aikaa eikä ole kallista vaan suurin osa tuosta hinnasta kertyy pohjatöiden tekemisistä.. Useasti olen itse tehnyt pohjat ja vienyt osia vaan maalattavaksi.. Siinä tippuu helposti yli puolet hinnasta pois.. Enkä yhtään ihmettele sillä ei ainakaan oma suosikki laji ole se loputon hinkkaaminen..
Jos omaan rahaan jotain osia maalauttaa niin kannattaa kyllä katsoa tarkkaan mihihn paikkaan vie.. Ei anakaan kannata suosia audin merkillä varustettuja paikkoja jos halvalla haluaa päästä.. :) Itse suosisin hiukan syrjemmällä olevia pieniä maalaamoita koska heidän asiakaskunta on hyvin pientä jolloin jonot ovat lyhyet ja he myös haluavat pitää asiakkaistaan kiinni jolloin työn jälki on yleensä todella hyvää eikä hintakaan välttämättä ole hirveän paha..
Leave a comment:
-
Pakko kommentoida edellä ihmeteltyjä maalauksen hintoja. Pari vuotta sitten silloisen A4:sen takapäätä kolhittiin parkkipaikalla jonkun naikkosen CRV:n toimesta. Meni siis maalaus toisen osapuolen vakuutuksista. Noh, kyselin ennen vahinkotarkastajaa maalauksen hintaa eräästä automaalaamosta Tuusulasta. Kertoi maalari maalauksen maksavan ilman kuittia 650-700eur ja jos maalaamo tekee työn kuitilla niin 1400-1700eur! Ehdottipa maalaamon kaveri sellaistakin että hän kirjoittaa korjausarvion 1700eur ja otan vakuutuksesta korvauksen rahana josta olisin saamassa n.1200eur... Tässä vaiheessa aloin nähdä niin punaista kun tajusin että tätä ylihinnoittelua tehdään todella paljon ja sen maksaa normi autovakuutuksen ottaja että poistuin paikalta tämän maalaamon osalta...
Kaiken lisäksi naarmu mikä tuli parkkiksella oli todella mitätön ja sen olisi saanut korjattua jopa värivahalla piiloon (musta auto kyseessä)...
Leave a comment:
-
Unohdin mainita että tämähän ei mene omasta vakuutuksesta vaan vihollisen vakuutuksesta. Niin itsellehän se on aika sama mitä se maksaa kun saan auton vastaavassa kunnossa takaisin kuin oli ennen klommaja.
Mutta kyllä vähän kauhistelin tuota hinta-arvioa itsekkin, mutta kyllä taitaa tuommoset korjaamotkin pistää vähän lisää hintaa kun tietää että menee vakuutusyhtiön piikkiin. =)
Leave a comment:
-
Aika kallis on hinta-arvio mun mielestä.. Menee varmaankin vakuutuksen piikkiin (toivottavasti)? Silloinhan ei joudu maksaan kun omavastuun 150e niin on ihan sama paljon se loppusumma on.. Itellä toissa talvena oli joku parkkipaikalla töytässy kylkee tuloksena kuskin ovi klommolla ja naarmuilla sekä kuskin puolen takaovessa pari naarmua. Molemmat ovet meni maalaukseen (käytännössä siis koko kylki) ja teetin työn ihan normaalissa korjaamossa/maalaamossa ja hinta-arvio oli 1200-1500e. Siihen nähden toi 2556e kuulostaa aika kovalta.. Itellä tosin meni vakuutuksen piikkiin et ei jääny maksettavaa kun 150e..
Leave a comment:
-
Onko kukaan käyttänyt autoaan Tampereen Laakkosen kolarikorjaamolla? Kun oma auto on menossa sinne kyljen maalaukseen kun juhannuksena nuori tyttö päätti vähän naarmuttaa sitä... Kylessä pari naarmua ja etulokari vähän lommoilla ja hinta-arvio oli 2556euroo. Aika suolanen hinta.
Katselin muutenkin siitä seinältä hintoja niin maalaus 130e/h+maalit, korityöt 90e/h ja sähkötyöt tais olla 120e/h. Eli kiinnostas onko kukaan käyttänyt maalauksessa autoaan siellä? Ja minkälaista jälkeä ne sai aikaiseksi?
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja kallio53 Näytä viestiLöysin purkuautoni kuiteista Autoapteek-puljun kuitin.
Työ tehty 2009 alkupuolella.
Koko hoito kiluineen/kaluineen ja töineen tämän päivän kurssin mukaan 640e
Mielestäni helvetin halpa kun tarkastelee mitä kaikkea kului ja vaihdettiin.
Hertsikan Audilla saletisti yli 2000e.
Itte käyn vaan yhdessä korjaamossa tässä, ei ole vielä ollut mitään sanomista niistä...
Leave a comment:
-
Kävin juuri noutamassa ja maksamassa auton huollosta vain todetakseni, että autoa ei ollut huollettu kuntoon. Nyt kun toista viikkoa ajelee sijaisautolla, tuli mieleen jo hieman kertoa tarinaa Herttoniemen Audi-huollosta.
Vaimokkeen A4 meni kuukausi sitten 160tkm määräaikaishuoltoon, jossa samalla tutkittaisiin, miksi mittariston näytössä automaattivaihteiston PRNDS-rivi välillä vilkkuu. Ajokäyttäytymisessä ei kuitenkaan ollut mitään ongelmaa, kaikki toimi hyvin. Vain siis tämä ajoittainen fail safe -tilan vilkutus, joka lähti myös pois. Tämä vaihteistovika kaatoikin sitten dominorivin ensimmäisen nappulan.
Auto oli muutamia päiviä huollossa, vikaa ei tuntunut löytyvän. Sitten vihdoin viaksi löytyikin ajoalueen tunnistin. Tämän tunnistimen vaihto ei kuitenkaan vikaa korjannut, joten vanha osa vaihdettiin takaisin. Kaikkea ei onneksi tästä kokeilusta tarvinnut maksaa. Huolto + sytytyspuolien vaihtokampanja + vikaselvitys ilman tulosta = n. 900€.
Maksu kiltisti ja ovesta ulos. Huollon jälkeen pakki ei toiminut (kuin silloin tällöin), vaihteiston fail safe -vilkutus oli jatkuvaa ja nollauksenkaan jälkeen P- ja R- eivät löytäneet itseään näytön perusteella. Huollon yhteydessä olivat siis saaneet vaihteiston jotenkin rikki, sillä pahemmassa kunnossa auton sai noutaa. Mikäpäs siinä, huoltoneuvojan mukaan auton sai tuoda kyllä takaisin ja jatkaa vianselvitystä.
Pari viikkoa autolla tuli ajettua/linkutettua, palkkapäivää ja uutta intoa odoteltua. Sitten auto hajosikin pahemmin. Sytytysjärjestelmässä jotain vikaa, VCDS kertoi "multiple sylinder misfire detected". Tämä tuntui erittäin jännälle, sillä mielleyhtymä Audin omaan sytytyspuolakampanjaan ja juuri vaihdettuihin puoliin oli suuri. Lisäksi vasemman takavalon ongelmia, VCDS kertoi "Electic Circuit Failure". Soitto huoltoon ja auto noudettiin pihasta.
Autossa nyt siis kolme oiretta:
1) Vaihteiston korjaus (osan tilaus Ruotsista, 8E1713105).
2) Vasemman takavalon korjaus. Vika ilmaantui heti huollon jälkeen.
Huollossa oltiin vaihdettu ko. takavalon polttimo.
3) Sytytysjärjestelmän korjaus. Vika ilmaantui pari viikkoa huollon
jälkeen. Vikakoodeina "Cylinder Misfire Detected".
Sanoivat, että laittavat nyt sitten myös vaihteiston kuntoon. Tällä kertaa vaihtavat siihen vaihteen valitsimen, sillä kuulemma tulee kuntoon. Ongelma ei kuulemma ole tämän näköinen, sijaisauton saa liikkumisturvan vuoksi viikoksi.
Viikko meni, sijausautona ollut A4 piti palauttaa, eikä autolle oltu vielä ennätetty tekemään juuri mitään. Kuulemma osia ei oltu Ruotsista saatu. Sijais-A4 muuttui Poloksi, sen sentään kustansivat. Pussi päähän ja Pololla liikenteeseen. Se kun sattui olemaan manuaali niin vaimoke ei suostunut ajamaan vaan otti mun TT:n käyttöön.
9 päivää huoltoon hinauksen jälkeen tuli viesti, että nyt on kaikki kunnossa. Huohotinputki oli kuulemma haljennut parista kohtaa ja vaihteisto tuli kuntoon valitsimen vaihdolla. Hintaa tälle lystille 1230€.
Into soikeana kävin siis juuri uudelleen maksamassa kassalla, hyvästit Pololle ja ulos autolle. Käynnistyksen jälkeen heti alkoi sama PRNDS-rivin vilkkuminen. Avaimet takaisin sisälle ja Polo uudelleen alle. Olipa hyvä, etten ennättänyt kotikadun parkkimaksukuittia heittämään roskiin... Helsngin asukaspysäköinnin lupalappuja ei taida sijaisautoihin saada siirtää.
Mitenköhän tässä käy. Jos nyt tuo valitsimen vaihtokin osoittautuu turhaksi, ja maksoin siitä 600€. Näinköhän vanha valitsin on enää tallessa...
Tilanne jatkuu huomenna, auto on kuulemma huoltomiehen työlistalla ensimmäisenä ja autokin jo pukilla odottamassa. Josko sieltä vielä yksi tonnin lasku tipahtaisi, sitten auto olisikin myyntikunnossa.
Kovasti tuo huoltohinnoittelu mietityttää. Huoltomiehen hinta on ~130€/h. Kaikki kulutkin huomioiden, siinä on omaan firmaankin miettimistä, kuinka asentajan/huoltajan myyntihintaa voisi tarkastaa.Viimeksi muokannut Gymmo; 7.7.2011, 16:56.
Leave a comment:
-
Tallinnan hinta S8 vm.2001 nokkahihnarempalle
Löysin purkuautoni kuiteista Autoapteek-puljun kuitin.
Työ tehty 2009 alkupuolella.
Koko hoito kiluineen/kaluineen ja töineen tämän päivän kurssin mukaan 640e
Mielestäni helvetin halpa kun tarkastelee mitä kaikkea kului ja vaihdettiin.
Hertsikan Audilla saletisti yli 2000e.
http://252five.com/A8/kuitti.jpg
Leave a comment:
-
Kun ostin nykyisen Audi 80 2.0E:n reilu vuosi sitten niin siinä oli mennyt K-Jetronikissa se tavallinen kylmäkäynnistyksen rikastin.Vein auton Herttoniemen Audille ja hölmö vielä sanoin että ei ole kiirettä.No kymmenen päivää meni niin että eivät tehneet autolle mitään.Osa piti tilata Ruotsista.Vajaa 200€ oli ruiskun huolto osineen.Se oli melkein 20% auton ostohinnasta.Eka vuosi meni katsatuksesta heittämällä,eikä autoa ole vielä hitsattu.Vanhoissa autoissa pitää sietää puutteellisuukisia kunhan on katsastettu.Auton ostohinnasta kun minä sen ostin oli arvonalenemaa 95%.
Leave a comment:
-
Tuli sitten ostettua jakopääremontin osat LMS serviceltä tampereelta omaan (Audi A4 b6 1.9TDi awx 130hp) vehkeeseen. Semmonen 240e tuli osille hintaa mutta siitä puuttuu vielä ilmastoinnin hihna. Mutta tuo hihna taitaa maksaa sen 20e lisää. Että semmonen 260e tulee osille hintaa..
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja 8866 Näytä viestiAjele lempäälään Hakalalle. Palvelu pelaa.
Kaiketi kyseisessä paikassa löytyy myös kokemusta tuosta s-tronicista?
Lisää ehdotuksia pätevistä Audi-korjaamoista saa esittää ja voi olla hieman kauempanakin kuin Hml ympäristössä, niin voi ottaa vaikka lomareissun kannalta :)
Leave a comment:
-
-
Nykyään kuitenkin auton saa viedä korjaamoon kuin korjaamoon eikä vaikuta uuden auton takuuseen mitenkään.
Leave a comment:
-
Eihän se perushuollon hinta paha ollutkaan (about 550€), mutta kalliilta tuntuu haldexin ja vaihdeaskin öljyjen vaihto, joka rokottaa sen 400€ lisää.
Peruspaketissa oli kuitenkin öljyt/suodatin,tulpat,ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin+varmaan jotain muutakin sälää.
Jos joku tietää osaavan Audi korjaamon (muu kuin Laakkonen) Hämeenlinnan seutuvilla, niin saa ehdottaa...ei se meilläkään raha puissa kasva.
Poistan tän viestin,jos tänään nappaa lotossa ;)
Leave a comment:
-
Ihmettelen vain, että miksi ihmiset valittaa noista hinnoista kun auton sinne marmorille kerran vie? Menkää sinne edullisempaan paikkaan jos hinnat tuntuu kalliilta merllohuollossa.
Nykyään kuitenkin auton saa viedä korjaamoon kuin korjaamoon eikä vaikuta uuden auton takuuseen mitenkään.
Leave a comment:
-
Mittarissa 70tkm ja longlife huolto tilattu laakkoselta...ei olis vissiin kysyä hintaa, niin olis tullut sitten vasta tiskillä puun takaa, eikä tarvis jo nyt ihmetellä.
Mun mielestä 950€ tuntuu aika paljolta...eipä kai siinä muu auta kuin maksaa.
Leave a comment:
-
Köyhälle kallis, muille normaalihintainen?
Leave a comment:
-
Ei mulla liikkumisturvasta vielä huonoa kokemusta ole. Kerran on volkkari hinattu Käyttöautolle ja tekivät nokkahihna rempan samalla kun tutkivat mistä sammuilu voi johtua. Aika oli sovittu vasta seuraavalle viikolle.
Ja kun eivät löytäneet vikaa niin ei laskuttaneetkaan. Nokkahihna rempastakin sai 10% alennusta, mitä en edes hoksannu odottaa tai pyytää.
Leave a comment:
-
Kovempien pakkasten aikaan meni sitten se öljysihti tukkoon. Onneksi kerkesin pihasta kuitenkin 10 metriä pois, niin ei muutakun soittoa hinauspalveluun. Ensinnäkin pelkkä hinaus maksoi 130€ (n. 2km matka), onneksi oli kuitenkin autopalveluvakuutus.
Itse huolto maksoi noin 800€ (5% alennus, kun liityin Pörhön kanta-asiakkaaksi). Huollossa siis vaihdettiin öljysihti (+ tietenkin öljyt ja suodatin), sekä vaihdettiin "sokea tiiviste", josta tippasi hieman jäähdytinnestettä. Huomasivat huollon yhteydessä myös yhden ilmastointiputkia kannattelevan kiinnikkeen pettäneen, tätä eivät kuitenkaan vaihtaneet kun ei ollut osia.
Saamaani palveluun sen sijaan olen tyytyväinen. Asentaja soitteli muutaman kerran, että löytyi tämmöstä, korjataanko yms. ja piti minut muutenkin ajan tasalla. Ja päästi mut hakemaan salibandy-kamppeet autosta, jotka oli sinne jääny. Vaan kyllähän tuohon hintaluokkaan jo palvelua saattaa odottaakin.
Leave a comment:
-
Vakuutusyhtiö korvasi minulle hinauksesta muistaakseni euron kilometriltä. 25km suuntaansa olisi tehnyt yhteensä 50 euroa. Ja sunnuntai yönä kolmen aikaan, että päivällähän tuo ei noin tyyristä varmaan ole.
Sanoin sitten vakuutuksen irti, kun halvin vaihtoehtohan se on itse maksaa mahdollinen hinaus.
Leave a comment:
-
Mä otin Audiin hinausvakuutuksen kun vaihdoin vakuutusyhtiötä. Onko se nyt 70e vuosi normi hirvi yms vakuutusten kanssa koko kasko.
Itseasiassa tuli halvemmaksi uudessa hinauksen kera kuin vanhassa ilman :)
On mulla tämän lisäksi vielä autoliiton palvelukin. Ei tonne maantielle ole kiva jäädä jossain huitsin nevadassa ja toimii se vielä ulkomaillakin.
Eli ton osuus ei ole kuin kympin pari vuodessa, joten sitä ei kannata jättää pois jos ei ole täyskaskoa tms.
Liikkumistuvan hyvä puoli on se, että voit soittaa siihen Audin/vw:n palvelunumeroon ja hommaa sulle hinurin ja vara-auton. Hinauspalveluvakuutus taas vaatii hieman omaa työtä ja siihen ei vara-auto kuulu.
Leave a comment:
-
Kannattaa nyt ottaa huomioon, että kaikilla ei ole hinauspalveluvakuutusta. Hinautin joskus vanhan B5sen pajalle sunnuntai-iltana klo 19.00 (matkaa 25km) niin ilman vakuutusta hinta tais olla jotain 550e :D Jäbillä meni melkein tunti saada koko auto edes kyytiin ku piti lava-autoakin vaihtaa kun auto oli kuulemma liian matala ekaan lava-autoon.
Leave a comment:
-
Tuossakin voi laskea että montako hinausta saat tuolla ~600€:lla, ja siihen voi lisätä euroja kun saat viedä auton pienemmälle korjaamolle, eli saat korjauksen suht varmasti halvemmalla kuin AC:ssä.
Tuo liikkumisturva on varmaan keksitty, kun marmorilla huolletut autot ovat piipanneet huollon huolimattomuuden takia ja pakko auto on ollut hakea takaisin pajalle, jottei menetetä asiakasta :D:D
Leave a comment:
-
Olen tässä tampereen seudulla soitellut ja kysellyt jakopää remontin hintoja omaan A4 b6 1.9TDi:hin. Kone siis awx 130hp.. Niin olen soittanut noin. 6 paikkaan ja hinta pyörii siinä 650-800e (tämä hinta siis kaikkine osineen!) välissä että on kyllä hinnat kohillaan. Ja yhdestä paikasta kyselin pelkkiä osia niin sanoi että jos antaa vanhan vesipumpun vaihdossa niin osat maksaa n.220e. Että on siinä töillä hintaa..
Leave a comment:
-
Guest repliedhttp://www.audi.fi/fi/brand/fi/jalle...topisteet.html
Linkin takana pisteet, joista saa Liikkumisturvan.
Ja tässä Liikkumisturvasta:
http://audicenter.fi/VV-Auto/VV3_Aud...A?OpenDocument
Leave a comment:
Leave a comment: