Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Avautumista Audin huoltohinnoittelusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Leewizer
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viesti
    Eiköhän tuossa takerruttu kirjoitusvirheeseen. Merkkivaltuutettu huolto lienee se oikea termi :)
    En voi jokaisen luetun ymmärtämiseen vaikuttaa. Ei ole kirjoitusvirhe, asia eri tavalla ilmaistu. Täällä tosin nipottajilla "hirttää" aina kiinni sanoi mitä vain, mistä vain.


    Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti

    Eli mikä tahansa korjaamo joka tekee huollon tehtaan ohjeiden mukaisesti. Ja oikeasti ainoa asia mikä takuuasioissa yleensä kiinnostaa, on öljynlaatu.
    Juurikin näin.
    Viimeksi muokannut Killeri; 27.10.2019, 20:55. Perustelu: Viestit yhdistetty.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Alkuperäinen kirjoittaja Leewizer Näytä viesti

    Korjausliike, jolla takuun säilyttävät alkuperäisvalmistajan huolto-ohjelmat.
    Eli mikä tahansa korjaamo joka tekee huollon tehtaan ohjeiden mukaisesti. Ja oikeasti ainoa asia mikä takuuasioissa yleensä kiinnostaa, on öljynlaatu.

    Leave a comment:


  • jaeger
    vastasi
    Konsernin merkkiasentajana kyllä tiedän että gw-prosentti (maahantuojan, ei tehtaan) on parempi kun käytetty merkkiliikkeessä huollossa, olkoonkin että ne varsinaiset prosentit onkin aina tapauskohtaisia. Tällä pyritään pitämään asiakas jatkossakin merkkiliikkeen parissa. Ne prosentit kun on jo lähtökohtaisesti huonommat kun ei ole ensimmäinen omistaja niin huoltohistoria voi tuoda lisäpinnoja siihen. Tottakai vastaantulojen kanssa suurin tekijä on tuo että huolto-ohjelmaa on noudatettu ja käytetyt varaosat täyttää vaatimukset (sekä niistä pitää se kuitti olla). Ja koska autossa on vielä vuoden loppuun ulkopuolinen takuu voimassa niin sen puitteissa täytyy viedä merkkarille tutkittavaksi.

    Mutta kuten todettua niin on varmaan viimeinen visiitti marmorilla huollon merkeissä, jatkossa on meidän liikkeen h-historia. :)

    Leave a comment:


  • Puuhapete
    vastasi
    Ei se goodwill merkkihuoltoa vaadi, vaan että huolto-ohjelmaa on noudatettu ja että siitä löytyy dokumentit. Sitä en tiedä käykö tarvikevaraosat, ehkä ei Goodwillissä. Esim meidän Sharanissa meni Goodwilliin SCR-Katti vaikka huollot oli tehty AD huollossa välillä. Tärkeintä oli, että oli tehty ajallaan, eli kuitit löytyy kilsojen ja käytettyjen tarvikkeiden listaus. Tuossa merkkasi myös että käytetty öljy omasi oikeat luokitukset. Noi kun täytty niin GW hoiti 100%:sti vaikka autolla on 6 vuotta ja yli 100tkm mittarissa.
    Viimeksi muokannut Puuhapete; 25.10.2019, 09:24.

    Leave a comment:


  • Leewizer
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
    Paljonkohan tuo siis oli Audilla ilman S-Tronicin ja perän öljynvaihtoa?
    Määräaikaishuolto FitService Audi ilman S-tronicin & perän öljynvaihtoa = ~ 805 euroa
    Marmorilisä ei koskaan houkuttele, tilaan itse osat ja teen mitä pystyn ja jos en pysty, niin sitten teetän missä halvimmalla saa.
    Viimeksi muokannut Killeri; 24.10.2019, 15:44. Perustelu: Viestit yhdistetty.

    Leave a comment:


  • Ugemi
    vastasi
    Eiköhän tuossa takerruttu kirjoitusvirheeseen. Merkkivaltuutettu huolto lienee se oikea termi :)

    Leave a comment:


  • Leewizer
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
    Mitä tarkoittaa merkkihuoltovaltuutettu?
    Korjausliike, jolla takuun säilyttävät alkuperäisvalmistajan huolto-ohjelmat.

    Leave a comment:


  • jaeger
    vastasi
    Kyllä vähän sai köhäisemään kun kysyin huoltotarjouksen omaan A4:een marmorilta, rapsakat 479 euroa ihan perus tarkastushuolto+öljynvaihto+risu. Ihan verrokkina meillä Skodillacin tasan sama huolto maksaa sen 264 euroa, että jää siinä tunnin hommalle hyvä hintalappu ja merkkilisä. Noh, vien omat romut niin hinnaksi jää 250 euroa.. syy miksi teetän on se, että auto on sen verran tuore ja vähän ajettu että jos jotain kosahtaa niin gw-vastaantulot pysyy edes kohtuullisella tasolla.

    Seuraavan huollon kyllä teen itse ja lyön meidän leimat h-kirjaan..

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Mitä tarkoittaa merkkihuoltovaltuutettu?

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Paljonkohan tuo siis oli Audilla ilman S-Tronicin ja perän öljynvaihtoa?

    Leave a comment:


  • Leewizer
    vastasi
    Audi A7:aan saa merkkihuoltovaltuutetun korjausliikkeen tekemänä: laajan huollon (sis. perus määräaikaishuollon, S-Tronicin öljynvaihdon ja perän öljynvaihdon) yhteensä 770 euroa töineen. Marmorilla summa 1000 euroa enemmän.. Eli kannattaa vertailla ja kysellä ettei tule maksettua liikaa.

    Leave a comment:


  • martosh79
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja pietaja Näytä viesti
    Kannattaa mennä Tallinnaan ja viedä Forssille. Saat kunnon palvelua ja edullisesti. Siellä on mun tuttu varaosapuolen ostohommissa ja pystyy laskemaan spessualennukset jo muutenkin edullisista hinnoista. Jos kiinnostaa niin lähettäkää mulle privaa niin jeesaan eteenpäin.

    Itse kävin viimeksi pari viikkoa sitten.


    Onko jengi viel vienyt autoja Viroon huoltoon. Itse ajattelin testata, kyseessä siis a7 3.0 tfsi vm 2011 ja ajettu nyt 60k.
    Mitä kaikkea pitää odottaa huollosta ja mihin kandee viedä? Viro varmaan suomea halvempi ja samalla pääsee vähän pois stadista.

    Leave a comment:


  • Jusutus
    vastasi
    Kysyinpä tuohon omaan -15 vm. A4 2.0TDI quattroon Audi Tallinnasta 150tkm määräaikaishuoltoa. Tarjous tuli sähköpostiin. Määräaikaishuollon hinnaksi jää 373€.
    Jakopäähuollosta pyysin myös tarjouksen jonka hinnaksi jää 806€.

    Eipä tuo eroa käytännössä paljon mitään suomen hinnoittelusta.

    Leave a comment:


  • HiTec
    vastasi
    Siinä kun kritisoin hintoja ja sanoin, että saan ne koodit ulos itsekkin ei minua korjattu siitä käsityksestä että se menee omasta pussista. En sitä enää erikseen kysynyt, vaan katsoin kun huoltoneuvoja tuijotti minua suu auki kun sanoin, ettei aikaa nyt näillä hinnoilla aleta varaamaan. Käyn huomenna Espoossa vielä varmistamassa tämän Marmoritiskin poltiikan.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Jep. Toi pätee moneen muuhunkin hommaan. Jos vaikka kännykän vie lasin vaihtoon yksityiselle puhelinkorjaamolle niin vaihtotyön hinta on vaikka 150€. Jos asiakkaalla on kotivakuutus joka korvaa niin hinta on vaikka 350€ koska eihän se asiakkaalle enempää maksa kuin 150€ omavastuun.

    Aivan basic normal. Ihmetyttää siinä suhteessa kyllä kovasti paljon toi Anssin tapaus. Onkohan siellä joku työn vastaanottaja vaan evottanu.

    Leave a comment:


  • Styroks
    vastasi
    Etenkin kun vakuutusyhtiöiltä voi laskuttaa reilummalla kädellä. Oma auto on nyt maalauksessa, hinta arvio työlle oli Y jos maksaa itse, jos vakuutusyhtiö maksaa niin Yx2...

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Alkuperäinen kirjoittaja HiTec Näytä viesti
    Ajoin peurakolarin helmikuussa ja se parsittiin kasaan. Kattoluukku ei ole toiminut kolarin jälkeen ja sovin yhtiön kanssa, että käyn näyttämässä autoa Audi Centerillä. Kävin tänään ja kerroin mikä on homman nimi, niin sain vastukseksi sen, että vaikkakin kattoluukun toimimattomuus olisi kolarin aiheuttama, tulisi minun henkilökohtaisesti maksaa vikakoodien luku ja vianetsintä ensimmäiseltä tunnilta 195€. Mikäli vikaa ei löydetä ensimmäisen tunnin aikana luonnollisesti jatketaan seuraavaan ja siitä eteenpäin.

    Avauduin hinnoittelusta huoltoneuvojalle ja totesin, ettei tarkastusaikaa varata tällä kertaa.
    En ymmärrä miksi näin? Käsittämätöntä ettei avoin shekki kelpaa kun töitä ja tulosta pitäisi saada lisää.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Viron ja Suomen vertailu hinnoissa ei ole oikein toimivaa. Siihen on kohtuu hyvät syyt miksi Virossa on kaikki halvempaa.
    Ei tästä aloiteta sen isompaa keskustelua tähän ketjuun, mutta jos merkkikorjaamon mekaanikko tai henkilökunta yleensä suostuu pudottamaan palkaansa n. 40% niin siinä on hyvä aloitus. Sitten otetaan työnantajan maksuista jotka koskee työntekijää iso osa pois jne jne jne...... Niin katsotaan tilanne uudestaan.

    Edit. Mun tuntiveloitus ja suurimman osan muista "villeistä korjaamoista" on isompi kuin Viron merkkikorjaamojen. Miksi? Koska se vaan on pakko olla sen mitä se on. Suomi on kallis maa kaikille.
    Viimeksi muokannut Vieras; 17.4.2018, 18:26.

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Vakuutusyhtiön maksusitoumus ei siis kelvannut Audi Centerille?

    Työkaveri avautui Hondan (auto) huoltohinnoittelusta. Jakopäänhihnan vaihto Tampereella merkkihuollossa noin 900 euroa ja Tallinnassa noin 350 euroa. Toki hänelle ei ole kynnys Tallinnaan mennä huollattamaan kun on sieltä päin kotoisin.

    Kuinkahan paljon pääkaupunkiseudun ihmiset ylipäätään käy Viron puolella autojaan huollattamassa.

    Leave a comment:


  • HiTec
    vastasi
    Ajoin peurakolarin helmikuussa ja se parsittiin kasaan. Kattoluukku ei ole toiminut kolarin jälkeen ja sovin yhtiön kanssa, että käyn näyttämässä autoa Audi Centerillä. Kävin tänään ja kerroin mikä on homman nimi, niin sain vastukseksi sen, että vaikkakin kattoluukun toimimattomuus olisi kolarin aiheuttama, tulisi minun henkilökohtaisesti maksaa vikakoodien luku ja vianetsintä ensimmäiseltä tunnilta 195€. Mikäli vikaa ei löydetä ensimmäisen tunnin aikana luonnollisesti jatketaan seuraavaan ja siitä eteenpäin.

    Avauduin hinnoittelusta huoltoneuvojalle ja totesin, ettei tarkastusaikaa varata tällä kertaa.

    Leave a comment:


  • QuattroV6
    vastasi
    Hyvin pelaa hommat Venäjän puolella. Ja edullisesti. Viimeksi tammikuussa Viipurissa tuulilasin vaihto ex E90 BMW'hen 80 euroa töineen.

    Pietarissa ex TT jakohihna vaihdettiin merkkiliikkeessä, halvalla, summaa en muista.

    1,5 vuotta sitten Lexus RX 400h jäähdytin merkkiliikkeessä Pietarissa, töineen 130 euroa. Oli tarvikeosa ja vaihtoivat lauantai-iltana.

    Suosittelen.

    Leave a comment:


  • Jusutus
    vastasi
    Kun paljon keskustelua Audin huollattamisesta Tallinnan puolella niin onko kenelläkään kokemuksia Audin huollattamisesta Venäjän puolella?
    Katsoin että ilmeisesti lähin Audi Center löytyy Pietarin pohjoispuolelta (Audi Centre Vyborg). Nuijamaalta matkaa 160km.

    Ajatuksena että jakopäähuolto siellä ja edulliset kesärenkaat samalla alle.

    Leave a comment:


  • porkkis
    vastasi
    Siinä mielessä ei viilattu linssiin, että letkuissa yms on juurikin metrihinnasta kyse ja tilauserä on isompi.

    Leave a comment:


  • jta
    vastasi
    11e metri vs 18e metri ja jos yhden metrin tahtoo. Ei se nyt niin suuri ero ole.

    Tietysti kirkas letku etolasta tms maksaa 1e/m...

    Leave a comment:


  • helmi
    vastasi
    Suolattu on ainakin hinta Suomessa: https://www.ebay.de/itm/Tube-in-Coil...4AAOSwol5YwXMm

    Leave a comment:


  • ilyx
    vastasi
    Kävin marmorilla vääntämässä kättä V8:n pissapojan letkusta. Tilasin osanumerolla N 0201505, ilmoitettiin että 5m rulla, hinta 18e (sama minkä Tepon haku näyttää). No, noutaessa kuitenkin kerrottiin että 18e onkin metrihinta, joten rulla maksaa 90e.

    Voiko joku vahvistaa viilattiinko tässä kuluttajaa linssiin, vai mistä johtuu tuollainen hinnoittelupolitiikka?
    Kompromissina otin puoli rullaa alennusten kera.

    Leave a comment:


  • jukkar
    vastasi
    Missäpä porukka huollattaa autonsa Turku-Salo akselilla.
    Mitä ok vaihtoehtoja marmorille. LMS:ää tuli aikoinaan käytettyä vanhan afuton kanssa, mutta...

    Leave a comment:


  • Metsässä
    vastasi
    EU toi sen hienouden, että yksittäiset maahantuontimonopolit on käytönnössä laittomia. Se miten se todellisuudessa toteutuu on toinen juttu.
    Eu toi saman aikaisesti hyvää ja pahaa. Hyvää on se että kauppias joutuu nyt hieman katsomaan hintaansa alemmaksi kun kerran kuluttaja voi ostaa saman tavaran helposti esim Saksasta. Mutta samalla kävi se että osa asiakkaista siirtyi kokonaan tilaamaan osat sieltä Saksasta, koska mm verotus mahdollistaa saksalaiselle sen että saa myytyä halvemmalla.
    Ja tällä tavoin päästä erittäin kiperään tilanteeseen, kauppiaan pitäisi myydä halvemmalla koska kilpailu, mutta saman aikaisesti katetta pitäisi nostaa, koska myyntiä vähemmän, jotta firma ei tekisi tappiota.

    Eli niin tai näin niin päin v*ttua menee.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    VW:n pohjoismaiden varasto on Södertäljessä. Ja sieltä tosiaan löytyy lähes kaikkea.
    Ja jos ei sieltä löydy niin Kasselista saksasta tulee pk-seudulle n. viikossa.
    TNT tilauksena, joka toki veloitetaan asiakkaalta, luokkaa 50€, tulee seuraavaksi aamuksi jos tilaus menee sisään ennen klo 13 vai 14.

    Helkamalta ei tunnu löytyvän mitään vähänkään normaalista poikkeavaa.

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    Maahantuojia on itseasiassa kaksi, joista helkama autolla ei tosin kaikkea löydy mitä volkkarilta. Joitakin osia ja huoltonesteitä saa itseasiassa halvemmalla skodalta samalla numerolla. Ovh hinnat näkyy olevan pääasiassa erilaiset.

    Näin esimerkkinä skodana haldexöljy G 055175A2 on kympin halvempaa kuin volkkarilta.

    Suomen Skodalla ei taida olla varastoja kuin suomessa ja saksassa kun volkkarilla on etelä-ruotsissakin. Eli toimitusajat eivät ole samoja kaikilla tuotteilla.

    Leave a comment:

Working...
X