Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi e-tron SUV

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • välkky
    vastasi
    Tyyppivika takamoottorin hajoaminen saattaa saada halvemman korjausvaihtoehdon mitä marmorin noin 7000€ moottorin vaihto (asiasta videon loppupuolella)

    https://youtu.be/5kduXsmpgTA?si=EWKfwmpprxonK4ga

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    Vastaan itselleni (kun täällä on näköjään aika hiljaista): Vaihteiston tukien pultit olivat löysällä ja puolet hapettuneet tiukasti aukiasentoon. Syytä tähän ei ole löytynyt. Huoltohistoriassa ei näy merkintöjä tukien uusimisesta.

    Eli jos jollain samanlaista oiretta, kannattaa ne tarkistaa. Kolina oli kovaäänistä.

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    Kysymys moottoritilan kolinasta (Q7 e-tron 2017): Töyssyissä, mukulakivillä ja koneella ylämäkeen vedätettäessä konetilasta kuuluu sarja tai naputtava jakso kolahteluita. Joskus ne tulevat töyssyn jälkeen ikäänkuin jälkijunassa. Isoissa heitoissa tms sitä ei kuulu. Ajettavuus ja ohjaus on jämpti. Jarrut eivät kolise - se on testattu.

    Voisiko kyseessä olla moottorin tai vaihteiston tuki joka antaa paketin elää liikaa?

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Video käytetyn möhkötronin kanssa elämisestä: https://youtu.be/7776OrFlPkk?si=wFcERjY9KlEz6vN3

    Leave a comment:


  • Carpio
    vastasi
    Mielenkiintoinen video, jossa tutkitaan e-tronin takamoottoria ja sen kohtuu yleistä vikaa, tässäkin ketjussa käsiteltyä aihetta.

    Leave a comment:


  • tiitu1662
    vastasi
    Nyt normaalilla talvikelillä. Ei minusta johdu siitä että sutisi tai luistelisi.
    Viimeksi muokannut Killeri; 20.1.2025, 16:14. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Onko ollut liukas keli kun on tuon tehnyt?

    Leave a comment:


  • pide
    vastasi
    On minullakin jonkun satunnaisen kerran tehnyt samaa.

    Leave a comment:


  • tiitu1662
    vastasi
    Onko ollut ongelma että vakionopeudensäädin tippuu pois päältä? Ilmoitta jotenkin et mukavuusavustin ei käytettävissä ECS vaikuttaa. Menee kyllä heti takaisin päälle kun vetäisee vakkarin viiksestä. Tekee tuota välillä motarilla ajaessa. Voi tehdä muutaman kerran peräkkäin tai muutaman kilometrin välein tai vain yhden kerran. Sitten voi mennä montakin päivää ettei tee.

    Leave a comment:


  • Axel
    vastasi
    Kiitos vastauksesta, toi kohta löytyi myös ja täytynee putsailla sensorit möhnästä. Eiköhän se juuri tuohon liity, vaikka ei ihan tota tekstiä vielä vastaan ole tullutkaan. Ei se audicenterin huoltokaan samalta seisomalta osannu luvata mistä kyse kun kysyin muissa asioissa, noita eri ilmoituksia varmaan niin monta, jotka liittyy samoihin asioihin.
    Olis kova jos auto kertois vielä sivunumeron aina ku pyytä katsomaan huoltokirjaa :D

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Kyllä siellä myaudin manuaalissakin oikeassa ylänurkassa on suurennuslasin kuva, mistä haulla "taloudellisuusavustin" löytyy kuvan mukainen teksti. Se tutka siinä keulan Audi-rinkuloiden edestä katsoen oikealla kannattaa putsata lumesta, se kyllä on lämmittetty ja sulaa ajamalla sekä näkee missä se tarkalleen on kun lämmitys on siitä sulattanut lumet. Voi tietysti olla tuulilasin yläreunassa oleva kamerakin joka ilmoituksen aiheuttaa, tai joku muu anturi. Aikamoinen sinfonia käytössä olemattomista järjestelmien ilmoituksista tulee, kun kevyesti esilämmitetyllä lumen peittämällä autolla lähtee liikenteeseen.
    Viimeksi muokannut andre_; 25.11.2024, 12:25.

    Leave a comment:


  • Axel
    vastasi
    Nyt tosiaan kiinnittänyt huomiota muutamat päivät juuri tuohon reku mittariin ja saattaa hyvin olla että tuntemus tulee juuri tuosta mistä mainitsit aiemmin. Meillä sama homma, vaimo ei ole kiinnittänyt mitään huomiota asiaan kun koitin kysellä onko huomannut moista. Noh, pikku juttuja, mutta toki kaikki tässä kiinnostaa kun on itselle uusi vekotin taas alla. Kiitos vastauksista.

    Nyt sain sen kohdan 1. Tekstin myös luettua kokonaisuudessaan näytön uumenista. Eli ajoittain ajoon lähdössä vilauttanut seuraavaa tekstiä:

    "Ennakoiva taloudellisuusavustin: automaat. Jarrutusenergian talteenotto ei käytettävissä. Ks. Käyttöohjekirja."

    Omaa pohdintaa tässä olisi se, että lumesta yms muusta liasta johtuen joku sensori estynyt toimimasta, joka vaikuttaa sitten tuohon ennakoivan taloudellisuusavustimen toimintaan. Manuaalista en ainakaan toistaiseksi ole löytänyt mitään selkeää selitystä. Tosin kuten sanottu tuo sähköinen manuaali on semi vaikea käyttöinen my Audin kautta. Tuo teksti siis näytössä vain hetken ja sen jälkeen häviää ja kaikki siis toimii normaalisti omaan silmään. Onko muille tullut vastaan?

    Leave a comment:


  • tonnikala
    vastasi
    Sitä rekuperaation toimintaa voi seurata siitä mittariston vasemmassa laidassa, "tehomittarin" yhteydessä olevasta rekuperaatio-mittarista. Oot varmaan sen löytänyt ja seurannut sen toimintaa ratin viiksellä jarruttaessasi. Sitä seurailemalla itsekin huomasin tuon toimintalogiikan jarrupoljinta käytettäessä. Se työntöjarrun "muljahdus" kuvaa hyvin sitä tunnetta kun vaihdetaan jarrutustapaa. Meillä esim puoliso tuskin kiinnittää siihen mitään huomiota..

    Toki niin tämä e-tron kuin esim ID4 ei ihan joka kerta tee rekuperaatiota kun jarrutat jarrupolkimella. Mistään SSP:stä tms en ole ton logiikkaa jaksanut selvittää, mut varmaan tällä estetään jarrujen jumiminen. Vaikka jarrupolkimesta painettaessa auto ei rekuperoisi, niin samalla hetkellä kuitenkin rattiviiksestä sen saa rekuperoimaan - sekä myös sillä saa rekuperoimaan jos aloittaa jarrupolkimen painamisen uudestaan.

    Kun auto oli uusi niin näihin tuli itsekin kiinnitettyä enemmän huomiota, kun tuumin samaa että onkohan autossa kaikki kunnossa.

    Ja onnea auton johdosta! Itse olen ajellut samanlaisella nyt 25 tkm / 11 kk ja olen kyllä ollut tyytyväinen.

    Leave a comment:


  • Axel
    vastasi
    No jaa, nyt tajusin itsekin mitä hait takaa. Tosiaan eka täyssähkö itellä, joten vähä vielä uutta kaikki, mutta jos tosiaan noin toimii niin onhan se sitten mahdollista tosiaan. Täytyy seurailla ja testailla vielä tolla perspektiivillä!
    Viimeksi muokannut Killeri; 19.11.2024, 22:03. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • tonnikala
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Axel Näytä viesti

    Mietin alkuun itse samaa, mutta se on tullut myös tilanteessa, jossa jalka jo jarrulla ja liikkeen pysäytys tehty rekuperaation jälkeen fyysisesti jarruttamalla. Fiilis on se kun pysähdyt ja moottori ikään kuin ennakoisi mahdollista lähtöä, jota ei sitten tulekaan kun jää esim punaisiin valoihin. Mietin voisiko olla ennakoivasta taloudellisuusavuustuksesta tämäkin piirre peräisin? Mutta tunne siis todella minimaalinen, kuten jo totesin.
    Voi olla, että tajusin jotain väärin, mut siis vaikka jarrutat jarrupolkimella, niin sehän jarruttaa aina ensisijaisesti sähkömoottoreilla, eli rekuperoi. Vauhdin hidastuessa sähkömoottorien jarrutusmomentti laskee (niiden maksimi jarrutusvoima laskee vauhdin hidastuessa) ja auto siirtyy käyttämään levyjarruja, vaikka jarrupolkimen asento pysyy samana. Jarrupolkimen asento on "jarrutuspyynti" ja jarrutus ensisijaisesti tehdään moottoreilla.

    Edit: Yritin selventää tekstiä. Onnistuikohan..
    Viimeksi muokannut tonnikala; 20.11.2024, 08:11.

    Leave a comment:


  • Axel
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja välkky Näytä viesti
    Kohta 1, tuleeko tuo teksti vain silloin kun akku on (lähes) täysi? Eli ei voida talteenottaa energiaa.
    Ei tule vain silloin. Lataan lähes jatkuvasti vain 80% ja on tullut ajossa eri akun varauksilla. Teksti vilahtaa niin nopeasti, etten ole ehtinyt kuvaakaan nappaamaan, jotta olisi helpompi löytää manuaalista lisä infoa. Rekuperaatio kuitenkin toiminut joka kerta sekä mittarin mukaan, että moottorijarrutuksen perusteella.

    Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
    Pysäköintijarrun automaattinen aktivointi?
    Voisi hyvin olla, mutta ei sovi siihen, että "kevyt nykäisy" tullut myös tilanteessa, jossa jarrutan lähes pysähdyksiin ja päästän jarrun ennen pysähtymistä, jolloin pysäköintijarru ei vielä aktivoidu.
    Viimeksi muokannut Killeri; 19.11.2024, 17:39. Perustelu: Viestit yhdistetty.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Pysäköintijarrun automaattinen aktivointi?

    Leave a comment:


  • Axel
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja tonnikala Näytä viesti
    Kohtaan 2, niin itse olen päätellyt tuon johtuvan siitä, että auto vaihtaa rekuperaatiosta tavan jarruihin. Sähkömoottorilla kun ei pystytä jarruttamaan niitä ihan viimeisiä vauhteja (ainakaan e-tronissa).

    ​​​​
    Mietin alkuun itse samaa, mutta se on tullut myös tilanteessa, jossa jalka jo jarrulla ja liikkeen pysäytys tehty rekuperaation jälkeen fyysisesti jarruttamalla. Fiilis on se kun pysähdyt ja moottori ikään kuin ennakoisi mahdollista lähtöä, jota ei sitten tulekaan kun jää esim punaisiin valoihin. Mietin voisiko olla ennakoivasta taloudellisuusavuustuksesta tämäkin piirre peräisin? Mutta tunne siis todella minimaalinen, kuten jo totesin.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Kohta 1, tuleeko tuo teksti vain silloin kun akku on (lähes) täysi? Eli ei voida talteenottaa energiaa.

    Leave a comment:


  • tonnikala
    vastasi
    Kohtaan 2, niin itse olen päätellyt tuon johtuvan siitä, että auto vaihtaa rekuperaatiosta tavan jarruihin. Sähkömoottorilla kun ei pystytä jarruttamaan niitä ihan viimeisiä vauhteja (ainakaan e-tronissa).

    ​​​​

    Leave a comment:


  • Axel
    vastasi
    Tervehdys kaikille!

    Tuli vaihdettua edellinen A4 vuoden 2021 50 E troniin. Auto on Saksasta uitettu liikkeen toimesta ja mittarissa n. 45tkm. Seuraavaa huoltoa näyttää ensi keväälle ja sitäkin silmällä pitäen tullut muutama kysymys eteen.

    1. Ajoittain ilmestyy teksti jotakuinkin näin: "Taloudellisuusavustin: jarrutusenergian talteenotto estynyt, katso huoltokirja." Rekuperaatio toimii normaalisti ja teksti vain hetken näytössä valkoisella fontilla. Ei myöskään mainittavia vikavaloja väläytä tässä. Onko jokin hetkellinen sensori häiriö/vastaava vai mistähän mahtaa olla kyse? Manuaalia kun kahlasin, en onnistunut löytämään vastausta. Toki tuo my Audin kautta luettava manuaali on semi haastava, kun ei muuta suomenkielistä ole tällä hetkellä.

    2. Toinen havainto. Jarruttaessa pysähdyksiin tai lähes pysähdyksiin tuntuu silloin tällöin aivan todella kevyt nykäisy. Tunne on vähän sama, kuin jarruttaisi autolla, jossa peräkärry, missä aisassa jousi, joka nytkähtää aivan aavistuksen verran välillä pysähtyessä. Tunne on siis todella mitätön, mutta sen silti huomaa kun kyyti muuten niin tasaista. Ikään kuin sähkömoottori tekisi aivan pienen täkyn tässä tilanteessa. Onko muilla havaintoja, onko yleinen ominaisuus vai kuulostaako alkavalta ongelmalta?

    Kiitos jo etukäteen!

    Leave a comment:


  • J-M Koopikka
    vastasi
    Tässä viikon kakkos-pollella suhannu (iso akku ja dualmotor säädettävällä alustalla), kun iso-A on huollossa. Niin en kyllä missää linjassa laittaisi möhkötronin kanssa sammalle linjalle. Sama ku vertais ladaa bentleyhin... ainut samaa on kulutuksen järjetön määrä. Ihan hirvittävä ja epämukava kököstys tuo. Mitä mun mielestä möhkö ei ole.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Tässä vähän kokemuksia möhkötronista (lue: Audi e-tron 55, käyttöönotto 5/2022) nyt kun kohta eka 10tkm ajettuna ja autosta kokemuksia noin neljän kuukauden verran. Tämähän hankittiin pääasiallisesti kylillä pyörimiseen ja kesäkelissä pidemmille matkoille, koska talven pidempiin reissuihin on dedikoituna Q7 4.2 V8 TDI.

    Kesäolosuhteissa ei tullut yhtään pidempää reissua ajettua, taisi pisin olla Helsinki - Savonlinna. Kesärenkailla (21" vanteet) tuli ajettua 8148km, keskinopeus 48 km/h ja keskikulutus 25,6 kWh/100km. Kotona saadaan ladattua 11 kW laturilla ja pääsääntöisesti lataan 80 % tasoon, ellei ole tiedossa jotain pidempää ajoa ja halua maksimoida rangea heti lähtötilanteessa. Pikalatureita on tullut käytettyä siis hyvin vähän ja lähinnä nekin ollut enemmän kokeiluita kuin oikeita tarpeita. Sopivilla latureilla (Neste ja Kemppi, K-lataus ja Siemens) latauksen keskitehot on parhaimmillaan olleet yli 140kw (147,2 kw kun lataus 28 % - 72 %), mutta onpa sitten välillä keskiteho jäänyt esim. Ramin Konditorialla Visulahdessa jonnekin 80 kw:n tienoille suunnilleen samoilla prosenteilla.

    Autona möhkötron on ensisijaisesti Audi ja toissijaisesti sähköauto. Tällä tarkoitan sitä, että auto tuntuu, hyvässä ja pahassa, nyky-Audilta, jossa sattuu olemaan sähköinen voimalinja. Ulkonäöstä voi olla montaa mieltä, mutta tämä ei alleviivaa olevansa mikään peräpuikkosuikulasähköauto tai muuten aerodynamiikan ehdoilla muotoiltu. Toisaalta sitten kun tämä ei ole ensisijaisesti sähköauto, niin sähkötekniikan puolelta hyvää on lähinnä lataustehot. Energiatehokkaaksi tätä ei voi sanoa millään mittarilla. Olen joskus ollut sähköautojen taloudellisuuskisassa Hyundai Ioniqilla (se priuksen näköinen ja -oloinen) ja päästiin lähemmäs 100km reitti muistaakseni 9,4kWh/100km -kulutuksella. Möhkötronilla ei pääse oikein missään tai milloinkaan alle 20:n.

    Talvirenkailla (20" kitkat) on nyt ajettu noin 1500km, mistä noin 900 km tuli viime viikonloppuna Helsinki - Siilinjärvi - Helsinki -reissulla. Keli oli loskainen / märkä / viileä / sateinen eli kohtalaisen raskas. Mennessä autossa oli varmaan 500 - 600 kg tavaraa kyydissä ja paluumatka oli kahden hengen kuormalla. Menomatkalla päästiin Helsingistä Mikkelin pohjoispuolelle Siiskoselle ja sillä matkalla akkua kului 100 % --> 6 %. Latausta Nesteen Kempin tolpalta 36min 45s ja 71,57kWh aina 92 % tasoon saakka. Keskiteho 117kW. Perillä Siilinjärvellä akkua oli 29 % ja paluumatkalla seuraavana päivänä ladattiin kahdesti: ensin Juustoportilla Kempillä (hitaasti tuli sähköä letkusta, tehot pyöri jossain 80 ja 100 välissä) ja toisen kerran Ramilla Visulahdessa (jälleen latausteho samaa luokkaa). Kotona latausta oli jäljellä 10 % eli aivan riittävästi. Ramilla notkuttiin ehkä viitisen minuuttia ylimääräistä verrattuna siihen, jos olisi oltu polttiksella liikkeellä ja Juustoportin pysähdys olisi jätetty kokonaan tekemättä. Menomatkan kulutus 28,7kWh/100km ja paluumatkan 26,6 kWh/100km. Keskinopeudet 92km/h ja 91km/h.

    Koska autossa on koukku niin on tullut vedettyä autotraileriakin. Ei mitään valtavia massoja, sen verran mitä nyt koriton lyhyt Land Cruiser J70 painaa, ehkä vajaan tonnin verran + itse traikku 650kg. Kevyesti tuli perässä ja kuorma oli ihan laillinen, vetomassaa kun on 1800kg. Sähköä tuollainen kiskominen tietenkin vie, mutta vetohommiin on pääasiassa käytössä tuo aiemmin mainittu Q7.

    Onko tämä sitten hyvä auto? Sitä on vaikea toisten puolesta mennä sanomaan. Sähköä kuluu paljon, toisaalta lataa kohtalaisen hyvin. Kaupunkiajoon on näppärämpiäkin laitteita, mutta toisaalta maantiellä huonossakaan kelissä ei tunnu yhtään huonolta ajettavalta. Tilaa on varsin hyvin, infotainment toimii perinteisen autovalmistajan tekemäksi ihan hyvin, mutta ei toki pärjää Teslalle.

    Jos etsit hyvää sähköautoa niin osta hyvä sähköauto, esim. Tesla. Tämä ei ole sitä.
    Jos haet pieniä käyttökuluja, osta joku muu kuin möhkötron. Ajaminen maksaa, renkaat on suuret, Keskon / valmistajan politiikka takuuajan jälkeisiin korjauksiin on heikko.
    Jos haet kaupunkiautoa, osta joku id3 / MG4 / Alfa Romeo Junior / muu Stellantis, tämä ei ole parhaimmillaan kaupungissa kokonsa vuoksi
    Jos haet hyvää yleisautoa, jossa on sähköinen voimalinja, harkitse tätä. Mutta harkitse myös Mersun mallistoa, Enyaqia, ID4-ID5-ID5 -osastoa sekä tietenkin Polestaria.

    Meidän tarpeisiin ja ajoprofiiliin tämä on oikein soiva laite ja ollaan tyytyväisiä.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    E-tron 55 ja Q6 e-tron käytännöllisyysvertailussa.

    https://youtu.be/gTYNzVECaEc?si=X9p1O18Ohagdten7

    Leave a comment:


  • mmmalmi
    vastasi
    Itsellä tuli vedet lasikatosta sisään jalkatiloihin ja omien testailujen perusteella kaikki poistoaukot vetivät ihan ok. Vettä kun tulee tarpeeksi, niin se tosiaan pääsee jossain vaiheessa nousemaan tuuliohjaimen yli väärälle puolelle ja sitä kautta sitten sisäkatosta pilaria pitkin jalkatilaan. Vein auton Audille ja siihen tehtiin TSB:n mukaiset toimet eli tiivisteiden muokkaus, kattoluukun asennon kalibrointi, uusi tuuliohjain ja poistoletkujen tyhjennys. Kuulemma oli letkut aika tukossa. Nyt on vesi pysynyt auton ulkopuolella kohta kaksi vuotta.

    Leave a comment:


  • vegelius
    vastasi
    Tuuliohjain tjsp spoileri menee vaihtoo. Siitä on kamppis myös audilla olemassa, sit ei vuoda.
    Viimeksi muokannut vegelius; 15.8.2024, 19:15.

    Leave a comment:


  • Anamonta
    vastasi
    Onkos muilla e-tronin panoramakatot vuotaneet vettä sisään?
    Meillä alkoi joskus viime syksynä. Hyvin vähäisiä määriä, eli vaikka vettä satoi vuorokauden oli toisen etumuovimaton päällä jokunen senttilitra (silleen että maton osassa urissa vettä).
    Itse lattiamatto säilyi kuivana kun muovimatto sen verran tiukasti sivumuovissa kiinni. Kattelin että poistoaukot vetää hyvin yms. ja homma jäi. Talvella sitten jossain vaiheessa teki taas samaa ja loppui kun auto suli. Eli kuvittelin että jäätä väärässä paikassa.
    Kevät-kesä menty taas ihan ok mutta viime viikolla kun satoi joka päivä niin jonain aamuna lattialla oli vettä ja pisaroita valui a-pilarin muoveja pitkin molemmin puolin.

    Ensimmäisen kerran kun auto vuoteli niin koitin googlettaa vinkkejä mutta en löytänyt muuta kuin että audi on tehnyt katosta uuden revision ja jos auto on takuuajalla vuotanut on koko katto uusittu.

    Eilen jostain asia muistui mieleen ja kerrankin oli sopivasti iltasella aikaa tutkia. Katto auki ja kaadoin vettä kaukaloon, hienosti valu ulos. Mutta huomasin että jos vähän hutiloiden kaatoi vettä niin vesi meni kaukaloon mihin ns. tuuliviiri pakkautuun kun luukku on kiinni. Sinne kun vesi joutui niin ei sillä ole poispääsyä. Eli katon etureunassa on kaksi kaukaloa joista etumainen on poistoilla ja takimmainen ei. Näiden välissä ei ole mitään mikä estäisi veden pääsyn myös takimmaiseen. Ehkä ajatus on ollut että kun "tuuliviiri" painautuu luukkua vasten niin se tiivistää, mutta kun tuulenohjain ei ole vesitiivis.
    Tuulenohjaimen kaukalossa on takareunassa ehkä n. 5mm korkeudelta alkava 3mm leveä 10-15mm korkea rako molemmin puolin mistä näkee suoraan kattopaneelin päälle.

    Purin sisustaa sen verran että sai käden paneelin sisään vastaavaan kohtaan ja kun kaadoin vettä niin sieltähän se lorisi. Eli ei ihme että vettä tulee vaan joskus ja harvoin sisälle. Eikä myöskään ihme että koko katto joudutaan uusimaan koska siellä on isompi kaukalo mistä vesi ei pääse kuin auton sisälle.

    Tuulenohjain on myös vähän kuin homeessa ja haisee. Eli vesi jää muhimaan sinne kaukaloon.

    Katsotaan miten ukon kävi kun tein nyt kulkuväylän näiden kaukaloiden välillä ja mustalla joustavalla liimamassalla koitin tilkitä rakoa.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Ihan odotettua. Q6 e-tron on niin lähellä tiloiltaan ja hinnaltaan Q8 e-tronia että pitää oikeasti haluta "lippulaivaa" joka on vieläpä sähköisiltä ominaisuuksiltaan pienempää mallia huonompi.

    Leave a comment:


  • Carpio
    vastasi
    Audi on antanut varoituksen mahdollisesta Brysselin tehtaan alasajosta ja Q8 e-tronin todennäköisestä ennenaikaisesta tuotannon lopettamisesta.

    Audi is witnessing a global decline in customer orders in the electric luxury class segment. This affects the Q8 e-tron and Q8 Sportback e-tron models, which roll off the production line in Brussels. Audi is therefore considering the early end of production at the Brussels site. The Board of Management of Audi Brussels has informed the Company Council of their intention to carry out a restructuring of the site. By stating this intention, the information and consultation process begins in accordance with Belgian law. In this process, the plant management discusses solutions for the site together with the responsible social partners. This may also include a cessation of operations if no alternative is found.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Kohtalaisen kattava tietopankki Audin sähköisistä malleista. Tässä linkki e-troniin: https://electrichasgoneaudi.net/models/e-tron/

    Leave a comment:

Working...
X