näköjään kusti toi laakkosen mainoksen,
jakopäänhihnan vaihto a6 1,9tdi vm.01-04 500? ja 2.4-2.8 vm.98-05 600?.
päälle vielä vesipumppu/termari+työt
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Avautumista Audin huoltohinnoittelusta
Collapse
X
-
Uusi hihna paikoilleen laitettuna mutta vanhan poisto onkin eri taulukon mukaan :)
Leave a comment:
-
Kuopion laakkoselta tuli huoltotarjouslehtinen, A4 1.8 ja 1.8t 96-04 malleihin jakopäänhihnan vaihto 300€, kuulostaa uskomattoman edulliselta?
Täytyy varmaan viedä auto marmorille, vaikka tuohon hintaan ei luultavasti kuulu mitään muuta kuin itse hihna..Viimeksi muokannut juudas; 17.1.2010, 23:50.
Leave a comment:
-
Vaasan Käyttöautolla kävin kysäisemässä mitä maksaa TT Audiin 180tkm huolto. Kaveri hetken tuumi ja alkoi latelemaan listaa mitä siihen tehdään..... hintalappu setille 1300€ joka oli vain arvio. Pyysin että tulostaa paperille tarjousta/listaa mistä on kyse, mutta kuulemma niiden järjestelmästä ei voi tuota tulostella ulos :o)
"sinä siellä tiskin takana joka ei osaa painaa tulosta nappia ..... joo justa sä...... soitellaan...... mut eri bändeis"
Leave a comment:
-
Kyllä samalla hihnalla >6v. ajaminen on aina arpapeliä Suomen oloissa. Itse töissä pelaan aika paljon hammashihnojen kanssa ja nykyisille hihnoja ei suositella myytävän yli 5v. varastoituna. Toki hihnalle on aina oletettu käyttöikä ja -aika, joka 95% tapauksista toteutuu. Kannattaa kuitenkin huomioida, että olosuhteet vaikuttavat tähän paljon ja täällä Perähikiällä mm. talvikelit ovat hieman erilaiset kuin Saksassa, johon suurin osa suosituksista on tehty. Saksassa vaihtovälit taitavat parhaimmillaan olla jopa 180tkm ilman aikarajaa, mutta itse mielummin maksan sen hihnaremontin hinnan vaikka sitten kerran / 100tkm tai 6v. kuin vaihdatan moottorin, josta on hihna pettänyt.
Vaihdatin oman B6:n alkuperäisen hihnan Laakkosella viime vuonna 50tkm ajettuna. Ikää hihnalla oli tuolloin hieman reilu 6v ja vanha hihna oli aika haperon näköinen, joskaan ei juurikaan kulunut.
Leave a comment:
-
Kyllä suorastaan kauhistuttaa nuo autojen huoltohinnat.
Jos asuu kerrostalossa eikä ole autotallia mahdollisuus käyttää, niin pakkohan ne autot on jossakin korjauttaa.
En halua kehuskella, mutta en ole koskaan korjauttanut autoa korjaamolla. Audiin tosin vaihdatin vaihdelaatikon-, perän öljyt ja etupyörien kulmat säädätin korjaamolla n. 6-v sitten.
Jos itse huolellisesti tekee, niin itse myös vastaa lopputuloksesta, ei siinä muita takuita tarvita.
Nyt näin eläkeläisenä on tuota aikaakin.
Juuri nyt on tullut laitettua letkulämmitin, etuiskareiden yläpään kumi+laakeri (USA:sta vähän vahvempaa mallia), takatukivarsien kum.. eikun polyuretaanipuslat.
Kaikki pultit, mutterit ja lemmarit olen nyt pyrkinyt laittamaan ruostumattomia, sinkityt kun ruostuu parissa vuodessa. Rosteri muttereita on kiva avata seuraavan kerran, eivät ole ruostuneet kiinni.
Kaikki irroitetut osat olen tietenkin maalannut.
Seuraavan hommana on takajarrulevyjen ja palojen vaihto ennen kesää, ellei tule muuta kiireellisempää korjaamista.
Korjaamista riittää, nokka-akselin hihna + säätörulla, vesipumppu, öljynpaineanturista tihkuttaa öljyä, lämmityslaitteen letkun juuressa vesivuoto yms.
Täytyy sitten joskus tehdä nuo moottoritilan remontit kaikki kerralla, keulaa kun joutuu purkamaan aikalailla. Moottoritila kun on niin täynnä tavaraa.Viimeksi muokannut vesa u; 15.1.2010, 01:20.
Leave a comment:
-
Petri R: Samanlaiseen autoon maksoi Longlife-huolto Vantaan VV-Autossa 295e, sisältäen öljyt. Itse vein omat öljyt, jolloin hinnasta tippui 90e pois, tuohon päälle jarrunesteen vaihto 71e ja laskun loppusumma 276e. Minun mielestäni tuo 295e kyseisestä huollosta on jo aika paljon, ottaen huomioon että huollon suorittaminen kesti tasan tunnin.
Leave a comment:
-
Jos kerran suosittelevat, että ei nyt jakopään remppaa, niin jätä tekemättä. Ilmeisesti ajomäärälläsi tulisi reilun vuoden päästä, joten ei se ikäkään silloin vielä paha ole.
Korjailin nuo auton tuonne viestiin (ja myös Petrille), profiilin kun on tapana muuttua ajan saatossa.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja mj Näytä viestiMittarissa profiilin kulkineella 84tkm ja pyytää huoltoa, edellinen tehty 09/2008 ja kilometrit 68tkm.
Audicenterin mukaan eivät vaihtaisi vielä jakopäätä, eivät tee sitä kuulemma ennen kuin 90tkm mittarissa, jättäisivät seuraavaan huoltoon. Uusien ohjeiden mukaan vaihto tehdään välillä 90-120tkm. Autolla ikää vajaat 5v, joten iän puolesta tuon voisi kohta tehdä. Mitä mieltä olette, vaihtaako nyt vai vasta seuraavassa huollossa??? (mittarissa silloin tod.näk. 100tkm)
Leave a comment:
-
Mittarissa profiilin kulkineella (A4 1.8tq B7) 84tkm ja pyytää huoltoa, edellinen tehty 09/2008 ja kilometrit 68tkm.
Audicenterin mukaan eivät vaihtaisi vielä jakopäätä, eivät tee sitä kuulemma ennen kuin 90tkm mittarissa, jättäisivät seuraavaan huoltoon. Uusien ohjeiden mukaan vaihto tehdään välillä 90-120tkm. Autolla ikää vajaat 5v, joten iän puolesta tuon voisi kohta tehdä. Mitä mieltä olette, vaihtaako nyt vai vasta seuraavassa huollossa??? (mittarissa silloin tod.näk. 100tkm)
Hinnat kysyin Audicenteristä:
370€ normi LL-huolto jarrunesteiden vaihdolla, työn osuus 160€
620€ päälle jakopää, työn osuus 350€
ja Leppäsuolta:
316€ LL-huolto jarrunesteillä ja ilmastoinnin huollolla
560€ päälle jakopää
Leppäsuo ei suostu tekemään asiakkaan omilla osilla, jotka itseltä lötyy, joten Audicentteriin vissiin vietävä. Mutta kumman huollon sitä sitten teettäisi..
Leave a comment:
-
Profiilin kulkine (A4 B7 2.0TDI Q Avant) ja mittarissa 63.000km. "30.000" (ei pääse kuin 21-22.000km kun valo palaa) Longlife huolto Oulun Pörhöllä + lisätöinä jarrunesteen vaihto (2v tuli täyteen). Omat öljyt oli mukana niin hintaa 350€. Jarrunesteen vaihdon osuus 50-60€. Lienekkö paljon vai vähän...talon öljyillä olis tullut jotain 70€ lisää hintaa. Tuttuun tyyliin ei ihan virheetön palvelu :)
Leave a comment:
-
Kuulin tänään hurjan tarinan. A6 2.4 C5. Autoa startatessa nokkaketju/hihna pompannut pois paikaltaan. Ilmeisesti teki pahaa tuhoa, sillä korjauskustannusarvio vv-autolla 9000 €. Korjautettu muualla, kustansi 5000 €. Auto oli aina huollettu maahantuojalla, mutta takuu kuulemma mennyt umpeen, joten ei voi mitään..
Leave a comment:
-
Vaasan Käyttöautossa käytin TT huollossa: 1:n puolan vaihto 180€ (vian selvitys 90€)
Leave a comment:
-
Tuolla AH-autossa käytin omanikin huollossa maanantaina.Osaavia kavereita,kaikki vanhoja "VAG-ukkoja".Paikkaa voi kyllä suositella.
Hinnottelu merkkiliikkeisiin verrattuna kohillaan.
Jatkossakin vien autoni tuonne.
Leave a comment:
-
Tulipahan käytettyä oma kulkine Muuralan Autofit/AH-autossa.
Asiakaspalvelu oli kohdillaan ja huollon jälkeen ihan tyytyväinen.
Hinta erittäin kilpailukykyinen
Iso LL huolto
Jakopään hilppeet (sis. vesipumppu, hihna, apulaitehihnat, rullat kiristimet jne)
Haldex öljyt + suodatin
Jarrunesteet
Sijaisauto
Hinta 1009 eur.
Audi-Centerin tarjous 1680 eur ja PHA ja leppäsuo n. 1500 eur.
Ainoa mikä sapettaa, että huollossa löytyi 3 vuotavaa stefaa, vetarin revennyt suojakumi ja loppuunajetut jarrulevyt, joiden kustannus ois vielä 600 eur. Ihanan kallista...
Leave a comment:
-
Eiköhän se varmin vastaus tule sieltä huoltoliikkeestä.
Samoin selailemalla huoltokirjaa näet mitä pitää tehdä ja voit verrata mitä viimeksi on tehty.
Leave a comment:
-
Paljokohan maksaa 140 000tkm longlife huolto marmoritiskillä a3:een..? viimeksi makso 340euroa. osaako kukaan sanoa? Voihan se maksaa kylläkin saman verran kuin edellinenkin vai liekköhän näin. Kyselen sen takia että ei tule yllätyksiä hinnoissa. :)
Leave a comment:
-
Alux pelkäsin et menee vieläki edemmän mynttonii tohon huoltoon, joten tuntu suht hyvältä ku kuuli et selvii noinki "halvalla" =D
Leave a comment:
-
Köyhän korvaan kuulostaa aika kovalta.. :)
Omalla kohdalla laitoin Tepolta tuohon V8:n ABH myllyyn jakopään hilkkeet + nokkien stefat tilaukseen, hintaan ~550e (marmorilla samat osat ~880e). Loppusumman näkee sitten paljonko korjaajalla aikaa menee, mutta tavoitteena selvitä (touhu)tonnilla...
Leave a comment:
-
Tulipahan käytettyä rinkelikonetta taas huollossa.
-jakohihna
-vesipumppu
-kiristin
-ohjain
-moniurahihna
-viskon laakeri
-termostaatti
-öljyt + suodatin
-pari tiivistettä
-jäähdytysnesteet
Osat 1116,85 + työt 512 euroo = 1628,85
Onko paha vai ei? Onhan toi pirusti mynttonii... Niin kulkine on toi profiilis oleva rinkelikone.
Leave a comment:
-
Guest repliedUusien autojen sähkövikoihin pitäisi muutenkin suhtauta vähän muuten kuin " luette vaan vikakoodit ja korjaatte vian" asenteella.
Liian paljon tulee asiakkaita sisään ja heti pitäisi olla homma valmiina" no eiks se tuu kuntoon kun vaan luette koneella koodit ja korjaatte sen mukaan? Nopee hommahan se on, mä ootan kahvilla"
Siksi jaksan suositella ajanvarausta aina kun tuntuu olevan outoja vikoja. Ettei tule pettymystä ettei autoa saatukkaan heti aamulla ennen yhdeksää kuntoon. Kun se testeri kertoo vain oireen, ei itse syytä, useimmiten.
Leave a comment:
-
Ajovalon pesurin suutin pitäisi saada asennettua. Itselläni kun ei ole tiloja moiseen, täytyy turvautua ammattilaisen apuun. Käytännössähän homma (käsittääkseni) on puskuri irti, suutin kiinni, puskuri paikalleen.
Hinta-arvio: 130€....toivotin hyvät päivänjatkot ja päätin etsiä muualta. Noinkohan esim. Leppäsuolla pääsisi halvemmalla ?
Leave a comment:
-
Viallinen rele oireilee juurikin joskus ja jouluna, mutta kait se vika voi muuallakin olla. Satunnaiset viat ovat ongelmallisia.
Leave a comment:
-
Releessä mitä todennäköisimmin vika jos vikakooditkin näin ilmoitti ja vika korjaantui. Releissä usein kontaktihäiriöitä, viimeksi toissäpäivänä itsellä äänimerkin releessä. Hain marmorilta uuden ja paikoilleen. Aika omituista minusta ettei tiettyjä vara-osia olla hoidettu hyllyyn (releitä usein marmorilla hyllyt väärällään).
Edit: Ei näköjään paljon eroa noissa eri releissä, jopa eri malleissa. S4 b5 töötin rele täsmälleen saman hintainen, 34,20€.:)
Leave a comment:
-
Pientä avautumista...
Profiilin kulkine (A4 Avant 2.0TFSI quattro), vm. 2007, ajettu 49 000 km.
Vika: startatessa ei lähde ensimmäisellä käyntiin, startti pyörii mutta ei edes lupaa. Yleensä toisella yrittämällä lähti. Muutaman kerran kun toisella yrittämällä suostui käyntiin jäi kaikki mahdolliset varoitusvalot palamaan. Virta pois ja uudelleen käyntiin ja taas pelasi.
Ensimmäinen käynti paikallisella merkkikorjaamolla 14.12.2009:
Vikamuistinluku, ilmoitti vikaa pää- ja virtareleessä. Tarkastettu virtarele ja huollon mukaan vika juuri siinä.
Vaati kahdentunnin työn, kuskin puoleinen pyyhkijä pois, tuulipellinsuojus irti ja rele irti ja takaisin.
Osaa ei ollut hyllyssä joten tilaukseen. Lysti oli tässä vaiheessa maksanut minulle reilu 90 euroa. Ja vika edelleen olemassa. Kyselin kyllä onko asiakkaan maksettava työstä kahdesti jos huolto ei pidä osia hyllyssä. Kuulemma kyllä...
Toinen käynti tänään 21.12.2009 samalla merkkikorjaamolla:
Aika kello 14.00, viedessäni auton 13.50 huoltoneuvoja ilmoitti että pääsevät aloittamaan 15 myöhässä. No...auto ajettiin halliin 14.45.
15.05 kaikki osat olivat paikallaan. Paitsi tuulipellin suojus jota Arto asentaja ei osannut laittaa paikalleen. Eli työ kesti 20 min. Tuosta ajasta asentaja oli paikalla ehkä 10 minuuttia, loput suhaili jossain...
Lopputulos:
Kustannus minulle, 159 euroa josta releen osuus 34,20,-.
Kysymys kuuluu, onko kohtuullista :) !?Itse kun ymmärrän autoista yhtä paljon kun sika satelliitista. Viimeiseen kolmeen viikkoon vikaa ei esiintynyt. Oliko rele oikeasti viallinen...Viimeksi muokannut jta; 22.12.2009, 07:31. Perustelu: Lisätty automalli, oli ensin vain viittausprofiilin kulkineeseen
Leave a comment:
-
Kävin huollattamassa auton (ei merkkiliike) pääasiassa katsastusta varten:- Moottorin öljyt (6,5 litraa) ja suodatin
- Raitisilman suodatin
- Sytytystulpat
- Ilmansuodatin
- Lamppu (taakse)
- Vaihdelaatikon öljyt (2,5 litraa)
- Työ (4,5h)
- Päästömittaus
Yhteensä 581€. Työt ja varaosat melkein 50-50.Viimeksi muokannut paju; 23.12.2009, 01:05.
Leave a comment:
-
Noniin aanelkku kävi tänään Traktoautossa huollettavana: Longlife-huolto + jakopääjumppa , 970€.
Ekstrana tuossa on 1pc sytytyspuola ja Aero-pyyhkimet asennettuna, mielestäni ihan kohtuu hinta!
Olin kuitenkin varautunut paljon, paljon suurempaan summaan! Olishan tuo toki halvempikin voinut olla, mutta näillä mennään!
Leave a comment:
-
Guest repliedKäytin juuri pirssini jakopään rempassa jonka jälkeen putkahti koomisesti tämmöinen postissa. Jakopäänremppa kustanti 520€ vesipumppuineen A4 2.0 96kw bensa eli sinänsä linjassa tuon tarjouksen kanssa.. tai onko tuo edes tarjous kun tuon vesipumpun joutuu kumminkin siihen laitattamaan...
--------------------------
Nyt jakopään kunnostus tarjoushintaan
Audi A3 1997-2003 1.6 bensiinimoottorit 300€
Audi A3 1997-2003 1.8 bensiinimoottorit 320€
Audi A4 1996-2000 1.8 bensiinimoottorit 320€
Audi A4 2001-2004 1.9 TDI pumppusuutinmoottorit 410€
Audi A6 1998-2004 1.9 TDI pumppusuutinmoottorit 460€
Audi A6 1998-2005 2.4 ja 2.8 bensiinimoottorit 480€
Tarjous sisältää hammashihnan ja kiristinrullan vaihdettuna.
Lisäksi suosittelemme vesipumpun uusintaa lisätyönä hihnanvaihdon yhteydessä.
Vesipumppu uusittuna hinhanvaihdon yhteydessä 100€.
Myönnämme huoltotyölle ja osille kahden vuoden takuun.
Jyväskylän Autotarvike Oy
Leave a comment:
-
Noista puolista vielä, koin itse karvaasti sen tarvikkeen hinnan. Ulkopuolinen huoltoliike oli vaihtanut ensimmäisen puolan ja jäin vaan itse miettimään että ei juma, 86e puolasta! Aika paljon. Sitten tuli mieleen ihan satavarma kuva päässä että jossain täällä olen nähnyt tuohon hintaan nähden naurettavan hintaisia puolia.
Loppujen lopuksi marmorilta löytyi puola 46 euron hintaan. Myös marmoripuola oli uudempaa mallia ja sopivan kokoinen. Tarvikepuola on noin 15mm pitempi jostain kumman syystä.
Leave a comment:
Leave a comment: