Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi e-tron SUV
Collapse
X
-
Olen huomannut sähköautoilijen keskuudessa puolustelun kun todellinen range onkin sangen pieni. Tosiaan tarvitsisi ottaa toppatakki päälle talvella ja skrapata tuulilasia auki samalla kun motarilla ajetaan 70km/h (näin eräs herra ajaa talvella että pääsee töihin sähköllä ja hienoa on). Jotenkin olen sitä mieltä että moinen ajattelutapa ei oikeen sovi 100ke auton kanssa, 100e ladan kanssa kylläkin. Jos todellinen range ei riitä niin ehkä sitten on parempi ajalella vielä polttomoottoreilla.
-
Kyllähän se range tuosta venyy kun ajaa sitä kuin sähköautoa eikä dinosaurusautoa. Eli käyttää lämmitystä järkevästi eikä täysillä aina. Ajaa ennakoivasti ja rauhassa eikä täysiä ja dynaamisesti. Ja niin poispäin.
Leave a comment:
-
Se vaatii hurjaa uskallusta mainostaa reaali asioita :) mutta tuota tasoa range oli testiajossakin, toki kovaa kyytiä mutta rehellinen ilmoitus tuo kyllä.
Leave a comment:
-
Olisi kiva saada myös vastaava testi muilta sähköautoilta, vai eikö esim Tesla uskalla sitä tehdä, ettei menetä kasvojaan?
Leave a comment:
-
K-auto on nyt testannut itse pohjoisessa miten pakkanen vaikuttaa toimintamatkaan.
——
Kovalla pakkasella, eli –20 ja –30 asteessa, toimintamatkaksi todettiin noin 240–250 kilometriä.
Kun pakkanen lauhtui –10 ja –20 asteen välille, toimintamatkaa oli noin 280–300 kilometriä.
Pikkupakkasella, –5 ja –10 asteen välillä, virtaa piisasi 300–320 kilometrin matkalle.
——
Kauppalahden koko juttu täältä:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/n...6-14ba4f354205
Leave a comment:
-
Kyllä Q7 on suurempi joka suunnassa sisältäkin, paitsi ehkä takamatkustajan jalkatilojen ja kontin syvyyden osalta. E-tronissa on lyhyemmät ylitykset, mutta Q7:n akseliväli on silti melkein 7 cm pidempi.
https://www.audi.fi/fi/web/fi/models...imensions.html
https://www.audi.fi/fi/web/fi/models...imensions.html
E-tron osuu kooltaan Q5:n ja Q7:n väliin.
Leave a comment:
-
Niin mitkä niitä silmämääräisiä havaintoja nyt olikaan? Ei oikein käynyt selväksi.
Leave a comment:
-
Osa tuntuu miettivän sisätilojen kokoa ja osa ulkomittoja.
Mulle sanottiin että E-Tron on sisä- ja tavaratiloiltaan isompi kun Q7.
Ja olen myöskin käsittänyt että Q8 on coupe versio Q7:sta eli sisältä sitä vähän pienempi.
Toki jos joku on oikeasti perehtynyt sisämittoihin niin uskon faktoja, omat silmämääräiset havainnot on nuo.
Ulkomitoiltaan sähköautot on yleensä pienempiä kun polttikset kun pyörät voi sijoittaa melkein kulmiin.
Leave a comment:
-
Eli about 40 tonnia tai noin kolmanneksen halvempi. Se on aika paljon.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiNyt kun ei minulla ole ihan eniten omissa intresseissä nuo ~100k€ uudet autot, en osaa verrata e-tronin hintaa vaikkapa samalla varustetasolla olevaan bensiini- tai dieselimoottoriseen Q7:aan. Miten tämän hinta asettuu vastaavaan polttikseen verrattuna? Ajattelen tässä jo tulevaisuutta ja sitä, minkä hintainen mahdollisesti tulee olemaan esim A6 e-tron tai A4 e-tron.
Leave a comment:
-
e-tron nimi on pyhitetty jatkossa ainoastaan täyssähköisille Audeille esim. Genevessä julkaistu Q4 e-tron konseptiauto.
Tulevat hybridit (A6, Q5...) tottelee mallimerkintää TFSI e.
Leave a comment:
-
Jossain olikin mainittu että tämä uusi malli on nimeltään pelkkä "e-tron" samalla tavalla kuin tuossa joku aika sitten eräs nelivetoinen auto oli mallinimeltään "Quattro" ilman että se olisi ollut jonkun mallin lisänimi.
Tästä seurasi että kohta quattro mallinimessä tarkoitti nelivetoa ja samalla logiikalla e-tron tulee tarkoittamaan sähkömoottoria.
Nyt kun ei minulla ole ihan eniten omissa intresseissä nuo ~100k€ uudet autot, en osaa verrata e-tronin hintaa vaikkapa samalla varustetasolla olevaan bensiini- tai dieselimoottoriseen Q7:aan. Miten tämän hinta asettuu vastaavaan polttikseen verrattuna? Ajattelen tässä jo tulevaisuutta ja sitä, minkä hintainen mahdollisesti tulee olemaan esim A6 e-tron tai A4 e-tron.
Leave a comment:
-
Kävin kanssa koeajamassa tämän ja olen edellisen kirjoittajan kannalla. Hyvin mietitty audimainen laite, johon on helppo nousta edellisestä audista, eikä ole mikään avaruusalus. Kaikki toimii loogisesti ja hyvin, suorituskyky riittävä ja yllättävän lujaakin taipui tiukkaan ramppiin. Sanoisin peukku :)
Leave a comment:
-
Drive Select on e-tronissa vakiona ja sillä on suuri merkitys niin ohjaukseen, alustaan kuin kaasunvasteeseen.
Effiency -tilassa kaasunvaste on aikalailla "laiska" toinen ääripää on Dynamic -tila, jossa kaasussa ei ole lähes ollenkaan viivettä vs. polttomoottoriset autot joissa pakostakin tulee mekaanista viivettä.
Itse en e-tronia ajaneena osaa kaivata autolta yhtään enempää, kaikki tuntuu olevan erityisen loppuun asti hiottua. Ohjaus on äärimmäisen tarkka ja alusta osaa Comfort tilassa vaimentaa lähes kaiken värinän mukulakivikadulta. Auton suuri massa on toisaalta myös etu ja 50/50 painojakauma tekee autosta helposti käsiteltävän.
Ja mitä tulee rangeen niin se on jo nyt vähintäänkin riittävä päivittäisiin ajoihin ja toki sillä ajaa myös Lappiin pari kertaa vuodessa kunhan ottaa matkalle aavistuksen rennomman asenteen ja antaa e-tron reittisuunnittelijan hoitaa tehtävänsä. Itse tykkään ainakin siitä, ettei tarvitse seisoskella normi bensiksellä kädet kohmeessa polttoaineen katkuinen pistooli kädessä vaan auto on tarvittaessa aina "tankki täynnä" yön jäljiltä.
Tämä ei ollut maksettu mainos vaan ihan omia havaintoja kyseisestä autosta :)
Leave a comment:
-
Kyllä tässä autossa oli mitä kävin koeajamassa oli Drive-select ja ainakin kaikissa Youtube videoissa myös se löytynyt missä e-tronia on koeajettu.
Jarrut on tosiaan aika tehokkaat mutta ei niitä paljon tarvitse, kun auto ns. "moottori" jarruttaa niin tehokkaasti.
Leave a comment:
-
Kyllä Drive-select pitäisi löytyä, ainakin lisävarusteena jos ei vakiona.
https://www.drivingelectric.com/audi/e-tron
The e-tron also boasts an Audi Drive Select system seven different driving modes. It does feel quite heavy from behind the wheel, though, with no amount of advanced technology able to completely disguise its bulk. But while enthusiastic drivers may be left cold, the e-tron is extremely comfortable and refined in everyday motoring – thanks in particular to standard air-suspension.
Leave a comment:
-
Oliko Drive-selectiä tuossa Etronissa? Jos sillä saisi vaikutettua tuohon tehostukseen?
Leave a comment:
-
Makuasia kuinka tehostetusta ohjauksesta tykkää, mutta kyllä kehityssuunta on (valitettavasti) mm. Audilla että BMW:llä ollut kevyempiin ohjauksiin. Hydraulinen servotronic on jo melko tunnoton ja sähkötehosteiset entistä kevyempiä. Tuulilasi taisi perustella asiaa, että aasialaiset ostajat haluavat kalliilta autoiltaan nimenomaan ajamisen helppoutta.
Leave a comment:
-
Ajoin tänään tuon e-tronin, muuten ihan hyvä mutta ohjaus on ylitehostettu eli tunnoton. Ja toinen ominaisuus on laiska kaasu vs yliärhäkät jarrut, vaimo meinasi lentää tuulilasista pihalle, kun ensimmäistä kertaa jarrutin. Näihin tietty tottuu, mutta ohjaus on myös kovissa nopeuksissa liian herkkä, vähän kuin S2 aikanaan.
Voi olla, että täytyy jatkaa tuolla vanhalla...
Leave a comment:
-
No ei se kai tuon tyyppiselle autolle kovin kallistakaan ole? Mitäs se vastaavalla suorituskyvyllä varustetun polttomoottorin kanssa maksaisi veroineen päivineen? Jotain luokkaa 20€/100km ehkä? Viherpesuvehkeet sitten tosiaan erikseen.
Leave a comment:
-
Tuossa on ehkä syytä huomioida myös millainen auto on kyseessä. Ei käyttövoima tee tuommoisesta 2,5 tonnin painoisesta premiummöhköstä ympäristöystävällistä tai edullista.
Leave a comment:
-
Kävin Turun Audi Centerissä katsomassa kun ohi ajelin, mutta ainut auto oli pihalla koeajoautona joten en kuitenkaan jaksanut jäädä autoon tutustumaan. Myyjän kanssa kun juttelin (tuli heti ja reippaasti tarjoamaan apua) autosta niin mainitsi, että heidän ajojen perusteella kulutus noin 30 kWh/100 km.
Laskeskelin, että noin 4,5eur maksaa 100km tollasella sähövehkeellä ajo... ei minun mielestä niin edullista kuin vihereä propaganda antaa ymmärtää.
Leave a comment:
-
Niinhän se on joka paikassa. Ostajan pitää tietää mitä haluaa ja mitä on ostamassa, myyjät ovat vain kassakoneen käyttäjiä. Itse olen aina mennyt suoraan koputtelemaan toimiston ovelle, ja pyytämään avaimia tai lisätietoja reippaasti henkilökunnalta, jos olen jotain ollut vailla. Sama käytäntö on toiminut rautakaupassa ja mm. Käyttöautolla ja tämän oman "pelin avauksen" jälkeen on palvelua tullut.
Leave a comment:
-
Suomeksi: väistelemään.
Kai ne ostopäätökset tehdään nykyään youtube-videoiden perusteella. Ei kaupan tarvitse enää esitellä mitään ja myyjät joutaa kohta muihin hommiin.
Leave a comment:
-
Autoliike ja rautakauppa. Molemmat kouluttaa myyjänsä ensimmäisenä päivänä dodgeemaan asiakkaita.
Leave a comment:
Leave a comment: