Alkuperäinen kirjoittaja Beast25
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi e-tron SUV
Collapse
X
-
Joo mulla meni myyjän piikkiin. Noita on välillä aina torissa myynnissä. Ja kannattaa myös katsoa ovokolta noita. Marmorin hinta on muistaakseni 1100€. Ja aina toki parempi jos menee takuuseen.
-
Tuli kanssa hommattua tommonen 55 sportback,mutta siinä ei näyttäs olevan virtapistoketta peräluukussa.Eli mistäköhän ois paras ottaa virran syöttö?
Leave a comment:
-
Jos veikata pitää niin herja tulee siitä keskimmäisestä takavalosta, sama joka Kuppiksella (viesti 300) ja monella muullakin on hajonnut.Alkuperäinen kirjoittaja Beast25 Näytä viestiNyt on kuitenkin noin joka kolmannella käynnistyksellä tullut herja, että Takavalo osittain viallinen.
Leave a comment:
-
Auto kävi eilen 93HV akun ohjainlaitteen ohjelmistopäivityksessä. Äsken ABC Hirvaskankaalla syödessä auto latautui 100%:iin. Auton alkuperäiseen 86,5 kWh käytettävissä olevaan akkukapasiteettiin nähden CarScanner kertoi akussa olevan 87,35 kWh eli SoH 101% mikä lienee keskimääräistä suurempi SoH käytetylle autolle.Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestiNoin 84000km ollessa mittarissa näyttää Car Scanner 100% ladatulle akulle 80,1 kWh varausta, joka laskennallisesti tarkoittaa 92,6% SoH (ennen 93HV päivitystä)..
1 Kuva
Leave a comment:
-
Reilun vuoden olen ajanut vm 21 Möhkö 55:lla ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Kyyti on ollut tosi mukavaa ja pari pohjoisen reissuakin on sujunut ihan kivasti kun lataus on tarpeeksi nopeaa. Nyt on kuitenkin noin joka kolmannella käynnistyksellä tullut herja, että Takavalo osittain viallinen. Kartturi ei ole havainnut vikaa ulkopuolelta ja ilmoitus sammuu aina uudelleenkäynnistyksessä. MyAudiin tuosta toki ehtii tulla vikailmoitus ilman mitään tarkempaa selitystä. Onko joku törmännyt vastaavaan ja onko korjaantunut?
Leave a comment:
-
Hienoa vehkeitä, tietty lomapakon pitää olla kunnossa tai joku takuu näissä on hyvä olla päällä niin ei niin kauheasti harmita ajelut.
110tkm tullu ajettua omalla 55 sportbackilla, keskikulutus 26,3 tuolta ajalta ja muutama vikakin mahtunut matkalle, ei dramaattista mutta sellasta perus VAG hommaa. Viimeisimmällä päivityksellä range/kulutus saatiin ihan jeppikselle mutta kaikki tämä lataustehon kustannuksella.
Takamoottori vaihdettu 95tkm kohdilla ("vaihteistoineen") (GW 100% osista, työt artistilta)
Etumoottori vaihdettu 115tkm kohdilla (GW 100% osista, työt 50% artistilta)
Molemmat latausluukut vaihdettu
Molemmat virtuaalipeilit vaihdettu
Ilmastoinnin johtosarja kompuran kohdilta vaihdettu
Yksin oven lukko vaihdettu (loput 3 vittuilee ja varmaa pitää vaihtaa)
Jos jollain kaistavahti poukkoilee sillon kun navi on päällä, johtuu siitä että kameran edessä on paskakalvo. Kaistavahti ilman navia pelaa pingistä enivei.
Audi tarjoaa hyvin GW:tä kunhan auto on 100% huollettu heillä sekä on alle 5v vanha.
Ostaisinko uudestaan, en ostaisi. Laskin jossain kohtaa että joku V8 ois tullu halvemmaksi vaikka tämän kanssa ajaminen onkin halpaa yms yms. Jossain kohtaa tuntu siltä että gen1 etroniin on osattu poimia kaikki VAG konsernin tyyppiviat :D
Leave a comment:
-
Mulla on myAudissa dataa ~59tkm mistä ~33% omaa ajoa, tuolla ajalla kulutus on ollut 28,4kWh keskinopeudella 37,7km/h - auto tuli Tukholmalaiselta kiinteistövälitysfirmalta. Nyt syksyllä 7000km matka-ajoa 25,9 kWh keskinopeuden ollessa varmaan reilut 80.
"Seisontajarru: häiriö! Hakeudu huoltoon"... tuo on autossa ikävin asia. Talvella autopesun (user error) jälkeisenä aamuna nykäisee tuon hälytyksen eikä ACA toimi. Autossa siis A8 D5:ssä esitellyt (liian?) hienot "sähköiset" ovenkahvat jotka ensin mikrokytkimellä tunnistavat kahvan liikkeen jja aukaisevat lukon, lopuksi vaijerilla pakkoaukaisevat oven lukon kun kahva vedetään ääriasentoon. VCDS:ää jäljittämällä vika kohdistui oven ulkokahvaan. Tokenee kyllä kun auto lämpiää.
On kyllä hyvä auto ajaa, ei pärjää autona C7.5 A7:lle - se oli hyvä. Vaan kyllä tämä hyvin matkaa taittaa. Parhautta on suht vakaa latausteho mikä pysyy 150kW:n paikkeilla 80% asti. Tuntuu vaan nuo työmatkan varrelle osuvat kotimaiset latausasemat joskus arpovan väärin autolle annetun tehon.
360 kameroiden laatu erittääin hyvä sekä ajoavustimet toimii hyvin.
Noin 84000km ollessa mittarissa näyttää Car Scanner 100% ladatulle akulle 80,1 kWh varausta, joka laskennallisesti tarkoittaa 92,6% SoH (ennen 93HV päivitystä).
Auton huolto sattunee vielä tämän vuoden puolella, pitää ennen sitä kurkata takamoottorin vuotosäiliö. Näkyi olevan takamoottorista (ainaki) yksi suurempi osanumero/revisio kuin tuo mitä simolammikko videollaan korjaa.
Leave a comment:
-
Itsellä ollut 55 sportback toukokuusta lähtien. Kilsoja tullut 9070km ja ihan pelkkää naatiskelua. Johtunee myös siitä, kun yleensä pystyn ajamaan vain viikonloppuisin, vaimo ajelee töihin viikolla yms.On äärettömän mukava ajaa matkaa. Ja omiin tarpeisiin tuo "huono" rangekin on ollut ihan riittävä. Kesällä käytiin 1395km verran ajelemassa ees taas ja ei tullut sellaista oloa, että olisi koko aikaa tarvinnut olla laturilla. Ainut mikä on mennyt rikki, oli keskimmäinen takavalo. Kannattaa muuten vetää ppf kalvolla toi koko takavalo, silloin ei pääse pakkivalon ja parkin välisestä saumasta, ilmeisesti tyyppivika. Valo vaihdettiin liikkeen piikkiin.
Leave a comment:
-
Itsellä ollut alla noin 2 kk Saksan tuonti äSSä -22 missä 5 vuoden tehdastakuu. Ei mitään valittamista, päinvastoin. Todella hyvä ajaa, ilma-alusta, pimeänäkö jne plussaa. Melkeen vois sanoa että kulutuskin on plussaa (26,5 kWh/100 km ajomatka 4300 km ja keskinopeus 60 km/h) koska itselle sillä ei ole merkitystä. Kotoa seinästä saa tankin täyteen.
Leave a comment:
-
E-tron 55 SUV -20 oli 10/2020-2/2025, 6-145 Mm, Porin Käyttöauton esittelyauto.
Vaihtui Q8 e-tron 50 Sportback -24, 2/2025, 4 Mm ajettuun AC Hki esittelyautoon.
Surkea päätös Audilta lopettaa valmistus. Kävin viime syksynä ajamassa Q6 e-tronia, laatu vaikutelma ei vakuuttanut.
Onko Terolla takuulaajennus, vai miten tehdastakuu vielä voimassa? Välillä näkyy myynnissä -24 mallisia Q8, missä 5 vuoden jatkotakuu.
Nykyisessä Q8 on tilausvaiheessa ruksittu jatkotakuu kolmeen vuoteen.
Leave a comment:
-
Mites se meni, jos ei ole hyvää sanottavaa niin parempi pysyä hiljaa? :D
Ei vainen, sellaisen reilun vuoden ajan taloudessa on ollut e-tron 55 ja toistaiseksi ilman ongelmia. Sopii meidän ajoprofiiliin hyvin, ajetaan lähinnä kylillä. Just tosin tänä vklna käytiin Savossa eli sellaisen 450 km/suunta. Kiva matka-auto, mutta kulutus on kova. Mennessä 29,4 kWh/100km keskinopeudella 96 ja tullessa 28,3 kW/h/100km keskinopeudella 99 km/h. Lämpötila vaihteli viiden ja kymmenen asteen välissä ja tiet oli pääosin kuivat.
Suurin ärsytys on se, kun oma puhelin ottaa kiinni langattomalla AA:lla ja jos samaan aikaan haluaisi toistaa takapenkkiläisille vaimon Applesta äänikirjaa, niin se ei onnistu. Ei vaan saa vaihdettua lähdettä toisen puhelimen bluetoothiin.
Niin, ja sekin on huono puoli ettei tiedä mihin tämän sitten vaihtaisi kun tehdastakuu loppuu.
Leave a comment:
-
Kauhean vähän on täällä ollut kirjoittelua etroneista. Eikä muuten taida olla omaa lankaakaan foorumilla, kuin tämä?
- Likes 1
Leave a comment:
-
Sain omaan autoon stereoita koeponnistaen oveen räminän ja luulin sen olevan ovessa oleva koristelista. Redditin foorumilta löysin oheisen videon missä selitetään mikä ovessa oikeasti rämisee. Tuo taitanee sijaita vähän oven koristelistan alapuolella ja sen pystynee painamaan paremmin paikalleen oven verhoilun läpi.
https://youtu.be/y9Jy9Phbwd0
Toisaalta ovipahvin irroituskaan ei ole paha homma.
https://youtu.be/RSjGH8Wdsbc
Leave a comment:
-
Tero oli vähän negatiivinen mutta tosiaan ehjässä autossa ei kuulu ulinoita.
Leave a comment:
-
Voihan se tietenkin olla pyöränlaakerikin eikä moottorin ääni, mutta ärsyttävä ääni muuten niin hiljaisessa autossa. Kävelyvauhti on ainoa missä sitä ei kuulu.
Leave a comment:
-
Onko normaalia että etumoottorin suunnalta kuuluu ulinaa joka ei ole sähkömoottorille tyypillistä kimeää vihellystä. Takamoottori on täysin äänetön. Kolme autoa koeajettiin, ja vain yksi oli etupäästä melkein äänetön.
Leave a comment:
-
Tyyppivika takamoottorin hajoaminen saattaa saada halvemman korjausvaihtoehdon mitä marmorin noin 7000€ moottorin vaihto (asiasta videon loppupuolella)
https://youtu.be/5kduXsmpgTA?si=EWKfwmpprxonK4ga
- Likes 1
Leave a comment:
-
Vastaan itselleni (kun täällä on näköjään aika hiljaista): Vaihteiston tukien pultit olivat löysällä ja puolet hapettuneet tiukasti aukiasentoon. Syytä tähän ei ole löytynyt. Huoltohistoriassa ei näy merkintöjä tukien uusimisesta.
Eli jos jollain samanlaista oiretta, kannattaa ne tarkistaa. Kolina oli kovaäänistä.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Kysymys moottoritilan kolinasta (Q7 e-tron 2017): Töyssyissä, mukulakivillä ja koneella ylämäkeen vedätettäessä konetilasta kuuluu sarja tai naputtava jakso kolahteluita. Joskus ne tulevat töyssyn jälkeen ikäänkuin jälkijunassa. Isoissa heitoissa tms sitä ei kuulu. Ajettavuus ja ohjaus on jämpti. Jarrut eivät kolise - se on testattu.
Voisiko kyseessä olla moottorin tai vaihteiston tuki joka antaa paketin elää liikaa?
Leave a comment:
-
Video käytetyn möhkötronin kanssa elämisestä: https://youtu.be/7776OrFlPkk?si=wFcERjY9KlEz6vN3
Leave a comment:
-
Mielenkiintoinen video, jossa tutkitaan e-tronin takamoottoria ja sen kohtuu yleistä vikaa, tässäkin ketjussa käsiteltyä aihetta.Perehdytään hieman syihin ongelman takana ja mietitään olisiko jotain ratkaisuja keksittävissä.
Leave a comment:
-
Onko ollut ongelma että vakionopeudensäädin tippuu pois päältä? Ilmoitta jotenkin et mukavuusavustin ei käytettävissä ECS vaikuttaa. Menee kyllä heti takaisin päälle kun vetäisee vakkarin viiksestä. Tekee tuota välillä motarilla ajaessa. Voi tehdä muutaman kerran peräkkäin tai muutaman kilometrin välein tai vain yhden kerran. Sitten voi mennä montakin päivää ettei tee.
Leave a comment:

Leave a comment: