Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi e-tron SUV
Collapse
X
-
Kiitokset kommenteista. Otin erWinistä tunnin subscriptionin ja kävin latailemassa nuo dokkarit. Oletin tosiaan itse aiemmin, että lataukset sieltä pitää tehdä tyyliin: yksi toimenpide / yksi pdf, mutta tuoltahan tosiaan tuli esim. koko "Body repairs" -ohjesetti yhdellä latauksella. Oma auto vm. 2020, mutta mallilistauksesta piti valita 2019, jotta pääsi käsiksi siihen varsinaiseen listaan ("2020"-valinta antoi vain muutaman dokkarin).
-
Jep, e-tronin kaikki korjausohjeet saa ladattua klikkaamalla 21 tiedostoa latautumaan. Sitten toki vielä yksi toisesta listasta, jossa on kytkentäkaaviot. Eli yhteensä 22 tiedostoa joista 21 on yhdessä listassa mistä niitä voi klikkailla latautumaan. Ei ole todellakaan iso homma. Melko paljon saa olla löysää rahaa jos ennemmin maksaa jollekin ulkopuoliselle toimijalle lähes kymmenkertaisen hinnan noista samoista tiedostoista.
Leave a comment:
-
Ei niitä pdf:iä niin montaa ole per malli. Puhutaan luokkaa 20 latausklikkausta listasta. Varsinkin, kun e-tronia ei ole useilla eri moottoreilla jne. Sillä erWinin vajaan 10e kertamaksulla ehtii tunnissa helposti latailla kaikki ja katsella vielä vaikka TPI:t, niin osaa niitäkin sitten vaatia takuuaikana, jos tarve tulee.
Leave a comment:
-
En ole, mutta epäilen ja oletan, että sieltä pitää ladata yksittäisiä pdf:iä. En tänään tiedä, mitä huomenna haluan näppäillä, joten erWinin subscription-malli ei oikein toimi. Kaipaisin kertamaksullista tuotetta, minkä lopputuloksena on sellainen parin sadan megatavun pdf kaikkine autoon kuuluvine ohjeineen. Laitoin kyselyn tuonne Factory-manualsiin, että pystyvätkö tuollaista kaivamaan e-tronille. Oletan, että heillä on joku skripti, mikä hakee ohjeet juurikin erWinistä.
Leave a comment:
-
Osaako kukaan kertoa, mistä löytyisi e-tronin korjaamo-opas? Factory-manuals.comista olen tilannut aiemmin omistamiini dino-Audeihin, mutta tuolla ei listata e-tronia lainkaan.
Leave a comment:
-
Se julkistettiin 2019 marraskuun lopussa ja siinä yhteydessä mainittiin, että kaikki sen jälkeen valmistuvat e-tronit omaavat tuon päivityksen. Eli jos VIN sanoo auton valmistetun 2020 puolella, niin tuo päivitys pitäisi autossa olla.
Lähde: https://www.audi-mediacenter.com/en/...i-e-tron-12382 (päivätty 28.11.2019 ja "all versions of the e-tron SUV will come off the assembly line with an extra 25 kilometers[...]")
Leave a comment:
-
Yritin etsiä tietoa missä kuukaudessa 2020 tuli e-tron tekninen päivitys jossa 25km pitempi range ja pari muuta päivitystä. En tätä nyt helposti löytänyt, niin osaako joku sanoa?
Leave a comment:
-
Lisää vuosimallin 2021 e-tron muutoksia: USB-portit on kaikki neljä mallia C.
Leave a comment:
-
Itse myös katsellut vaihtoehtoa Teslalle, ja kolmen A8:n kokemuksella yllättäen Audi saattaisi olla taas vaihtoehto. Pitäisi jossakin välissä hakea e-tron pidempään koeajoon. Lähinnä huolettaa tosielämän range, Teslassakin tuntuu omalla ajolla jäävän matka-ajossa 400 km paikkeille ja 50 km pätkissä ajettuna jo lähennellään pakkasilla 250 km rajaa. Mitä lie e-tronin tosielämän range? Toinen asia tietysti on kiihtyvyys, melko raju ero Performance ässän ja e-tronin välillä. Tietysti S-mallin e-tron olisi vähän lähempänä Teslan suorituskykyä, mutta siihen kun rastii vähän varusteita alkaa hintaa olla jo aika lailla... Ja luulenpa. että Teslasta haluaisi aika monikin vaihtaa pois heti kun todellisia vaihtoehtoja alkaa olla tarjolla edes suunnilleen samaan hintaan. Tai ainakin itse haluaisin :)
Leave a comment:
-
Teslan surkea jälkimarkkinointi. Olisin ollut vaihtamassa uuteen vastaavaan, mutta ei päästy kauppohin. Suomen Teslan jälleenmyyjä ei ota vaihtoautoja, ei edes Tesloja.
Tietysti myös 20 vuotta Quattroja omistaneena veri veti takaisin. Keväällä -18 vaihdoin pois Audi-leiristä kun silloin ei ollut vielä sähköistä voimalinjaa tarjolla.
Leave a comment:
-
Ihan mielenkiinnosta, mikä sai vaihtamaan Teslasta e-troniin? Yleensä kai Teslaa pidetään sähköautojen messiaana josta ei kukaan halua vaihtaa pois...
Leave a comment:
-
Viime viikon loppupuolella Jyväskylästä Espooseen matkalla. Lähtöpäässä -25. Edellinen oli Tesla MX, sillä ei noin kovissa pakkasissa tullut reissattua. Nyt parin kuukauden kokemuksella e-tronista, niin tämä on noin 20% janoisempi kuin Tesla X. Käytännössä tällä kulutuserolla ei merkitystä ellei sitten työkseen istu autossa.
Voisin kertoilla kokemuksia e-tronista, mutta täällä ei ilmeisesi ole ketjua erikseen näille?
Leave a comment:
-
Oliko täällä e-troneja käytössä? Hieman kiinnostaisi mikä on tosielämän range verrattuna Teslaan. Kävin jo pikaisella koeajolla mutta sehän ei paljoa asiasta kerro...
Leave a comment:
-
Kiinnostuneille tiedoksi, vuosimallin 2021 e-tron muutoksia
Leave a comment:
-
Sorry, näin on. Pahoittelut.
Hyvä asia K-latauksen tagissa on, että se ei maksa mitään ja niitä saa tarvittaessa perheeseen vaikka kaksi ilman kuluja. Myös yleinen hinnoittely on kohtuullinen (toinen kohtuullinen on Lumme Energia, joka kuuluu mukaan Charge & Drive-yhteisöön). Yksi asia myös on nyt 3 kk:n kokemuksella selvä, pitää olla oma kotilatausyksikkö, minun tapauksessani 11kW, joka varmistaa sujuvat lataukset edullisesti ilman suurempia riippuvuksia ulkoisesta latauksesta päivittäisessä ajossa.
Omat autoilukuluni (polttoaine) ovat tippuneen vähintään puoleen edelliseen diesel-autoon verrattuna.
Leave a comment:
-
saaari: yksiköt väärin, hinnat 0,20 ja 0,02 €/min. Eli 20 ja 2 c/min.
Leave a comment:
-
Kyllä, K-latauksen omalla tägillä. Mutta jos käyttää jonkun muun palveluntarjoajan appia tai tägiä, niin roaming -maksut hyvinkin nostaa latauksen hinnan euron tietämille minuutti DC:llä ja AC:llä 20 senttiin minuutti.
Leave a comment:
-
Pieni korjaus K-latauksen hintoihin, 50kW lataushinta (ainakin RFID:n kanssa) 0,20 c/min, 11kW (22 kW) lataushinta 0,02 c/min.
Leave a comment:
-
e-tron:ssa on vakiona 11kW sisäinen latauri eli OBC (on board charger), lisävarusteena noihin tulee saataville toinen OBC jolloin AC latausteho on max. 22kW.
Vakiovarusteinen Compact -latauslaite tukee 11kW lataustehoa (AC) ja Mode 3 kaapeli 22kW lataustehoa.
Lisävarusteeksi tulee lähiaikoina saataville myös älykäs Connect -latauslaite, joka tukee 22kW AC latausta.
Leave a comment:
-
Hommattiin vaimolle E-tron sportback 50 eli pienellä 64kw akustolla. Kotiin pääsulake vaihto 3x35A ja laturiksi Webasto pure 11/22kw ja laturi aseteltiin 22kw teholle. Ihmeteltiin sähkärin kanssa kun auto ilmoittaa että latausteho on 10kw. Audilta selvisi eilen että E-tron ei ota vaihtovirta latureista kuin 11kw eli 22kw latureista auto ottaa vain 11kw. Ihmettelin tuota kun ei missään asiaa ole minusta mainittu.
Audin myyjän mukaan Audilta on tulossa päivitys asiaan eli jossain vaiheessa myös 22kw lataus onnistuu, no tuskin noihin "vanhoihin" malleihin. 150kw tasavirta laturia olen käyttänyt ja sieltä tulee maksimissaan läpi 120kw. 50kw lataus myös ok mutta nuo tasavirta latureita.
No itse auto on kyllä loistava eli ajettavuus jne. kohdallaan range about 250-270km ollut tällä hetkellä ja riittää meille kauppakassille.
Leave a comment:
-
Olisko se engelsmannilla ollut about 20k€ enemmän kuin "perus" e-tron.
Leave a comment:
-
e-tron S julkaistu: https://www.evo.co.uk/audi/audi-e-tr...ealed-pictures
Tykkään kyllä ulkonäöstä, suorituskyky voisi tietty olla suhteessa Taycaniin ja Tesloihin vielä parempi. Mutta ei huono: Peukku.
Leave a comment:
-
Onhan kahvikin kalliimpaa kahvilasta ostettuna entä kotona keitettynä ja silti sitä menee päivässä melkoisen monta litraa kahviloista. Ei tuollaisen tehokkaan latausaseman pystytys, ylläpito tai käyttö ole mitenkään edullista ja sillä pitäisi vielä bisnestä tehdä eli väkisillä sille lataukselle tulee hintaa. Ja ite ainakin silloin kun on oikeasti menossa olen kyllä valmis maksamaan tuollaisen hinnan että pääsee laturille jonottamatta eikä tarvi tuntitolkulla odottaa latauksen valmistumista.
Leave a comment:
-
No silloinhan se olis entistä enemmän bensan tai dieselin paikka. Toki jos ostaa 100k€ auton niin tuskin se ajamisen hintakaan ihan viimeisistä pennosista on kiinni, näin ite kun kaiken merkittävin syy ajaa sähöllä olis ehdottomasti kustannushyöty niin en näe oikein mielekkäänä maksaa sähköstä 6x sen verran mitä sen lataaminen vaikka kotona maksaisi. Hyvähän se on että pystytetään noita tehokkaampiakin latausasemia ja jos vielä käyttäjiä riittää niin että asemanpitäjä saa omansa pois niin mikäs siinä.
Leave a comment:
-
Se on kohdennettu niille joilla on tarvis päästä oikeasti nopeasti taittamaan matkaa eikä oo halua puputtaa hesemättöä puoltapäivää latausta odotellen...
Leave a comment:
-
Kenelleköhän tuollainen 0,79€/kwh hinnoittelu on kohdennettu? Se kattaa toki aseman kulut ja tuottaa vielä voittoa mutta on vähän suolainen hinta kyllä keksitty eikä jää enää bensalla ajoa halvemmaksi. Riittääkö tuolla hinnalla muka oikeasti lataajia?
Leave a comment:
-
Kävin itsekin muutama viikko sitten kyseisellä asemalla e-tronilla testaamassa Ionityn lataustehon tuohon 8 euron hintaan.
Tänään hinta onkin sitten hieman eri. Hinnoittelu muuttui 11.3.2020 alkaen.
Normihinnalla lataus tulee maksamaan 0,79€/kWh eli 53,8kWh * 0,79€ = 42,5€. Eli kannattaa ladata jossain muualla ;) Ja jotta ei olisi epäselvää niin nähtävästi K-lataus tunnuksella hinnoittelu on 0,95€/minuutti eli 25 min. * 0,95€ = 23,75€.
Audin oman latauspalvelun kautta hinta on 0,31€/kWh mikäli valitsee "transit" option. Ei tuokaan halpaa ole 53,8kWh * 0,31€ = 16,7€. Varsinkaan kun kuukausimaksu tuossa on 17,95€. Tosin kuukausimaksun saa uusi e-tron omistaja vuodeksi pois.
Vertailun vuoksi Fortumin Lohjalla oleva 150 kW laturin hinnoittelu on 0,50€/minuutti. Siellä lataaminen tulee lyhyellä matematiikalla maksamaan 25 min. * 0,50€ = 12,5€.Viimeksi muokannut Shadow; 11.3.2020, 15:17.
Leave a comment:
-
Kävin Paimion Ionity asemalla kellottamassa 151kW lataustehon e-tronilla.
25 minuutin latauksella tuli 53,8kWh virtaa akkuun, ei pahan hintaista suurteholatausta kun koko lysti maksoi vain 8 euroa.
Leave a comment:
Leave a comment: